دشمنان آشکارا از فروپاشی نظام سخن می گویند/حقوق بشر ابزار دست سلطه‌گران است
تاریخ: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 23:41:00


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 33711 || تاریخ : ۱۳۹۷/۰۴/۳۱ ۲۱:۳۲                 حقوقی و قضایی

آملی لاریجانی در همایش روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور؛

دشمنان آشکارا از فروپاشی نظام سخن می گویند/حقوق بشر ابزار دست سلطه‌گران است


ایرانیان_رئیس قوه قضاییه گفت: امروز دشمنان ما به ويژه آمريکا به دنبال تغییر نظام ایران هستند اما در این شرایط قوای کشور و ملت به هم نزدیک تر شده اند.


دشمنان آشکارا از فروپاشی نظام سخن می گویند/حقوق بشر ابزار دست سلطه‌گران است

به گزارش شبکه خبری ایرانیان به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، آیت الله آملی لاریجانی در همایش روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور که در مرکز مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شد ، گفت: از همه سفرای حاضر در این نشست می خواهم که در کنار کارهای اجرایی تان درباره ماهیت جمهوری اسلامی ایران هم اقدامات فکری و نظری داشته باشید و بنیان نظام و فلسفه سیاسی جمهوری اسلامی ایران را اطلاع رسانی کنید.
رئيس قوه قضائيه افزود : غربی ها صد ها کتاب در باره لیبرالیسم نوشته اند و در این شرایط چرا ما درباره ماهیت نظام اسلامی به معنای دقیق کلمه بحث نکنیم؟
وي گفت:امروز دشمنان ما به ویژه آمریکا عریان و آشکارتر آمدند و می گویند به دنبال تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران هستند اما در این شرایط قوای کشور و ملت به هم نزدیک تر شده اند.
رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنانش با شاره به شرایط امروز جهان افزود: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران مقتدرتر از همیشه ظاهر شده و لذا دشمنی سلطه جهانی و آمریکایی ها بارز تر شده است.
آیت الله آملی لاریجانی گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری با این امکانات فراوان به لحاظ مالی، اقتصادی و سرمایه انسانی در منطقه نظیر ندارد و پزشکان، مهندسان و اساتید این سرزمین با خیلی از کشورها قابل مقایسه نیستند و اینها از اقتدار نظام است و اگرچه نتوانستیم انطور که باید در خدمت این نیروی انسانی باشیم اما آنها با حداقل امکانات در کشور کار می کنند و نمونه این اقدام آنان پیشرفت های ما در مباحث هسته ای و پزشکی است.
وی افزود: بر خلاف توهمات آمریکا و شخص رئیس جمهور متوهم اش که دنبال تلفن کردن مسئولان جمهوری اسلامی به خودش است ، فشار های آمریکایی ها و اذناب منطقه ای اش ؛ این رفتارها ملت ما و قوای کشور را به هم نزدیک تر و منسجم تر کرده است.
رئیس دستگاه قضا سخنان صبح امروز رئیس جمهور کشورمان را بسیار عزتمندانه خواند و گفت: از صحبت های متین و مقتدرانه رئیس جمهور تشکر می کنیم و این سخنان تبلیغ نیست بلکه مبتنی بر امکانات و استعدادهای امروز کشور است.
آیت الله آملی لاریجانی گفت: البته ما باید مدیریت بهتری در کشور داشته باشیم و امروز قوای کشور هماهنگ ترند و اگرچه بار اجرایی کشور بر دوش قوه مجریه است اما هماهنگی های میان قوا بیشتر شده است.
وی خنثی کردن توطئه های دشمنان را وظیفه ای شرعی و اقدامی جهادی توصیف کرد و افزود: عبادت فقط نماز و روزه نیست و امروز که چشم بسیاری از مسلمانان و غیرمسلمانان به جمهوری اسلامی است ، هر قدمی برای استحکام جمهوری اسلامی عبادت است.
رئیس دستگاه قضا گفت: دشمن می خواهد راه پیشرفت اقتصادی را بر ما ببندد و اگرچه این فشار دشمن در مرحله اجرا و عمل برای ما مشکل ایجاد می کند اما راه، بسته نیست و ما در این 40 ساله با این شرایط مقاومت کردیم و فرق ملت ما با دیگر ملت ها هم همین است.
آیت الله آملی لاریجانی افزود:​در نظام جمهوری اسلامی که مبتنی بر ایمان به خداست ، ترامپ چه می گوید؟​
وی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه قدرت حاکم است و با اقتدار، داعش های مسلح را از عراق و سوریه بیرون راندیم در حالی که آنها می گفتند " ما باید 20 سال با داعش بجنگیم".
رئیس دستگاه قضا افزود: اقتدار ما رساندن سلاح و پول نیست که اگر هم باشد اشکالی ندارد ، چرا که آمریکایی ها از آن طرف دنیا می آیند و به عربستان سلاح می فروشند ؛ اما اصل حضور ما، اندیشه و تفکر ماست.
آیت الله آملی لاریجانی گفت : ​امروز امریکایی ها با وجود هزینه کردن هفت تریلیون دلار در آسیا هیچ چیزی گیرشان نیامد و می خواستند جمهوری اسلامی را نابود و رژیم صهیونیستی را امن تر کنند که امروز رژیم صهیونیستی نا امن تر از هر زمان دیگر است.
 
