قدرت مسدود کردن باب المندب را داریم
تاریخ: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 00:26:17


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 33839 || تاریخ : ۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۲۱:۵۶                 آسیا اقیانوسیه

عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن؛

قدرت مسدود کردن باب المندب را داریم


ایرانیان_انصار الله قدرت لازم را برای مسدود کردن آبراه باب المندب در اختیار دارد، اما تاکنون از این توانمندی استفاده نکرده است.


قدرت مسدود کردن باب المندب را داریم

به گزارش شبکه خبری ایرانیان، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، محمد البخیتی که در ارزیابی اقدامات اخیر نیروهای مشترک یمن با المیادین سخن می گفت تصریح کرد، عربستان سعی کرده است وانمود کند آنچه که اخیرا هدف قرار گرفته است نفتکش این کشور بود اما نتوانست دیگران را قانع کند. تا به امروز کشتی های جنگی هدف حملات ما بوده اند که در هجوم نظامی به یمن شرکت دارند، حاکمیت یمن را نقض کرده و وارد آب های منطقه ای یمن شده اند. اگر چه معتقدیم با توجه به اینکه کشورهای متجاوز هر هدفی را در یمن برای خود مباح کرده اند هدف قرار گرفتن نفتکش های سعودی نیز حق مشروع مردم یمن است با این حال تا به الان از این حق استفاده نکرده ایم اما خویشتنداری ما به معنی آن نیست که از این حقمان استفاده نخواهیم کرد. با این حال اعلام می کنیم اگر بخواهیم در آینده از این حق خود استفاده کنیم آن را اعلام خواهیم کرد چنانچه اگر تصمیم بگیریم آبراه باب المندب را ببندیم به وضوح اطلاع رسانی خواهیم کرد.
وی گفت نمی توانیم در برابر این متجاوزان، که حملاتشان به یمن منحصر به بعد نظامی نیست بلکه در پی محروم کردن حق حیات از مردم یمن هستند سکوت کنیم. امروز کشورهای متجاوز سیاست افزایش تنش را در پیش گرفتند، آنان حتی قایق ماهیگیران را هدف قرار می دهند، به زیرساختها از جمله کارخانجات پلاستیک و پروژه های آبی شهر حدیده، حمله کمی کنند و این شهر همچمنان از قطع جریان برق رنج می برد. بار دیگر تاکید می کنیم این تنش افروزی ها با اقدامات متقابل پاسخ داده می شود و بنادر و فرودگاههای بین المللی کشورهای متجاوز از حملات ما در امان نخواهند ماند. در حال حاضر ما این توانایی را داریم تا فعالیت فرودگاهها و بنادر کشورهای متجاوز را متوقف کنیم در نتیجه آنان باید حساب کار دستشان بیاید و بدانند نمی توانند در امنیت و آسایش پیگیر اهداف تجاوزکارانه خود باشند.
البخیتی درباره تلاش متجاوزان برای انکار حمله نظامی به فرودگاه ابوظبی گفت، این انکار کردن ها چیزی از واقعیت کم نمی کند، این حملات ادامه خواهد داشت و روزی دروغشان آشکار خواهد شد. دوست دارم این نکته را متذکر شوم که وقتی نیروی دریایی ما دو سال قبل کشتی جنگی امارات را هدف قرار داد، ابو ظبی در آغاز این واقعیت را انکار کرد اما پس از مدتی که واقعیت ها آشکار شد مدعی شد کشتی ای که هدف قرار گرفت کشتی نظامی نبود بلکه کشتی ای بود که کمک های داروی و پزشکی را به یمن انتقال می داد. پس از آن وزارت دفاع آمریکا فاش ساخت، کشتی هدف قرار گرفته یک فروند کشتی جنگی وابسته به وزارت دفاع آمریکا بود که در اجاره امارات است، به گواه پنتاگون این کشتی از جدید ترین کشتیهای جنگی بود. در اتفاق اخیر هم قابل پیش بینی بود که امارات به دروغ پناه خواهد برد اما حرف ما این است که این دروغگویی ممکن است برای کوتاه مدت به کارشان بیاید پس بهتر است سر عقل بیایند و آبرومندانه از یمن خارج شوند. طبیعی است که یمن می تواند فعالیت بنادر و فرودگاههای متجاوزان را متوقف کند. این نکته ای است که دیگران هم از آن آگاهند.حمله به فرودگاه ابوظبی توانست فعالیت این فرودگاه را برای مدتی متوقف کند چنانچه پیش از این توانستیم برای چند ساعت فعالیت در فرودگاه ریاض را متوقف کنیم. این حملات به همراه تلاش برای توسعه کمی و کیفی توانمندی هایمان ادامه خواهد داشت و با این روند در آینده شاهد تعطیلی کامل بنادر و فرودگاههایشان خواهیم بود. یعنی تعطیلی مراکزی که به ویژ ه در امارات و خصوصا در دبی اهمیت خاصی دارند.
