نیاز سنجی و اولویت بندی ها در اداره شهر باید بر اساس مطالبات مردمی انجام گردد/بیانیه گام دوم انقلاب یک دستور العمل اجرایی و نقشه راه برای شکوفایی کشور است/مدیریت یکپارچه شهری به رغم تأکیدات در چند برنامه توسعه شش ساله کشور هنوز تحقق نیافته است
تاریخ: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 05:33:17


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 56999 || تاریخ : ۱۴۰۰/۰۱/۱۱ ۱۱:۳۰                 احزاب و تشکلها

دلاورصیامی دبیرکل جبهه حامیان ولایت:

نیاز سنجی و اولویت بندی ها در اداره شهر باید بر اساس مطالبات مردمی انجام گردد/بیانیه گام دوم انقلاب یک دستور العمل اجرایی و نقشه راه برای شکوفایی کشور است/مدیریت یکپارچه شهری به رغم تأکیدات در چند برنامه توسعه شش ساله کشور هنوز تحقق نیافته است


جامعه ایده آل _ دلاورصیامی دبیرکل جبهه حامیان ولایت گفت:مردم در اداره امور جامعه، به دنبال کارگشایی هستند و اعضای شوراها را به نمایندگی خویش برای رفع مشکلات و تنگناها برگزیده اند پس در تهیه طرح و برنامه شوراها می بایست نیاز سنجی و اولویت بندی ها بر اساس مطالبات مردمی انجام گردد به نحوی که مردم احساس کنند در طرح و برنامه شورای شهر مشارکت و دیدگاه آنان مد نظر قرار دارد.


نیاز سنجی و اولویت بندی ها در اداره شهر باید بر اساس مطالبات مردمی انجام گردد/بیانیه گام دوم انقلاب یک دستور العمل اجرایی و نقشه راه برای شکوفایی کشور است/مدیریت یکپارچه شهری به رغم تأکیدات در چند برنامه توسعه شش ساله کشور هنوز تحقق نیافته است

دلاور صیامی، دبیرکل جبهه حامیان ولایت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری جامعه ایده آل ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه ،در پاسخ به سئوالی درخصوص ضرورت های تحول مدیریت شهری در دوره جدید اظهارداشت:برای دستیابی به اهداف و فلسفه شکل‌گیری شوراهای شهر،تغییر در نظام انتخاب اعضای شورای شهر ضرورتی جدی است. رسمیت دادن و تشکیل شوراهای محله و نواحی و مناطق شهر به‌عنوان زیر‌مجموعه و مکمل شورای شهر می‌تواند کارآیی و اثر بخشی این نهاد مردمی را افزایش دهد. باید پذیرفت که سلسله مراتب شوراهای شهر در ایران آنگونه که باید شکل نگرفته است یا در صورت شکل‌گیری از قدرت و توان اجرایی کافی برخوردار نشده است. به عبارتی دیگر، انتظار آن است که شوراها در سطوح مختلف شهری، فروشهری، فراشهری و منطقه‌ای شکل گرفته و به نوعی از توان و اختیار لازم برخوردار شوند.


دبیرکل جبهه حامیان ولایت با اشاره به  راهکارهای تحول در مدیریت شهری بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب گفت:بیانیه گام دوم انقلاب تنها یک توصیه و نظریه نمی‌دانیم، بلکه یک دستور العمل اجرایی و نقشه راه برای شکوفایی کشور است. اصول هفت گانه بیانیه گام دوم انقلاب مرتبط با وظایف شهرداری در مدیریت شهری نیز است. به منظور ایجاد تغییرات لازم در شهرداری‌ها برای تحقق توصیه‌های هفت‌گانه مقام معظم رهبری در بیانیه راهبردی گام دوم باید با یک همت جمعی و با راهبرد‌ها و نگاه و گفتمان متفاوت و جدید در تعامل مؤثر دستگاه‌های اجرایی با مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاه‌ها طرحی نو ایجاد گردد و یک بازگشت به هویت قدیمی و تاریخی شهر‌ها صورت گیرد.
دلاور صیامی ادامه داد:مدیریت یکپارچه شهری به رغم تأکیدات در چند برنامه توسعه شش ساله کشور هنوز تحقق نیافته است، و می بایست برای تحقق گام دوم انقلاب مرتبط با مدیریت شهری بر کار دسته‌جمعی در زمینه تبیین الگو‌های بومی مدیریت شهری، شهرسازی، سیما و منظر شهری و موضوعات مرتبط با شهرداری‌ها توجه ویژه داشت.


