ملت ایران پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند
تاریخ: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 19:29:55


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 37417 || تاریخ : ۱۳۹۷/۱۰/۱۸ ۱۹:۰۹                 دفاعی امنیتی

در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس؛

ملت ایران پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند


ایرانیان_رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح: ملت ایران برغم همه گرفتاری‌هایی که دارند، پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.


ملت ایران پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند

به گزارش شبکه خبری ایرانیان، سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: در ۴۰ سالگی انقلاب قرار داریم؛ موضوعی که دشمن خیلی برنامه‌ریزی کرده است تا ملت ایران آن را نبیند و یا ۴۰ سالگی پر آشوبی را تجربه کند؛ حتی در همین زمینه، سرکرده‌های نفاق تبلیغ می‌کنند که ما هم «بهمن» داریم.
سرلشکر باقری افزود: اما ملت ایران برغم همه گرفتاری‌هایی که دارند، این انقلاب و امنیتی را که از آن برخوردار هستند و رهبر و تاریخ سربلندی را که دارند، با دیگران معامله نمی‌کنند و پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.
وی با بیان اینکه باید دستاورد‌های انقلاب را به جوانان ارائه دهیم، گفت: به همین مناسبت نمایشگاه بزرگی در حوزه صنعت دفاعی کشور با مسئولیت وزارت دفاع خواهیم داشت؛ علاوه بر این، نمایشگاه‌های دیگری درباره نقش نیرو‌های مسلح در سازندگی، محرومیت‌زدایی و اشتغال‌آفرینی با مسئولیت سپاه، معرفی توانمندی‌های صنعت دفاعی با مسئولیت ارتش و دفاع مقدس با مسئولیت موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برپا می‌شود.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح بیان کرد: حادثه‌ای به بزرگی دفاع مقدس در ایام وقوع آن قابل تحلیل و نگاه راهبردی نیست؛ بلکه با گذشت زمان است که مقایسه این حادثه بزرگ با سایر حوادث تاریخی که در موقعیت‌های دیگر روی داده است، ابعاد و بزرگی آن را مشخص می‌کند.
سردار باقری تأکید کرد: مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها باید به این موضوع بپردازند که دفاع مقدس چه حادثه‌ای بوده و چه ابعادی دارد.
وی افزود: در این نگاه، اولین نکته این است که دفاع مقدس در ادامه وقوع انقلاب اسلامی بزرگ ملت ایران، روند تاریخی تحقیر ملت ایران را تغییر داد؛ زیرا آنچه که پدران ما و نسل‌های گذشته به آن خو کرده بودند، این است که ایران برغم داشتن موقعیت ممتاز استراتژیک و ژئوپلتیک و دارا بودن منابع و امکانات فراوان انسانی، طبیعی و معدنی، به دلیل وجود قدرت‌های استکباری، همواره در معرض تهاجم و تغییر قرار داشته و این سرنوشت محتوم ملت ایران است.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: حوادث جنگ‌های ایران و روسیه در سال‌های ۱۸۱۲ و ۱۸۲۸ میلادی منجر به دو معاهده ننگین ‌گلستان و ترکمنچای برای این ملت شد و پس از آن نیز در جنگ جهانی اول، مردم با قحطی بزرگ و بیماری و تصرف کشور توسط بیگانگان مواجه شدند به نحوی که طی آن ۱۰ میلیون نفر از مردم کشورمان جان خود را از دست دادند. در جنگ دوم جهانی هم کشور ما برغم اعلام بی‌طرفی، مجدداً تصرف شد و ملت ما دوباره با قحطی و بیماری مواجه شدند.
سرلشکر باقری اضافه کرد: نتیجه جنگ جهانی دوم این شد که ایران در حلقه زنجیره مستکبران غربی قرار گرفت و در پیمان «سنتو» مسئولیت مقابله با نفوذ شوروی به سمت جنوب را عهده‌دار شد؛ علاوه بر این همه فرآیند‌های راهبردی کشور ایران نیز از جمله در تدوین و شکل‌گیری دولت و ارتش آن روز مطابق خواست و منافع آمریکا و‌هم‌پیمانان ‌او شکل گرفت.