البخیتی افزود، کشورهای متجاوز دچار تناقض گویی شده اند، از یک سو می گویند حملات نیروهای یمنی تهدیدی علیه امنیت منطقه و جهان و در چارچوب اقدامات تروریستی است اما از طرفی سعی می کنند این حملات را کوچک جلوه داهند یا به کلی انکار کنند. با ابراز تاسف باید گفت آنان جز زبان زور نمی فهمند، ما تردیدی نداریم که توازن قدرت را به سود مردم یمن تغییر می دهیم و آنان را وادار می کنیم به تجاوز علیه یمن پایان دهند.
عضو شورای سیاسی انصار الله درباره تصمیم عربستان برای توقف موقت صادرات نفت خام از باب المندب گفت، این تصمیم نتیجه تجاوز این کشور به یمن است، یکی از توجیهات آنان برای حمله به یمن از بین بردن توان موشکی صنعا بود اما نتوانستند به هدفشان برسند. ما می دانیم باب المندب آبراه بین المللی است و این آبراه برای همه کشورها به ویژه کشورهای منطقه از جمله یمن، حیاتی است، به همین منظور ما نیز می خواهیم این آبراه امن باشد اما واقعیت این است که این متجاوزان به یمن بودند که با هدف قرار دادن یمن، امنیت این آبراه را تهدید کردند، آنان تقریبا فعالیت تمامی بنادر یمن را متوقف کرده و اجازه نمی دهند کشتی ها به سمت یمن حرکت کنند، حتی در مسیر حرکت کشتی های تجاری مشکل ایجاد می کنند و قایق های ماهیگیران یمنی را هدف قرار می دهند. آنها این کارها را به بهانه حفظ امنیت خود انجام می دهند ولی در عمل آنچه رخ داد بر عکس بود زیرا عربستان مجبور شد مسیر کشتی های خود را تغییر دهد.
محمد البخیتی در پاسخ به این سئوال که چه اقدامی از طرف مقابل موجب می شود تا شما باب المندب را مسدود کنید؟ گفت، این موضوع در حیطه اختیارات و تصمیمات رهبران سیاسی و یگان های موشکی یمن است اما واقعیت این است که تمامی گزینه های پیش رو، مد نظر ماست. ما در حال حاضر در نقطه آغازین گزینه هایی قرار داریم که در برابر ماست. خطاب ما به آنان این است که امنیت شما امنیت ماست، امنیت باب المندب به سود همگان است پس باید در پی حفظ امنیت این آبراه باشیم اما وقتی تجاوز به یمن ادامه دارد و متجاوزان سعی می کنند مردم یمن را از حق حیات محروم کنند نباید انتظار داشت نیروهای مشترک یمن دست بسته عمل کنند، به ویژه اینکه متجاوزان شرایطی را بر مردم یمن تحمیل کرده اند که این مردم دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند. منطق حاکم بر جهان که می گوید ضعیف باید در برابر قوی و فقیر در برابر غنی سرتسلیم فرود بیاورد برای یمنی ها منطق غیر قابل قبولی است.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا تهدید به مسدود کردن باب المندب، با ایران که تهدید کرده است تنگه هرمز را مسدود می کند هماهنگ است؟ گفت، چنین ادعاهایی در صورتی درست است که کشورهای متجاوز علیه یمن، به ایران هم حمله کنند، اما در حال حاضر این کشورها به ایران حمله نکرده اند.
عضو شورای سیاسی انصار الله درباره توان لجستیکی انصار الله برای مسدود کردن باب المندب گفت، آنان در حال حاضر ما را متهم می کنند که کشتی های نفتی عربستان را هدف قرار می دهیم در شرایطی که تا الان چنین نبوده است با این حال آنان مسیر نفتکش هایشان را تغییر داده اند، در واقع ما امکانات لازم را برای چنین حملاتی داریم اما تا به الان از این امکانات بهره نگرفته ایم. در چنین شرایطی آنان باید در افکارشان تجدید نظر کنند به ویژه اینکه آغازگر جنگ، آغازگر حملات به بنادر و کشتی ها و آغاز گر حملات به فرودگاهها و هواپیماهای مدنی یمن هستند. همین متجاوزان آنگاه که ما در مقام واکنش بر می آییم ، به قوانین بین المللی استناد می کنند و مدعی می شوند هدف قرار دادن بنادر و فرودگاهها بر خلاف قوانین بین المللی است. خواسته ما از این کشورها صلح محترمانه است که در آن کرامت و جایگاه همگان حفظ شود.



کلمات کلیدی


captcha