نیرو‌های مسلح آماده‌تر از همیشه برای دفاع از ملت/ اجازه اختلاف افکني به آمريکا را نمي دهيم
تاریخ: ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت: 08:15:07


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 34947 || تاریخ : ۱۳۹۷/۰۶/۳۱ ۱۱:۴۱                 شهریار

لاریجانی در رژه نیرو‌های مسلح در بندرعباس؛

نیرو‌های مسلح آماده‌تر از همیشه برای دفاع از ملت/ اجازه اختلاف افکني به آمريکا را نمي دهيم


ایرانیان_رئیس مجلس گفت: به رهبران کشور‌های منطقه به ویژه کشور‌های عرب که برادران مسلمان ما هستند می‌گوییم آمریکا خیرخواه شما و ما نیست و نیت آن‌ها شیطانی و چپاول است.


نیرو‌های مسلح آماده‌تر از همیشه برای دفاع از ملت/ اجازه اختلاف افکني به آمريکا را نمي دهيم

به گزارش شبکه خبری ایرانیان، علی لاریجانی صبح امروز در آغاز مراسم رژه نیرو‌های مسلح در بندرعباس افزود: حمله‌ای که منجر به یکی از طولانی‌ترین جنگ‌های اخیر شد.
وی گفت: صدام تصور می‌کرد می‌تواند با ارتش خود که با تدارکات زیاد و حمایت‌های کشور‌ها آن را قدرتمند شده بود و با بهره گیری از حمایت‌های کشور‌های دیگر می‌تواند خود ملت ایران را به زانو دربیاورد و نظام جمهوری اسلامی را تسلیم اراده خود کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: صدام گرچه خسارت‌های مالی و جانی به کشور وارد کرد، اما به هیچ یک از آرمان‌های خود نرسید و لعنت و نفرت ملت‌های منطقه را برای خود باقی گذاشت.
لاریجانی افزود: دو کشور عراق و ایران امروز روابط صمیمانه‌ای دارند، در عراق جدید نیرو‌های مسلح عراق در خدمت ملت عراق و مبارزه با تروریست‌هاست.
نيروهاي مسلح آماده تر از هميشه براي دفاع از ملت
وی گفت: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز آماده‌تر از همیشه از ملت دفاع می‌کند.
رئیس مجلس گفت: پایه گذاری صحیح و اصولی، مردمی بودن، فرماندهی هوشمند، خودکفایی به ویژه در زمینه موشکی و تجربه جنگ از توانمندی نیرو‌های مسلح است.
لاریجانی افزود: یکی از شگردهای امریکا این است که شبانه روز تلاش تا کشور های همسایه را بترساندو اعزام هیات های به ظاهر سیاسی در باطن اطلاعاتی و سیاسی سعی می کندکه مقامات کشورهای منطقه را نسبت به ایران نگران کند.

وی گفت: به رهبران کشورهای منطقه به ویژه کشورهای عرب که برادران مسلمان ما هستند می گوییم آمریکا و پمپئو خیرخواه شما و ما نیستند و نیت آنها شیطانی و چپاول است .
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آنان دشمن ما و مسلمانان هستند و کسانی که فکر می کردند با ریاست جمهوری ترامپ به آمال خود می رسند اما حالا متوجه شدند ترامپ بدنبال کسب پول و چپاول آنهاست و انتخاب دولت آمریکا رژیم صهیونیستی و اسرائیل است و به چیز دیگری فکر نمی کنند .
لاریجانی افزود: آنها برای مسلمانان بطور عام وفلسطینی ها بطور خاص ارزشی قائل نیستند و در دو سال گذشته آقای ترامپ با چه ادبیات زشتی از شما یاد کرد که انسان از تکرار آن خجالت می کشد.
وی گفت: ما و شما باید هوشیار باشیم ، تجربه صدام حسین که فریب آنها را خورد کافی است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: روزی که رامسفلد از طرف دولت آمریکا وعده های آنچنانی به صدام داد و به ایران حمله کرد فکر نمی کرد به چنین سرنوشتی شومی دچار شود و خود آمریکا عامل نابودی او خواهد شد.
لاریجانی افزود: صدام با شعارهای جاهلی سعی در تحریک عربها علیه ایران کرد درحالی که او فراموش کرده بود قرن هاست مردم ایران و عرب در زیر سایه اسلام عزیز بسوی یک قبله نماز می خوانند و از یک کتاب اطاعت می کنند.
وی گفت: خلیج فارس خلیج دوستی و برادری میان ماست و این آب آتش کینه ها را خاموش خواهد کرد .


