در حادثه فوت مهسا امینی، هیچ قصوری متوجه فراجا نیست/وظیفه انتظامی جمهوری اسلامی و نیرو‌های مسلح حفظ آرامش و امنیت در مرز‌ها و در داخل کشور است
تاریخ: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 00:31:45


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 70697 || تاریخ : ۱۴۰۱/۰۷/۱۶ ۰۱:۵۵                 انتظامی

سردار اشتری در خطبه‌های پیش از نماز جمعه تهران

در حادثه فوت مهسا امینی، هیچ قصوری متوجه فراجا نیست/وظیفه انتظامی جمهوری اسلامی و نیرو‌های مسلح حفظ آرامش و امنیت در مرز‌ها و در داخل کشور است


فرماندهی کل انتظامی کشور گفت: در حادثه فوت «مهسا امینی»، ضرب و جرحی صورت نگرفته است و در این موضوع هیچ قصوری متوجه پلیس نشد.


در حادثه فوت مهسا امینی، هیچ قصوری متوجه فراجا نیست/وظیفه انتظامی جمهوری اسلامی و نیرو‌های مسلح حفظ آرامش و امنیت در مرز‌ها و در داخل کشور است

به گزارش جامعه ایده آل ، سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی کشور و جمعی از ماموران فراجا به مناسبت هفته پلیس در نماز جمعه این هفته تهران حضور یافتند.

فرمانده کل انتظامی کشور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران عملکرد پلیس را تشریح کرد.

سردار حسین اشتری با درود بر روح بلند و ملکوتی امام راحل و آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری و درود بر شهدای نظم و امنیت به خصوص شهدای اخیر پلیس که به عنوان حافظان امنیت به درجه رفیع شهادت نائل شدند اظهار داشت: هفته فراجا نماد مناسبی برای ارائه خدمات بیشتر پلیس به مردم عزیز و شهیدپرور انقلاب اسلامی است.

وی گفت: با توجه به گستردگی ماموریت‌ها و تنوع آن‌ها و اهمیت موضوع نظم و امنیت به اهمیت کار ماموران پلیس بیشتر پی می‌بریم.

سردار اشتری افزود: امروز نعمت امنیت بالاترین نعمت برای همه کشور‌ها است و همه مسئولین و زمامداران در تمام دنیا تلاش دارند که امنیت داشته باشند و ما به نعمت خون شهدا و هوشیاری مردم و تدابیر مقام معظم رهبری و تلاش حافظان امنیت یک امنیت مثال‌زدنی داریم؛ هر چند دشمن به دنبال این است که این آرامش و امنیت را از ما بگیرد و حوادثی که رخ می‌دهد شما مشاهده می‌کنید که آن‌ها با چه هدفی به آرامش مردم ضربه می‌زنند.

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: امروز وظیفه انتظامی جمهوری اسلامی و نیرو‌های مسلح حفظ آرامش و امنیت در مرز‌ها و در داخل کشور است.

سردار اشتری ادامه داد: به گفته مقام معظم رهبری؛ فراجا رکن اصلی امنیت داخلی است، ستون‌های اصلی امنیت است و در این مسیر هم شهدای گرانقدر را تقدیم کرده است؛ بیش از ۱۳ هزار شهید و ۳۰ هزار جانباز آزاده و هزاران آزاده بیانگر این ادعا است و تایید این فرایض است.

اشتری ادامه داد: ۸ هزار نفر از شهدای انتظامی در دفاع مقدس به فیض شهادت نائل آمدند و بیش از ۵ هزار شهید در مرز‌ها و در شهر‌ها و در روستا‌ها برای حفظ آرامش و امنیت مردم به شهادت رسیدند. مشاهده می‌کنیم در هر هفته‌ای که می‌گذرد تعدادی از همکاران به شهادت رسیده و یا مجروح می‌شوند. این بیانگر این است که همکاران ما برای امنیت مردم تلاش می‌کنند.

فرمانده فراجا به شعار امسال هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: شعار امسال ما پلیس خادم مردم و مردم حامی پلیس است. افتخارمان این است که خادم مردم هستیم، افتخارمان این است که امین مردم هستیم و البته خدا را شاکریم از بابت حمایت‌ها و پشتیبانی‌هایی که مردم ما از پلیس دارند. در این ایام ملاحظه کردید که در نماز جمعه اول مهر ماه مردم چه حمایتی از فراجا داشتند. همچنین در سوم مهر ماه و در سالروز رحلت پیامبر میلیون‌ها نفر عهد و بیعت با رهبری بستند و از نیرو‌های انتظامی حمایت کردند.

وی افزود: ما بدون مردم نمی‌توانیم مأموریت‌های خود را انجام دهیم. به حمد الله از طرف پلیس و از طرف مردم خدمت گزاری و حمایت ثابت شده است و بیشتر از گذشته مسئولیت داریم که در خدمت مردم باشیم، مردمی که با هشیاری و بصیرت راه خود را انتخاب کردند.

