سازمان ملی استاندارد ایران: فریب تبلیغات را نخورید
تاریخ: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 09:35:02


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 33779 || تاریخ : ۱۳۹۷/۰۵/۰۳ ۱۴:۲۱                 صنعت،معدن، تجارت

سازمان ملی استاندارد ایران: فریب تبلیغات را نخورید


ایرانیان_مسلم بیات معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران به استناد تبصره ذیل ماده 20 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد تاکید کرد: برگزاری هر گونه همایش و هم اندیشی(سمینار) و عناوینی مشابه با موضوع استاندارد و کیفیت منوط به کسب مجوز از سازمان ملی استاندارد ایران است.


سازمان ملی استاندارد ایران: فریب تبلیغات را نخورید

مسلم بیات معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران به استناد تبصره ذیل ماده 20 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد تاکید کرد: برگزاری هر گونه همایش و هم اندیشی(سمینار) و عناوینی مشابه با موضوع استاندارد و کیفیت منوط به کسب مجوز از سازمان ملی استاندارد ایران است.

بیات افزود: از آنجاکه تاکنون در این زمینه هیچ شرکت و یا نهادی از این سازمان اجازه ای برای برگزاری جایزه مسئولیت اجتماعی در سطح ملی دریافت نکرده است لذا برگزاری این گونه جوایز و همایش ها فاقد وجاهت قانونی و اعتبار است.

معاون ارزیابی کیفیت اضافه کرد: هدف اصلی استاندارد ایزو 26000 (مسئولیت اجتماعی) کمک به سازمانها در راستای مشارکت فعال آنها در مفاهیم توسعه پایدار، فراتر از آن چیزی که در قوانین و مقررات ذکر شده، می باشد و همانطوریکه در دامنه کاربرد این استاندارد نیز بیان شده است این استاندارد، استاندارد سیستم مدیریت نیست و الزامات را در برنمی گیرد.

وی تصریح کرد: به هیچ وجه استاندارد ایزو برای صدور گواهینامه و یا استفاده قانونی در قراردادها مناسب نیست؛ لذا صدور گواهینامه و یا جایزه به هیچ عنوان بیانگر انطباق با استاندارد مسئولیت اجتماعی (ISO 26000) تلقی نمی شود.

بیات افزود: نمی توان برگزاری این دوره ها را برای ممیزی و بر اساس ممیزی به شرکت یا شرکت هایی به منظور اعطای گواهینامه اهدا کرد.

معاون ارزیابی کیفیت این اقدام را خلاف اصول اخلاقی استاندارد مسئولیت اجتماعی دانست و ضمن هشدار به این گونه سازمانها، از مدیران شرکتها و سازمانها درخواست کرد: فریب تبلیغات را نخورند.



کلمات کلیدی


captcha