راهپیمایی امروز علیه امریکا و سازشکاران مرتجع منطقه هم بود
تاریخ: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 21:29:08


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 32957 || تاریخ : ۱۳۹۷/۰۳/۱۸ ۱۹:۰۸                 احزاب و تشکلها

خطبه هاي نماز جمعه تهران؛

راهپیمایی امروز علیه امریکا و سازشکاران مرتجع منطقه هم بود


ایرانیان_امام جمعه موقت تهران گفت: ایجاد یأس و ناامیدی از ناحیه هر کسی که باشد کار دشمن است.


راهپیمایی امروز علیه امریکا و سازشکاران مرتجع منطقه هم بود

به گزارش شبکه خبری ایرانیان به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما،  آیت الله سیداحمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران افزود: براساس روایتی از امام جعفر صادق (ع) همان احترامی که شب قدر دارد، روز قدر هم دارد و امروز که روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان است باید حریم بایسته این روز را داشته باشیم.
وی در ادامه سخنانش از عموم ملت ایران به سبب تجلیل شایسته شان از مولا علی بن ابی طالب (ع) قدردانی کرد و گفت: امیدوارم مراسم نورانی احیا نیز مورد قبول حضرت حق باشد مراسمی که در سراسر کشور با آرامش شکل گرفت.
آیت الله خاتمی در ادامه با گرامیداشت سالگرد نهضت ۱۵ خرداد، این روز را مبدأ انقلاب اسلامی خواند و افزود: امام راحل عظیم الشأن اهتمام ویژه‌ای به بزرگداشت آن روز داشتند.
خطیب جمعه تهران یاد و خاطره امام راحل عظیم الشأن را که مجدد اسلام در عصر حاضر بود گرامی داشت و گفت: امام، اسلام غریب را به صحنه حاکمیت آورد و به یک معنا دقیقا به اسلام عزت بخشید.
وی همچنین سالگرد شهادت نخستین شهید مجتهد انقلاب اسلامی شهید آیت الله سعیدی را گرامی داشت.
آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: راهپیمایی امروز مردم ایران در روز جهانی قدس فقط علیه صهیونیست‌ها نبود بلکه علیه امریکا هم بود، چرا که امریکا حامی بی، چون و چرای این رژیم غاصب و جلاد است و اخیرا خیز دیگری برای تکمیل اشغالگری برداشتند که همان انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس شریف بود.
وی افزود: این راهپیمایی علیه امریکا و سازشکاران مرتجع منطقه هم بود، همان کسانی که مثلث شوم امریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی را علیه مسلمانان ترتیب دادند که امروز رئیس مجلس شورای اسلامی در این مورد به تفصیل صحبت کرد .
آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه سازشکاران مرتجع منطقه امروز برای به رسمیت شناختن این رژیم فاسد مسابقه گذاشته اند گفت: اینها بدانند که این مسابقه، مسابقه سقوط آنهاست و به یاری خداوند ملت های خودشان آنها را به ذلت خواهند کشاند و در هنگامه کارزاری که امروز انقلاب اسلامی با دنیای کفر و استکبار دارد این نظام، نظام علوی است.
وی افزود: عناصر وحدت در جامعه زیاد است و یکی از آنها ولایت فقیه است و به حمد خدا همه مردم با هرسلیقه ای که دارند رهنمودهای ولایت را فصل الخطاب می دانند .
خطیب جمعه تهران نفرت از رژیم صهیونیستی را از دیگر عناصر وحدت در جامعه خواند و گفت: یک نفر در کشور نیست که از این رژیم منفور تجلیل داشته باشد و همه گروه ها و سلیقه ها در این جهت که اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود متفق القولند.
آیت الله خاتمی افزود: از حماقت های این روزهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی این است که مردم ایران را به عنوان دوست تعبیر کرده است در حالی که تک تک مردم او را دشمن می دانند و همه با افتخار مرگ بر اسرائیل می گویند.
امام جمعه موقت تهران اقتدار موشکی را سومین عنصر وحدت آفرین در جامعه خواند و گفت: به حمد خدا مقام معظم رهبری و همه مسئولان یکصدا می گویند که ما پای این اقتدار موشکی مان ایستاده ایم و هر قدر بخواهیم بر برد موشک هایمان می افزاییم و این برگ برنده ماست .
آیت اللهّ خاتمی گفت: شکستن بن بست ها از خصوصیات رهبر شایسته است و ولایت فقیهی که مردم ما پذیرفته اند در طول این چهل سال بن بست شکنی ها کرده است.
وی افزود: جنگ در همه کشورها بحران ساز است اما هشت سال این کشور جنگ داشت اما یک روز این ملت بحران و بن بست ندید و این به برکت رهبری امام عظیم الشأن بود.
آیت الله خاتمی گفت: در عصرما هم روزی و روزگاری بر این ملت گذشت که دشمنان اجازه نمی دادند سه سانتریوفیوژ داشته باشیم و دربرخی جلسات می شنیدم که می گفتند می ترسیم جنگ شود اما رهبر زیرک و دوراندیش ما گفت تولید کنید و به 19 هزار سانتریوفیوژ رسیدیم تا جایی که دشمنان خودشان پذیرفتند 6000 سانتریوفیوژ و 12 هزار کیلو اورانیوم غنی شده داشته باشیم.
وی افزود: در همین قضایای اخیر که اروپا و امریکا تقسیم نقش کردند دشمنان می خواستند برجام معیوب را به ما تحمیل کنند یعنی هم تحریم ها را تحمیل کنند و هم کاری کنند از فعالیت های هسته ای دست برداریم که خواب آشفته ای بود.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه ما با کاربرد نظامی فعالیت های هسته ای مخالفیم گفت: نبی مکرم اسلام (ص) فرمودند که سلاح کشتار جمعی نداشته باشید و ما به دنبال فعالیت های هسته ای در مبحث انرژی هستیم چراکه انرژی فسیلی رو به اتمام است و انرژی آینده انرژی هسته ای است .
آیت الله خاتمی گفت: در شرایطی که دشمن خواب آشفته می دیدید، مقام معظم رهبری فرمودند که آمادگی برای رسیدن به 190 هزار سو را فعلا در چارچوب برجام فراهم آورید و از مسئولان تشکر می کنم که این امر را اجابت کردند و دست به کار شدند و دنیا باید اقتدار ایران را ببیند و ما خدا را به سبب این رهبر زیرک و دوراندیش شاکریم.
امام جمعه موقت تهران به سخنان این روزهای مقام معظم رهبری در جمع مسئولان و همچنین سخنرانی ایشان در مرقد مطهر امام اشاره کرد و افزود: این سخنان موعظه و نصیحت نبود بلکه راهبرد است و رسانه ها و مردم باید به آن بپردازند.
آیت الله خاتمی در ادامه بخش هایی از بیانات مقام معظم رهبری در روز 14 خرداد را قرائت کرد و گفت: جا دارد این سخنان چندین بار در رسانه ملی پرداخته شود.
خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش شعار «ما می توانیم» را شعار عزت و غیرت خواند و گفت: ایجاد یأس و ناامیدی از ناحیه هر کسی که باشد کار دشمن است.
وی افزود: در این چهل سال گردنه های سختی را این ملت پشت سر گذاشته است، به یاری خداوند از این گردنه های سخت پیش روی انقلاب هم با عزت و عظمت عبور خواهیم کرد.