اشتری با بیان اینکه به فرموده رهبری فراجا امین مردم و محضر حاکمیت ملی است، گفت: فراجا خدمت به مردم را یک ارزش برای خود می‌داند و به آن می‌بالد و در مراسم اربعین هم این ثابت شد. بیش از ۳۰ هزار نفر از همکاران ما در این مراسم باشکوه برای امنیت زائرین و برای تسهیل در تردد زائرین در مرز‌های جمهوری اسلامی حضور پیدا کردند و خدمت ارائه دادند. ضمن اینکه به وظیفه قانونی خود عمل کردند و از فرصتی که داشتند برای خدمت صادقانه استفاده کردند. امسال با شکوه‌تر از سال‌های گذشته این مراسم برگزار شد و زائرین عزیز هم به راحتی این سفر را انجام دادند.

در حادثه فوت خانم امینی، هیچ قصوری متوجه فراجا نیست

فرمانده فراجا به حادثه‌ای که اخیراً در کشور رخ داد اشاره کرد و افزود: این حادثه منجر به فوت خانم امینی شد. بنده چهارشنبه شب در برنامه تلویزیونی حاضر شدم و ۵۵ دقیقه صحبت کردم و موضوع را باز کردم. خدا را شاکریم در اجرای مأموریت هایمان و خصوصاً این موضوع هیچ تقصیر و قصوری متوجه انتظامی نشد. البته متاسف شدیم از این موضوع، ولی دستگاه‌های مربوطه بررسی کردند، همچنین مبادی ذیربط در فراجا هم بررسی کردند که این مأموریت بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس قانون انجام شده و ضرب و جرحی در این موضوع نبوده است. اما این موضوع به یک اتفاقات بعد از آن و اغتشاشات تبدیل شد. خوشبختانه مردم عزیز از همان روز‌های اول صف خود را از این اغتشاشگران جدا کردند.

سردار اشتری ادامه داد: همه مسئولین ما هم به این موضوع عنایت دارند که در زمان و مکان خودش این موارد گفته شود اگر این اعتراضات به اغتشاشات تبدیل شد وظیفه پلیس این است که برای حفظ ناموس و مال و جان مردم نگذارد آن‌ها به اهداف شأن برسند. برای پلیس بر هم زدن امنیت توسط عده‌ای آشوبگر قابل تحمل نیست و وظیفه ما این است که نظم و امنیت را برقرار کنیم و حراست از اموال مردم و دولتی از وظایف ما محسوب می‌شود. در کنار مردم و برای مردم هستیم و نمی‌گذاریم این آرامش و آسایش مردم توسط تعدادی که با هدف‌های مشخص و هدایت‌هایی که از آن سوی مرز‌ها می‌شود گروه‌های منافقین و سلطنت طلب‌ها و در رأس آن‌ها اسرائیل و آمریکا این‌ها را پیاده کنند و ما نمی‌گذاریم.
 

کشته سازی در آشوب‌های اخیر راهبرد دشمن بود

وی با تاکید بر اینکه خط قرمز پلیس امنیت و آسایش مردم است، گفت: هر کسی با هر عنوانی اگر بخواهد امنیت مردم را به هم بزند با او مقابله می‌شود. در این ایام دیدیم کسانی به قصد کشته سازی در این حوادث حضور پیدا کردند. پروژه کشته سازی راهبرد دشمن است و ما در حوادث گذشته هم شاهد بودیم. در این حوادث اخیر کسانی به قتل رسیدند که اصلا در محل‌های تجمعات حضور نداشتند و یا با سلاح‌هایی به قتل رسیدند که در اختیار نیرو‌های حافظان امنیت نبود و بعضاً با سلاح سرد و چاقو و سلاح‌هایی که هیچ کدام از مجموعه‌های امنیتی ما نداشتند، کشته شدند، چرا که پلیس از گلوله‌های پلاستیکی استفاده کرده، البته غیر از دفاع از مقر که بحث آن جدا است.

فرمانده فراجا با اشاره با دستگیری ۱۷ نفر که سلاح جنگی به همراه داشتند، گفت: قصد این افراد آشوب و بر هم زدن نظم و امنیت بوده است. تعدادی هم در روز‌های آینده دستگاه‌های مربوطه به سراغشان می‌روند.

وی افزود: از شهدای این مقطع، شهدای انتظامی و بسیج و سپاه یاد می‌کنیم و از حضور دستگاه‌های اطلاعاتی و قضائی که برای ارتقای امنیت تلاش کردند تشکرمی کنیم. خدا را بابت صحبت‌های فرمانده کل قوا در هفته گذشته در دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام حسن مجتبی (ع) که مقتدرانه فرمودند و باعث آرامش در کشور و و دلگرمی مردم و نامیدی دشمن شدند، شاکرم.



کلمات کلیدی


captcha