اهدا نخستین نشان ملی نصیر توسط وزیر آموزش و پرورش به ۶ مهندس برتر سازمان نوسازی مدارس کشور / راه و مسیری که می سازید، مادام العمر به یادگار می ماند
تاریخ: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 19:37:49


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 84524 || تاریخ : ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ ۲۰:۳۱                 آموزش و پرورش

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در آیین تجلیل از مهندسان برتر سازمان نوسازی مدارس کشور و معرفی نخستین مهندسین دریافت کننده جایزه ملی نصیر ؛

اهدا نخستین نشان ملی نصیر توسط وزیر آموزش و پرورش به ۶ مهندس برتر سازمان نوسازی مدارس کشور / راه و مسیری که می سازید، مادام العمر به یادگار می ماند


رئیس سازمان نوسازی کشور خطاب به مهندسان این سازمان: شما زیباترین نقشه و نقاشی جهان را پیاده می کنید. راه و مسیری که می سازید، مادام العمر به یادگار می ماند. مهندسین سازمان نوسازی مدارس کشور، کالبد همه اتفاقات مثبت را می سازند.


اهدا نخستین نشان ملی نصیر توسط وزیر آموزش و پرورش به ۶ مهندس برتر سازمان نوسازی مدارس کشور / راه و مسیری که می سازید، مادام العمر به یادگار می ماند

به گزارش جامعه ایده آل، حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس این سازمان در آیین تجلیل از مهندسان برتر سازمان نوسازی مدارس کشور و معرفی نخستین مهندسین دریافت کننده جایزه ملی نصیر، با تبریک روز مهندس و ضمن قدردانی از زحمات همکاران و مهندسان تلاشگر سازمان، اظهار داشت: امروز نخستین نشان ملی نصیر  که بالاترین درجه در این حوزه تلقی خواهد شد توسط وزیر آموزش و پرورش به 6 مهندس برتر سازمان نوسازی مدارس کشور اهدا خواهد شد.

وی افزود: تلاش برای ایجاد یک محیط ایمن، زیبا و جذاب برای یادگیری و تربیت کودکان، اتفاق و موهبت ارزشمندی است و آن چیزی که در این روز از آن تقدیر می شود تلاش و کوشش شما بزرگواران است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه این هفته، هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی صدقه جاریه شهیدان رجایی و باهنر است، خطاب به مهندسان حاضر در جلسه گفت: شما زیباترین نقشه و نقاشی جهان را پیاده می کنید. راه و مسیری که می سازید، مادام العمر به یادگار می ماند. مهندسین سازمان نوسازی مدارس کشور، کالبد همه اتفاقات مثبت را می سازند.

این مقام مسئول ادامه داد: هنر مهندسین نوسازی مدارس این است که از ابتدای تاسیس این سازمان تاکنون بیش از 100 هزار بنای آموزشی و پرورشی احداث، تجهیز و یا بهسازی کرده اند و در دور افتاده ترین روستاها به همت بلند و دستان توانای شما مدارسی ساخته شده که نمود و تلفیقی از کار مردمی و نظارت مهندسان برای ساخت یک فضای آموزشی و پرورشی است.

وی تصریح کرد: در زلزله خوی، سازمان نوسازی مدارس پیشران مدیریت بحران و خدمت رسانی بوده است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور استفاده از فناوری های نوین در ساخت پروژه های آموزشی را یک الزام و برنامه راهبردی در سازمان نوسازی مدارس برشمرد و گفت: علاوه بر رعایت تمام استانداردهای مهندسی و فنی، ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی و کاهش هزینه تمام شده مورد توجه است.

وی همچنین بر کاربست اصول مهندسی در ساخت و عملیات اجرایی سازه ها، تاکید کرد و بیان داشت: نوسازی مدارس در این زمینه بسیار دقیق و به نوعی پیشگام بوده است و استحکام مطلوب فضاهای آموزشی و پایداری در برابر حوادث و بلایای طبیعی گواه و موید این مطلب است.

خان محمدی با تاکید بر طراحی مهندسی فضاهای آموزشی وپرورشی برای ایجاد و تنوع بخشی به موقعیت های یادگیری، افزود: هویت بخشی به طراحی فضاهای آموزشی و تربیتی موضوع مهم و مطالبه جدی است و باید به نحوی انجام شود که بیانگر تحقق معیارهای معماری ایرانی - اسلامی باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش، بیان کرد: در فضای ساخته شده توسط ما، انسان تربیت و پرورش می یابد و این از درایت، بصیرت و کارآمدی مهندسان این خانواده بزرگ است که بنایی به عظمت عشق به فرزندان ایران اسلامی عزیز می سازند.

