همه باید قرآنی و اهل قرآن شویم/ ایران بیش از کشورهای دیگر دغدغه مردم فلسطین را دارد
تاریخ: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 02:50:48


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 83995 || تاریخ : ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ ۱۹:۳۷                 اوقاف و امورخیریه

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

همه باید قرآنی و اهل قرآن شویم/ ایران بیش از کشورهای دیگر دغدغه مردم فلسطین را دارد


رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه همه باید قرآنی و اهل قرآن شویم، گفت: از هر کشور مسلمان یا غیرمسلمانی (آمریکای لاتین، اقیانوسیه، آسیای میانه و آسیای جنوب غربی) بپرسید «اولین کشوری که دغدغه مردم فلسطین را دارد کدام کشور است» همه می‌گویند ایران دغدغه مردم فلسطین و کمک به مردم مظلوم این کشور را دارد؛ یکی از دلایل این حمایت و دیپلماسی بسیار گسترده بعد از حمله رژیم صهیونیستی به مظلومین غزه بود که ایران از هیچ کمکی دریغ نکرد.


همه باید قرآنی و اهل قرآن شویم/ ایران بیش از کشورهای دیگر دغدغه مردم فلسطین را دارد

به گزارش جامعه ایده آل ، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی ظهر امروز یکشنبه در دیدار صمیمی با هیأت داوران خواهران و برادران، متسابقین از کشورهای مختلف و اعضای کمیته‌های ستاد برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم با خیرمقدم به مهمانان از سراسر جهان خطاب به قاریان و حافظان قرآن کریم بیان کرد: محفل ما را به نور قرآن منور کردید  و مفتخر به حضور شما در کشور ایران هستیم.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی اندیشه اخوت بین مسلمانان را تقویت می‌کند، افزود: در ایران مرز جغرافیایی انحصاری برای خودمان نکشیدیم که همه منفعت، کمال و پیشرفت برای خودمان باشد؛ این مرز را به یک مرز دینی تبدیل کردیم چون با دیگر کشورهای اسلامی برادران دینی هستیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: از هر کشور مسلمان یا غیرمسلمانی (آمریکای لاتین، اقیانوسیه، آسیای میانه و آسیای جنوب غربی) بپرسید «اولین کشوری که دغدغه مردم فلسطین را دارد» همه می‌گویند ایران دغدغه مردم فلسطین و کمک به مردم مظلوم این کشور را دارد؛ یکی از دلایل این حمایت دیپلماسی بسیار گسترده بعد از حمله رژیم صهیونیستی به مظلومین غزه بود که ایران از هیچ کمکی دریغ نکرد.

حجت‌الاسلام خاموشی با اشاره به اینکه از شخص اول کشور یعنی مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری، وزیر امور خارجه و دیگران همه تلاش کردند که ندای مردم مظلوم فلسطین را به جهان مخابره کنند، یادآور شد: برداران اهل سنت فلسطینی با ما تغیر مذهبی دارند ولی اخوت را اصل می‌دانیم؛ از بدو انقلاب رهبر کبیر انقلاب اعلام کرد که با سراسر جهان ارتباط برقرار می‌کنیم ولی با دو مسئله آپارتاید (تبعیض نژادی) و رژیم صهیونیستی زاویه داریم.

وی با اشاره به اینکه آپارتاید از بین رفته بیان کرد: پارلمان آفریقای جنوبی تصویب کرد که رژیم صهیونیستی باید از حملات خود بر علیه فلسطین دست بردارد، اگر دست برندارد باید سفارتش را تعطیل کند؛ این پارلمان سفیر رژیم صهیونیستی را از کشور اخراج و سفیر خود را نیز از آن کشور احضار کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: پارلمان آفریقای جنوبی در دادگاه لاهه نیز بر علیه اسرائیل شکایت و رأی هم گرفت؛ این پارلمان دوباره قصد شکایت مجدد دارد، برخی کشورهای اروپایی نیز به آفریقا کمک می‌کنند که حرفش به کرسی بنشیند تا جهان قانونمدار اداره شود.

حجت‌الاسلام خاموشی با اشاره به اینکه حالا جهانیان باید منتظر از بین رفتن رژیم صهیونیستی هم باشند، خطاب به مهمانان خارجی گفت: در کشوری قدم گذاشتید که از اول انقلاب تا امروز در تحریم ظالمانه نظام سلطه است. جنگ هشت ساله به کشور تحمیل شد و و میلیاردها دلار در دهه 60 به ایران آسیب زدند؛ تمام این قیمت با یک شهید مثل حاج قاسم سلیمانی برابری نمی‌کند چون خداوند در قرآن فرموده که یک نفر مؤمن به خدا و روز قیامت با عمارت مسجدالحرام و بلکه برتر از آن برابری می‌کند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه ایران در مقابله با تحریم‌های ظالمانه و جنگ ظالمانه ایستادگی و امروزه در حال پیشرفت است، ادامه داد: اخیراً در سفر به شرق آفریقا و در دیدار با دانشجویان تانزانیا مهمترین پیشرفت ایران را پرتاب 11 ماهواره به فضا طی سه سال اخیر اعلام کردم؛ تمام این تکنولوژی‌های حوزه هوافضا در ایران بومی و در کشور ایران ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام خاموشی با اشاره به اینکه برای تسخیر فضا دیگر مرز نمی‌شناسیم، تصریح کرد: یکی از دانشجویان تانزانیایی سوال پرسید که در مورد ظلم به کشور فلسطین چرا صهیونیست‌ها در رسانه غلبه می‌کنند، در پاسخ گفتم روشن است چون مهد این رسانه‌ها غرب است؛ در کشوری میزبان هستیم که مرزهای علم در حال فتح شدن است و توانایی انجام این کار را داریم.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت‌های حاصل شده در ایران را برای تمام مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان می‌خواهیم و آن را منحصر به ایران نمی‌دانیم، اظهار کرد: اگر پیشرفت‌هایی در هوافضا، نانو، بیو، الکترونیک، دیجیتال، دفاعی و ... داریم آن را با همه مسلمین شریک هستیم؛ به همه کشورهایی که در معرض ظلم و ستم استکبار جهانی هستند، کمک می‌کنیم تا بتوانند نفس بکشند و حیات طیبه را در آینده رقم بزنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: در ایران برای اینکه جریان قرآن‌آموزی ایرانیان بین جهانیان زبانزد خاص و عام شود، تلاش بسیاری می‌کنیم؛ بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید 10 میلیون حافظ قرآن در کشور داشته باشیم، در سازمان اوقاف همه تلاش خود را برای تحقق این هدف به کار گرفتیم.

