به گزارش شبکه خبری ایرانیان به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛ با توجه به نگاه ویژه مدیر عامل مجموعه به فعالیتهای مجازی و اهم این موضوع، فعالیتهای مجازی مجموع در حال رشد است که از جمله آنها میتوان به راهاندازی تحریریه موزه به منظور تولید محتوای تخصصی در پرتال و شبکههای اجتماعی اشاره کرد. در همین ارتباط حسین نوروزی مسئول سایت و پرتال جامع مجموعه در مصاحبهای به معرفی فعالیتها انجام شده پرداخت که در ادامه میتوانید بخشهایی از این مصاحبه را بخوانید... ضمن معرفی خودتان، حوزه فعالیت شما در موزه چیست؟ حسین نوروزی هستم، مسئول سایت و پرتال جامع موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، 8 سال در این حوزه مشغول به فعالیت هستم و تاکنون فعالیتهای خوبی در جهت معرفی موزه در فضای مجازی صورت گرفته که سعی داریم با همکاری تحریریه مجموعه به این روند، شتاب بیشتری ببخشیم. لطفا برخی از پروژههای انجام شده به سرپرستی خودتان را معرفی کنید. طراحی وپیاده سازی وب سایت موزه را می توان مهمترین فعالیت این بخش دانست اما پروژه های غنی و کامل دیگری مانند طراحی و برنامه نویسی وب سایت کتابخانه تخصصی شهید سوداگر، طراحی و برنامه نویسی سامانه بلیط فروشی موزه و سراسر نمای موزه ، تولید، طراحی و برنامه نویسی رادیو حماسه ، طراحی و برنامه نویسی سامانه ثبت نظرات و پیشنهادات و پیاده سازی چندین سرویس زیر ساختی دیگر را میتوان در همین ارتباط نام برد. بنظر شما فعالیت در فضای مجازی چه تاثیری در معرفی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارد؟ در عصر حاضر، ظهور فنآوریهای نوین ارتباطی به همراه تحولاتی که در فضای مجازی به وجود آمده است، بسیاری از کارکردهای تبلیغات را تغییر داده است. شناخت فنآوریهاي نوين و استفاده صحيح از آن و تقویت آموزهها میتواند تحولات چشم گیری در معرفی و تبلیغات موزه در فضای مجازی ایجاد کند. با توجه به اینکه موزه انقلاب اسلامی ودفاع مقدس شعار مدرن ترین موزه غرب آسیا را با خود یدک می کشد، باید در این بخش نیز، با استانداردهای بالایی فعالیت کرد. برنامههای آینده شما در فضای مجازی، چیست؟ در حال حاضر به دنبال برنامه ریزی و تهیه سند برای راه اندازی پرتال دفاع مقدس هستیم، همچنین در آینده نزدیک باشگاه باشگاه سرو ویژه مخاطبین موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس راه اندازی خواهد گردید معرفی موثر و جذب علاقه مندان به این حوزه در دستور کار ما قرار دارد، شبکه های اجتماعی در تعاملات ما با بیرون از مجموعه بیش از بیش فعالیت خود را گسترش خواهد داد. موزه تا کنون تبلیغ جدی در حوزه فضای مجازی نداشته در برنامه های آتی در نظر داریم تا بخش های مختلف را به کمک تبلیغات موثر و مدون به جامعه معرفی کنیم. آیا فعالیتهای مجازی موزه تنها به منظور تبلیغات است؟ هدف اصلی ما در جایگاه ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت است، همانطور که فعالیتهای موزه را می بینید، بسیاری از فعالیت های ما وظیفه فرهنگی را با خود یدک می کشند. حمایت مدیرعامل مجموعه از فعالیت در فضای مجازی، چگونه است؟ خوشبخانه دکتر جعفری از مدیران به روز و آشنا به فضای مجازی است که حسن بسیار بزرگی محصوب می شود، ایشان همیشه به عنوان یک حامی قوی ایفای نقش کرده اند، در اینجا جا داره از همکاری و هماهنگی ایشان و همچنین دکتر جوشقانی معاونت محترم مهندسی و فناوری به دلیل حمایت های بیدریغ خود کمال تشکر را نمایم. نظر شما با ایجاد بخش ویژه فضای مجازی یا همان تحریریه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس چیست؟ یکی از اقدامات موثر و مهم برای وب سایت و فضای مجازی راه اندازی تحریریه است، تحریریه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را می توان به عنوان موتور محرک برای مدون کردن طرح و برنامه ریزی، منسجم کردن و اطلاع رسانی برنامه ها می باشد. این بخش با بهره مندی از نیروهای متخصص، تا کنون توانسته نیاز های مجموعه را بروارده سازد، نکته قابل اهمیت همراستا بودن فعالیت های همه تیم است تا بهترین نتیجه به دست آید.