اقتدار و امنیت امروز را از دفاع مقدس و شهدا داریم
تاریخ: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 01:19:56


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 43284 || تاریخ : ۱۳۹۸/۰۷/۰۹ ۱۸:۰۶                 ایثارو مقاومت

سردار یزدی با حضور در «یادواره شهدای بهداری»:

اقتدار و امنیت امروز را از دفاع مقدس و شهدا داریم


ایرانیان_فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) گفت: شهدا در دوران دفاع مقدس حماسه آفریدند و امروز امنیت و اقتداری که مردم ایران در جهان و منطقه دارند از دفاع مقدس و شهدا حاصل شده است.


اقتدار و امنیت امروز را از دفاع مقدس و شهدا داریم

به گزارش شبکه خبری ایرانیان ،به نقل ازروابط عمومی و امور بین الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سردارحاج محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) در پانزدهمین «یادواره شهدای بهداری لشگر 27 محمد رسول الله»(ص) و یادواره تجلیل از «ایثارگران شهدای بهداری» در روز جمعه پنجم مهرماه در سالن خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، گفت: کسانی که به عهد خود با خداوند متعال وفا کردند، این عهد و پیمان را به پایان رساندند، عده ای از آنها به شهادت رسیدند و عده ای دیگر منتظرند که به عهد خود وفا کنند، البته در این انتظار تبدیل وتغییری نخواهد بود.درود می فرستیم به روح شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدای مظلوم ترور و شهدای هسته ای، شهدای مدافع حرم و امام شهدا و با درود به رهبر معظم انقلاب.

وی افزود: یادواره شهدا و هفته دفاع مقدس آنچه را که به ذهن متبادرمی نماید، شهدا هستند.ایثارگری ها، ازخود گذشتگی ها و مقاومت ها و زندگی با اخلاق شهدا است.امروز بعد از گذشت سی و نه سال از دوران آغاز دفاع مقدس، وقتی به گذشته نگاه می کنیم، عزت، عظمت و اقتدار خلق شده توسط شهدا برای ما به یادگارمانده است.اگر امروزما توان مقابله در جهان، توان ارائه طرح ها، توان تحمیل نظرات به حق مان را داریم مرهون همان ایثار شهدا است.اگر بخواهیم از شهدا بگوییم، آنچه که ارزش شهدا بود علاوه بر اینکه شهادت ارزش والایی است، شیوه زندگی، سبک زندگی شهدا ارزشمند بود وامروز نیاز داریم سبک زندگی شهدا را ترویج کنیم.وقتی به چهره شهید مرتجی نگاه می کردیم ، آرامش طمانینه، صبربه انسان منتقل می شد. درهر شرایطی احساس نمی کردیم که شهید ممقانی خسته شده است.

وی اظهار داشت: در شب های سخت والفجر هشت و کربلای چهار، خستگی را نمی دیدیم.اخلاق خوب و ادب، احترام به دیگران، اطاعت پذیری از امر امام شان ویژگی هایی هستند که نوعا درهمه شهدا است.شهدای ما کاری کردند که امروز ما می توانیم در دنیا سرمان را بلا بگیریم.این تفکر شهدا بود که در دوران دفاع مقدس را آنچنان رقم بزند.هیچ کس باورنمی کرد ما بتوانیم در مقابل جهانی که همه نوع پشتیبانی از صدام حمایت می کرد، بایستیم.اما آن خودباوری ای که امام برای آنها به ارمغان آورده بود.امام به آنها یاد داده بود تا آخرین لحظه شهادت نگه داشتند.آن روزی که دشمن وارد خاک ما شد به دنبال این بودیم که دشمن را ازخاک مان بیرون کنیم. یک روزی دنبال این بودیم که نذاریم بچه هایمان در کوچه وبرزن ترور شوند.روزی که ترور کم بود یا نبود، روز پرافتخار ما بود.یک روز نگران بودیم در ترکمن صحرا، کردستان، ایلام، خوزستان، سیستان و بلوچستان مبادا کسانی که به فکر تجزی طلبی هستند، کاری کنند.زمانی که دشمن بخشی از خاک ما را تصرف کرد آرزویمان بیرون راندنش بود.در دوران بازسازی و سازندگی درتلاش بودیم که نگذاریم دشمن مارا تحت فشار قرار دهد.در حقیقت ما از روز اول به دنبال بازدارندگی بودیم.به دنبال این بودیم که طمع حضور دشمنان مان در کشور را به هر شکلی، ناامید کنیم.

