صفار هرندی: حضور غافلگیرکننده امروز مردم علیه آشوب و فتنه ستودنی است
تاریخ: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 07:36:46


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 70544 || تاریخ : ۱۳۰۱/۰۷/۰۴ ۱۶:۲۱                 سیاسی

صفار هرندی: حضور غافلگیرکننده امروز مردم علیه آشوب و فتنه ستودنی است


جامعه ایده آل _محمدحسین صفار هرندی با تاکید بر هوشیاری و وقت شناسی مردم علیه آشوب و فتنه گفت: امروز هم یکی از آن روز‌های غافلگیری بود یعنی بسیار بالاتر از سطح توقع دوست و دشمن مردم حضور خودشان در صحنه را اثبات کردند.


 صفار هرندی: حضور غافلگیرکننده امروز مردم علیه آشوب و فتنه ستودنی است

به گزارش جامعه ایده آل؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با شبکه خبر با تاکید بر هوشیاری و وقت شناسی مردم گفت: امروز هم یکی از آن روز‌های غافلگیری بود یعنی بسیار بالاتر از سطح توقع دوست و دشمن مردم حضور خودشان در صحنه را اثبات کردند.
مجری: آن چه امروز در تهران و در استان‌های مختلف کشورمان شاهد بودیم دیروز و همچنین شاید در روز‌های آینده، چقدر کمک خواهد کرد به کوتاه شدن دست دشمنان از برنامه ریزی‌هایی که همیشه در تلاش آن هستند؟
آقای صفار هرندی: حقیقت امر این است که غافلگیری صرفاً شامل حال دشمنان ما نمی‌شود حتی خود ما هم در مقابل این هوشیاری مردم و وقت شناسی شان همواره غافلگیر شدیم. امروز هم یکی از آن روز‌های غافلگیری بود یعنی بسیار بالاتر از سطح توقع دوست و دشمن مردم حضور خودشان در صحنه را اثبات کردند. حقیقت امر این است که دشمنان ما این توهماتی را که در مورد ملت پیدا می‌کنند با راهنمایی‌های بعضی از عناصر خائنی که شناسنامه‌های ایرانی دارند، ولی بیشتر ترجیح می‌دهند که حلیم دشمنان این ملت را هم بزنند آن‌ها هستند که این راهنمایی‌های غلط را به دشمنان می‌دهند و این تصور خام را برای آن‌ها ایجاد می‌کنند که ملت دیگر خانه نشین شده و دلبستگی هایش نسبت به نظام، انقلاب و حتی نسبت به خود کشور کاهش پیدا کرده، آن وقت وقتی اینجا می‌رسد فرمان پرچم ایران آتش زدن صادر می‌شود، یعنی می‌گویند این‌ها اهمیت و عرق ملی هم دیگر ندارند و می‌بینید که مردم برای دفاع از پرچمشان می‌آیند به خیابان، می‌گویند این مردم دیگر دلبستگی‌های دینی شان مثل سابق نیست اینجا می‌بینی وقتی که چادر از زن مسلمان می‌کشند از نگاه مردم این چادر از سر کشیدن مثل همان حرکتی است که قمه به دستان کیف مردم را از روی دوششان می‌گیرند همه علیه آن کسی که این کار زشت را مرتکب می‌شود بُراق می‌شوندو اینجا هم همان حرکت است یعنی همان کس و همان دزد اموال مردم؛ دزد ناموس مردم هم هست، همان کسی که تعرض به اعتقادات مردم می‌کند به (غیرتشان) هم تعرض می‌کند و مسجدسوزی و حسینه‌ها و قرآن آتش زدن اوج حماقت دشمنان ماست که با توهمات خود این کار‌ها را می‌کنند و این شیر خفته را بیدار می‌کنند. عرض کردم بار‌ها تجربه شده که ایران عزیز ما تمثیلش به همان شیر خفته است و یک لایه‌های پنهانی دارد که در مواقع خاص و روز مبادا این لایه‌های ÷نهان را رو می‌کند و امروز یکی از آن روز‌ها بود.

مجری: بعضی موقع‌ها دشمنان دلشان تنگ می‌شود برای همین تصاویری که در قاب کناری تصویر شما نمایش می‌دهیم در شبکه خبر یعنی وحدت همیشه مردم ایران و حضور در بزنگاه‌های تاریخی و جایی که حضور دشمنان را حفظ می‌کنند.
آقای صفار هرندی: همین طور است، یکی از کار‌هایی که اخیراً دشمن روی آن خیلی سرمایه گذاری می‌کند بر هم زدن انسجام درونی ملت است یعنی به بهانه‌های مختلف قشر‌های مردم را می‌خواهند رو در روی یکدیگر قرار دهند، این هوشمندی مردم ماست که به هیچ وجه بازی چنین ترفند و توطئه دشمن را نمی‌خورند شهادت می‌دهد که باز هم دشمنان ما از این صحنه‌ها ناکام بر می‌گردند.


