وظایف روابط عمومی در کسب و کارهای کوچک و متوسط
تاریخ: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 06:28:11


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 32804 || تاریخ : ۱۳۹۷/۰۳/۰۷ ۱۸:۲۴                 رسانه و مطبوعات

وظایف روابط عمومی در کسب و کارهای کوچک و متوسط


رکن اصلی شرکت ها برای ارتباط با دنیای خارج از فضای کسب و کار ، یعنی بخش روابط عمومی ، قرار نیست مبلغ شرکت بوده و تنها به انتشار بنر دست بزند بلکه کار روبط عمومی در بنگاه های کوچک و متوسط ، ایجاد اعتماد به نفس برای موسسه است و باید بازتاب دهنده تصویری درست از فضای کسب و کار این موسسات باشد.


وظایف روابط عمومی در کسب و کارهای کوچک و متوسط

برای اینکه شرکت های بزرگ و کوچک بتوانند با استفاده از ابزارهای روابط عمومی موفق باشند باید چند کار را بور جداگانه انجام دهند .
- اطلاع رسانی از طریق ابزارهای فیزیکی مانند انتشار خبرنامه، بروشورها، کارت ویزیت ، پوستر و غیره .
- ارتباط با رسانه های کاغذی، تصویری و غیره
- خدمات مشتری و ارتباط با مشتریان از طریق برگزاری سمینار، استفاده از تجهیزات ارتباطی مانند تلفن و غیره
- تبلیغات ، تبلیغات باید در اوج فعایت های تجاری انجام شود و زمانی که بتوان به یک یا چند محصول مشتریان را مجاب کنند که شرکت می تواند نیازهای آنان را مرتفع کند.
وضعیت بنگاه های متوسط و کوچک در ایران
در ایران، تعداد افراد شاغل در کسب و کار های خانگی و بنگاه های خرد زیر ده نفر، در بنگاه های کوچک میان 10 الی 49 نفر، در بنگاه های متوسط میان 50 تا 99 نفر است و بنگاه های بزرگ بالای صد نفر شاغل دارند. بر اساس این تعریف بیش از 25 میلیون نفر در کسب و کارهای متوسط و کوچک فعال هستند و فعالیت در این جامعه بزرگ نیاز به بازنمایی مناسب است . در واقع ، در فعالیت های اقتصادی دانستن ظرفیت های خود از مهمترین عناصر موفقیت است.
 
روابط کاری و عمومی
 
در بحث محیط پیرامونی افراد چه در بخش عرضه چه در بخش تقاضا باید حد و اندازه کسب و کارهای خانگی و خرد را بدانند. توانایی تجاری سازی و پیاده سازی ایده ها مساله مهمی است. چراکه افراد ایده های بسیاری دارند اما آیا اگر تامین مالی انجام شوند، توانایی اجرای ایده های خود را دارند؟ از معضلات این کسب و کار ها، مساله مالیات ها، تامین اجتماعی و شهرداری ها است. کسب و کارای خانگی و خرد در کوتاه مدت توان پرداخت مالیات ندارند. هنگامی که وام خرد به این کسب وکارها می د

شرط می گذاریم که تمام افرادشان را بیمه کنند در حال که سطح مزد پرداختی حداکثر 50 درصد حداقل دستمزد است. بر همین اساس ، یکی از موانع جدی به منظور توسعه کسب و کار های خرد و خانگی قوانین و مقررات شهری است. روابط کاری که در کشور تعیین شده است اکثرا متعلق به بنگاه های متوسط و بزرگ است. بسیاری از کسب و کار های خرد و کوچک توان رعایت و لحاظ کردن روابط کار را ندارند. کسب و کار های خانگی هم در بازار نهاده ها و هم در بازار فروش اگر به اصناف متصل نشوند با مشکلات زیادی مواجه می شوند. همچنین نقش انواع صندوق های ضمانت می تواند بسیار امید آفرین باشد.
 
نتیجه گیری
 
رکن اصلی شرکت ها برای ارتباط با دنیای خارج از فضای کسب و کار ، یعنی بخش روابط عمومی ، قرار نیست مبلغ شرکت بوده و تنها به انتشار بنر دست بزند بلکه کار روبط عمومی در بنگاه های کوچک و متوسط ، ایجاد اعتماد به نفس برای موسسه است و باید بازتاب دهنده تصویری درست از فضای کسب و کار این موسسات باشد ، بنابراین مهمترین اثر ارتباطات بر فضای کسب و کار خرد و متوسط این است که چهره ای را به نمایش می گذارد که در بلند مدت سبب جذب مشتری ، رابطه مناسب درون گروهی بین رقبا ، ارائه محصول مناسب و در نهایت پیروز باشد.


سید حجت هاشمی یرکی
کارشناس ارشد بازاریابی - مدیر روابط عمومی



کلمات کلیدی


captcha