آغاز ساخت مرحله نخست طرح چهارباغ؛ مردادماه
تاریخ: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 09:19:17


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 42109 || تاریخ : ۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۱۹:۵۴                 شهری و رفاهی

جدیدترین خبرها از شهرداری تهران

آغاز ساخت مرحله نخست طرح چهارباغ؛ مردادماه


ایرانیان_از فراخوان طراحی تندیس شهیدان، هوشمندسازی شهرآفتاب، هشدار درباره ذبح دام‌های سرگردان، شرط ارائه کارت سوخت به رانندگان تاکسی، طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها تا آغاز ساخت طرح چهارباغ در تهران


آغاز ساخت مرحله نخست طرح چهارباغ؛ مردادماه

 

فراخوان طراحی تندیس شهیدان صیاد شیرازی و سوداگر

سازمان زیباسازی شهر تهران برای طراحی تندیس شهدا فراخوان داد.

به گزارش شبکه خبری ایرانیان ، هنرمندان مجسمه‌ساز می‌توانند با ارائه طرح در این فراخوان، آثار پیشنهادی خود را در قالب ماکت و با رعایت شرایط این فراخوان به سازمان زیباسازی ارائه دهند. طراحی تندیس سردار سرتیپ «شهید احمد سوداگر» و امیر سرلشکر «شهید علی صیاد شیرازی» موضوع اصلی این فراخوان است. طراحی به صورت پیکره ایستاده برای نصب بر پایه با ارتفاع مناسب از جمله شرایطی است که هنرمندان باید در زمان طراحی به آن توجه کنند.
هنرمندان می‌توانند با مراجعه به دبیرخانه این فراخوان با تحویل ماکت حجمی، فایل تصویر با کیفیت از ماکت با فرمت JPG، تکمیل فرم ثبت نام، تا ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ در فراخوان ثبت نام و در آن شرکت کنند.
نام نویسی و پذیرش طرح صرفا با رعایت تمام موارد یادشده نکته مهمی‌است که هنرمندان باید به آن توجه کنند. نتایج هم پس از زمان داوری از طریق سایت سازمان و ارسال پیامک اعلام می‌شود. یکی از مهمترین نکات شرکت در این فراخوان خرید طرح منتخب پس از طی فرآیند کارشناسی اجرایی، قیمت گذاری و توافق نهایی با هنرمند و تأمین اعتبارات انجام می‌شود.
سردار سرتیپ احمد سوداگر در مبارزات دوران انقلاب اسلامی‌حضوری فعال داشت و در تمام عملیات‌هایی که در جنوب انجام شد، به عنوان یک نیروی موثر و طراح عملیات حضور داشت.
بعد از جنگ مسئولیت‌هایی همچون جانشینی فرماندهی لشکر ۷، ولی عصر (عج)، فرماندهی لشکر ۸ نجف و لشکر‌های ۲۵ کربلای مازندران، ۲۷ حضرت رسول (ص) و مسئولیت اطلاعات نیروی زمینی سپاه را برعهده داشت. سردار سرتیپ پاسدار سوداگر در بهمن ۱۳۹۰ بر اثر جراحات فراوان ناشی از جنگ و عوارض شیمیایی به یاران و همرزمان شهیدش پیوست. امیر سرلشگر شهید علی صیاد شیرازی فرماندهِ اسبق نیروی زمینی ارتش و عضو شورای عالی دفاع ملی و از فرماندهان جنگ ایران و عراق بود.
او پس از ۳۲ سال خدمت در یگان‌های مختلف نیروی زمینی ارتش، در تهران و مقابلِ درِ منزلش، به دست اعضای سازمان منافقین ترور شد.
علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی www.zibasazi.ir مراجعه کنند.
 