اجازه اختلاف افکني به آمريکا را نمي دهيم

رئیس مجلس گفت: نباید اجازه دهیم که رژیم آمریکا در خلیج فارس ماجراجویانه بین ما و شما اختلاف افکنی کند ،و مطمئن باشید نیروهای مسلح قدرتمند جمهوری اسلامی به آمریکائیها اجازه نمی دهد خلیج آبی و آرام فارس را تبدیل به خلیج آتش کند.
لاریجانی افزود: ما و شما و کشورهای منطقه تاریخ و جغرافیای مشترک و دین واحد داریم و سئوال این است که آمریکا در اینجا چه می کند؟
وی گفت: در مقابل خوی اخاذی آمریکا ما راهی جز نصیحت به کشورهای منطقه و اعلام نظر روشن خود به دوستی با آنان نداریم اما در مقابل خوی ماجراجویی آمریکا نیز نیرهای مسلح قدرتمند ما که متکی بر اراده ملت نستوه ایران هستند دهان آنها و هرکس که با آنها همراهی کند خرد می کنند.
رئیس مجلس گفت: ما حساب کشور‌های منطقه را از آمریکا جدا می‌دانیم، اما در شراکت توطئه علیه ایران، موضوع شکل دیگری دارد.
لاریجانی گفت: بخاطر برخی سلاح ها، دچار محاسبه غلط نشوند که بله؛ ضربه‌ای می‌زنیم و بعد اخطار‌هایی می‌دهیم که مانع از تحرک ایران شود، از همین حالا اعلام می‌کنیم در پاسخ تحرک بی خردانه آنها، هرگز آن‌ها را رها نخواهیم کرد و این سیاست جمهوری اسلامی را در تجربه گذشته فهم کرده اید که هرگز کسانی که با دولت ایران دشمنی کرده اند، رها نکرده ایم.
وی گفت: به یک نکته نیز توجه کنید که ما برای دوستی با همسایگان گاه هزینه زیادی داده ایم و گذشت کرده ایم، ولی این گذشت برای فهم عمیق ارزشی که برادری و دوستی همسایگان برای ملت ما داشت، انجام شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هنگام حمله و تجاوز صدام حسین به کشور کویت، ما بلافاصله جانب کویت را گرفتیم و برادری خود را ثابت کردیم گرچه می‌دانستیم آن‌ها در جنگ صدام با ایران جانب صدام را داشتند، اما ما گذشت کردیم و در برابر ستم صدام آن‌ها را یاری نمودیم.
لاریجانی گفت: امروز باید صحنه دوستی و هم‌صدایی شفاف باشد، از نظر ما هیچ موضوعی وجود ندارد که نتوانیم با گفت و گو و مذاکره با کشور‌های منطقه به حل و فصل آن دست یابیم. احتیاجی به کدخدای ستمگر نیست که گرگ همه منطقه است.
وی گفت: آقای ترامپ مدعی است که سیاست اسلاف گذشته اش در منطقه اشتباه بوده، چون ۷ هزار میلیارد دلار هزینه روی دست آمریکا گذاشته است و سودی نبرده اند و ایشان می‌خواهد آن را تلافی کند، یعنی ۷ هزار میلیارد دلار از ثروت مردم منطقه را غارت کند.
رئیس مجلس گفت: راهکاری که برگزیده، ترساندن کشور‌های منطقه از ایران و فشار بر آن‌ها برای هم‌صدایی با اسرائیل است. سوال این است که در این سیاست منافع ملت‌های منطقه کجای آن است؟
لاریجانی افزود: شاهدیم که آقای ترامپ حتی ملت ایران را مورد هجمه قرار نداده بلکه او می‌خواهد به همه ملت‌های منطقه لطمه بزند. ملت ایران را با تحریم و سایر ملت‌ها را تهدید و غارت ثروت آن‌ها مورد هجوم قرار دهد. وی گفت: امروز اگر در این موضوع روشن، کشور‌های منطقه دچار غفلت شوند، دولت فعلی آمریکا که تمام قد در خدمت صهیونیست هاست، همه کشور‌های غفلت زده منطقه را به خاک سیاه خواهد نشاند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما نظر خود را خیرخواهانه اعلام کردیم. سایر دولت‌ها باید مقابل زیاده خواهی‌های دولت آمریکا بایستند، و الا اگر آمریکا فرصت پیدا کند به هیچ کدام از آن‌ها رحم نمی‌کند.