خطبه اول.
امروز در ۹۰۰ شهر کشور عبادت بزرگ سیاسی برپا شد
امام جمعه موقت تهران گفت: امروز در ۹۰۰ شهر کشور عبادت بزرگ سیاسی یعنی حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس برگزار شد بویژه در تهران مردم حضور گسترده‌ای داشتند که جایگاه شایسته و والایی دارد.
آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه اول نماز جمعه تهران افزود: حضور امروز مردم در راهپیمایی پنج مصداق و پیام داشت که گام اول آن دشمن ستیز بودن است و قرآن آن را عبادت می‌داند و مصداق عمل صالح مانند نماز، روزه و حج است.
وی اضافه کرد: بیعت با نبی اکرم (ص) بیعت با خداست و مصداق دوم حضور مردم در راهپیمایی، بیعت با پیامبر است که اختصاص به زمان ندارد و امروز نیز مصداق همان بیعت است و حاضران در راهپیمایی پیمان ظلم ستیزی بستند.
امام جمعه موقت تهران مصداق سوم حضور مردم در راهپیمایی امروز را جهاد برشمرد و افزود: مومن هم در میدان و هم با زبان خود می‌جنگد که راهپیمایان امروز با سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل با زبان خود نیز جهاد کردند در حالیکه آرزوی ترامپ و نتانیاهو این است که این شعار در جامعه ما نباشد، اما به آن‌ها می‌گوییم که تا شما این خوی پلید را دارید این شعار‌ها نیز طنین انداز مي شود.
وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) که فرمودند: کسی که می‌گوید ما را دوست دارد، ولی از دشمنان ما تبری نمی‌جوید دروغ می‌گوید، اضافه کرد: حرکت امروز مصداق خشم برای خدا و تولی و تبراست که از فروع دین است، اما به اصل دین گره خورده است.
آیت الله خاتمی گفت: سلام و درود خدا بر امام خمینی که این راه را پیش روی ما گذاشت و مبارزه با صهیونیست‌ها را در دستور کار قرار داد و جمعه آخر ماه مبارک رمضان را روز قدس اعلام کرد.
وی ادامه داد: امام خمینی با اعلام روز قدس خدمت بزرگی به آرمان فلسطین کرد و در حالیکه دشمن می‌خواست فلسطین و آرمان آن فراموش شود امام با اعلام روز جهانی قدس جلوی این توطئه را گرفت و رژیم صهیونیستی را مهار کرد.  
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه شعار غاصبان از نیل تا فرات بود گفت: امروز این رژیم به چنین ذلتی افتاده که مقامات آن در اروپا می‌گردند و می‌گویند نگذارید در لندن مرگ بر اسرائیل گفته شود.
وی در پایان خطبه اول نماز، همه نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت کرد و افزود: امیدوارم قبل از ۲۵ سال که رهبر معظم انقلاب گفتند اسرائیلی وجود نخواهد داشت شاهد سرنگونی اسرائیل باشیم. 



کلمات کلیدی


captcha