«شهر آفتاب» هوشمند می‌شود
مدیر عامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب از هوشمندسازی این مجموعه خبر داد و گفت: بزودی بسیاری از خدمات نمایشگاه شهر آفتاب به صورت دیجیتال به مجریان نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود.
محمدرئوف قادری، هوشمندسازی را لازمه مدیریت بهتر شهر افزود: مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب هم از این مهم مستثنا نیست و بر اساس توافقنامه‌ای که میان سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران (فاوا) امضا شد، بخش توسعه و ایجاد زیرساخت در حوزه آی تی شهر آفتاب به سازمان فاوای شهرداری واگذار شده است.
وی با بیان اینکه هوشمندسازی نمایشگاه شهر آفتاب در کنار پیشرفت فیزیکی مجموعه در حال انجام است، گفت: بجز دوربین‌ها سایر زیرساخت‌ها مانند ایجاد و ورود به نمایشگاه‌های مجازی و دیجیتال شدن سیستم‌های ورود و خروج نمایشگاه در دستور کار مجموعه شهر آفتاب قرار دارد.
مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب تصریح کرد: به زودی قرار است غرفه‌سازی‌ها، جذب مجریان نمایشگاه‌ها، انتخاب غرفه‌ها و طراحی آن‌ها بدون طی مسافت طولانی و غیرحضوری انجام شود و بزودی بسیاری از خدمات نمایشگاه شهر آفتاب به صورت دیجیتال به مجریان نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود.
قادری با بیان اینکه دنیا به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود و ما باید بتوانیم در زمینه برگزاری نمایشگاه‌ها الگو‌های روز را اجرا کنیم، گفت: سیستم‌های اداری داخل نمایشگاه الکترونیکی قرار دارد و در همین زمینه سعی در حذف کاغذ در مراودات اداری داریم؛ با این اقدام اتلاف زمان و هزینه‌ها را کاهش می‌دهیم.
مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب همچنین از حذف تبلیغات فیزیکی، استفاده از تبلیغات در فضای مجازی و به شکل الکترونیکی در آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: اقدامات و برنامه‌هایی که سازمان فاوای شهرداری تهران در شهر آفتاب انجام داده یا در حال انجام است، به لحاظ هوشمندی از سایر مکان‌ها پیشرفته‌تر است؛ این امر به ویژه درخصوص سیستم‌های مهار آتش سوزی، گرمایش و سرمایش قابل مشاهده است. همچنین نظارت تصویری به صورت بسیار کامل در شهر آفتاب ایجاد شده و در کشور کم نظیر است.
 
هشدار درباره خطر جبران ناپذیر خرید و ذبح دام‌های سرگردان برای شهروندان
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار گفت: برای اجرای بهتر طرح عرضه بهداشتی دام، علاوه بر همراهی شهروندان، لازم است همه واحد‌های دست اندرکار از جمله شهرداری‌های مناطق همکاری کنند.
سید سعید راد با اشاره به آثار و نتایج مثبت محیط زیستی و بهداشتی ذبح دام در جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام برای شهر و شهروندان گفت: شهرداری‌های مناطق در این زمینه همکاری نزدیکی با سازمان مدیریت میادین داشته‌اند و لازم است اقدامات باقیمانده نیز با جدیت بیشتری در هفته جاری پیگیری و انجام شود.
وی به بیماری‌های مشترک دام و انسان به ویژه تب کریمه کنگو اشاره کرد و افزود: در مراکز عرضه بهداشتی دام، علاوه بر معاینه دام‌ها پیش از ذبح، معاینات پس از ذبح نیز توسط دامپزشکان سازمان دامپزشکی صورت می‌گیرد و شهروندان می‌توانند با اطمینان خاطر از ۲۴ مرکز عرضه بهداشتی دام خرید کنند.
راد به موضوع دام‌های غیر بهداشتی موسوم به دام‌های سرگردان که همزمان با نزدیک شدن به عید سعید قربان در برخی نقاط شهر از جمله مناطق حاشیه‌ای به فروش می‌رسند، اشاره کرد و گفت: خرید و ذبح دام‌های سرگردان از سوی شهروندان، می‌تواند خطر و مخاطره‌های جبران ناپذیری داشته باشد و تهیه دام از جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام، مورد تاکید و توصیه است.
مدیر عامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تاکید بر تجربه خوب کارکنان سازمان مدیریت میادین در ایجاد جایگاه‌های موقت عرضه بهداشتی دام و برگزاری موفق این طرح در سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: انتخاب ذبح کنندگان زبده مورد توجه است.
۲۴ جایگاه عرضه بهداشتی دام شامل ۳ جایگاه ثابت و ۲۱ جایگاه موقت برای فعالیت در ایام عرفه و عید سعید قربان در مناطق مختلف پایتخت در نظر گرفته شده است و در این دو روز وظیفه خدمت رسانی به شهروندان در زمینه عرضه دام سالم و عرضه بهداشتی دام را بر عهده خواهند داشت.
 
شرط ارائه کارت سوخت به رانندگان تاکسی
معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی تهران گفت: تاکسیرانان برای دریافت کارت سوخت نیازمند پروانه هوشمند معتبر تاکسیرانی هستند.
مهدی ابراهیمی افزود: تمامی تاکسیرانان شهر تهران جهت دریافت، فعال سازی و صدور کارت المثنی و حتی تغییر رمز کارت سوخت می‌بایست دارای پروانه هوشمند معتبر باشند.
وی ادامه داد: با همکاری ستاد حمل و نقل سوخت و شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی با سازمان تاکسیرانی شهر تهران، تاکسیرانان می‌توانند برای هرگونه اقدام اداری در خصوص کارت سوخت با مراجعه به هریک از دفاتر هماهنگی امور اداری گواهی لازم را دریافت و به شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی مراجعه کنند.
ابراهیمی تأکید کرد: کارت سوخت تنها برای تاکسیرانانی صادر می‌شود که فعالیت مستمر دارند و مورد تایید سازمان تاکسیرانی هستند.
 
