اصلاح اقتصاد کشور نيازمند اجماع همگانی/در آستانه تغییر رئیس بانک مرکزی هستیم؛ رئیس جمهور برای استقلال بانک مرکزی اقدام کند/تصمیمات سطحی دوام ندارد
تاریخ: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 23:55:50


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 33522 || تاریخ : ۱۳۹۷/۰۴/۲۲ ۱۹:۳۰                 احزاب و تشکلها

اصلاح اقتصاد کشور نيازمند اجماع همگانی/در آستانه تغییر رئیس بانک مرکزی هستیم؛ رئیس جمهور برای استقلال بانک مرکزی اقدام کند/تصمیمات سطحی دوام ندارد


ایرانیان_خطیب جمعه تهران با اشاره به اینکه باید تلاش کرد در جامعه اجماع را خلق کرد و در زیرخیمه عمود اقتدار آن که مقام معظم رهبری است با وحدت کلمه قدم برداشت، تصریح کرد: اصلاح چالش‌های اقتصادی کشور نیازمند اصلاح ساختارها، نظام بودجه ریزی، اصلاح رفتار‌ها و نیز تصمیمات اساسی و کلیدی و شجاعانه است.


 اصلاح اقتصاد کشور نيازمند اجماع همگانی/در آستانه تغییر رئیس بانک مرکزی هستیم؛ رئیس جمهور برای استقلال بانک مرکزی اقدام کند/تصمیمات سطحی دوام ندارد

به گزارش شبکه خبری ایرانیان، خطیب جمعه تهران در خطبه دوم به تشریح وضع اقتصادی و همچنین لزوم وحدت در بخش‌های مختلف برای حرکت در مسیر توسعه اقتصادی کشور پرداخت.
حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن ابوترابی فرد با اشاره به اینکه مدیران کشور باید در پرتو علم و دانش حرکت کنند تا سلوک آنان سلوک قرآنی باشد، تصریح کرد: باید در سایه مشعل پرفروغ علم، قدم برداشت چرا که سلوک عقلانی، رسالت مهم انسان مومن و مسلمان است.
وی با تاکید بر همکاری‌های بیشتر حوزه و دانشگاه در جهت پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای کشور گفت: مدیران بدانند که مدیریت کشور با دانش، حوزه و دانشگاه، گره خورده است و چالش‌های جدی، حرکت پرشتاب ملت ایران را با دشواری‌های جدی مواجه خواهد کرد.
خطیب جمعه تهران افزود: باید اقدامات اقتصادی دولت را چهره‌های فاخر صاحب تجربه و آشنا با مسائل اقتصادی کشور تبیین کنند.
حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به اهمیت حرکت جمعی در توسعه کشور گفت: کشور همیشه نیازمند وحدت بوده است و خواهد بود، اما امروز نیاز ویژه‌ای به این امر داریم.
وی گفت: جامعه اسلامی باید در کنار هم باشند و در پیمودن راه‌های مبتنی بر دانش و علم و خلق قدرت راهی جز اجماع نخبگان سیاسی و چهره‌های فاخر علمی، حوزوی و دانشگاهی نیست.

اصلاح اقتصاد کشور نيازمند اجماع همگانی
خطیب جمعه تهران با اشاره به اینکه باید تلاش کرد در جامعه اجماع را خلق کرد و در زیرخیمه عمود اقتدار آن که مقام معظم رهبری است با وحدت کلمه قدم برداشت، تصریح کرد: اصلاح چالش‌های اقتصادی کشور نیازمند اصلاح ساختارها، نظام بودجه ریزی، اصلاح رفتار‌ها و نیز تصمیمات اساسی و کلیدی و شجاعانه است.
حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: تصمیمات شجاعانه برای اصلاح اقتصاد کشور، چون هزینه دارد اگر اجماع نخبگان سیاسی و علمی در کنار آن نباشد اجرایی نخواهد شد.
وی تصریح کرد: کشوری که سالهاست بودجه سالانه اش با درآمد‌های نفت گره خورده است اگر می‌خواهد تحولی را تجربه کند و راه را برای خلق قدرت باز نماید باید با اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، رابطه بودجه به نفت را به صفر برساند.
خطیب جمعه تهران افزود: این امر نیازمند عزم، تصمیم مدیریت و کاهش هزینه‌ها دارد و این راه را نمی‌توان بدون اجماع پیمود.
حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: کشوری که با خلق پول مشکلات خود را حل کرده است و موجب ایجاد نقدینگی یک تریلیون و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان شده اگر می‌خواهد نقشه راه را تغییر دهد باید عزم ملی و اجماع همگانی داشته باشد.

