بهانه برگزاری مسابقات قرآن ترویج سبک زندگی قرآنی و شکل گیری نظام الگویی متناسب با قرآن است
تاریخ: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 07:04:46


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 84755 || تاریخ : ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ ۲۲:۲۲                 اوقاف و امورخیریه

حجت الاسلام خاموشی عنوان کرد:

بهانه برگزاری مسابقات قرآن ترویج سبک زندگی قرآنی و شکل گیری نظام الگویی متناسب با قرآن است


رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در آئین افتتاحیه جشنواره تلاوتهای تقلیدی با بیان اینکه امید است این جشنواره بهانه ای باشد برای اینکه قرآنی زندگی کنیم، گفت: در این مسابقات علاوه بر اینکه می توانید رغبت و میلی که نوجوانان و جوانان به فراگیری آموزه های قرآنی دارند ببینید، نظام الگویی شکل خواهد گرفت که بر اساس آن خانواده ها تصمیم می گيرند در این مسیر قرار گیرند.


بهانه برگزاری مسابقات قرآن ترویج سبک زندگی قرآنی و شکل گیری نظام الگویی متناسب با قرآن است

به گزارش جامعه ایده آل ؛آئین افتتاحیه نخستین دوره جشنواره تلاوتهای تقلیدی امروز ۱۵ اسفندماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و حمید مجیدی مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در محل آستان مقدس امامزاده صالح(ع) تهران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی طی سخنانی در این مراسم گفت: هنگامی که توفیق زیارت امام رضا(ع) دست می دهد، زیارتنامه امام رضا(ع) را که باز می کنیم چنین می خوانیم: "اَشْهَدُ اَنَّکَ تَشْهَدُ مَقامیَ اَشْهَدُ اَنَّکَ تَسْمَعُ کَلامِی َاَشْهَدُ اَنَّکَ تَرُّدُ سَلامی..." شهادت می دهم که شما من را می بینید جایگاه من را می شناسید، کلام من را می شنوید، سلام من را جواب می دهید، یا امام رضا(ع)، همه ما به برکت وجود شریف شما  ولایی هستیم و در زیر چتر ولایت زندگی می کنیم. امروز هم که آستان مقدس این امامزاده برای برگزاری جشنواره انتخاب شده می خواهیم بگوییم پیوند قرآن و عترت را شنیده ایم و از این اماکن مقدس برای نشر قرآن تلاش می کنیم.

وی ضمن تبریک به خانواده شرکت کنندگان در این جشنواره اظهار کرد: شما خانواده هایی هستید که وقت گذاشته اید و انتخاب کرده اید که عمرتان را در مسیر پرنعمت قرآن صرف کنید. امروز جامعه ما شاهد رشد و بالندگی خانواده ها در این زمینه است. بهانه این نوع مسابقات این است که مسابقات را به نسل نوجوان و جوان سوق دهیم همچنان که در کشور بوده است، اما این بهانه جدیدی است که زیبایی های قرائت نوجوانان و رغبت و میلی که دارند را ببینید و بعد نظام الگویی هم شکل می گیرد و افراد مختلف هم تصمیم می گيرند به سبک این خانواده ها رفتار کنند و فرزندانشان را در این مسیر قرار دهند.

حجت الاسلام خاموشی در پیامی به نوجوانان و جوانان گفت: شما در جزء سی ام قرآن با سوره ای برخورد می کنید به نام سوره بینه در آیات آخر این سوره آمده است: (ان الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ وَالْمُشْرِكِينَ فِي نَارِ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا أُولَئِكَ هُمْ شَرُّ الْبَرِيَّةِ) (ان الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولَئِكَ هُمْ خَيْرُ الْبَرِيَّةِ) در این آیه به انسانهای بد و انسانهای خوب اشاره شده است خداوند می فرماید انسانهای خوب انسان‌هایی هستند که ایمان دارند و عمل صالح انجام می دهند و انسانهای بد افرادی هستند که مشرکند و پا روی حق می گذارند و خداشناس و خداطلب نیستند و مسیر زندگی خود را بر اساس رضایتمندی حق شکل نداده اند و از خدا فاصله گرفته اند. خدا می فرماید اینها بدترین انسانها هستند، ولی کسانی که ایمان و عمل صالح دارند، به روز رستاخیز و روز جزا، وحی منزل و قرآن ایمان دارند، این ایمانها به معنی معاد باور بودن و  برقرار کردن پیوند با خداست. فلانی معادباور است یعنی کارهای خوب از او سر می زند، غیبت نمی کند، تهمت نمی زند، دروغ نمی گوید، به پدر و مادر خدمت می کند و اقتصاد و معیشتش بر اساس رضای خدا شکل می گیرد و به نامحرم نگاه نمی کند و اعضا و جوارح خود را در جهت خدمت به خدا قرار می دهد.
 