حجت‌الاسلام خاموشی اضافه کرد: یکی از شاخص ترین این تلاشها در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزاری مسابقات قرآنی است و خوشبختانه هر ساله بر تعداد حفاظ  در ایران افزوده می‌شود؛ امیدوارم در دیگر کشورها نیز این توفیق و رشد را شاهد باشیم.

وی خبر داد: در زمینه روخوانی و روان‌خوانی در فضای کالبدی تمرین و تلاش می‌کنیم که مجموع مساجد، بقاع متبرکه و دیگر اماکن مستعد از جمله دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مدارس مهد تعلیم و تعلم قرآن کریم از لحاظ روخوانی، روان‌خوانی، حفظ و جریان مفاهیم و تفسیر باشد؛ با توجه به منویات مقام معظم رهبری باید سبک زندگی قرآنی را اصل بدانیم و بر اساس آن قرآن بیاموزیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: همه باید قرآنی و اهل قرآن شویم تا نور قرآن در قلب ما نورافشانی کند؛ خانواده، مدرسه و مساجد همه باید قرآنی باشند.

حجت‌الاسلام خاموشی با اشاره به اینکه قانون اساسی کشور بر اساس آیات قرآن کریم تدوین شده افزود: اساس برنامه‌ریزی در کشور باید کتاب قرآن باشد؛ اهل قرآن باید بر چگونگی اجرای احکام دین در ساحت اجتماع، فردی و خانوادگی نظارت کنند.

وی خطاب به متسابقین خارجی با آرزوی گذراندن خاطرات خوب در ایران گفت: هر سال پررنگ‌تر در عرصه قرآنی فعالیت کنید تا افراد قدرتمندتری به نمایندگی از کشورهای شما در این مسابقات بین المللی شرکت کنند؛ البته خوشبختانه هر سال حافظان و قاریان بهتر و قوی‌تری را در این مسابقات مشاهده می‌کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه خداوند متعال در آیه «اللهُ نُورُ السَّماواتِ وَالأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کمِشْکاةٍ فِیها مِصْباحٌ الْمِصْباحُ فِی زُجاجَةٍ الزُّجاجَةُ کأَنَّها کوْکبٌ دُرِّی یوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبارَکةٍ زَیتُونَةٍ لا شَرْقِیةٍ وَلا غَرْبِیةٍ یکادُ زَیتُها یضِیءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نارٌ نُورٌ عَلی نُورٍ یهْدِی اللهُ لِنُورِهِ مَنْ یشاءُ» خود را در توصیف این آیه به نور تعبیر کرده و آیات الهی هم نور هستند، ادامه داد: بر اساس آیات و روایات دیگر از جمله «أَلْعِلْمُ نُورٌ یقْذِفُهُ اللّه فِی قَلْبِ مَنْ یشآء» علم را از مقوله نور می دانیم، بنابراین کسی که در راه تعلیم علم هست باید به کانون این نور توجه کند که خود خدا و آیات الهی هستند.

حجت‌الاسلام خاموشی با اشاره به آیه شریفه «یَسْعى نُورُهُمْ بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَ بِأَیْمانِهِمْ» بیان کرد: به سمت نور می رویم و کمال انسان در رسیدن به نور است؛ با توجه به آیه «الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا إِنَّنَا آمَنَّا فَاغْفِرْ لَنَا» بهشتیان متصل به نوری هستند که در صحرای محشر است که آن  نور علم و قرآن هست، باید نسبت خود را این با نور مشخص کنیم چون قلب منور، به نور قرآن نزدیک‌تر است.

وی با اشاره به آیه «تَنزِيلٞ مِّن رَّبِّ ٱلۡعَٰلَمِينَ» عنوان کرد: با توجه به آیه «لَا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ» به نظرم مطهر کسی است که کدورت و تاریکی در قلب نداشته و نورانیت قرآن در قلبش وجود دارد؛ برای نزدیک شدن به قرآن باید این نورانیت را وارد قلبمان خود کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خطاب به تمامی متسابقین گفت: امیدوارم در این مسیر استاد، راهنما و راهبر باشید، قرآنی زندگی کنید و با نور الهی و قرآن عجین شوید.



کلمات کلیدی


captcha