مسئولان قوا باید اعلام کنند که هزینه‌های غیر منطقی را کنار می‌گذاریم
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جلسات روسای قوا برای حل مشکلات کشور گفت:​ مسئولان قوا اگر می‌خواهند تحولی خلق شود باید برای اصلاح اقدامات و رفتار‌های ناثواب گذشته اجماع داشته باشند.
خطیب جمعه تهران افزود: باید اعلام کنند تصمیمات گرفته شده در بودجه ۹۸ خطا‌های گذشته را اصلاح خواهد کرد و باید اعلام کنند ما تصمیم گرفته ایم هزینه‌های غیر منطقی که بار سنگین بر ملت تحمیل می‌کند و هیچ دستاوردی را ندارد کنار می‌گذاریم.
حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: مسئولان قوا باید اعلام کنند تصمیم گرفته ایم بدون پیش بینی منابع پایدار برای کشور خلق هزینه نکنیم.

در آستانه تغییر رئیس بانک مرکزی هستیم؛ رئیس جمهور برای استقلال بانک مرکزی اقدام کند
وی همچنین با اشاره به اینکه رئیس کل بانک مرکزی این روز‌ها پایان حکم خود را تجربه می‌کند و در آستانه تغییر وی هستیم، تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم رئیس جمهور برای استقلال بانک مرکزی اقدام کند و رئیسی که مورد تأیید دیگر روسای قوا و مدیران لایق بانکی کشور و افراد اهل اقتصاد و بانک است، فردی را به این سمت نصب کند که آشنا با مدیریت مبتنی بر دانش سیاست‌های پولی و ارزی کشور باشد.
خطیب جمعه تهران افزود: بانک مرکزی نباید صندوقی برای تأمین هزینه ها، ایفای نقش کند.
وی گفت: مدیران اجرایی باید بدانند با مشکلات اقتصادی، تورم و مدیریت قطعاً کنترل نخواهد شد.

ذخایر عظیم، ایران را به قدرت اقتصادی بزرگ تبدیل خواهد کرد
خطیب جمعه تهران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توطئه‌های دشمن خارجی از جمله بن سلمان، ترامپ و نتانیاهو و نیز افزایش تحریم‌ها علیه ملت ایران افزود: دشمنان باید بدانند که قدرت ایران قدرت بالنده، پیشتاز و پرشتابی است و راه برای حرکت قدرتمند مبتنی بر آموزه‌ها وهیانی در منطقه روز به روز بازتر می‌شود و این قدرت از تمام ظرفیت‌های کشور طی ۴۰ سال گذشته شکل گرفته است.
حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: جغرافیای ایران، موقعیت ژئوپلتیک کشور، موقعیت استوار و ثبات سیاسی، امنیت، قدرت دفاعی و بازدارندگی، قدرت پرشتاب علمی و همچنین ذخایر عظیم ایران در سایه مدیریت مبتنی بر علم، جمهوری اسلامی ایران را به سرعت به قدرت اقتصادی بزرگ تبدیل خواهد کرد.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بی کفایتی مقامات ایران در پیش از انقلاب و در توافقاتی همچون ترکمن چای که ۵۰ درصد از جغرافیای ایران تجزیه شد، گفت: این ملت پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سایه پیوند با آموزه‌های دین و در انتخاب رهبری صالح به قدرت برتر منطقه تبدیل شد.
خطیب جمعه تهران همچنین با تاکید بر مطالعه بیشتر قرآن و یاری گرفتن از آن افزود: هرگاه که از قرآن فاصله گرفتیم آسیب دیدیم و هر کجا با قرآن انس گرفتیم عزت یافتیم.

