اولین جلسه ستاد بزرگداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
تاریخ: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت: 01:34:08


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 63527 || تاریخ : ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۱۱:۵۶                 احزاب و تشکلها

با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد

اولین جلسه ستاد بزرگداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی


نخستین نشست ستاد دهه فجر با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین موسی‌پور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، معاونین و مسئولین دفتر مرکزی ، رؤسای کمیته‌های تخصصی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی و دکتر سید نظام الدین موسوی رئیس جدید ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی به صورت حضوری و ارتباط تصویری با رؤسای دفاتر استانی برگزار شد.


اولین جلسه ستاد بزرگداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

به گزارش جامعه ایده آل به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی،در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام و المسلمین موسی‌پور با تسلیت ایام شهادت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) ایشان را الگویی کامل دانسته و افزود: حضرت زهر(سلام الله علیها) در تمام فضایل اخلاقی و خصایل انسانی در اوج و قله بود اما برترین ویژگی که دغدغه آن حضرت به شمار رفته و روح همه فضایل محسوب می‌شود دفاع از حریم ولایت و امامت است. حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) اولین شهید راه امامت و ولایت است.

وی افزود: سلسله نورانی شهیدان ولایت و امامت از ایشان آغاز و همه شهیدان انقلاب اسلامی از ابتدای پیدایش نهضت تاکنون، شهدای این قافله مقدس و پر افتخارند؛ همان‌گونه که انقلاب ایران ادامه راه و مسیر انقلاب فاطمی است.

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به وقوع سیل در برخی نقاط کشور گفت: در این حادثه، آسیب‌ها و خساراتی به مردم وارد شد و تعدادی از هم‌وطنان جان خود را از دست دادند که برای آنان طلب رحمت و مغفرت نموده، برای خانواده‌های آنان صبر و اجر خواستاریم اما آنچه که در این حادثه مشهود بود حضور مسئولین در میدان و بین مردم برای بررسی و همدردی و امداد رسانی به مناطق آسیب دیده است که جای قدردانی دارد و ان‌شاءالله با همین همت، رفع مشکلات و خسارت‌ها پیگیری شود.

انقلاب اسلامی یک پدیدۀ منحصر به فرد  و بی نظیری است که مسیر تاریخ را تغییر داد

حجت‌الاسلام و المسلمین موسی‌پور در ادامه با اشاره به آغاز به کار کمیته‌های تخصصی ستاد بزرگداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از یک ماه قبل اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک پدیده منحصر به فرد و بی‌نظیر است که مسیر تاریخ را تغییر و راه جدیدی پیش روی دنیا قرار داد. وی ادامه داد: در تبیین ابعاد، تاثیرات و دستاوردهای داخلی و بین‌المللی این پدیده شگرف، قصور و کوتاهی داریم.

حجم گسترده از دشمنی علیه نظام و ملت ایران ، وظیفه ما را سنگین تر می‌کند

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه قدرت اصلی این کشور، قدرت مردمی است گفت: حجم فعالیت‌های تبلیغاتی، رسانه‌ای، روانی و فشارهای اقتصادی که علیه نظام و دستاوردهای انقلاب وجود دارد، بسیار گسترده و سنگین است؛ لذا این حجم گسترده از دشمنی علیه نظام و ملت ایران، وظیفه ما را سنگین تر می‌کند.

وی در بخش دیگری از بیانات خود در خصوص برگزاری مراسم دهه فجر امسال گفت: روح برگزاری مراسم ایام‌الله دهه فجر باید با رویکرد تبیینی و همراه با جهاد روایت‌گری در مقابل تحریف و دروغ  و فریب رسانه‌ای دشمن باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسی‌پور همچنین به بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین و حضور جدی در فضای مجازی و ضرورت ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: طراوت و تازگی بخشیدن به مراسم و استفاده از ایده های جدید و خلاقانه نیز در این عرصه باید مورد توجه قرار گیرد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، قرارگاه پاسداشت پیروزی انقلاب اسلامی با حضور و مشارکت مردمی است

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی متعلق به تمامی اقشار جامعه است، گفت: انسجام و هماهنگی و هم‌افزایی میان تمام دستگاه‌های فرهنگی و استفاده از همه ظرفیت‌ها، برای پاسداشت چهلمین و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ضرورتی است که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان قرارگاه پاسداشت پیروزی انقلاب اسلامی باید مورد توجه باشد.

