زوال رژیم صهیونیستی؛ در آینده نزدیک
تاریخ: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 03:29:42


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 57589 || تاریخ : ۱۴۰۰/۰۲/۱۵ ۱۴:۰۶                 بین الملل

زوال رژیم صهیونیستی؛ در آینده نزدیک


دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: قدس در آینده نه چندان دور، آزاد می‌شود و سرزمین فلسطین شاهد برپایی مجدد کشور واحد فلسطینی به پایتختی قدس شریف خواهد بود.


 زوال رژیم صهیونیستی؛ در آینده نزدیک

به گزارش جامعه ایده آل ؛آقای حسین امیرعبداللهیان با تبیین اهمیت و دستاورد‌های نامگذاری روز جهانی قدس گفت: این ابتکار امام راحل عظیم الشان، چند پیام داشت؛ پیام نخست این که سبب باز تعریف موضوع فلسطین به عنوان زخمی کهنه و تاریخی در افکار عمومی جهان، امت اسلام و به ویژه منطقه شد و توجه و تمرکز همگان را به این مساله معطوف کرد.
دوم آن که؛ فرصتی برای گروه‌ها و جریان‌های فلسطین ایجاد کرد که در مسیر انسجام، وحدت و همبستگی حرکت کنند و روز قدس به عنوان اسم رمزی برای وحدت، مبارزه با اشغالگری و حمایت از آزادی قدس شریف و فلسطین باشد.
 مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری در سه دهه گذشته توانست پرچم این ابتکار امام راحل عظیم الشان را برافراشته نگه دارد.
 آقای امیرعبداللهیان، روز جهانی قدس را روز احیای حمایت جهانی و افکار عمومی نخبگان، آزاد اندیشان و امت اسلام از مردم مظلوم فلسطین در مقابل رژیمی جعلی دانست که تلاش کرد امنیت ملی یکایک کشور‌های منطقه را تحت تاثیر قرار دهد.
 وی در پاسخ به این پرسش که با نامگذاری روز قدس چه جریانی در امت اسلام و جهان شکل گرفت و چه دستاورد‌هایی داشته است گفت: ویژگی بارز گفتمان انقلاب اسلامی چه در دوره امام (ره) و چه در دوره رهبر معظم انقلاب، این است که گفتمان صرف نیست بلکه توام با عمل است یعنی نظریه و عمل مکمل هستند.
 آقای امیرعبداللهیان افزود: در این چارچوب، گفتمان دفاع از قدس شریف و فلسطین با حمایت از تشکیل جبهه مقاومت در منطقه اعم از مقاومت فلسطین و مقاومت در لبنان برای مقابله با اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی توام شده است.
 دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: روز قدس از این منظر معنی پیدا می‌کند که این گفتمان وحدت بخش و باز تعریف شده برای حمایت از فلسطین با خروجی ملموسی تحت عنوان مقاومت در مقابله با رژیم صهیونیستی توام شده است.
 وی افزود: اگر در آغاز نامگذاری روز قدس، شاهد انتفاضه سنگ در مقابله با صهیونیست‌ها بودیم اکنون شاهد انتفاضه موشک در مقابله با این رژیم اشغالگرد هستیم.
