شناسایی و انهدام ۱۱ تیم تروریستی در ایام اربعین/ توان دفاعی ایران قابل مذاکره نیست
تاریخ: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 03:20:23


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 35965 || تاریخ : ۱۳۹۷/۰۸/۱۴ ۱۹:۲۰                 دفاعی امنیتی

علوی خبر داد؛

شناسایی و انهدام ۱۱ تیم تروریستی در ایام اربعین/ توان دفاعی ایران قابل مذاکره نیست


ایرانیان_وزیر اطلاعات با اعلام خبر انهدام ۱۱ تیم تروریستی در ایام برگزاری راهپیمایی اربعین گفت: امروز در دنیا سیستم اطلاعاتی که بتواند ۳۰ درصد تهدیدات تروریستی را شناسایی و منهدم کند، دستگاه موفق نام برده می‌شود، در حالی که دستگاه اطلاعاتی ما آماری بیش از ۹۵ درصد دارد.


شناسایی و انهدام ۱۱ تیم تروریستی در ایام اربعین/ توان دفاعی ایران قابل مذاکره نیست

به گزارش شبکه خبری ایرانیان، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمود علوی» وزیر اطلاعات صبح دوشنبه در همایش ملی پدافند غیر عامل اظهار داشت: از نظر معارف و فرهنگ قرآنی، انسان در معرض تهدیدات مختلفی همچون آتش، فتنه و دشمن قرار دارد که انسان در برابر هر یک از این تهدیدات، نیازمند پدافند است.

وی افزود: بر اساس فرهنگ قرآنی، انسان در برابر تهدیدات برای مصون‌سازی نیازمند پدافند عامل، پدافند غیر عامل و آفند است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه دشمن در ایجاد تهدید هیچ‌گاه از یک روش استفاده نخواهد کرد، گفت: دشمن برای اینکه سرمایه‌های ما را تضعیف کند از روش‌های مختلفی استفاده می‌کند و این روش‌ها در واقع نوع برخورد ما را با آنان مشخص و تعیین می‌کند.

علوی ادامه داد: دشمنان کار خود را منحصر به تهدید نظامی نمی‌کنند. آن‌ها در حوزه تهدید گاهی از ابزار نظامی و گاهی از ترفند‌های نرم افزاری استفاده می‌کنند و گاهی با القائات پیاپی که قرآن از آن به عنوان وسوسه یاد می‌کند، برای آسیب زدن بهره می‌برند.

وی در ادامه، از دستگیری ۱۱ تیم تروریستی در جریان برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی خبر داد و گفت: در ایام برگزاری این راهپیمایی عظیم، دستگاه اطلاعاتی کشور توانست ۱۱ تیم تروریستی را شناسایی و دستگیر کند که این بیانگر توانمندی ما است.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر، وزارت اطلاعات به ۳۰۰ تیم تروریستی ضربه وارد کرده است.

علوی تصریح کرد: امروز در دنیا سیستم اطلاعاتی که بتواند ۳۰ درصد تهدیدات تروریستی را شناسایی و منهدم کند، دستگاه موفق نام برده می‌شود، در حالی که دستگاه اطلاعاتی ما آماری بیش از ۹۵ درصد دارد.

وی گفت: یکی از برنامه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی این است که می‌خواهند در جامعه واگرایی ایجاد کنند و در این رابطه به اقلیت‌های دینی می‌گویند که در ایران از حق خود محروم شده‌اید و از سوی دیگر به ما می‌گویند که اقلیت‌های دینی برای امنیت جامعه یک چالش محسوب می‌شوند؛ این درحالی است که آن‌ها «فرصت» هستند. دشمنان در کنار این موضوع سعی می‌کنند جریان اپوزیسیون را هم فعال کنند؛ به عنوان مثال در مدت اخیر ۶۴ همایش و نشست را در استرالیا، مصر، سوئد و‌ کشور‌های مختلف برگزار کردند تا جریان‌های ضد انقلاب را با هم پیوند دهند.