وی بیان کرد: براین اساس همه تلاش ما بر بازدارندگی بود.امروز تبلور آنچه که شهدا برای ما به یادگار گذاشتند، این است که  درمقابل ما بازدارندگی ایجاد کنند.امروز دشمنان ما هستند که تصورشان این است که هر نقشه ای که در دنیا و درمنطقه طراحی می کنند، توسط ایران نقش بر آب می شود.آن ها در افغانستان و پاکستان طالبان و القاعده، در عراق و سوریه داعش را ایجاد کردند و خودشان اعتراف کردند که ما آنها را ایجاد و پشتیبانی کردیم.نقشه شان این بود که با سلاح هایی که به امارات و عربستان و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس می دهند، غائله یمن را خیلی سریع ختم می کنند.آمده بودن تا به تعبیری با ایران هراسی بگویند، ما می خواهیم امنیت منطقه را تامین کنیم. خیلی ها هم پذیرفته بودند.امروز به یمن تلاش شهدا و صبرمردم و ایثارگری خانواده شهدا، حضور رزمندگان مان در همه صحنه ها، می بینیم که چگونه آنها دستپاچه شده اند.دیگر کسی حرف هایشان را نمی پذیرد.خودشان می گویند که دیگر کسی از ما نمی پذیرد که ما داریم امنیت منطقه را تامین می کنیم.ما به آنها گفتیم که اگر شما می توانستید امنیت منطقه ما را تامین کنید، پهپاد فوق مدرن و گران قیمت جاسوسی شما بر فراز آب های سرزمینی ایران ساقط شده و شما هیچ عکس العملی نتوانستید انجام دهید.شما امنیت خودتان را هم نمی توانید تعیین کنید.منابع نفتی و پالایشگاه های عربستان زده شد، کشتی نفتی انگلیسی که مخاطرات زیست محیطی در خلیج فارس ایجاد کرده بود، وقتی توقیف شد، هواپیماهای آمریکایی بالای این کشتی آمدند و مانور دادند، پیام دادند به قایق های سپاه که از این کشتی دور شوید.سپاه ما یک جمله گفتند، اگر درماموریت ما خللی ایجاد کنید، با شما برخورد می کنیم.هواپیماهای آنها منطقه را ترک کردند.این اقتدار، سربلندی و ایستادن پای حق یادگاری ازشهداست که به ما رسیده است.ما با این یادگار کشورمان را دردنیا سربلند، پر افتخار و مقتدر نشان می دهیم.

وی تصریح کرد: درطول دفاع مقدس رزمندگان بهداری به یاد دارند، هروقت ما اسیری می گرفتیم که مجروح بود معمولا بچه هیچ تفاوتی با مجروحین خودمان قائل نمی شدیم.من به یاد دارم که گاهی آنها را زودتر از مجروحین خودمان درمان می کردند.وقتی ما از عراقی ها اسیر می گرفتیم ، مثل خودمان غذا و آب می دادیم.حتی وقتی در خرمشهر تعداد زیادی اسیر گرفته بودیم وبه عقب منتقل می کردیم،توپخانه و هواپیماهای عراقی، ستون اسرا را زیر گلوله گرفتند وبمباران کردند، رزمندگان اسیران را پشت دژ بردند تا آسیب نبینند.آنها می دانستند چه کسانی را می زنند اینگونه نبود که کور شلیک کنند.مردم جهان شنیده بودند که صلیب سرخ در بازدید اردوگاه های اسیران، این واقعیت ها را دیده بود که ما چگونه با اسیران برخورد می کنیم و تعریف کرده بودند.به خصوص کسانی که قصد دارند عملیات نظامی در خارج ازکشورشان انجام دهند.یکی از مواردی که مورد مطالعه قرار می دهند نحوه برخورد کشور مقابل با اسیران است.

سرداریزدی ادامه داد: درماجرای ورود قایق و ملوانان انگلیسی به آبهای ما در اواخر سال 85، وقتی پاسداران ما ملوانان را به ساحل آورده بودند و آنها گریه و التماس می کردند،با اینکه می دانستند ما با اسرا چطور برخورد می کنیم اما بسیار بهم ریخته بودند، اما پاسداران ما غذایی بهتر از غذای خود به آنها دادند.چند روزی هم بودند و بعد رفتند.مردم جهان این واقعیات را دیدند و خبرگزاری ها مخابره کردند.