 امروز قوه قضاییه مورد هجمه عجیب سلطه جهانی است
­رئیس قوه قضاییه گفت: امروز این قوه مورد هجمه عجیب سلطه جهانی است چون می دانند که یکی از سدهای محکم در برابر نفوذشان در ایران همین قوه قضاییه است.
  آیت الله صادق آملی لاریجانی افزود: تلاش همه سفرا و نمایندگیها از هر جهت مغتنم است و از وزیر امور خارجه که در طول این سالها هم با صلابت و هم دقیق و هم خوب صحبت می کنند ، تشکر می کنم.
وی در ادامه گفت: راجع به نظام جمهوری اسلامی بحثی مبنایی دارم که در صحنه عمل بسیار اثرگذار است و اگر در این بحث ها دقیق شویم ، ریشه بسیاری از دشمنی های سلطه جهانی و به ویژه امریکایی ها با نظام جمهوری اسلامی ایران را می توانیم درک کنیم.
رئیس دستگاه قضا نظام جمهوری اسلامی را به لحاظ مبانی فلسفه سیاسی ، نظامی بی بدیل خواند و گفت: در بستری که متفکران غربی ادعا می کردند لیبرال دمکراسی تنها ایدئولوژی حاکم در دنیا در قرن بیستم است ، در چنین فضایی نظام جمهوری اسلامی ایران با معماری امام راحل شکل گرفت که بنیان فلسفی این نظام بر مبنای مردم سالاری است و امام و مقام معظم رهبری نشان دادند که به چه میزان به این مردم سالاری اعتقاد دارند.
آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به بندهایی از قانون اساسی درباره نظام مبتنی بر اسلام گفت: مهم این است که بدانیم در کجا راه ما از لیبرال دمکراسی جدا می شود و یکی از مهمترین مولفه های لیبرالیسم ، فردگرایی است به این معنا که هر انسانی واحدی مستقل است و اهدافش را خودش تعیین می کند و دولت ها حق دخالت در کار مردم را ندارند.
وی در همین ارتباط به نظریه لیبرالیسم کلاسیک اشاره کرد و گفت : بر اساس این نظریه انسان ها در چارچوب اهداف شخصی شان در سرنوشت خود ورود می کنند و دولت ها کاری به سعادت مردم نباید داشته باشند اما لیبرال دمکراسی جدید تا حدی به دخالت دولت اعتقاد دارد و گفته اند دولت ها در ساحت اقتصاد و اجتماع باید ورود کنند و دولتی را قبول دارند که مداخله بیشتری در زندگی سیاسی و اقتصادی مردم داشته باشند.
رئیس دستگاه قضا افزود: لیبرالیسم چه کلاسیک و چه نوع جدید آن خالی از ارزش است اما جمهوری اسلامی نظامی است که از ابتدا به ارزش های خود اصرار می کرد و نقادی قوی به فردگرایی داشت.
آیت الله آملی لاریجانی گفت: در این چهل سال همه سلایق سیاسی چه اصلاح طلب، چه اصولگرا و چه معتدلها آمدند و نظام جمهوری اسلامی نشان داد که مردم و رای آنها حرف نخست را در عالم سیاست می زند.
وی افزود : اعتلای این نوع نگاه موجب اعتماد به نفس ، عزت ، کرامت و ایستادگی تا پای شهادت برای اعتلای این مفاهیم است.
رئیس دستگاه قضا گفت : آنها که علیه ما اتاق جنگ تشکیل می دهند می دانند که ساختار فلسفه سیاسی مبتنی بر بنیان های دینی چه حرکت هایی ایجاد می کند و در این سالها کودتا ، جنگ و تحریم کردند و همچنان فشارهایشان باقی است ؛ اما نظام ما سربلندتر از هر زمان در صحنه های منطقه ای و بین المللی ایستاده است.
