سجاد باقری در مصاحبه با خبرنگار جامعه ایده آل گفت: در نمایش«سقوط در گذشته» اثری از شکیبا علیزاده نقش شخصیت «نیک » را که یک جوان ۲۸ ساله است را بازی می کنم که می خواهد انتقام پدرش را که در دوره جوانیش ۴ تا از دوستانش در طرح بازی که باعث شدن یکی از پاهاش قطع شود را بگیرد و ۳ تا از آن افراد را پیدا و انتقام گرفته و حالا بعد از گذشت سالها آخرین شخص را پیدا میکند و در یک میهمانی با آن دوست می شود و خودش را به ساده لوحی میزند تا به آن نزدیک شود و آخرین نفر را نیز نابود کند و در این جریان نیز همسرش کتی آن را همراهی میکند تا به مقصود خود برسد و البته پدر کتی هم یکی از آن ۴ شخصی است که قبلا انتقام ازش گرفته است. وی دباره حضورش در این اجرا اظهار کرد: یکی دلیلی که باعث شد در این نمایش حضور پیدا کنم نمایشنامه آقای اشمیت بود که برام جذاب بود و چون شخصیتی که باید بازی میکردم آدم ساده لوح و خنگی است که در آخر داستان شخصیت اصلی خودش را نشان میدهد که اصلا خنگ و ساده نیست برام جذاب بود. البته بعد از گذشت ۷ شب از اجرا به تصمیم کارگردان شخصیت نیک عوض شد و یک آدم خجالتی را ایفا می کنم. وی ادامه داد: معتقدم مهمترین پیام نمایش این است که آدم ها بابتِ اشتباهاتی که مرتکب شده اند باید روزی جواب بدهند و البته اشتباهاتی که بصورت عمدی انجام داده باشند. وی افزود: بزرگترین معضل گروه های تازه کار بحث مالی و ساعت مناسب برای اجرا است که بتوانند اجرای بهتری داشته باشند و در بحث هزینه دلگرم شوند. همان طور که می دانید اکثر کار های تئاتر تهیه کنندگان هزینه زیادی نمیکند و بازیگر و کارگردان فقط بابتِ عشق به صحنه تلاش میکند و کار اجرا می روند. همچنین امیرپوریا مسعودنیا، سارا دغاغله، سجاد باقری، سارا جمالپور بازیگران این نمایش «سقوط در گذشته» هستند.
او درباره حضور بازیگران جوان در جشنواره های تئاتر کشور است: در واقع گروه هایی که در جشنواره پذیرفته میشوند و رقابت میکنند معتقدم که باعث بهتر دیده شدن گروه و انگیزه گرفتن بازیگران جوان برای ادامه مسیر بازیگری می شود و همان طور که مطلع هستید سالن های دولتی خیلی سخت در اختیار کارگردان های تازه کار قرار می گیرد و شاید هم اصلا به آنها اجازه کار داده نشود که این موضوع جای بحث زیادی دارد، ولی سالن های خصوصی شرایط را می توانند به گونه ای فراهم کنند که گروه ها راحت تر اجرا بروند.
باقری در خصوص حضور گروه های تجربی در عرصه تئاتر کشور گفت: یکی از ویژگی های تئأترتجربی این که اطمینان برقراری ارتباط با همه مخاطبین را ندارند، تئأتر تجربی حد وسط ندارد یا تماشاگر با آن ارتباط دارد و ارتباط برقرار نمی کند اگر سختگیرانه تر به تئأتر تجربی نگاه کنیم, تئأتر تجربی محل انجام آزمایشهای گوناگون است.
وی تصریح کرد: اجراهای تجربی با شیوههای هنری جدید در این سالها به ویژه نزد جوان های فعال در تئاتر مورد اقبال بیشتری قرار گرفته و در جدول اجراهای تماشاخانهها اغلب شاهد آثاری از آنها هستیم. از آنجا که چنین رویکردهایی در اجرای نمایشها، طیفهای وسیعی از اشکال و تجربهها را در بر میگیرد، پرداختن به چند و چون شیوههای اجرایی میتواند برای علاقهمندان به آثار نمایشی تجربی جالب توجه باشد.