وی افزود: برای رسیدن به ایمان و عمل صالح فهم لازم است. اول باید خدا و دستوراتش و نقشه راه را بشناسیم و نقشه راه، قرآن است. "إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ" به شما نوجوانان عرض میکنم بدانید صادق ترین وعده  در عالم وعده خداست. خدا فرموده در این مسیر قدم بگذارید به بهشت می رسید ولی راه دیگر را بروید از بهشت دور می شوید. قرآن روشن و شفاف فرموده: (جَزَاؤُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ جَنَّاتُ عَدْنٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ ذَلِكَ لِمَنْ خَشِيَ رَبَّهُ) کسی که زندگی خود را بر اساس رضایتمندی خدا شکل می دهد مسیر زندگی اش درست طی شده و این رضایتمندی خدا در پنهانی و آشکاری و انتخاب رفیق، انتخاب همسایه، در اینکه چه کنش سیاسی باید داشته باشیم و ... باید در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به آیه "سارِعُوا إِلى‌ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ وَ جَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّماواتُ وَ الْأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقِينَ‌" گفت: سرعت بگیرید به مغفرت پروردگار و جنتی که عرض و طولش آسمان و زمین است. بعید ندانید که خدایی که به شما این روزی را داده فردا جنتی بدهد که برای شما عرض آسمان و زمین داشته باشد.

وی عنوان کرد: رضایتمندی خدا مثل ما حسی نیست، رضایتمندی خدا رضایت انطباق فعل بر اساس نتیجه است یعنی اگر کار شما به گونه ای باشد که شما را به هدف برساند، این همان رضایت خداست. اما مسیر انتخابی گنهکار به رضایت خداوند نیست چون به سوی هلاکت است.
حجت الاسلام خاموشی تصریح کرد: شما قرآن را انتخاب کردید انشاالله این مسیر را ادامه دهید.  "جَزاؤُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ جَنّاتُ عَدْنٍ تَجْری مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ خالِدینَ فیها أَبَداً رَضِیَ اللهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ ذالِکَ لِمَنْ خَشِیَ رَبَّهُ" جدی ترین عنصر در زندگی شما خداست. پدری ، فرزندی دارد که عمل نا صواب دارد او را نصیحت و ارشاد می کند ولی اینقدر گاهی انحراف زیاد است که جدا می شود و خدا می فرماید" انه لیس من اهلک" این از اهل تو نیست، همسری در خانواده نبی الله است، خداوند می فرماید او راهش جدا شده "ضَرَبَ اللهُ مَثَلاً لِلَّذِينَ كَفَرُوا امْرَأَتَ نُوحٍ وَ امْرَأَتَ لُوطٍ كانَتا تَحْتَ عَبْدَيْنِ مِنْ ..." از طرفی همسر فرعون " وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذينَ آمَنُوا امرَأَتَ فِرعَونَ إِذ قالَت رَبِّ ابنِ لي عِندَكَ بَيتًا فِي الجَنَّةِ وَنَجِّني مِن فِرعَونَ وَعَمَلِهِ وَنَجِّني مِنَ القَومِ الظّالِمينَ" و خداوند برای مؤمنان، به همسر فرعون مثَل زده است، در آن هنگام که گفت: «پروردگارا! خانه‌ای برای من نزد خودت در بهشت بساز، و مرا از فرعون و کار او نجات ده و مرا از گروه ستمگران رهایی بخش.

وی گفت: تقاضای من از شما این است که این جلسه بهانه ای باشد برای اینکه قرآنی زندگی کنید و سبک زندگی خود را بر اساس قرآن شکل دهید و آنجا که رضایت حق است آنجا پیدا شوید و آنجا که رضایت حق نیست شما آنجا دیده نشوید. امیدوارم جامعه قرآنی از این جلسات استفاده کنند.



کلمات کلیدی


captcha