رونمایی از کتاب «همسفر قاصدک ها» و جمع خوانی کتاب زندگی امام رضا (ع) با حضور نویسنده اثر
تاریخ: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 06:05:03


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 58740 || تاریخ : ۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ۲۱:۲۲                 ادبیات و نشر

به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان برگزار شد :

رونمایی از کتاب «همسفر قاصدک ها» و جمع خوانی کتاب زندگی امام رضا (ع) با حضور نویسنده اثر


جامعه ایده آل _به همت محفل ادبی جوانه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، ویژه برنامه روز ادبیات کودک و نوجوان با رونمایی از کتاب «همسفر قاصدک‌ها» به همراه جمع خوانی کتاب زندگی امام رضا علیه السلام ، از منابع یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور نویسنده اثر برگزار شد.


 رونمایی از کتاب «همسفر قاصدک ها» و جمع خوانی کتاب زندگی امام رضا (ع) با حضور نویسنده اثر

به گزارش  جامعه ایده آل به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، همزمان با روز ادبیات کودک و نوجوان ویژه برنامه رونمایی از کتاب «همسفر قاصدک ها» با موضوع حاج احمد متوسلیان با حضور الهام نجمی شاعر اثر و  جمع‌خوانی کتاب «زندگی امام رضا علیه السلام»، از منابع یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی؛  نوشته سید محمد مهاجرانی همراه با  گفتگوی ویژه با این نویسنده موفق در حوزه ادبیات کودک و نوجوان به دبیری سمانه رحیمی برگزار شد.


سمانه رحیمی دبیر محفل ادبی جوانه های استان تهران، ضمن تبریک روز قلم و ادبیات ملی کودک و نوجوان اظهار کرد: محفل جوانه‌ها این افتخار را دارد که در آستانه روز ملی ادبیات کودک و نوجوان پذیرای مهمانان عزیزی باشد و برنامه‌های متنوعی را اجرایی کند.
وی با اشاره به اینکه یک روز ویژه برای کودکان و نوجوانان دوست دار ادبیات نامگذاری شده و این گویای نقش مهم این قشر در آینده کشور است گفت: به یاد مرحوم مهدی آذر یزدی از نویسندگان خوب کشور که در حوزه کودک و نوجوانان آثار قابل توجهی داشتند،  یک روز به نام روز ملی ادبیات کودک و نوجوانان نامگذاری شده تا بیشتر به قشر کودک و نوجوان بپردازیم.
سیدمحمد مهاجرانی نیز در این محفل با بیان اینکه بیست سال است که در حوزه شعر کودک و نوجوان فعالیت دارم و این روزها نیز تمام ساعت عمرم را در زیرزمینی سپری می‌شود که از اذان صبح تا ساعت یک نصف شب مشغول قلم زدن برای کودکان و خردسالان عزیز هستم به معرفی آثارش پرداخت و گفت : در این مدت کتاب‌های شعر و قصه‌های زیادی نوشتم که یک کتابی در مورد امام رضا (ع) به نام (همراه با بهار) است که اشاره به سفرنامه امام هشتم از مدینه تا خراسان دارد.

وی با اشاره به دیگر کتابش به نام (امام مهربان) که آن نیز در مورد امام رضا (ع) به زبان شعر است که ویژگی حضرت و سبک زندگی ایشان به زبان شعر برای کودکان بیان شده است، خاطرنشان کرد: مجموعه‌ای نیز به نام "پنج شاخه گل" در مورد حضرت معصومه (س) و نزدیک‌ترین خویشاوندان ایشان دارم.
مهاجرانی با اشاره به چاپ دیگر کتاب‌هایش با نام " زندگی و زیارت امام رضا (ع)" و "زیارت امام رضا (ع)" گفت: خوشبختانه دو مورد از کتاب هایم به عنوان آثار جشنواره رضوی انتخاب شده است.

جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی مناسب برای آشنایی کودکان با اهل بیت(ع)
وی با بیان اینکه هر جشنواره‌ای که با نام‌های مقدس همراه است قطعا یک فرصت و زمان خوبی است که مسئولان، دست‌اندرکاران و کودک و نوجوانان به کتاب‌های خاصی اقبال داشته باشند عنوان کرد: جشنواره رضوی مربوط به امام رضا (ع) و خویشاوندان ایشان است و فرصت خوبی برای آشنایی با اهل بیت (ع) فراهم می‌کند از این بزرگواران به مطالعه کتاب‌هایی بپردازیم افزود: از آنجا که این جشنواره هر سال برگزار می‌شود باید تدابیری اندیشیده شود که موضوع و کتاب و سوژه تکراری نداشته باشد تا شرکت‌کنندگان هر سال منتظر اتفاق نو باشند و انگیزه شرکت را داشته باشند.

