مجازات قاطع و فوری مفسدان اقتصادی
تاریخ: ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت: 01:26:09


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 33943 || تاریخ : ۱۳۹۷/۰۵/۱۲ ۱۶:۲۸                 احزاب و تشکلها

امام جمعه موقت نماز جمعه تهران خواستار شد:

مجازات قاطع و فوری مفسدان اقتصادی


ایرانیان_امام جمعه موقت تهران بر مجازات قاطع، بدون تبعیض و فوری مفسدان اقتصادی تاکید کرد.


مجازات قاطع و فوری مفسدان اقتصادی

به گزارش شبکه خبری ایرانیان به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما،حجت السلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه گفت: یکی از موضوعاتی که همواره در نماز جمعه از جانب مردم مطرح می شود برخورد جدی با مفاسد است که بر این اساس برخورد با متخلفان، مفسدان و خائنان به امور اقتصادی نباید تبعیض بردار باشد و هر مفسدی در هر جایگاه و با هر نسبتی که با هر مسئولی که دارد باید بدون اغماض با او برخورد قاطع شود.
وی تصریح کرد: البته در این باره رئیس و سخنگوی قوه قضائیه وعده های جدی دادند به ویژه از سخنان آقای محسنی اژه ای این طور به نظر می رسد که پشت پرده فساد در بازار سکه و ارز و مفاسد دیگر، همکاری با برخی افراد است که در بدنه دولت و در برخی مسئولان ریشه دارند.
صدیقی تاکید کرد: آنطور که سخنگوی قوه قضاییه وعده داده که وعده حق است امروز در جنگ اقتصادی ، اقدام کسانی که فساد می کنند، ملت شهیدداده را به چالش می کشند، سلب آرامش می کنند و با امیدوار کردن دشمن آنان را به طمع می اندازند خیانت جنگی و افساد فی الارض است پس مجازاتشان نیز باید متناسب با شرایط جنگی باشد.
وی افزود: بر این اساس مردم از قوه قضاییه توقع دارند که اگر بناست با این مفاسد قاطعانه برخورد شود، شعاری نباشد و مجازاتشان طول نکشد گرچه چارچوب قضایی با حرف های رسانه ای و روزنامه ای تفاوت دارد اما رسیدگی ها در حد امکان در مسیری باشد که توقعات بجای مردم صبور، نجیب، همیشه رزمنده ، همیشه حامی انقلاب و شهیدداده برآورده شود و خیلی چشم براه نمانند.
خطیب نماز جمعه تهران بار دیگر تاکید کرد: مجازات مفسدان اقتصادی باید در فرصت مناسب، بازدارنده و عبرت آموز باشد .
این خبر تکمیل می شود