خطبه نخست؛ دولتمردان برای چیره شدن بر مشکلات راهی جز عمل صالح ندارند
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در خطبه نخست نماز جمعه امروز تهران با بیان اینکه نظام سیاسی، اجتماعی، دفاعی و حتی خانواده ما محصول عمل ماست، افزود: ​اگر می‌خواهیم تحول در حیات فردی و اجتماعی و در همه عرصه‌ها داشته باشیم باید بر اصلاح عمل و انجام دادن عمل صالح همت داشته باشیم.
وی گفت: تصمیمات درست و اعمال مبتنی بر آموزه‌های عقلی، علمی و حیاتی راه سعادت است و دولتمردان نیز برای چیره شدن بر مشکلات راهی جز عمل صالح و اقدامات مبتنی بر علم ندارند و در این زمینه ​رهبر معظم انقلاب، نقشه راه را در عموم عرصه‌ها تبیین کرده اند.
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به روایاتی از امیرالمومنین علی علیه السلام تأکید کرد: عمل باید دوام داشته باشد و اقدامات مقطعی گره گشا نیست.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در حوزه تدوین قوانینی است که فاقد ثبات است، گفت:​ تحول در قوه مقننه به اقتضای تصویب قوانین پایدار است که ثبات در پی خواهد داشت و این راه تحول را هموار می‌کند.
حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: ادامه در راه مستقیم نیازمند صبر فردی و جمعی است و هیچ جامعه‌ای مسیر تحول و تکامل را تعیین نمی‌کند مگر آنکه راه درست را بشناسند و در راه درست و صراط مستقیم ثابت قدم باشند و این مقام دست آورد مقام صبر است.

اقتصاد ما بايد به مدل اقتصادی جهان تبدیل شود
وی گفت:​ اقتدار امروز سیاسی، اقتدار مثال‌زدنی دفاعی، این امنیت غرورآفرین ایران اسلامی، خلق جبهه مقاومت پیروزی در عرصه‌های تقابل با نظام سلطه، دستاورد صبر ملت ایران، صبر رزمندگان و سپاه اسلام در دوران دفاع مقدس و فراز و نشیب هاست.
خطیب جمعه تهران افزود: تمام موفقیت‌های امروز ملت ایران دست آورد صبر و استقامت آنان در کنار رهبری قدرتمند نظام اسلامی است و پیروزی‌های آینده در گروی پیمودن این راه به دست خواهد آمد.
وی با تاکید بر اینکه ملتی رستگار است که نگاهش به قله معطوف باشد، افزود: اینکه رهبری معظم انقلاب بر رشد اخلاق، توسعه علمی، خلق قدرت اقتصادی و سیاسی و تبدیل شدن جامعه اسلامی به یک قدرت بالا در برابر نظام حاکم بر جهان توصیه می‌کنند، این نگاه به قله هاست و اگر نگاه به قله نبود امروز ملت ایران در این جایگاه بالا قرار نداشت.
خطیب جمعه تهران گفت: مدیران اقتصادی ما نیز باید به دنبال ایجاد اقتصادی بزرگ باشند که به مدل اقتصادی جهان تبدیل شود و این ظرفیت در نظام اسلامی و ملت بزرگ ایران وجود دارد.
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد افزود: نگاه خرد به اقتصاد که از قانون اساسی ما الهام نمی‌گیرد بسیاری از چالش‌ها را خلق می‌کند.



کلمات کلیدی


captcha