مهاجرانی با تاکید به اینکه جشنواره رضوی به تولید آثار ارزشمند از لحاظ کمی و کیفی کمک کرده است، خاطرنشان کرد: امیدوارم شاهد تداوم چنین جشنواره‌هایی باشیم.  
وی با توصیه به خواندن کتاب‌های مختلف از سوی نویسندگان و شاعران افزود: باید دانش و اطلاعات علمی و ادبی خود را ارتقا داد.
مهاجرانی با تاکید به اینکه نویسنده‌ای که اطلاعات چندانی نداشته باشد قطعا اثرماندگاری نخواهد داشت تصریح کرد: خوشبختانه کتاب‌های درسی ارزشمندی در اختیار کودکان و نوجوانان قرار گرفته است که خواندن دقیق آنها به آگاهی و دانش افراد می‌افزاید، ضمن اینکه در کنار این کتابها می‌توان کتاب‌های مختلف نویسندگان را خواند و بر اطلاعات افزود.

حاج احمد متوسلیان الگویی ارزشمند برای کودکان و نوجوانان
الهام نجمی نویسنده کتاب "همسفر قاصدک‌ها" در ابتدای سخنانش از برگزار کنندگان این محفل ادبی جهت فراهم کردن فرصتی برای رونمایی این اثر تشکر کرد و به معرفی مختصر آن پرداخت و گفت: این کتاب در مورد شخصیت بزرگ حاج احمد متوسلیان موسس و فرمانده سپاه محمد رسول الله است که در تاریخ دفاع مقدس با رشادت‌ها و نبوغ خود نقش پررنگی در موفقیت‌های عملیات‌های جنگ مثل آزاد سازی پاوه، مریوان و حتی خرمشهر داشت که شاید بچه‌های امروزی شناخت چندان زیادی با این چهره ماندگار نداشته باشند.


وی حاج احمد متوسلیان را الگوی ارزشمندی برای کودکان و نیز بزرگسالان دانست و افزود: این افتخار نصیب بنده شد که با پیشنهاد نشر ۲۷ محمد رسول‌الله نگارش این کتاب را به‌عهده بگیرم، این اثر در ۵ قسمت سروده شده است.
وی در ادامه سخنانش به معرفی اثر پرداخت و گفت :این کتاب از دوران فعالیت‌های قبل‌از انقلاب این شخصیت شروع شده و به فعالیت‌های وی در زمان جنگ و در جبهه‌های مریوان و پاوه و عملیات بیت‌المقدس و فتح‌المبین که باعث آزادسازی خرمشهر شد می پردازد و بعد از آن که با حمله اسرائیل به لبنان و سوریه مواجه شدیم به نگاه والای حاج احمد متوسلیان در این زمینه پرداخته است.
وی افزود: حاج‌احمد متوسلیان وقتی‌که دید که مردم این مناطق چقدر با مشکل روبرو هستند با اجازه امام به‌عنوان اولین مدافع حرم عازم این مناطق شد و متأسفانه در سوریه با دسیسه‌ای که دشمن پیش بینی کرده بود همراه با چند تن از رزمنده‌های دیگر اسیر شدند و هنوز اطلاعی از وضعیت زنده بودند یا شهید شدن این شخصیت در دسترس نیست و ما بهترین آرزوها را برای این شخصیت ماندنی کشورمان داریم.

سمانه رحیمی در ادامه به قرائت بخش‌هایی از این کتاب برای حضار در این محفل پرداخت و از همه شرکت‌کنندگان در این مراسم و برگزارکنندگان این محفل ادبی به‌ویژه علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که در این محفل حضور داشتند تقدیر و تشکر به عمل آورد.


در ادامه این محفل ادبی نصیبا مرادی دبیر محفل آهوانه نیز ضمن قدردانی از کتاب‌های خوب و مطالب مناسب که شرکت‌کنندگان در این محفل قرائت کردند، ابراز امیدواری کرد که بتوانیم روزبه‌روز شاهد قلم‌زنی های بیشتر و قوی‌تری در حوزه کودک و نوجوان باشیم.
وی از برگزارکنندگان این محفل به‌جهت فراهم کردن شرایطی که کودکان و نوجوانان بتوانند با آثار گرانقدری که در این حوزه منتشر می‌شود آشنا بشوند گفت:  با توجه به کاستی هایی که شاید گاهی اوقات در این حوزه و برای این قشر کودک و نوجوان احساس می‌شود، برگزاری محافل اینچنینی امری ضروری و تاثیر گذار است.

 گفتنی است در این مراسم چندتن از کودکان و نوجوانان به جمع‌خوانی کتاب زندگی امام رضا از منابع یازدهمین جشنواره رضوی پرداختند.



کلمات کلیدی


captcha