خان محمدی یادآور شد: ۹۵۰ فضای آموزشی و پرورشی در قالب ۴۰۰۰ کلاس درس در بهمن ماه گذشته در کشور به همت و همراهی شما به آینده سازان ایران هدیه شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حوزه گسترش عدالت آموزشی، سرانه ۱.۵ متر مربع به ازای هر دانش آموز به ۵.۲۸ رسید، عنوان کرد: این افزایش سرانه کار بزرگی است و جای تقدیر دارد. البته که در این دولت باید از ۵.۲۸ باید به ۶.۱ متر مربع برسیم.

وی با اشاره به اینکه مقاوم سازی یک امر مادام العمر است، تاکید کرد: ۶۵ درصد بناهای ناایمن و نامستحکم به دستان توانای مهندسان خانواده مدرسه سازی ایران مقاوم سازی شد که برای این امر در بند الحاقی دو دهم از یک درصد مالیات ارزش افزوده در برنامه هفتم مصوب شده که جهش بزرگی در این مسیر رخ خواهد داد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه کار تلفیقی سخت ترین کار است، اشاره کرد: رعایت آیین نامه ها و توجه به امر نوین صنعتی سازی و توجه به استانداردسازی اسکلت بنا از هنر مهندسین ما در ترکیب معماری، مهندسی ایرانی اسلامی، فلسفه تعلیم و تربیت، برنامه درسی پنهان و روانشناسی است.

وی در ادامه افزود: به امید خدا در برنامه هفتم توسعه ۲۰۰ مجتمع بزرگ مقیاس با رویکرد مدرسه کانون تربیت و پیشرفت محله  به دستان توانای شما عزیزان راه اندازی می شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد: توجه به سامانه ها، تجهیزات، هوشمندسازی، طراحی اطلس سرانه آموزشی و توجه به امر نیازسنجی فضا بسیار حائز اهمیت است.

خان محمدی در پایان با اشاره به اینکه در طرح های حمایتی مسکن و ماده ۱۸ آموزش پرورش، در مناطق بالای ۲۰۰ مجتمع باید فضای آموزشی تعبیه شود، خاطر نشان کرد: پدیده مهاجرت از استان به استان دیگر یا از سایر کشور ها به ایران را با سازه های جدید که قابلیت جابجایی دارد مدنظر قرار داده و در دست اجراست.

 

گفتنی است دبیر جشنواره ملی مهندسان و اهدای جایزه نصیر گفت: این آیین، نهمین دوره جشنواره ملی مهندسان برتر سازمان نوسازی است. ما در نهمین جشنواره تلاش کردیم روش کار جدیدی را ملاک عمل قرار دهیم. در گذشته مستندات اداری افراد مد نظر بود، اما در جشنواره نهم موضوع ارائه ایده‌های خلاقانه و نوآوری‌های مهندسان را به عنوان امتیاز در نظر گرفتیم.

معاون سازمان نوسازی مدارس ادامه داد: کمیته داوری ۵۸ پرونده از ۲۵ استان را بررسی کردند که امروز ۶ نفر از مهندسان به عنوان برگزیده برای نخستین بار با دریافت نشان برتر جایز ملی نصیر تقدیر خواهند شد.

مجیدعبدالهی اضافه کرد: 5 اسفند روز مهندس با روز دانشمند بزرگ نصیرالدین طوسی گره خورده است و جایزه ملی نصیر از نام این اندیشمند بزرگ که خدمات ارزنده ای در حوزه مهندسی داشته است برداشته شده است. این دانشمند بزرگ و افتخار ایرانی ۱۹۲ رساله، گفتار و نوشتار پیرامون حوزه‌های مختلف ریاضی، فلسفه، مهندسی و ... دارند و ما باید این رسالات را الگوی خود قرار دهیم.

خواجه نصیرالدین طوسی (۵۹۷-۶۷۲ق) حکیم و متکلم شیعه قرن هفتم هجری است. خواجه نصیر نویسنده کتاب‌ها و رساله‌های بسیاری در علوم اخلاق،  منطق،  فلسفه،  کلام، ریاضیات و نجوم است.  اخلاق ناصری،  اوصاف الاشراف،  اساس الاقتباس،  شرح الاشارات،  تجرید الاعتقاد،  جامع الحساب و کتاب مشهور زیج ایلخانی و تذکرة فی علم الهیئة در علم نجوم، از آثار مهم و مشهور او هستند. او همچنین رصدخانه مراغه و در کنار آن کتابخانه مراغه را با بیش از ۴۰۰ هزار جلد کتاب بنا نهاد.
نصیرالدین طوسی احیاگر فلسفه و مبتکر روش فلسفی در کلام شیعه دانسته شده است. برخی از علمای بزرگ شیعه که شاگرد وی بود‌ه‌اند، عبارت‌اند از : علامه حلی،  ابن میثم بحرانی و قطب الدین شیرازی.     

 



کلمات کلیدی


captcha