وی افزود: ملت ایران به چنین وضعی دچار شده بود و تا حدی به آن خو گرفته بود، اما حادثه بزرگ دفاع مقدس این فرآیند را تغییر داد؛ لذا از این جهت، باید عنوان کرد که دفاع مقدس نقطه عطف تاریخی و واقعه‌ای غرورانگیز برای این ملت است؛ یعنی روند سقوط کشورمان که بعد از صفویه آغاز شده بود و ۳۰۰ تا ۴۰۰ سال رو‌ به نزول بودیم، با وقوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، عوض شد و در یک نقطه عطف، مسیری رو به اوج و ‌برتری شکل گرفته است.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: با توجه به این موضوع، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید این حادثه تاریخی را در شأن خودش، با تمام اجزا و توان ادبی و هنری خودش و با علم روز و بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی به تصویر بکشد و در اختیار جامعه قرار دهد تا مردم بدانند که ایران در چه موقعیتی بوده و اکنون در چه موقعیتی است و اگر سختی و ‌مشکلی را با تحریم و فشار تحمل می‌کنند، بدانند که بهای چه چیزی را می‌پردازند.
سردار باقری ادامه داد: بُعد دیگری که دفاع مقدس برای ایران رقم زده است، تصفیه ناخالصی‌ها در کشور بود؛ زیرا با فرهنگ طاغوتی، بسیاری از ابعاد حق و باطل و ابعاد مربوط به ناسیونالیسم افراطی با ابعاد مربوط به دین و مذهب مردم مخلوط شده بود و جریان‌های متعدد نفوذی و مدعی انقلابی‌گری مشغول فعالیت بودند؛ اما در دفاع مقدس به صورت طبیعی و بدون هیچ اعمال فشاری که در نظام‌های دیکتاتوری اتفاق می‌افتد، تصفیه بزرگی روی داد.
وی تصریح کرد: قاطبه ملت ایران با حضور و پشتیبانی از دفاع مقدس، راه راست و حق را انتخاب کردند و ‌یک ملت یکپارچه و سربلند از دفاع مقدس بیرون آمد و گروه‌های وابسته‌ و کسانی که به ادامه مسیر انحرافی خود تأکید و پافشاری داشتند به کنار رانده شدند، تفکرات غربی، شرقی و التقاطی نیز کنار زده شد و این‌ها دستاورد کوچکی برای ملت بزرگ ما نیست که به واسطه دفاع مقدس به دست آمد.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: بُعد سوم، شکست هیمنه و هیبت استکبار جهانی بود؛ آمریکایی که با بمب‌های اتمی در ژاپن ضرب شستی نشان داده بود، از همه جهان زهر چشم گرفته بود، با زورگویی امور خود را پیش می‌برد و شوروی را که رقیبش بود، به زمین زده بود، حالا با ملتی مواجه شده بود که می‌خواست مقابل متجاوزی که قدرت‌های بزرگ از آن حمایت می‌کنند، ایستادگی کند.
سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: ملت سربلند ایران در دفاع مقدس، هیمنه آمریکا را شکستند؛ لذا وقتی این هیمنه شکسته شد، بقیه قدرت‌ها حساب کار خود را کردند که با چه ملتی مواجه هستند. این حادثه موجب شد تا ملت‌های جهان به این باور برسند که مقابله با چنین قدرت‌هایی امکان‌پذیر است.
وی ادامه داد: بُعد دیگر ایجاد خودباوری است. ملتی بودیم که نفت خود را می‌دادیم و‌ در مقابل همه چیز وارد می‌کردیم و فرهنگ وارداتی داشتیم؛ اما دفاع مقدس این خوداتکایی را در ذهن و عمل ملت ایران ایجاد کرد که می‌توانیم روی پای خودمان بایستیم.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح بیان کرد: نکته پنجم تولید گنجینه‌های بسیار بزرگ برای ملت ایران است؛ گنجینه بزرگ فرهنگی که در دفاع مقدس مانند فرهنگ ایثار، مجاهدت، جهاد در راه خدا و شهادت‌طلبی، تولید و نهادینه شد، در جان جوانان این ملت نشست و پایدار شد؛ اما باید از آن مراقبت کنیم.
سردار باقری افزود: معارف گسترده‌ای در دفاع مقدس تولید شد و فناوری‌های چشم‌گیری نیز به وجود آمد؛ در واقع فناوری‌هایی که در دفاع مقدس به دست آمد و جنگ را پیش برد، می‌تواند پایه رشد فناوری در کشورمان شود و علاوه بر این، علوم دفاعی و امنیتی نیز رشد چشم‌گیری یافت و توانست علومی را که در این زمینه از قبل وجود داشت، تغییر دهد.
وی اضافه کرد: بعد دیگر ایجاد بازدارندگی مؤثر برای ملت ایران بود؛ یکی از دلایلی که ملت ایران در ۳۰ سال گذشته با وجود تعقیب آرمان‌های مقدس خود و دست برنداشتن از شعار‌ها و آرمان‌های خود با آرامش زندگی می‌کنند، بازدارندگی است که دفاع مقدس ایجاد کرده است.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: این نشان می‌دهد که هر کس می‌خواهد با ملت ایران ‌با زبان زور صحبت کند به یاد می‌آورد که این ملت، دفاع مقدس به آن بزرگی را با سربلندی طی کرده است و اگر جنگی تکرار شود، مجدداً همان مباحث تکرار خواهد شد.

منبع:صداوسیما



کلمات کلیدی


captcha