آغاز طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها در خیابان جمهوری
سرپرست معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از آغاز طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها در خیابان جمهوری از امروز خبر داد.
وحید سرلک با بیان اینکه ضریب امنیت عابرپیاده در پیاده‌رو‌های تهران بسیار پایین است، گفت: زمانی که یک فرد در پیاده رو قدم می‌زند هرلحظه واهمه دارد که یک موتور از پشت سر به او برخورد کند یا زمانی که ده‌ها موتور در پیاده رو پارک شده‌اند فرد دارای معلولیت یا شهروندی که کالسکه حمل می‌کند، نمی‌تواند به راحتی تردد کند.
وی با تاکید بر اینکه باتوجه به افزایش تعداد موتورسواران در تهران، دیگر پیاده رو محل تردد عابرپیاده نیست بلکه تبدیل به فضای توقف و تردد موتور سواران شده است، ادامه داد: بیشترین تردد و آمار موتورسواران در مناطق ۱۱ و ۱۲ مشاهده می‌شود و به همین دلیل طرح ساماندهی پارک موتور‌ها از این دو منطقه شروع شده است. پرداخت عوارض آن مربوط نیز به مصوبه تعیین نرخ شورای شهر تهران در سال ۱۳۹۴ است.
سرپرست معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هدف از اجرای این طرح را جمع آوری موتور‌ها از پیاده رو‌ها و معبر‌های تردد عابرین پیاده و انتقال آن‌ها به منظور پارک در فضایی غیر از تردد عابران، دانست و بیان کرد: بعد از توسعه این طرح در کل تهران، اولویت بعدی حضور نگهبانان در فضای پارک به منظور تأمین امنیت موتورهاست. البته اولویت ساماندهی تردد و پارک موتورسوران است.
سرلک با تاکید بر اینکه شهر باید پیاده و انسان محور باشد و یک عابر به راحتی امکان تردد داشته باشد، تصریح کرد: این در حالی است که موتور سیکلت‌ها این حق را از عابران پیاده سلب کرده‌اند.
به گفته‌ی سرپرست معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ساماندهی فضای پارک موتور‌ها در خیابان جمهوری واقع در منطقه ۱۱ از امروز شنبه آغاز شد.
 
آغاز ساخت مرحله نخست طرح «چهارباغ» در مردادماه
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران از همکاری مدیریت شهری پایتخت و مجموعه مصلی بزرگ تهران به منظور آغاز عملیات اجرایی سایت ۴۵ هکتاری چهارباغ خبر داد و گفت: مرحله نخست ساخت این مجموعه تا پایان ماه جاری آغاز خواهد شد.
علی محمد مختاری با اشاره به همکاری شهرداری تهران و مجموعه مصلی به منظور بهره برداری از سایت چهار باغ که در بخش شمالی این مجموعه و بین بزرگراه رسالت و شهید همت قرار دارد، اظهار کرد: در طراحی مجموعه چهارباغ انسجام این بافت با سایر بخش‌ها مدنظر است و سعی شد از توپوگرافی منطقه استفاده شود و حداکثر زمین به فضای سبز اختصاص پیدا کند و احداث بنا در حد ضرورت صورت گیرد.
وی با بیان اینکه مساحت این طرح حدود ۴۵ هکتار است، افزود: ۱۵ هکتار از این مساحت متعلق به باغ ایمان، ۱۰ هکتار متعلق به باغ آفرینش، ۶ هکتار متعلق به باغ دانش و ۱۲ هکتار متعلق به باغ بهشت است.
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به موقعیت جغرافیایی سایت چهارباغ اضافه کرد: این مجموعه در محدوه منطقه ۳ (بین بزرگراه همت و رسالت) و در شمال مصلی بزرگ تهران واقع شده است. اراضی متعلق به مجموعه مصلی بزرگ تهران است و شهرداری تهران با همکاری و هماهنگی مجموعه مصلی سایت چهار باغ را به منظور استفاده شهروندان و نمازگزاران به بهره برداری خواهد رساند.
وی افزود: تلاش می‌کنیم باغ بهشت را نیز که متعلق به این مجموعه است حداکثر تا یک سال به بهره برداری برسانیم.
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به اصول حاکم بر طراحی چهار باغ اضافه کرد: ضمن حفظ اصول ایرانی-اسلامی معماری در عین نوآوری و ابتکار، از معارف قرآن کریم و سایر متون دینی معتبر در طراحی استفاده می‌کنیم.
مختاری اضافه کرد: گونه‌های بومی، مقاوم به کم آبی، سازگار و ماندگار با شرایط اقلیمی شهر تهران برای کاشت در این سایت مدنظر قرار گرفته شده است. خوشبختانه بوستان‌های در دست احداث فاقد چمن هستند و به جای آن از گونه‌های پوششی درخت و درختچه استفاده می‌کنیم. شهر تهران به این گونه‌های بومی و سازگار نیازمند است و البته این مهم است که علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب راندمان تولید اکسیژن را نیز در شهر تهران بالا ببریم.



کلمات کلیدی


captcha