آیت الله آملی لاریجانی افزود: در لبنان چه شد که نیرویی مقتدر در صحنه سیاسی ایجاد شده است؟ این چه نیرویی است که در یمن با این وضع سخت اقتصادی و معیشتی مثل کوه ایستاده است؟
وی در بخش دیگری از سخنانش در آمادگی این قوه در تحقق امنیت اقتصادی تاکید کرد و گفت: در این حال که موظفیم با فساد و با مفسدان اقتصادی برخورد کنیم اما باید امنیت اقتصادی را هم تامین کنیم.
رئیس دستگاه قضا افزود: ما برای بکار انداختن سرمایه های درون کشور و سرمایه ایرانیان خارج از کشور باید طرحی در مقوله امنیت اقتصادی داشته باشیم که امیدواریم طرح هایمان در صحنه عمل با کمک دولت پیش رود.
آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش وظایف و اختیارات قوه قضاییه را در قانون اساسی بسیار گسترده خواند و گفت : رسیدگی به دعاوی یکی از وظایف قوه قضاییه است و از دیگر وظایف این قوه ؛ نظارت های گسترده ، احیای حقوق عامه ، پیشگیری از وقوع جرم و گسترش آزادی های فردی است.
وی افزود: امروز قوه قضاییه مورد هجمه عجیب سلطه جهانی است و آنها می دانند که این قوه یکی از سدهای محکم در برابر نفوذ دشمنان است و این قوه با جواسیس آنها برخورد کرده است.
رئیس دستگاه قضا گفت : متاسفانه عده ای در درون کشور در چارچوب دشمنان خارجی عمل می کنند و مثلا دختر خانمی رقصیده و فایلش را در فضای مجازی گذاشته است و اگرچه کار او مجرمانه بود اما قوه قضاییه او را آزاد کرد و صدا و سیما نیز برنامه ای درباره این خانم پخش کرد که من با درست یا غلط بودن آن کاری ندارم اما این موضوع چه ربطی به قوه قضاییه دارد؟
آیت الله آملی لاریجانی افزود: خانمی با بی حجابی و نشر و گسترش فساد کارهایی در کشور می کند و به دوسال زندان محکوم می شود اما غوغا به راه می اندازند که آن خانم 20 سال حبس گرفته است و در همین صدا و سیما فردی که خود را اقتصاددان می داند می گوید به فردی که روسری اش را برداشته است 20 سال حبس می دهند اما با مفسدان اقتصادی کاری نمی کنند که از نظر من هر دوی این موارد ، خلاف است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون دهها پرونده در مجتمع جرایم اقتصادی در حال رسیدگی است ، گفت : برخی مفسد اقتصادی نیستند و مجرم اقتصادی محسوب می شوند و برخی ها نیز که معوقات را نمی دهند با فشار قوه قضاییه برگردانده اند.
رئیس دستگاه قضا افزود: ما قبول داریم که قوه قضاییه در بحث اطلاع رسانی نقص دارد اما دشمن با تمام قوا به تخریب قوه قضاییه آمده است.
آیت الله آملی لاریجانی به رسیدگی حجم گسترده ای از پرونده ها در این قوه اشاره کرد و گفت: ما نمی توانیم جلوی تشکیل پرونده را در قوه قضاییه بگیریم چرا که بحث طرح دعوا در دادگستری ها حق مردم است مگر اینکه مردم به قوه قضاییه نیایند و مسائل خود را از راه های دیگر حل و فصل کنند.
وی افزود : در سال گذشته 16 میلیون و 300 هزار پرونده تکراری در قوه قضاییه رسیدگی شد و سازمان های تابعه قوه قضاییه اقدامات گسترده ای انجام دادند که برای نمونه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال گذشته 70 میلیون خدمت ارائه داد.