مردم، خود را متولی برگزاری این مراسم بدانند

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، توجه به جوانان و زنان به عنوان دو قشر مهم و تاثیرگذار که مورد هجوم تبلیغاتی رویکرد تحریفی دشمن هستند را بسیار مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: سامان‌دهی تشکل‌های مردمی، مساجد، مدارس، هیئات مذهبی و مردمی سازی برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر، که مورد تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و مردم، خود را متولی برگزاری این مراسم بدانند.

دهه فجر ، رزمایش مردمی در مقابل نظام سلطه برای پشتیبانی از انقلاب اسلامی است

وی با بیان این که امسال باید چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی متفاوت برگزار شود، اظهار داشت: دهه فجر، رزمایش مردمی در مقابل نظام سلطه برای پشتیبانی از انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسی‌پور در بخش پایانی سخنانش با اشاره به حکم انتصاب دکتر سید نظام‌الدین موسوی به عنوان رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: ایشان چهره‌ای شناخته شده در عرصه‌های فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای است و امروز نیز در مسئولیت خطیر نمایندگی مردم، خدمت رسانی می‌کند و امیدواریم با همکاری همه شاهد تحولی در عرصه برگزاری مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی باشیم.

Mojtaba, [1/8/2022 11:57 AM]
در پایان این مراسم، حکم انتصاب دکتر سید نظام الدین موسوی، رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی توسط حجت‌الاسلام و المسلمین موسی‌پور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اهداء شد.

سپس رئیس جدید ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی ضمن خرسندی از حضور در میان اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: افتخار می‌کنم که در تمام این سال‌ها و این ایام خود را بخشی از بدنه بزرگ و عظیم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی می‌دانم، چه در مراسم 23 تیرماه که با همت و درایت شورا بعد از فتنه 78 شکل گرفت و بنده افتخار داشتم  مجری آن مراسم باشم و چه در مراسم های مختلف از جمله 13 آبان و حماسه نهم دی ماه که با همت و پیگیری و البته حضور میلیونی گسترده مردم اتفاق افتاد که بنده هم به عنوان سربازو جزئی از این دریای بیکران بودم و این موضوع را از افتخارات خود می‌دانم.

وی عنوان کرد: تکرار و تاکیدأت به معنای در معرض مرور زمان قرار گرفتن نیست. همانگونه که می دانید در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم اما این انقلاب تنها انقلابی است در طول تاریخ که مشمول مرور زمان نشده و همچنان پیام ما در دنیای امروزطراوت و تازگی خود را حفظ کرده است.

رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی با تمام توان برای نا امید کردن مردم قدم بر می دارند، تصریح کرد:  اگر نوع نگاه حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) و خلف بر حق ایشان مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  نبود و بزرگواران به نحوی تبیین‌گری نمی‌کردند، پیام انقلاب اسلامی تازگی خود را از دست می داد  و دشمنان توانسته بودند انقلاب اسلامی را محدود کنند.

سید نظام الدین موسوی اظهار داشت : امروز در شرایط فعلی ملاحظه می‌کنیم که پیام انقلاب اسلامی،  در قالب بیداری اسلامی تبلورپیدا کرده  در سراسر عالم و بویژه در منطقه راهبردی و استراتژیکی غرب آسیا و شمال آفریقا، فلسطین ، عراق ، یمن  بحرین و غیره همچنان دامن‌گستر است و روز به روز در حال گسترش ،پیشروی هستیم .