مجری: الآن حضور مردم را می‌بینیم به عنوان سرمایه اجتماعی که هر جا نظام جمهوری اسلامی ایران احساس می‌کنند که به خطر افتاده و شاید کوچکترین برنامه ریزی دشمن در راستای نفوذ به آن است در صحنه حاضر می‌شوند و همیشه با بصیرت و هوشمندی از وجب به وجب خاک ایرانی اسلامی مان دفاع می‌کنیم، در مقابل مسئولیت مسئولان نظام را داریم در مقابل مردم، این حضور همیشه نشان داده که مسئولیت برای مسئولان ما از این پس حساس‌تر خواهد شد.

البته من فاصله‌ای میان مردم و مسئولان نمی‌بینم، یعنی حقیقتاً مسئولان دلسوز؛ مسئولانی که دردآشنا هستند نسبتشان به مردم چنان است که نمی‌شود این‌ها را از هم جدا کرد یعنی دو گروهی نیستند که از هم بخواهند امتیاز بگیرند، ولی اصل مسلم و روشن در اعتقادات دینی ما این است که آن مسئولیت‌ها وسیله‌ای برای سوار شدن بر گُرده مردم و کام جویی شخصی نیست. مولا امیر المؤمنین فرمود «اِنَََّ عَمَلَکَ لَیسَ لَکَ بِتوبَه وَلکِنَّهُ فی عُنُقِکَ اَمانَه» یک امانتی است بر دوش مسئولان، روشن است که برای ادای این امانت؛ بزرگترین کار‌هایی که باید انجام دهند خدمت بی ریا و خالصانه به مردم و برداشتن بار‌ها از روی دوش مردم است، حتماً همه قبول داریم که در این سال‌های اخیر در اثر دشمنی بیرونی و بعضی ندانم کاری‌های داخلی بار‌های روی دوش مردم مخصوصاً در زمینه اقتصادی؛ بار‌های سنگینی بوده و آزار داده ملت را؛ الآن بحمدلله احساس می‌شود که دست اندرکاران اداره کشور اراده کردند که باربرداری کنند از روی دوش مردم و تسکینی بر آلام مردم باشند باید به آن‌ها فرصت داد و دائم به آن‌ها یادآوری کرد که فراموش نکنید عهدی که با خدای خودتان بستید این بوده که مسکن باشید برای درد مردم نه خدای ناکرده یک ندانم کاری اتفاق بیفتد و دردافزایی کنیم، به نظرم خیلی باید امیدوار باد که آینده بعضی از جلوه‌های خوب خدمت را ما در یک سال اخیر شاهد بودیم و نشان دهنده این است که هم ارتباطات بیرونی ما تقویت شده و مؤثر سیاست خارجی مان کار می‌کند و در داخل بحمدالله نظم و نسق بهتری پیدا کرده.


مجری: یکی از موارد و بند‌های قطعنامه و بیانیه امروز که در اجتماع امت رسول الله در تهران قرائت شد از قوه قضائیه خواسته شده که با معترضان به اموال عمومی، نوامیس مردم و حتی کسانی که شایعه سازی کردند در فضای مجازی یا حتی حقیقی و امنیت مردم و جامعه را به خطر انداختند قاطعانه برخورد شود، نظر شما چیست؟
آقای صفارهرندی: این چیزی است که همه جای دنیا معمول است یعنی چیزی نیست که صرفاً ما درخواست کنیم، همه جای دنیا می‌گویند کسی که تعرض به اموال عمومی که مال یک یک و آحاد مردم است، کسی که آرامش را که مال آحاد مردم است از آحاد مردم بخواهد سلب کند در حقیقت تجاوزگری است که باید سر جای خودش نشانده شود و اگر این اتفاق نیفتد ممکن است این دیگر روال معمول، شایع و رایجی شود. در آن صورت آن وقت ما باید شاهد باشیم که کشور ما هم دستخوش اتفاق‌های ناگواری شبیه آن چه که در بعضی کشور‌های همسایه دیدیم و احساس ناامنی را توانستیم از دور کنیم، خدای ناکرده روزی چنین چیزی بخواهد گریبان مردم ما را بگیرد، پس بنابراین باید یک نظم و نسقی در کار باشد، یک قاطعیت باشد، البته این قاطعیت هم باید کاملاً بر وفق عدل، انصاف و ملاحظه احوال اشخاص صورت بگیرد.



کلمات کلیدی


captcha