هشدار صدیقی درباره تکرار اشتباهات گذشته برغم تجربه برجام

­امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رئیس جمهور امریکا گرگی در لباس بشر است هشدار داد : برخی هنوز هم می خواهند اشتباهات گذشته را تکرار کنند در حالیکه یک بار برجام را تجربه کردند و عهد شکنی امریکا رادیده اند .
حجت السلام والمسلمین کاظم صدیقی در ادامه سخنانش در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به رسوایی مدعیان حقوق بشر گفت: بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی و جنایات بسیار در ویتنام ، کودک کشی در غزه ، کشتار بی دفاعان در یمن ، برخورد با سیاه پوستان ، نقض حقوق بشر در زندانهای ابوغریب و گوآنتانامو و دیگر زندانها در جهان نمونه هایی از نقض حقوق بشر است که منشا همه این مشکلات ، گرگ هایی در لباس بشر هستند.
وی تصریح کرد : رئیس جمهور امریکا را نمی شود آدم دانست او گرگی است که خودش را در لباس بشر ظاهر کرده است .
صدیقی با رد اشتباهات گذشته برای مذاکره با امریکا و اعتماد به این کشور تاکید کرد: بنابر آیات مقدس قرآن کریم آنان ایمان و عهد ندارند و به قراردادها و امضاهایشان اعتنا نمی کنند به این علت ، اهل این نیستند که انسان با آنان مذاکره کند و اگر هم روزی بنا بر این کار باشد با این دولت و با این رئیس جمهور به هیچ عنوان امکان مذاکره نیست.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت : نخستین مسئله ای که سخن شبانه روز مردم است مشکلات اقتصادی است که بر همه شئونات جامعه اعم از فرهنگ، اخلاق ، روح و روان جامعه و آرامش خانواده ها اثر می گذارد .
خطیب موقت نماز جمعه تهران مشکلات کنونی اقتصادی را معلول غفلت ها ، سوء مدیریت ها و بی توجهی به قوانین شرع در مدیریت کشور دانست و افزود: اگر مدیریت دینی داشته باشیم و به رهنمودهای خدا در مسئله مدیریت عمل کنیم مشکلات حل و فصل می شوند .
صدیقی با تاکید بر اینکه مدیران کشور باید قوی ، امین ، حفیظ ، علیم ، و کارشناس باشند گفت : مدیران باید تحفظ نفس داشته باشند ، سیاسی بازی نکنند هزینه ها را کاهش دهند ، اعتبار ملت را بالا ببرند ، ارزش پول ملی را حفظ کنند و فضای عمومی جامعه را به آرامش برسانند .
وی تاکید کرد : حفیظ بودن مدیران بسیار مهم است آنان باید دلسوز و از خود مردم باشند ؛ اشراف و خودشیفتگان از مردم فاصله دارند پس مدیران باید از متن طبقات ضعیف مردم جوشیده باشند چنانکه پیامبر (ص) درد یتیمی را چشیده و درد ناداری را لمس کرده بود و هیچگاه فقرا را از یاد نمی برد.
صدیقی افزود : همانطور که حضرت علی (ع) الگوی ما بود مسئولان هم باید درد مردم ، فقرا ، جنوب شهری ها ، حاشیه نشینان ، جانبازان ، ایثارگران ، از کارافتاده ها ، ورشکستگان بخش های تولیدی و افراد سرگردان ادارات را لمس کنند .
وی با طرح این پرسش که برای حل و فصل مشکلات چه باید کرد؟ گفت: ما نام مشکلات کنونی را بحران و مسائل غیرقابل حل نمی گذاریم زیرا ملتی که در دوران جنگ تحمیلی برغم نبودن امکانات ، خالی بودن سیلوها و نداشتن تجهیزات دفاعی با توکل بر خدا ، ایمان ، توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و لبیک گفتن به نایب حضرت حجت از آن پیچ خطرناک عبور کرد، با الگو قراردادن آن تجربه تاریخی از پیچ خطرناک کنونی هم با سربلندی عبور می کند .
امام جمعه موقت تهران عبور از ، مشکلات کنونی را مشروط و حاوی دو نوع برخورد دانست و تاکید کرد: نخست آنکه سختی ها را فرصت تلقی کنیم، نباید منتظر بیرونی ها باشیم ، چشممان به کفار باشد و چشم به این داشته باشیم که اگر امکانات فراهم نبود فعالیت نکنیم.
صدیقی با تاکید بر لزوم بهره مندی از مدیران جهادی و کارآزموده افزود : فرمانده و سرباز در جنگ با فرمانده در رفاه و سرگردی که حالت جنگی ندارد متفاوت است اکنون در شرایط جنگ اقتصادی هستیم چنانکه رهبر معظم انقلاب فرمودند اتاق جنگ امریکا در خزانه داری این کشور تشکیل شده است پس باید نیروهای کمی و کیفی خود را برای مصاف با جنگ تمام عیار امریکا علیه کشورمان تقویت کنیم .
وی اضافه کرد : با این نگاه برای تحقق خودکفایی ، باید مشکلات کنونی را فرصت تلقی کنیم .
صدیقی با اشاره به مشکلات کنونی در صنعت خودروسازی تصریح کرد : در این صنعت با وجود سابقه بسیار همچنان وابسته ایم و در مواجهه با مسئله تحریم، بازار خودرو دچار تلاطم می شود . این چه وضعی است که تا صدایی می رسد ، هر کس هر طور دلش می خواهد با مردم بازی می کن و برای مردم مشکلات روحی ایجاد می شود ؟
وی با اشاره به ظرفیت های کشور در تولید مواد اولیه در صنایع نفت ، پتروشیمی و فولاد افزود : اکنون وقت آن است که دندان طمع را بکنیم ، خودمان راه بیفتیم و همه چیز را فراهم کنیم .
امام جمعه موقت تهران با اشاره به پیشرفت ها در صنایع موشکی به طرح این پرسش پرداخت که مگر در گذشته در این عرصه صاحب فناوری بودیم ، چه شد که اکنون یکی از مولفه های قدرت ما همین توانایی موشکی محسوب می شود که سبب سرافرازی ما و حمایت از مظلومان عالم شده است ؟
صدیقی افزود : در صنعت خودرو نیز اگر به بیگانگان تکیه نکنیم و از جوانان متخصص، مواد اولیه ، شرکت های دانش بنیان و منابع فراوان داخلی استفاده کنیم می توانیم به اهدافمان برسیم .
وی نگاه دیگر به مشکلات داخلی را ، بهره مندی از تجربیات داخلی دانست و گفت : طرح پالایشگاه ستاره خلیج فارس ابتدا با فعالیت دو شرکت خارجی آغاز شد اما تا زمزمه تحریم مطرح شد آن را رها کردند و نیروهای سپاهی و جهادی قرارگاه خاتم الانبیا آن را در مدتی کوتاهتر از حد تصور به بهره برداری رساندند.
صدیقی خودکفایی در تولید بنزین ، ایجاد ارزش افزوده در استفاده از میعانات گازی ، تولید بنزین یورو 5 و کاهش آلاینده های زیست محیطی را بخشی از مزایای این طرح عظیم برشمرد و افزود : مگر این نیروهای داخلی از آسمان آمده اند ؟ از همین ها باید کمک بگیریم از یازده میلیون دانش آموخته آماده بکار دانشگاهها که بسیاری معتقد به خون شهدا ، آماده برای شهادت ، کمربسته برای خدمت و کم هزینه و پرفایده هستند .
خطیب نماز جمعه تهران رفع مشکل آب آشامیدنی استان خوزستان را نمونه دیگری از فعالیت جهادی با استفاده از نیروهای داخلی برشمرد و گفت : این در حالیست که دشمن با موج سواری از این مشکل می خواست امنیت آنجا را بهم بزند اما دیدید که سپاهیان ما در مدت کوتاهی خارج از پیش بینی ها مشکل آنجا را برطرف کردند .
وی خطاب به مسئولان تاکید کرد : توصیه های سازنده و سرنوشت ساز رهبر حکیم ، مومن و متکی به خدا را در نظر بگیرید و بخش خصوصی را تقویت کنید .

