راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز تجزیه و مبادله پستی خاورمیانه تا پایان مهر/پست سکوی اقتصاددیجیتال است
تاریخ: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 13:19:14


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 60615 || تاریخ : ۱۴۰۰/۰۷/۱۷ ۱۵:۰۹                 ارتباطات و فناوری اطلاعات

راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز تجزیه و مبادله پستی خاورمیانه تا پایان مهر/پست سکوی اقتصاددیجیتال است


جامعه ایده آل _مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه هوشمندسازی یکی از کارهای اصلی این شرکت است، گفت: تا پایان مهرماه، بزرگ‌ترین مرکز تجزیه و مبادله مکانیزه خاورمیانه در ایران راه‌اندازی می‌شود.


 راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز تجزیه و مبادله پستی خاورمیانه تا پایان مهر/پست سکوی اقتصاددیجیتال است

به گزارش جامعه ایده آل ، نشست خبری رمضانعلی سبحانی فر مدیرعامل شرکت ملی پست به مناسبت فرارسیدن روز جهانی پست ، صبح امروز 17 مهر 1400  با حضور اصحاب رسانه  در محل شرکت ملی پست برگزار شد.

سبحانی فر در ابتدای این نشست  ضمن  گرامیداشت یاد وخاطره کارکنان پست که در اثر ابتلا  به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند و تبریک روز جهانی پست،گفت: در حدود دو سالی که از شیوع کرونا می‌گذرد رویکرد‌های پست تغییر کرد و چون زیرساخت‌های لازم در این باره فراهم نبود در ابتدا چالش‌هایی متوجه شرکت ملی پست بود، اما با سرعت چالش‌ها با توسعه زیرساخت‌ها و تجهیز مراکز تجزیه و مبادلات برطرف شد.
وی با اشاره به استفاده از ظرفیت ریلی و همچنین تقویت ناوگان حمل و نقل شبکه پستی کشورافزود:  صد درصد ناوگان شهری پست و 30 درصد ناوگان بین شهری  پست تقویت شده است .
سبحانی فر،با اشاره  به خرید 4 هزار دستگاه ترولی و 7 هزار باکس ویژه امانت  گفت : تامین این تجهیزات برای صیانت  از بسته های پستی و جلوگیری از تخریب آنها انجام  و ۴۰ درصد رضایت مشتریان به همین  منظور افزایش داشته است.
مدیرعامل شرکت ملی پست ادامه داد:در گذشته همه بسته‌های پستی باید به تهران می‌آمد و از آنجا ارسال می‌شد که با راه اندازی ۶ هاب منطقه‌ای پستی در کشور و ۲۰ خط مستقیم همجوار میان استان‌ها، این امر اصلاح و سرعت ارسال بسته‌های پستی چند برابر شده است.
معاون وزیر ارتباطات  با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات بر هوشمند سازی  کامل شبکه پستی کشور به نصب سیستم‌های سورتینگ مکانیزه در پست  گفت: تا پایان مهر مرکز تجزیه و مبادلات کشور نیز به یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین دستگاههای سورتنیگ خاورمیانه که توسط شرکت دانش بنیان ساخته شده است مجهز می‌شود.
سبحانی فر با بیان اینکه  سامانه هوشمند جامع قبول در حال اتصال به مراکز تجزیه و مبادلات است، گفت: این اقدام کمک می کند که اگر خطایی  هم در بخش های اجرایی و قبول مرسولات رخ داده باشد در این مراکز اصلاح شود.
او با تاکید بر نقش پست در اقتصاد دیجیتال گفت : به واسطه اقدامات اخیر پست از جمله راه اندازی سامانه روستا بازار، ارائه خدمات الکترونیکی از جمله رصد برخط توزیع کالاهای اساسی که به طور پایلوت برای مرغ و مرسولات پتروشیمی انجام شده است، دست واسطه ها و دلالان از اقتصاد کشور کوتاه و واسطه ها از بین رفته اند.
وی در این راستا عنوان  داشت : هم اکنون شرکت هایی که در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند می توانند ازسامانه جامع تجارت پست و همچنین تولید کنندگان صنایع دستی و محصولات کشاورزی در مناطق مختلف کشور می توانند از سامانه روستابازار استفاده کنند و محصولات خود را به پست ارائه کنند.
سبحانی فر با اشاره به خدمات نیابتی شرکت ملی پست وکاهش فساد و رانت در جامعه به واسطه خدمات پستی گفت: طبق قانون دستگاه های مختلف باید خدمات خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند و بخش فیزیکی آن باید از طریق پست انجام شود . همانطور که امروز تحویل کارت پایان خدمت، تحویل سندها و...توسط پست انجام می شود.
مدیرعامل شرکت ملی پست ادامه داد: هم اکنون تحویل کارت عابر بانک، دسته چک ، ابلاغیه ها، اخطاریه ها و... در دستور کار است و سایر دستگاه ها هم که خدماتی ارائه می دهند می توانند با شرکت ملی پست همکاری کنند.
سبحانی فر با بیان اینکه توافق نامه های خوبی با دستگاه های مختلف انجام شده است، گفت:اخیرا توافق نامه ای با نهاد ریاست جمهوری داشتیم که تاپایان ماه اجرایی می شود وبر مبنای آن نامه های مردم به دستگاه ها از طریق پست ارسال و جوابیه آن برای مشتریان ایمیل می گردد.
وی افزود :همچنین طبق توافقی که با وزارت آموزش و پرورش داشته ایم ، احراز نشانی و تاییدیه مکانی 15 میلیون دانش آموز در دستور کار قرار گرفته است و به زودی توافق نامه ای درهمین راستا با سازمان راهور انجام می شود که از سواستفاده های که هم اکنون رخ می دهد جلوگیری  گردد.
مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه طبق توافق با بنیاد مسکن کد گذاری روستاها در دستور کار است، ادامه داد: طبق توافقی که دو هفته پیش با سازمان دهیاری داشته ایم تاکید کرده ایم که اعتبارات برای نام گذاری محله ها تخصیص تا کدگذاری مکانی بر مبنای آن انجام شود.
سبحانی فر با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات بر ارتقای کیفیت گفت: در راستای تحقق این هدف،سامانه نظرسنجی هوشمند در باجه های قبول پست و ...راه اندازی می شود تا ضمن بررسی نظرات،رضایت مشتریان بیشتر محقق شود.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران گفت: سهم پست در اقتصاد دیجیتال پنج درصد است که باید افزایش پیدا کند. پست، سکوی تجارت الکترونیک است و در کشورهای پیشرفته بسیاری از اقدامات مردم از طریق پست انجام می‌شود و پست پیشگیری قابل توجهی از رفت و آمدهای غیرضروری می‌کند و ما باید در ایران به پست بیشتر توجه کنیم.