لاریجانی گفت: شاهد بودیم که ۳ روز پیش همه کشور‌های منطقه را که با آمریکا همکاری دارند، تهدید کرد، قدر ایران و نیرو‌های مسلح ایران را بدانید که اینگونه مقابل قلدری رژیم آمریکا ایستاده و اگر آمریکا خدای نخواسته فرصت پیدا کند همه شما را به پابوسی نتانیاهو به تلاویو خواهد برد و یهود را بر کعبه مسلط می‌کند و بر چاه‌های نفت شما سربازان آمریکایی را مستقر خواهد کرد.
وی گفت: آقای ترامپ و پومپئو مدعی هستند که در کنار ملت ایران هستند، اما می‌گویند ما می‌خواهیم صادرات نفت ایران را به صفر برسانیم تا به زندگی ملت ایران لطمه بزنیم و اقتصاد آنان را تخریب کنیم. این دو موضوع چگونه قابل جمعند؟ آیا فریبکاری و تناقض گویی نیست؟
رئیس مجلس گفت: آن‌ها که در ارزیابی خود به این نتیجه رسیده اند که نمی‌توانند جنگ علیه ایران راه بیندازند، با مکر و خدعه وارد شده اند.
لاریجانی افزود: شما کنار ملت ایران نیستید، شما به جنگ اقتصادی علیه ایران، علیه کودکان، علیه زنان و علیه بیماران ملت ما برخاسته اید و درست مثل تروریست‌ها عمل می‌کنید که به زنان و کودکان و افراد بیگناه حمله می‌کنند.
وی گفت: امروز آمریکا نوعی تروریسم بین المللی را رهبری می‌کند که نقاب حقوق بشر و دموکراسی خواهی زده است، اما تحریم ملت ایران جز ننگ برای دولت آمریکا ثمری ندارد، آن‌ها ملت ایران را نشناخته اند.
رئیس مجلس گفت: این ملت عاشورایی است و در مکتب امام حسین (ع) تربیت شده اند و زیر بار ذلت نخواهند رفت.
لاریجانی افزود: ملت ایران، ملتی حسینی است که شعار او «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه» بود، تحریم‌های شما ممکن است مدتی ملت ایران را آزار دهد، اما ملت ایران با اتحاد و یاری به یکدیگر مقاومت خواهند کرد و دولت آمریکا را پشیمان می‌کنند.
وی گفت: ملت ایران که با همیاری یکدیگر مراسم عزای حسینی را هر چه باشکوه‌تر برپا نمودند، با همیاری یکدیگر این نگاه که چگونه می‌توان به کشور کمک کرد تا در مصاف با دشمن پلید، ملت پیروز شود، مقاومت اقتصادی را برای ساختن اقتصادی نو در کشور پی می‌گیرد.



کلمات کلیدی


captcha