کمتر از ده سال بعد دو ناوچه مسلح باز هم در آبهای سرزمینی ما ورود کرده بودند، فرزندان پاسدار و بسیجی این سرزمین، در قایق های کوچک و با همان سلاح های سبکی که داشتند، دوناوچه را به ساحل هدایت کردند، البته آنجا هم هواپیماهای آمریکایی اولتیماتوم دادند و پاسخ شان را دریافت کردند و منطقه را ترک کردند،یعنی جرات نکردند اقدامی انجام دهند.وقتی ملوانان و سربازان آمریکایی به آبهای بندرعباس منتقل کردند، گریه و التماس می کردند و شرایط بسیار مفتضحانه ای داشتند.اینها می دانستند ما در دوران دفاع مقدس با اسرا چطور رفتار کردیم، خاطرات یک دهه قبل را از ملوانان انگلیسی شنیده بودند، ولی بازهم ، بهم ریخته بودند و تا 12 ساعت نمی توانستند چیزی بخورند چون حالشان بسیار دگرگون بود. این شرایط سربازان آمریکایی و به تعبیری مزدورانی است که کیلومترها دورتر از سرزمین خود، آمده اند و به خاک دیگر کشورها تعدی و تجاوز می کنند.نگاه و تفکر سربازان آنها چگونه است، اما شهدا و کسانی که از شهدا درس گرفته اند چگونه برخورد می کنند.بدون هیچ چشم داشتی و فقط با اتکال به خداوند و اعتماد به وعده های الهی پاسداران ما در صحنه ها و عملیات های مختلف از خود گذشتگی کردند. ازیکدیگر سبقت می گرفتند تا وارد سخت ترین بخش های عملیات شوند.

وی در ادامه گفت: پیشکسوتان به یاد دارند، درطلیعه مانور عملیات ها معمولا بین فرماندهان عملیات ها و گردان ها این بحث بود که ما می خواهیم گردان خط شکن باشیم. در گردان ها بین گروهان ها باز هم این بحث بود که ما می خواهیم گروهان خط شکن باشیم و زودتر به دشمن برسیم.در گروهان خط شکن ، دسته ها با هم بحث می کردند که ما می خواهیم دسته خط شکن باشیم. آنجا مگرچه داشت جز گلوله های سربی و داغ و توپ های مستقیم دشمن، ضدهوایی که به سمت رزمندگان می گرفتند. این نگاه و ایثار گری و از خودگذشتگی فرزندان و رزمندگان ما بود. رزمندگان ما در دوران جنگ تحمیلی دیده بودند که با اسرای ما چگونه برخورد می کنند.امام خمینی رحمت الله علیه فرمودند، جوانان امروز ما اگر از جوانان صدر انقلاب بهتر نباشند کمتر نیستند.

سردار یزدی اضافه کرد: امروز را برایتان بگویم برای دفاع از انقلاب و اسلام، دفاع از مردم و خاک مان ناگریز شدند کیلومترها از کشور دور شوند، باز هم جوانان مان بودند که در بیشتر عملیات ها چه در کشور عراق و چه در سوریه به طور جدی خودنمایی می کرد.بچه های ما دیده بودند آنها با اسرای ما چگونه برخورد می کنند.اسرای ما را می گرفتند و زنده زنده اعضای بدنشان را قطع می کردند. اسرای ما را زنده در آتش می انداختند و می سوزاندند.اسرای ما را در قفس می گذاشتند و در آب غرق می کردند.تصاویر این جنایات شان را خودشان منتشر کردند.

می بینید تفاوت نگاه شهدا و رزمندگان ما با آنها چگونه است.یکی از این فرزندان ما که می رود از کشور، دین،انقلاب و مردمش دفاع کند،بارها دیده و می داند که با دوستانش و اسرای ما چگونه برخورد کرده اند. اما این جوان 24ساله همسر جوان و فرزند خرد سالش را می گذارد و برای یک اعتقاد والا می رود.شهید محسن حججی اسیر می شود، فیلم می گیرند از اسارتش و چهره اش محکم است ، با صلابت و با اعتماد به خداوند آنها را در حسرت قطره اشکی می گذارد.این تفکر شهدای ما است.

وی در پایان یادآور شد: امروز پس از گذشت این سالها از دفاع مقدس، باید بدانیم که ارزش فرزندان شهید ما به نگاه شان، تفکرشان و ولایت مداری شان بود.دشمنان می خواهند بین مردم ما اختلاف بیاندازند، بین مردم و مسئولین اختلاف بیاندازند، ما باید بسیار حساس و هوشیارباشیم و به فرمان های رهبری و خط مشی که ایشان مشخص می کند به دقت توجه داشته باشیم که راه صلاح و درست این است.



کلمات کلیدی


captcha