وزیر اطلاعات بیان کرد: بر اساس مبانی قرآنی، دشمن گاهی خود را دلسوز انسان نشان می‌دهد و ادبیات دلسوزانه به کار می‌برد تا از این طریق اراده خود را بر انسان تحمیل کند و گاهی نیز با دادن آدرس غلط، کار نادرست را صحیح و صواب نشان می‌دهد و با ایجاد باور غلط و خودباوری کاذب، انسان را دچار فریب می‌کند.

علوی تصریح کرد: گستره پدافند غیر عامل به تعداد تهدیدات است؛ پس باید با توجه به گستردگی تهدیدات در این حوزه کار و فعالیت شود.

وی گفت: موضوع پدافند غیر عامل یک موضوع علمی و تخصصی است و حوزه نظامی، صنعتی، اقتصادی، فرهنگی، رسانه‌ای و بازرگانی را در بر می‌گیرد و هر حوزه‌ای برای مقابله با تهدیدات پیش روی خود باید با بکارگیری متخصصان امر، راهکار مقابله را در عرصه پدافند غیر عامل طراحی و تبیین کند.

وزیر اطلاعات بیان کرد: بخش‌های مختلف پدافندی اعم از صنعتی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و... همگی از یک پیوستگی برخوردار است که نیاز به ستادی جهت هماهنگی و انسجام امور دارند تا با برنامه‌ریز‌ی‌های هماهنگ، کشور از یک چهارچوب کامل در حوزه پدافند غیر عامل برخوردار شود.

علوی اظهار داشت: در زمینه انطباق پدافند غیرعامل با تهدیدها، رمزگشایی از دشمنی‌ها تاثیر تعیین‌کننده‌ای دارد و بستر موثر پدافند غیر عامل است.

وی با طرح این سوال که آیا دشمن به خاطر اینکه ما حقوق بشر را رعایت نمی‌کنیم با ما دشمنی می‌کند، گفت: اگر اینگونه است، پس چرا با عربستان سعودی دشمنی نمی‌کند؟ کشور ما بر مبنای دیدگاه اسلامی، حقوق بشر را از بسیاری کشور‌ها حتی خود آمریکا بهتر رعایت می‌کند؛ اما آن‌ها با دستاویز قرار دادنِ حقوق بشر، دشمنی خود را توجیه می‌کنند.

وزیر اطلاعات دلیل خصومت دشمنان با ایران را تاثیرگذاری و نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی و هراس از توان دفاعی کشورمان برشمرد و افزود: آن‌ها می‌دانند که امروز وارد فاز نظامی شدن با جمهوری اسلامی، برای آن‌ها هزینه بر است.

علوی ادامه داد: دشمن می‌داند که توان دفاعی امروز جمهوری اسلامی از بازدارندگی بسیار بالایی برخوردار است و قدرت علمی ایران بویژه در تکنولوژی هسته‌ای سبب این دشمنی‌هاست.

وی تاکید کرد: باید امروز درجه تهدید‌ها را شناخت و متناسب با واقعیات تهدیدات در حوزه پدافند غیر عامل، اقدامات پیشگیرانه را طراحی و عملیاتی کرد.

وزیر اطلاعات گفت: امروز دشمن تهدید نظامی را از اولویت خود خارج ساخته است؛ چون هم افکار عمومی دنیا دیگر اقدام نظامی را نمی‌پذیرد و محکوم می‌کند و هم عدم دستیابی به اهداف در تهاجم نظامی به افغانستان و عراق نیز خود عامل دیگری بر عدم استفاده دشمن از گزینه نظامی است.

علوی افزود: امروز دشمن با پیگیری استراتژی اعمال فشار سعی می‌کند تا آنچه را که از طریق نیروی نظامی می‌خواهد به دست بیاورد، از طریق راهکار اعمال فشار به دست آورد تا هم هزینه جنگ نظامی و محکومیت افکار عمومی را نداشته باشد و هم او را به اهداف مطلوبش برساند.