وی تصریح کرد : این گسترش پیام انقلاب، دشمنان را نگران می کند. امروز می بینیم که انقلاب اسلامی با شکوه و به صورت حماسی و البته عقلایی در حال پیشروی است.

رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی موضوع مهم در پیشروی گفتمانی و پویایی انقلاب اسلامی اتکا به منابع غنی اسلامی و فقهی دانست و گفت : پیشروی گفتمانی و پویایی انقلاب اسلامی در درجه اول عنایت الهی و اتکای این جریان توفنده به منابع غنی اسلامی وفقهی است که در راس آن جایگاه ولایت فقیه و رهبری معنوی و سیاسی است.

وی گفت: بستر و ابزاری که منبع الهی از آن بهره برده است  حضور مردم در صحنه می باشد. این حضور مردم در صحنه، کلید اصلی در انقلاب ما است.

سید نظام الدین موسوی  بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی روش و منش حضرت امام خمینی رحمت الله علیه که در نوبه خود روش جدیدی مبتنی بر حضور آگاهانه مردم در صحنه بود، حتی اندیشمندان غربی که در آن مقطع به دنبال  شناختن جنس انقلاب اسلامی بودند معتقد هستند این انقلاب با موارد گذشته مانند انقلاب فرانسه و غیره متفاوت است.

 رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی ادامه داد :اندیشمندان غربی به این مسئله پی بردند که  انقلاب اسلامی با نام خدا و مبتنی بر حضور مردم است. با همین روش حضرت امام خمینی رحمت الله علیه مبارزان و مجاهدان قبل از انقلاب اسلامی را به صحنه آوردند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز امام این خط مشی را ادامه دادند.

وی گفت: بخشی از این حرکت‌های مردمی برای تداوم انقلاب اسلامی ، حضور مردم در صحنه در سالگردهای پیروزی باشکوه انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر است.

 سید نظام الدین موسوی ملاک سنجش و تصمیم‌گیری  دشمنان را بر اساس حضور مردم در راهپیمایی‌ها دانست و تصریح کرد:  دشمن محاسباتش را با راهپیمایی‌ها و میزان شور و هیجان در این مناسبت ها سنجش و بر اساس آن تصمیم‌گیری می‌کند. دلیل این‌که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) این همه بر مردمی‌سازی و باشکوه بودن این مراسم تأکید دارند،نیز همین امر است.

وی افزود: شاید در هیچ مناسبت دیگری مثل دهه فجر، فرزندان، نوجوانان و جوانان ما آموزش عینی نمی‌بینند. این مهم را در جامعه‌شناسی مدل انتقال فرهنگ سیاسی می‌گوییم. بر اساس این مدل حضور  افراد در همه مراسم کم‌کم سوال، ایده، نگاه ایجاد می‌کند و شور می‌آفریند و لذا این مهم است.

سید نظام الدین موسوی  اظهار داشت: امسال بر اساس شاخص های تبیین شده که در واقع هدف غایی و سیاست‌های کلی را نشان می دهد، حرکت خواهیم کرد و تنها ایده‌ها و خلاقیت‌های تازه را در حوزه‌های نوین مثل فضای مجازی، زنان، جوانان، باید رقم بزنیم.

 وی افزود: إن شاء الله با هماهنگی و همفکری یکدیگر بتوانیم از ظرفیت های جدید کانون‌ها، هیئات، تشکل‌ها، اصناف، اتحادیه‌ها و بسیاری از مردم نیز بهره لازم را ببریم.


رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: در شرایطی که دشمن به دنبال نا امید‌سازی و تحریف انقلاب و منحرف ساختن اذهان می باشد، می توانیم با کمک یکدیگر، از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع کنیم و گام‌های مؤثری را برداریم. به هر حال شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، یک قرارگاه، یک ستاد و یک جایگاه است و إن شاء‌الله بتوانیم به کمک همدیگر یک ایام‌الله جدیدی را با طراوت و حماسه‌سازی ملت پیش رو داشته باشیم.



کلمات کلیدی


captcha