خطبه نخست نماز جمعه تهران

خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: تقوا یعنی خودیابی، خودپایی و نوعی مراقبت است و در نجات امت اسلامی چیزی بالاتر از تقوا وجود ندارد چرا که تقوا سرمایه مراقبت از عمر است.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه اول نمازجمعه امروز تهران به تالیف کتابی از مرحوم ابن فهد حلی ( عُدّةُ الدّاعی و نَجاحُ السّاعی) اشاره کرد و افزود: در این کتاب بخش فقه و عرفان و شرایط دعا، استجابت دعا و حقایق دعا و موانع آن ذکر شده است.
وی با بیان اینکه در این کتاب (عُدّةُ الدّاعی و نَجاحُ السّاعی ) (سوره نساء آیه 131) فصلی با موضوع تقوا وجود دارد به جوانان فرهیخته و تحصیل کرده دانشگاهی توصیه کرد وگفت: این کتاب به فارسی ترجمه شده است و جوانان اهل مراقبه و افرادی که از اوقات خود به بهترین شکل استفاده می کنند می توانند از مطالب با ارزش این کتاب بهره مند شوند.
صدیقی عمر انسان را به عنوان سرمایه ای که بدل ندارد دانست و افزود: هر آنچه از انسان به مانند ابناء و یا زینت های این دنیا از دست برود به دست می آید اما عمر برگشت ناپذیر است.
وی گفت: این دنیا محل زندگی نیست و زندگی انسان پس از مرگ شروع می شود و در آنجاست که معلوم می شود هر کسی چه چیزی دارد که همان اعمال و رفتار ما در این دنیا و در طول عمر ما تعیین کننده سرمایه و آبروی ما پس از مرگ است.
خطیب موقت نمازجمعه تهران در بخشی دیگر از سخنانش به کلامی از امام علی(ع) در نهج البلاغه اشاره کرد و اظهارداشت: امیرالمومنین(ع) می فرمایند وقتی انسان می میرد انسان های این دنیا می گویند چه چیزی از خودش به جای گذاشته است؟ اما ملائکه آورده های او را همچون اعمال و رفتار جویا می شوند که چه آورده است.
حجت الاسلام صدیقی با تاکید بر اینکه عمر را باید به درستی برای خودمان ذخیره کنیم، ادامه داد: لحظه ای غفلت و خطا حتی در لسان ممکن است موجب پشیمانی شود و باید قدر عمر خود را بدانیم و در قرب به خدا هر نفس یک پله است که انسان را به خدا نزدیک می کند.
وی در بخش پایانی سخنان خود در خطبه اول همچنین آیه "ایاک نعبد و ایاک نستعین" را قرائت کرد و افزود: خداوند ایاک نعبد را در ابتدا آورده است و فرموده کمک خدا، توفیق خدا و هر کار خیری که می خواهیم رمزش بندگی ماست.
حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: انسان موجودی آزاد است که آفریده شده است و با اختیار انتخاب می کند اما او تبعیض را نفی می کند و اراده ما برکارهایمان هرچند موثر است اما تا زمانی که خداوند نخواهد اتفاقی رخ نخواهد داد.
وی گفت: با کمک خداوند تمام امور و با خواست خداوند انجام می شود و با اینکه تمام امور به اذن خداست یا خداوند در امور خیر می فرماید در خوبی ها کنار ماست خداوند عنایت می کند و نیروی بیشتری به انسان می دهد و در نماز خواندن نیز انسان ها نیرو و انرژی الهی می گیرند و نماز کمک زندگی و پناه و اقتدار انسانهاست و این انرژی الهی در وجود انسان ها همان ریسمان الهی است که از سقوط انسان ها جلوگیری می کند.



کلمات کلیدی


captcha