رئیس دستگاه قضا گفت: دستگاهی که به لحاظ منابع انسانی و بودجه این همه محدودیت دارد ، طبیعی است که مشکلاتی هم داشته باشد اما بسیاری از تخریب ها علیه قوه قضاییه بی مبناست.
آیت الله آملی لاریجانی گفت: برخی افراد چهره علیه قوه قضاییه حرف زدند و بست نشینی کردند و گاهی دشمنی شخصی کردند تا بتوانند جلوی رسیدگی ها را بگیرند و حتی در موضوع یک پرونده علیه دو رئیس قوه حرف زدند که ما توجهی نکردیم.
وی افزود: در مجموعه ای که این قدر کار می کند روزی نیست که نظام سلطه هزاران هزار حرف علیه قوه قضاییه نزند و همه شبکه های اجتماعی و ماهواره ای را علیه نظام جمهوری اسلامی و قوه قضاییه بسیج کرده است.
آیت الله آملی لاریجانی گفت : حتی رئیس قوه قضاییه و مسئولان قضایی را تخریب می کنند و در این شرایط بهترین راه ، ایستادگی و اطلاع رسانی صحیح است و من از شما سفرا و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران می خواهم خدمات گسترده قوه قضاییه را اطلاع رسانی کنید.
رئیس دستگاه قضا گفت : اگر قاضی هم اشتباه کند ، راه دارد و اعاده دادرسی دیده شده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش مباحث حقوق بشری را از نقاطی خواند که کشورهای سلطه و به ویژه امریکایی ها روی آن سرمایه گذاری می کنند.
آیت الله آملی لاریجانی افزود: نظام سلطه مرتب در این خصوص گزارش های نقض حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران می دهد و آنها روی شان نمی شود که بگویند نظام جمهوری اسلامی را قبول ندارند و روی مباحثی همچون قصاص کار می کنند در حالی که قصاص مختص جمهوری اسلامی نیست و همه کشورهای اسلامی، قصاص را قبول دارند و قصاص ، حق اولیای دم است.
آیت الله آملی لاریجانی گفت: نظام جمهوری اسلامی براساس قرآن و وحی، حقی را برای اولیای دم قائل می داند و ما اجرای قصاص را طولانی می کنیم تا شاید به مصالحه بینجامد.
وی گفت: نظام سلطه دروغ های شاخداری علیه ما منتشر می کند و مثلا اسم یک افغانی را می آورند که در اصفهان اعدام شده است و هرچه جستجو می کنیم می بینیم نام چنین فردی در رسیدگی ها اصلا وجود ندارد.
رئیس قوه قضاییه افزود : آنها با توهمات خود که القای منافقان است ، مطالبی می نویسند و می گویند که جمهوری اسلامی ایران ، بدون رسیدگی، اعدام می کند.
آیت الله آملی لاریجانی گفت: من از شما سفرا می خواهم در خنثی سازی این تخریب ها ورود کنید و البته ستاد حقوق بشر مستنداتی در رد این تخریب ها ارائه می کند و اگر شما پرسش هایی در این خصوص داشته باشید ، حاضریم مطالب را بیشتر تبیین کنیم.
وی گفت: میزان نقض حقوق بشر از ناحیه کشورهای سلطه بی انتهاست و در باره زندان گوآنتانامو آنقدر افتضاح کردند که شعار تبلیغاتی رئیس جمهور امریکا جمع کردن این زندان بود.
آیت الله آملی لاریجانی گفت: آنها بگویند کدام نقض حقوق بشری بوده است که انجام ندادند؟
رئیس قوه قضائیه در پایان سخنانش به سوال برخی سفرا پاسخ داد .



کلمات کلیدی


captcha