دیدار رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با مدیران قرآنی نیروی زمینی ارتش ج.ا.ا
تاریخ: ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت: 19:14:40


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 71157 || تاریخ : ۱۴۰۱/۰۸/۰۹ ۲۰:۵۳                 اوقاف و امورخیریه

دیدار رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با مدیران قرآنی نیروی زمینی ارتش ج.ا.ا


مدیران مرکز قرآن، عترت و نماز نیروی زمینی ارتش با حضور در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به بررسی فعالیت‌های قرآنی در نیروی زمینی ارتش و راهکاره‌های توسعه این فعالیت‌ها پرداختند.


دیدار رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با مدیران قرآنی نیروی زمینی ارتش ج.ا.ا

به گزارش جامعه ایده آل، مدیران قرآنی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن دیدار با رئیس این مرکز، نشستی را با موضوع فعالیت‌های قرآنی ارتش و راه‌های گسترش این فعالیت‌ها برگزار کردند.

در این نشست ظرفیت‌های قرآنی نیروی زمینی ارتش از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین علی نوری، مرکز قرآن، عترت و نماز نیروی زمینی ارتش و سایر مدیران و صاحب‌نظران مطرح و نکاتی نیز از سوی حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و دبیر ستاد عالی مسابقات قرآنی کشور مطرح شد.
برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآن ارتش

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین علی نوری، مرکز قرآن، عترت و نماز نیروی زمینی ارتش ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای فعالیت‌های قرآنی در نیروی زمینی ارتش به تشریح چشم‌انداز فعالیت‌های قرآنی و برنامه‌های پیش‌بینی شده پرداخت و گفت:‌ چهل و دومین دوره مسابقات قرآن نیروی زمینی ارتش امسال برگزار می‌شود و پس از آن در دی‌ماه سال جاری شاهد برگزاری مسابقات سراسری قرآن کل ارتش به میزبانی نیروی زمینی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه نیروی زمینی ارتش بعد از سازمان اوقاف باسابقه‌ترین ارگان برگزارکننده مسابقات قرآن در کشور است، اظهار کرد: از طریق هم‌افزایی بین سازمان اوقاف و نیروی زمینی ارتش می‌توان شاهد اقدامات مبارکی در این عرصه بود، چرا که نیروی زمینی ارتش با دارا بودن ظرفیت عظیمی از افراد شایسته و قرآنی می‌تواند در پیشبرد اهداف قرآنی به‌ویژه در سطح نیروهای مسلح در جهت رسیدن به ارتش قرآنی و مکتبی ایفای نقش کند.

نوی با اشاره به فعالیت‌های هدفمند ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور بیان کرد: از دبیر این ستاد درخواست داریم تا در تربیت نیروی انسانی لازم جهت داوری در سطح نیروی زمینی ارتش، این نیرو را کمک کنند.

رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: نیروی زمینی ارتش تابع سیاست‌های ستاد عالی مسابقات در استفاده از داوران دارای مدرک داوری معتبر است. لذا فراهم کردن زمینه برای اخذ مدرک داوری از سوی کارکنان و خانواده‌های نیروی زمینی ارتش یکی از درخواست‌های ما از این ستاد است.
حمایت از تشکیل دوره تربیت مربی

نوری با اشاره به اینکه مرکز امور قرآنی می‌تواند در دانش‌افزایی مربیان قرآن کریم، نیروی زمینی ارتش را یاری کند، گفت: بسیاری از یگان‌های ما در خطوط مرزی مشغول خدمت هستند که اعزام استاد به این مناطق سخت است، ولی اگر این استاد در درون ارتش و از در بدنه خود ارتش تربیت شود، طبیعتاً در سطح نیرو می‌توان استفاده راحت‌تری از اینگونه افراد به عمل آورد.

وی در پایان به ارائه آماری از فعالان قرآنی نیروی زمینی ارتش پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر در سطح نیروی زمینی ارتش ۱۴۰ حافظ کل قرآن کریم حضور دارند و اگر آمار افرادی که حافظ اجزاء پایین‌تر هستند، هم اضافه کنیم مطمئناً با رقم بسیار بزرگتری روبرو خواهیم شد. از ابتدای سال ۱۴۰۰ نهضت حفظ قرآن را شروع کرده‌ایم و از تعداد ۴۵۰۰ نفر حافظ اجزاء یک تا کل در ابتدای سال، به ۱۷۰۰۰ نفر در پایان سال ۱۴۰۰ رسیده‌ایم.
برگزاری جلسات تعاملی

بر اساس گزارش ایکنا در این نشست سرهنگ محمدرضا کشتگر، جانشین مرکز قرآن، عترت و نماز نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه هدف ما هم‌افزایی در حوزه‌های مختلف خصوصاً در عرصه مسابقات است، گفت: برگزاری جلسه مابین سازمان اوقاف و نیروی زمینی ارتش باعث برکات فراوانی است و توسعه فعالیت‌های قرآنی اثرگذار و ریشه‌ای در سطح این نیرو را به دنبال خواهد داشت.