 آقای امیرعبداللهیان همچنین در پاسخ به این که ایجاد جبهه مقاومت چه دستاورد‌هایی برای استیفای حقوق فلسطینی‌ها داشته است گفت: روز قدس و مولود آن «مقاومت» توانست چهره سازشکاران را در گستره فلسطین و منطقه از چهره رهبران و مقاومت اصیل و ریشه دار فلسطینی تمیز دهد و کاملا جدا کند.
 وی افزود: از وقتی مقاومت در عرصه فلسطین و منطقه، پا به عرصه وجود گذاشت و توانست خودش را اثبات کند شاهد این بودیم که گفتمان سازش در مقابل گفتمان مقاومت حتی تاکنون حرفی برای گفتن ندارد.
آقای امیرعبداللهیان تصریح کرد: امروز ابومازن که گفتمان سازش را در فلسطین مدیریت می‌کند و به عنوان نماد این گفتمان، سیاست‌های متناقضی دارد گاهی در جلسات داخلی اش به صراحت اعلام می‌کند که گفتمان سازش، نفعی برای فلسطین نداشته و آن چه که توانسته فلسطین را احیا کند، مقاومت است.
 مدیرکل امور بین الملل مجلس افزود: به همین علت است که گاهی شاهدیم که در بحث وحدت و همگرایی گروه‌های فلسطینی، فتح و ابومازن هم تلاش می‌کنند که از ظرفیت بزرگ مقاومت استفاده کنند، هر چند رژیم صهیونیستی در پشت تشکیلات خودگردان سعی می‌کند از ظرفیت مقاومت؛ نه در راستای هم افزایی فلسطینی‌ها که برای تخریب آنان حداکثر بهره برداری و سوء استفاده کند.
 وی همچنین در پاسخ به این که چرا طرح‌های سازش از کمپ دیوید تا معامله قرن به بن بست رسیدند تصریح کرد: در ماه‌های اخیر شاهد بودیم که حاکمان دو کشور در منطقه یعنی امارات و بحرین با فشار آمریکا، مجبور شدند در سیرکی در بالکن کاخ سفید، بازی کنند و ترامپ، نتانیاهو و وزرای خارجه این دو کشور، سندی را امضا و بعد با هیاهو، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کردند.
 آقای امیرعبداللهیان گفت: این عادی سازی هنوز در مرحله اول قرار دارد و صرفا روابط پنهانی شان را آشکار کردند و به مرحله ایجاد سفارت نرسید و با مشکلات جدی در میان افکار عمومی، نخبگان و مردم شان مواجه اند.
 وی با طرح این پرسش که این سازش اماراتی - بحرینی با رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چه تاثیری بر ساحه فلسطینی داشته است؟ افزود: مگر آنان هیچ گاه از مقاومت حمایت می‌کردند و نقشی در حمایت از فلسطین داشتند که اکنون خیانت شان به فلسطین بخواهد معادله را تغییر دهد؟
 دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با تاکید بر این که تغییر معادله در اختیار مقاومت است نه جریان سازش گفت: همین وضع در درون جریان‌های فلسطینی حاکم است یعنی جریان اندکی که در پی سازش بودند و طرح‌های مختلفی را پیگیری کردند، چون در افکار عمومی فلسطین به ویژه نخبگان این کشور و جهان اسلام ریشه نداشت و هیچ ثمره‌ای هم نتوانستند از آن بگیرند.


