متن تبلیغی باید واقع بینانه باشد
تاریخ: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 22:14:27


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 33876 || تاریخ : ۱۳۹۷/۰۵/۰۸ ۲۱:۴۶                 ایثارو مقاومت

متن تبلیغی باید واقع بینانه باشد


ایرانیان_ امین بسطامی گفت:متن تبلیغی باید واقع بینانه باشد و باید طوری تنظیم شود که با صداقت با مخاطبین ارتباط برقرار کند.


متن تبلیغی باید واقع بینانه باشد

به گزارش شبکه خبری ایرانیان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سومین جلسه از سلسله جلسات دوره تخصصی فضای مجازی،با محوریت پرداختن به مسایل مرتبط با انقلاب‌اسلامی و دفاع‌مقدس و تبیین نقش مشارکت زنان در عرصه ایثار و جهاد با حضور امین بسطامی وامین اسدی در سالن هویزه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای جلسه امین بسطامی به بیان نحوه نگارش متن تبلیغی پرداخت. وی اظهار داشت:متن تبلیغی باید واقع بینانه باشد و باید طوری تنظیم شود که با صداقت با مخاطبین ارتباط برقرار کند. در نوشتن متن تبلیغی باید ابتدا به مزایا بپردازیم، سپس به خصوصیات و معرفی کالا یا تفکر. مزایا آن دسته از امتیازاتی است که قرار است به مصرف کننده داده شود. در متن تبلیغی باید تیتری بنویسید که جلب توجه کند و جملات باید طوری تنظیم شوند که با خواندنشان،  احساس خوشایندی به مخاطب دست بدهد

بسطامی در ادامه با بیان اینکه درنوشتن متن تبلیغی باید نقاط قوت را زودتر آشکار کنیم، گفت:  باید لحن نوشتن را یاد گرفت. لحن نوشتن نباید خیلی رسمی و خشک و یا خیلی عامیانه باشد. باید از حاشیه و نیز کلی گویی پرهیز کرد. در خبر یا متن تبلیغی یکی از فاکتورها، ارزش داشتن خبر است. خبر باید داری ارزش، شگفتی، استثناء، بزرگی، فراوانی و تازگی باشد.

بسطامی در ادامه اظهار داشت: گام بعدی در نوشتن متن تبلیغی، مخاطب شناسی است.لازم است شرایط فرهنگی، اجتماعی، سن، جنس، شغل مخاطب را بشناسیم. در متن فقط کلمات نقش ندارند، بلکه ارتباط کلمات با هم نیز، مهم است. قرآن کریم از طریق تصویرسازی مفاهیم انتزاعی را تصویرسازی کرده است. بازنمائی قرآن بر اساس واقعیت است؛ اما بازنمائی در شبکه مجازی لزوما واقعیت نیست و تصویرسازی در قرا ن اصل است.

درپایان جلسه نیز، کتاب خبرگزاری ها در رسانه به حضار معرفی شد



کلمات کلیدی


captcha