وی با اشاره به بحث رصد هوشمند کالاهای اساسی، اظهار کرد: ما در خصوص شناسه رهسپاری امکانات بسیار خوبی داریم و این کار بستگی دارد که دستگاهی از ما بخواهد یا نخواهد. برای مثال وزارت صنعت، معدن و تجارت هم اکنون در موضوع رصد توزیع گوشت مرغ از کشتارگاه تا مصرف‌کنندگان از خدمات ما استفاده می‌کند و ما همه اطلاعات را به سامانه جامع تجارت منتقل می‌کنیم و این رصد هوشمند از بسیاری از تخلفات پیشگیری کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: از آغاز شیوع کرونا تاکنون شاهد افزایش سه برابری مرسولات مرتبط با خرید و فروش‌های اینترنتی بوده‌ایم. همچنین شاهد رونق کسب‌وکارهای دیجیتال در ایام شیوع بیماری کرونا بودیم و هرچه شبکه ملی اطلاعاتی توسعه بیشتری پیدا کند ما از طریق هوشمندسازی پست می‌توانیم سرعت و دقت ارسال مرسولات را افزایش دهیم.

سبحانی‌فر درباره زیان‌ده بودن پست و افزایش نیافتن تعرفه‌های پستی، توضیح داد: با وجود تورم، در دو سال گذشته، تعرفه‌های ما افزایش پیدا نکرده است. ما شرکت درآمد-هزینه‌ای هستیم و بودجه دولتی نداریم. ما براساس قانون مکلفیم خدمات پایه پستی را به مردم ارایه کنیم و براساس مواد ۲۸ و ۲۹ اساسنامه پست، دولت باید تفاوت نرخ تعیین‌شده کمیسیون تعیین مقررات با قیمت تمام‌شده را بپردازد، اما تاکنون دولت این مابه‌التفاوت را پرداخت نکرده و زیان‌ده بودن پست ناشی از همین موضوع است.

معاون وزیر ارتباطات درباره نقش شرکت ملی پست در افزایش سهم اقتصادی دیجیتال تاکید کرد: ما اعتقاد داریم که پست سکوی اقتصاد دیجیتال است و برای رساندن مرسولات مردم و حفظ واسطه‌ها می‌توان از شبکه مویرگی پست بیشترین بهره را برد.  بازار الکترونیک شرکت پست (www.ebazaar-post.ir) راه اندازی شده که کاربران می‌توانند از این طریق خرید و فروش انجام دهند.



کلمات کلیدی


captcha