این فعال سیاسی اجتماعی درباره  نقش شورای اسلامی شهر در ارتقاء رضایتمندی شهروندان بیان داشت:مشارکت، آراء مردم و در نهایت خرد جمعی به عنوان اصلی ترین رویکرد نظام اسلامی ایران همواره مورد توجه بوده که از جلوه های آن، شوراهای اسلامی شهر و روستاست که امروز شاهد تجربه موفق ۲۱ ساله آنها هستیم. اصول ششم، هفتم و صد تا صد و ششم قانون اساسی، شوراها را از ارکان مهم تصمیم گیری و اداره امور کشور دانسته که با اتکاء به آرای عمومی در بخش های مختلف تصمیم گیری، نظارتی و مدیریتی، نقش آفرین هستند. مشکلات باید توسط مردم، با مشارکت،  مشورت و نظر آنان برطرف شود و شوراها در سایه وفاق، همدلی و هم افزایی می‌توانند مسیر بهتری را برای مدیریت و توسعه جوامع محلی برگزینند. مردم، اعضای شوراها را به عنوان مجموعه ای که صادقانه پیگیر امور آنان در حل مشکلات حوزه شهری یا روستایی است،  انتخاب کردند و در راستای حفظ اعتماد عمومی باید بیش از پیش تلاش کنند زیرا مردم در اداره امور جامعه، به دنبال کارگشایی هستند و  شوراها  را به نمایندگی خویش برای رفع مشکلات و تنگناها برگزیده اند پس در تهیه طرح و برنامه شوراها می بایست نیاز سنجی و اولویت بندی ها بر اساس مطالبات مردمی انجام گردد به نحوی که مردم احساس کنند در طرح و برنامه شورای شهر مشارکت و دیدگاه آنان مد نظر قرار دارد.


 دبیرکل جبهه حامیان ولایت درپاسخ به سئوالی مبنی براینکه ؛ وظایف شورای اسلامی شهر تهران در افزایش بهره وری کارکنان و همچنین ارتقاء رضایت شغلی کارکنان شهرداری چه می باشد؟اظهارداشت:شهرداری تهران با داشتن ۹ معاونت و ۱۶ اداره و ۲۳ سازمان بخش وسیعی از نیروهای انسانی را در ساختار خود به کار گرفته است. آمارها می‌گوید چند هزار نفر در بدنه شهرداری مشغول فعالیت‌اند که ممکن است برخی از این افراد کارآیی لازم در حوزه مدیریت شهری را نداشته باشند. یکی از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر افزایش بهره‌وری و اثر بخشی هر سازمانی حد و اندازه آن است و اینکه با توجه به اهداف و مأموریت‌ها و همچنین تقسیم کار از توانمندی افراد برای اینکه سرویس‌دهی به خدمت گیرندگان و ذی‌نفعان با فرایند سریع‌تر و روان‌تری پیش برود اما آنچه تعیین‌کننده روال چابک‌سازی است، حد و اندازه سازمان چه از منظر واحدهای سازمانی و تشکیلاتی و چه از حیث ترکیب نیروی انسانی برای انجام امور و مأموریت‌ها است. ساختار شهرداری تهران متورم است و همین مشکلاتی را ایجاد کرده،است که در این راستا شورای شهر تهران باید شهردار را ملزم به اجرای لایحه کوچک‌سازی اقدام کند. در کوچک سازی هیچ‌وجه نباید ایجاد مشکل برای کارکنان و شاغلین در شهرداری به وجود آورد و اصلاً در این لایحه قرار نیست که با کوچک‌سازی عـده‌ای شغل خود را از دست بدهند. از این‌رو با مسئولان شهرداری ، تعامل و رایزنی باید ایجاد گردد که نیروهای مازاد را به دیگر سازمان‌ها منتقل کنند و امنیت شغلی هیچ فردی به مخاطره نیافتد.


صیامی افزود:متأسفانه شهرداری ساختار متورمی دارد که با توجه به مهندسی سازمانی می بایست از ابزار نوین راهبردی استفاده گردد و برای کسب رضایت کارکنان اعمال سبک مدیریت مشارکتی و رعایت کرامت انسانی اعمال گردد و چه خوب است که مدیران و مسئولان شهری از الفاظ دستوری و توهین‌آمیز برای صحبت کردن با کارکنان استفاده نکنند. دیگر اینکه از تجارب‌شان برای پیشبرد کارها استفاده کنند. تأمین نیازهای اولیه کارمندان مثل حقوق، مزایا و پاداش و همچنین دیگر نیازهای طبیعی کارکنان می‌تواند به آرامش فکری‌شان کمک کرده و آنها را برای ارائه خدمات بهتر یاری کند. با این کار میزان بهره‌وری مدیریت شهری افزایش پیدا می‌کند.

 



کلمات کلیدی


captcha

سعيد قهرماني میگه:

اميدورام از تجربيات دكتر كه هميشه يه فرد دلسوز و مؤمن و انقلابي ميباشد بيشتر بهره ببريم