وی ادامه داد: دشمن در این استراتژی، فشار را در تمامی ابعاد اقتصادی، روانی و سیاسی اِعمال می‌کند و سرمایه‌های ما را مورد هدف قرار می‌دهد که سرمایه دفاعی، اجتماعی و اقتصادی نمونه‌ای از آن است. دشمن در این استراتژی با هدف فرسایش سرمایه‌های ما، با بهره گیری از روش‌های غیر نظامی سعی می‌کند تا به اهداف خود برسد.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: دشمن اصلی ما آمریکا سعی می‌کند تا سرمایه‌های ما را از تاثیرگذاری بیاندازد و دست جمهوری اسلامی را از سرمایه هایش کوتاه کند.

علوی اضافه کرد: دشمن سرمایه دفاعی ما را با این توجیه که این توان، تهدیدی علیه صلح جهانی است، تضعیف می‌کند؛ در حالی که جمهوری اسلامی قربانی تجاوز و تهدید است و طبیعی است که خود را جهت دفاع در برابر تجاوزات احتمالی آماده و بنیه دفاعی خود را تقویت کند؛ بنابراین پدافند غیر عامل در مقابله با فرسایش سرمایه دفاعی، این است که ما بدون تعارف توان دفاعی خود را افزایش دهیم و افزایش توان دفاعی قابل مذاکره با هیچ کس در سطح دنیا نیست.

وی گفت: سرمایه نفوذ و تاثیرگذاری منطقه‌ای مسئله‌ای دیگر است. امروز جمهوری اسلامی در محیط پیرامونی تاثیرگذار و تصمیم‌ساز است و بسیاری از کشور‌ها از جمهوری اسلامی تاثیر داوطلبانه می‌پذیرند.

وزیر اطلاعات در ادامه تصریح کرد: بزرگترین سرمایه ما ولایت فقیه است که دشمنان می‌خواهند از آن تقدس‌زدایی کنند. آن‌ها می‌خواهند کانون ولایت را تضعیف کنند تا آسیب‌پذیری آن را بالا ببرند.

علوی با بیان اینکه افرادی که داعیه ولایت‌پذیری دارند، باید ملتزم به ولایت‌مداری باشند، افزود: سرمایه دیگر ما انسجام ملی است که دشمنان، این سرمایه را مورد هجمه قرار دادند و به دنبال ایجاد واگرایی در میان قومیت‌ها هستند. آن‌ها می‌خواهند قومیت‌ها را یک چالش در حوزه امنیت ملی معرفی کنند؛ لذا در این زمینه برنامه ریزی می‌کنند. آن‌ها می‌دانند تا زمانی که جریان‌های اپوزیسیون ساکن و راکد هستند، اتفاقی نخواهد افتاد به همین دلیل به دنبال تحریک این گروه‌ها علیه نظام اسلامی هستند.

وی گفت: امروز می‌بینیم گروه‌هایی که سال‌ها از فاز درگیری نظامی با جمهوری اسلامی بیرون آمده‌ بودند، دوباره وارد حوزه نظامی با ما شده‌اند که این فضا با پول عربستان و حمایت‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا مهیا شده است.

وزیر اطلاعات اظهار داشت: امروز سرمایه فعالان سیاسی ازجمله دیگر اهداف مورد توجه دشمنان است؛ چراکه آن‌ها نمی‌خواهند جریان‌های مختلف سیاسی در چهارچوب نظام تعریف شوند. ما نیز باید به هوش باشیم و فرزندان نظام را خارج از چهارچوب نظام نبینیم.

علوی اضافه کرد: سرمایه دیگر ما، فعالان اقتصادی هستند که دشمن با ترساندن سرمایه‌گذاران می‌خواهد امنیت اقتصادی را تحت الشعاع قرار دهد.



کلمات کلیدی


captcha