آقای امیرعبداللهیان افزود:، اما مقاومت و ایستادگی مردم فلسطین، چون در تاریخ، سرزمین مادری و ارزش‌های اسلامی ریشه دارد، مثل خورشید در میدان می‌درخشد.
 وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره راهکار مقابله با اقدام صهیونیست‌ها برای یهودی سازی قدس شریف تاکید کرد: ما یک کشور می‌شناسیم که فلسطین نام دارد و در سراسر سرزمین مادری فلسطین، پرچمش بار دیگر به اهتزاز در می‌آید و پایتخت ابدی آن، قدس شریف خواهد بود.
 آقای امیرعبداللهیان، یهودی سازی قدس را از طرح‌هایی دانست که صهیونیست‌ها در سایه زور، جنگ و خون ریزی می‌خواهند به پیش ببرند، اما قدس و مسجد الاقصی در میان ادیان مختلف، قداست و احترام دارد و برای فلسطینیان هم آن قدر حیاتی است که همین روز‌ها شاهد مرحله جدیدی از انتفاضه رمضان هستیم.
 مدیرکل امور بین الملل مجلس افزود: اتفاقاتی که این روز‌ها در مسجدالاقصی رخ داد و در را شکستند و وارد شدند؛ نشان می‌دهد که این گونه طرح‌ها و آرزوی یهودی سازی قدس، مبنای درستی ندارد و اگر بخواهیم این واژه را دقیق‌تر به کار بریم باید بگوییم صهیونیست‌ها در پی «صهیونیستی سازی» قدس هستند زیرا آنان یهودیان را نیز گروگان گرفته اند.
 وی، فلسطین را متعلق به ساکنان اصیل فلسطین و قدس شریف را متعلق به فلسطینیان دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی به موازات حمایت قوی از مقاومت، طرحی سیاسی با عنوان برگزاری دموکراتیک رفراندوم دارد که در سازمان ملل ثبت شده است، معتقدیم آن چه تغییر و معادله نهایی را در قدس و فلسطین رقم خواهد زد اراده مردم این کشور، اراده مقاومت و حمایت امت اسلامی از آنان است.
 آقای امیرعبداللهیان گفت: حاکمان اندکی از کشور‌های عربی در مسیر سازش قدم برداشتند، اما بخش بزرگی از جهان اسلام، افکار عمومی و نخبگان از آزادی فلسطین و قدس شریف حمایت می‌کنند.
 دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره هدایت مخالفان جنایات رژیم صهیونیستی در کشور‌های مختلف حتی در جوامع غیراسلامی گفت: استمرار جنایات صهیونیست‌ها اعم از استمرار شهرک سازی‌ها و قتل، غارت و کشتار زنان و کودکان همچنان در دستور کار صهیونیست‌ها و این ناشی از خوی آنان است.
 وی افزود: اولا در گفتگو‌های آشکار و پنهان مان با کشور‌های منطقه که در مسیر سازش قرار دارند به صراحت گفتیم که ارمغان رژیم جعلی صهیونیستی برای عادی سازی روابط با آنان، کماکان ناامن سازی کشور‌های شان خواهد بود و این دیر یا زود اتفاق خواهد افتاد.
 آقای امیرعبدللهیان اضافه کرد: ثانیا این جنایاتی که صهیونیست‌ها مرتکب می‌شوند می‌تواند بخشی از هدف روز جهانی قدس را در افکار عمومی جهان رقم زند و برغم این که ظاهر این حوادث تلخ است، اما چهره زشت و خبیث صهیونیست‌ها را نشان می‌دهد و عزم مقاومت را در احقاق حقوق مردم فلسطین و تصمیم گیری قاطع برای سرنوشت شان قوی‌تر می‌کند.
 دبیرکل امور بین الملل مجلس همچنین درباره نقش جمهوری اسلامی در حمایت از آرمان و مقاومت فلسطین گفت: با افتخار و با صدای بلند اعلام می‌کنیم که رژیم اشغالگر صهیونیستی، غده سرطانی در منطقه است که در راستای نا امن سازی و تجزیه کشور‌ها و اختلاف افکنی در جوامع و امت اسلامی عمل می‌کند و وجود این غده سرطانی با امنیت ملی ما، امنیت منطقه و امنیت کشور‌های اسلامی در تعارض است.
 وی تاکید کرد: صهیونیست‌ها جایی در آینده منطقه نخواهند داشت و جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از امنیت ملی خودش و امنیت منطقه و نیز در چارچوب پایبندی به ارزش‌های اسلامی و انسانی با قدرت و قوت به حمایت از فلسطین و آزادی قدس و مسجد الاقصی ادامه می‌دهد.
 آقای امیرعبداللهیان همچنین گفت: فشار‌های تحریمی و دسیسه‌های دشمنان و متحدان صهیونیست‌ها در منطقه هیچ خللی در این اراده نظام، ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران ایجاد نخواهد کرد.
 معاون اسبق وزیر امور خارجه با اشاره به سابقه دو دهه حضور در دستگاه دیپلماسی و ارتباط نزدیکش با شهید سلیمانی اظهار داشت: طبق سخنانی که از زبان شهید بزرگ قدس، سردار سلیمانی عزیز شنیدم که بی تردید مسجد الاقصی در آینده نه چندان دور آزاد می‌شود و در قدس نماز می‌خوانیم؛ سرزمین فلسطین شاهد برپایی مجدد کشور واحد فلسطینی به پایتختی قدس شریف خواهد بود.
 وی در پایان گفت: از مقام معظم رهبری جملات تاریخی شنیدم که یکی از آن، حتمی بودن زوال رژیم صهیونیستی و قطعی بودن اقامه نماز در قدس است و به برکت روح شهید سلیمانی عزیز، شهید بزرگ مدافع امنیت ملی، منطقه و جهان، این موضوع به زودی محقق خواهد شد.



کلمات کلیدی


captcha