سوال هیچ مودی نباید بی‌پاسخ بماند / مودی‌مداری و مالیات‌ستانی عادلانه، اولویت‌های اصلی نظام مالیاتی
تاریخ: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 17:11:50


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 76351 || تاریخ : ۱۴۰۲/۰۳/۳۰ ۱۴:۰۶                 اقتصاد کلان و بودجه

دکتر سبحانیان در بازدید از مرکز جامع ارتباط مردمی 1526:

سوال هیچ مودی نباید بی‌پاسخ بماند / مودی‌مداری و مالیات‌ستانی عادلانه، اولویت‌های اصلی نظام مالیاتی


رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور مودی مداری و مالیات ستانی عادلانه را از راهبردهای اصلی نظام مالیاتی عنوان کرد و گفت: مرکز جامع ارتباطات مردمی، گامی عملیاتی و مهم در گره‌گشایی از مشکلات مردم است که در چارچوب تکریم ارباب رجوع، فصل جدید خدمت رسانی و پاسخگویی به مودیان محترم مالیاتی از طریق مرکز ارتباط مردمی سازمان امور مالیاتی کشور 1526 انجام می شود.


 سوال هیچ مودی نباید بی‌پاسخ بماند / مودی‌مداری و مالیات‌ستانی عادلانه، اولویت‌های اصلی نظام مالیاتی

به گزارش جامعه ایده آل، دکتر سید محمد هادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در روزهای پایانی خردادماه موعد ارایه اظهارنامه صاحبان مشاغل با حضور در مرکز جامع ارتباطات مردمی 1526 سازمان از نزدیک در جریان روند پاسخگویی به سوالات و ابهامات مودیان مالیاتی قرار گرفت و شخصا با تعدادی از مودیان بصورت تلفنی گفتگو و نظرات آنان را درخصوص نحوه پاسخگویی و میزان رضایت از نحوه راهنمایی و برخورد همکاران مالیاتی جویا شد.

دکتر سبحانیان در جریان بازدید از مرکز جامع ارتباطات مردمی 1526 سازمان ضمن تقدیر و تشکر از کلیه همکاران به ویژه همکاران مستقر در این مرکز بیان داشت: رویکرد نظام مالیاتی در دوره تحولی جدید بر تکریم مودیان و مالیات ستانی عادلانه متکی بر داده های متقن در پایگاه اطلاعات سازمان استوار است. در این راستا علاوه بر برگزاری جلسات متعدد با اصناف و بخش های مختلف اقتصادی، بیش از 200 میز خدمت مالیاتی در سراسر کشور برپا کرده و در اقصی نقاط کشور از طریق مرکز ارتباط مردمی 1526 به سوالات و ابهامات مالیاتی مودیان و مردم در حال انجام وظایف و ماموریت های خود هستیم.

وی در ادامه به رویکرد نظام مالیاتی در سهولت انجام تکالیف مالیاتی از طرف مودیان اشاره کرد و گفت: بنا داریم تکالیف مودیان به راحتی انجام شود. در این زمینه ظرفیت‏ های خوبی را از طریق تبصره ماده 100 قانون مالیات های مستقیم برنامه ریزی کرده ایم که با پذیرش آن توسط مودیان، هم در وقت و هزینه آنان صرفه جویی شود و هم نیازی به نگهداری و ارایه دفاتر و اسناد نداشته باشند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، مالیات ستانی عادلانه را از دیگر راهبردهای نظام مالیاتی خواند و افزود: مبنای نظام مالیاتی این نیست که عدد مشخصی را اعلام و مالیات دریافت کند بلکه با اتکا به نظام داده محور، مالیات منصفانه و عادلانه اخذ نماید از اینرو نظام مالیاتی از یک نظام سنتی به یک نظام هوشمند در حال حرکت بوده و به سرعت در حال تکامل است.

دکتر سبحانیان با اشاره به قوانین حاکم و اسناد بالادستی مبتنی بر مالیات ستانی عادلانه و متکی بر حاکمیت داده، خاطرنشان کرد: با حرکت به سمت هوشمندسازی مالیاتی، هم اکنون بیش از 50 درصد اصناف و صاحبان مشاغل، مالیاتشان صفر شده و حدود 90 درصد از مالیات این بخش، زیر 20 میلیون تومان محاسبه شده است و این موضوع بیانگر مالیات ستانی عادلانه و منصفانه بوده و الگوی چانه زنی را کنار زده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در جریان بازدید از مرکز جامع ارتباطات مردمی 1526 ضمن گفتگو با همکاران مستقر در این مرکز و استماع نظرات و مسایل و مشکلات موجود، دستورات لازم برای رفع مسایل مطروحه صادر کرد و گفت: با بهبود امور و بهره گیری از ظرفیت‏ های سخت افزاری و نرم افزاری و نیروی متخصص، ضمن سرعت بخشیدن به زمان پاسخگویی و عدم معطلی مودیان پشت خط، هیچگونه سوال و ابهام مطرح شده از سوی آنان نباید بی پاسخ بماند.

گفتنی است در مرکز جامع ارتباطات مردمی 1526 سازمان امور مالیاتی، ارائه خدمات مشاوره‌ای به تمامی مودیان مالیاتی، فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل، دریافت گزارشات مردمی، گزارش فرار مالیاتی‌، انتقاد، پیشنهاد، ارتباط مستقیم با مدیران سازمان، راهنمایی سامانه‌های مالیاتی از قبیل سامانه صورت معاملات فصلی، سامانه مالیات بر درآمد حقوق، اظهارنامه‌های الکترونیکی و غیره، در اختیار مودیان قرار می گیرد.



کلمات کلیدی


captcha