کشتگر با اشاره به فعالیت ۸۰ موسسه قرآنی از سوی نیروی زمینی ارتش در سطح کشور، بیان کرد: این موسسات در زمینه حفظ فعالیت می‌کنند. در زمینه برگزاری مسابقات قرآن نیز در تلاش هستیم خودمان را به استانداردهای مسابقات اوقاف نزدیکتر کنیم.

وی با اشاره به اینکه بستر مناسب قرآنی برای دانشجویان دانشگاه‌های افسری فراهم شده است، عنوان کرد: از سال ۹۳ مسابقات قرآن ارتش با حضور خانواده‌ها برگزار می‌شود، خانواده‌های موفق در این مسابقات یک هفته اقامت رایگان در کنار قرآن در شهرهای زیارتی و سیاحتی خواهند داشت.

کشتگر گفت: در طول سال حدود پنج هزار جوان و نوجوان ارتشی و خانواده‌ها مخاطب فعالیت‌های قرآنی هستند و این موضوع مخصوص نیروی زمینی ارتش است. در همین راستا فرمانده نیروی زمینی ارتش تشویقات رسمی برای حفاظ در نظر گرفته است.

بر اساس گزارش ایکنا، نائب‌علی عبدالهی، از قاریان ممتاز ارتش نیز به بیان نکاتی پرداخت و گفت: مسابقات قرآن ارتش در شهرهایی برگزار می‌شود که بعضاً شناختی درباره افراد ممتاز قرآنی استان‌ها نداریم، لذا اگر سازمان اوقاف داوران و چهره‌های ممتاز قرآنی شهرستان‌های مختلف را به ما معرفی کند می‌توانیم از ظرفیت بومی این شهرها در ایام برگزاری مسابقات استفاده کنیم.

همچنین در ادامه این نشست منصور آقامحمدی، از پیشکسوتان قرآنی ارتش با بیان اینکه هم‌افزایی بین بخش‌های قرآنی کشور می‌تواند باعث حرکت روبه‌جلوی کارها شود، گفت: توسعه فعالیت‌های قرآنی در مراکز درمانی تحت نظارت ارتش از مهم‌ترین اقدامات قرآنی می‌تواند باشد.

در ادامه این نشست حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف ضمن ابراز خوشحالی از ارتقای فعالیت‌های قرآنی نیروی زمینی ارتش و ایجاد ساختار جدید قرآنی که دارای استقلال بیشتری نسبت به قبل است، گفت: مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه آمادگی هرگونه حمایت از فعالیت‌های قرآنی در سطح نیروهای مسلح به‌ ویژه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران را خواهد داشت.
تربیت داور برای مسابقات قرآن ارتش

مجیدی‌مهر افزود: مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در زمینه ساماندهی و آموزش داوران قرآن کریم نیروی زمینی ارتش جهت داوری در مسابقات قرآنی که ویژه این قشر برگزار می‌شود، همکاری لازم را خواهد داشت و ایجاد تعامل و همکاری پیرامون فعالیت‌های مشترک، تبادل و انتقال تجارب دو نهاد نیز در دستور قرار خواهد گرفت.

مجیدی‌مهر با اشاره به تربیت مربیان قرآنی در سطح نیروی زمینی ارتش گفت: این موضوع از وظایف مرکز امور قرآنی در خدمت به این نهاد مقدس است. همچنین در زمینه تربیت داوران شاغل در نیروی زمینی ارتش نیز همکاری لازم اجرایی خواهد شد.

در پایان این جلسه در خصوص برنامه‌ریزی جهت آموزش و برگزاری مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه آجا و مسابقات بانوان شاغل، همسران و فرزندان کارکنان ارتش بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در این نشست حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، کریم دولتی، مسئول دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور، حجت‌‌ا‌لاسلام علی نوری، رئیس مرکز قرآن و عترت نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ محمدرضا کشتگر، قائم مقام مرکز قرآن و عترت نیروی زمینی ارتش، نائب‌علی عبدالهی، از قاریان و داوران ممتاز قرآنی نیروی زمینی ارتش و منصور آقامحمدی، حافظ کل قرآن و از پیشکسوتان قرآنی ارتش حضور داشتند.
انتهای پیام



کلمات کلیدی


captcha