وحدت کلمه، رمز اصلی مقابله با توطئه دشمن/بی اعتمادی به دشمن با اتکا به تجارب تاریخی را ضروری است/اصل ۴۴ قانون اساسی مورد نظر رهبری باید جدی گرفته شود
تاریخ: ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت: 00:44:03


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 32752 || تاریخ : ۱۳۹۷/۰۳/۰۵ ۰۲:۰۷                 احزاب و تشکلها

خطیب نماز جمعه تهران:

وحدت کلمه، رمز اصلی مقابله با توطئه دشمن/بی اعتمادی به دشمن با اتکا به تجارب تاریخی را ضروری است/اصل ۴۴ قانون اساسی مورد نظر رهبری باید جدی گرفته شود


ایرانیان_امام جمعه موقت تهران: وحدت کلمه و انسجام در سایه اصل ولایت فقیه، رمز اصلی مقابله با توطئه های دشمن است.


وحدت کلمه، رمز اصلی مقابله با توطئه دشمن/بی اعتمادی به دشمن با اتکا به تجارب تاریخی را ضروری  است/اصل ۴۴ قانون اساسی  مورد نظر رهبری باید جدی گرفته شود

به گزارش شبکه خبری ایرانیان به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران امید به آینده در سایه انتظار فرج با تکیه بر صبر و استقامت را از دیگر الزمات جامعه در شرایط کنونی دانست و تاکید کرد: باید با کنار گذاشتن اختلافات از توهین و تفرقه دوری کنیم و با حب به خدا، کشور، نظام و ملت و اتکا به ظرفیت‌ها و قدرت داخلی، کشور را اداره کنیم.
خطیب جمعه تهران بی اعتمادی به دشمن با اتکا به تجارب تاریخی را ضروری دانست که باید در شرایط کنونی به آن توجه شود رویکردی که حاصل آن باید تکیه بر جوانان، منابع داخلی و کار و تلاش مضاعف باشد.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به معیشت مردم و بهبود فضای اقتصادی و حمایت از سرمایه گذاری در کشور گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به آن اشاره کردند اصل ۴۴ قانون اساسی باید جدی گرفته شود تا فضا برای حمایت جدی از بخش خصوصی فراهم شود.

خطیب جمعه تهران خاطرنشان کرد: مجموعه حاکمیت به مفهوم قوای مجریه، قضاییه و مقننه باید موانع پیش روی سرمایه گذاری، تولید و اشتغال را برطرف کنند و ماه مبارک رمضان نباید بهانه‌ای برای تعطیلی ادارات و کم کاری باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمن به هیچ وجه خواهان ایرانی عزتمند، پیشرفته و مستقل نیست به سخنان اخیر وزیر خارجه امریکا اشاره کرد و افزود: اصل مشکل نظام سلطه با ایران، اسلام است چرا که اسلام به ملت‌ها عزت می‌دهد، جوانان را مستقل می‌کند و آن‌ها نمی‌توانند همچون عربستان و برخی کشور‌های عربی منطقه بر منابع ملت مسلط شوند.

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه اگر گفته شود توان دفاعی علت دشمنی با ایران است یک خطای راهبردی است تاکید کرد: بحث توان موشکی بهانه‌ای بیش نیست چراکه حتی اگر امروز ایران تمام سلاح‌های دفاعی خود را نیز کنار بگذارد و با سنگ از خود دفاع کند باز هم آن‌ها دست بردار نخواهند بود؛ مصداق بارز این امر را می‌توان در مورد فلسطین بعینه دید.

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیات ۱۱۸ تا ۱۲۰ سوریه آل عمران و تطبیق آن با شرایط حال حاضر دنیای اسلام گفت: خداوند در این آیات می‌فرماید "ای کسانی که ایمان آورده اید با کسانی ارتباط برقرار کنید که غیر خودتان نباشد" این منحصر به کفار نیست حتی مسلمانان منافق هم که با کفار هستند دشمن هستند و لذا به چنین دشمنی نباید اعتماد و تکیه کرد.

وی افزود: این دشمنان همواره امت اسلام را فاسد می‌خواهند؛ می‌خواهند امت اسلامی افرادی بی غیرت، بی توجه به استقلال و عزت ملی باشند، آن‌ها خواهان جامعه‌ای هستند که جوانانش معتاد و عیاش باشند و چنین دشمنی تفاوتی نمی‌کند که از میان کفار یا حاکمان منافق سعودی باشد.

آیت الله امامی کاشانی افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید این دشمنان دوست دارند همواره شما در اقتصاد و امنیت با مشکل مواجه باشید البته گاهی هم از زبان آن‌ها کلماتی شنیده می‌شود که بیانگر اوج دشمنی آنهاست چراکه دل‌های آن‌ها در بغض و دشمنی بسیار بالاتر از اینهاست.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم دشمن را اینگونه توصیف کرده، راه زندگی را هم بیان کرده است و راه زندگی تکیه بر دشمن نیست، بلکه تکیه بر توان داخلی، ایمان و جوانان تحصیلکرده و باتقواست.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید "ای امت اسلام با اینکه بیگانه با شما چنین است آیا اعتماد به آن‌ها درست است و حرف آن‌ها را باید بپذیرید؟ آن‌ها از شما عصبانی هستند " شما دیدید که ترامپ چگونه به دنیا گفت که ما چنین و چنان کردیم و با غضب اعلام کرد از برجام خارج می‌شود، خدای متعال می‌فرماید "پیامبر به آنان بگو با این غضبی که دارید بمیرید... "

آیت الله امامی کاشانی افزود: در آیات بعدی سوریه آل عمران خداوند می‌فرماید" دشمن اگر به شما خیر برسد ناراحت می‌شود و از بروز مشکل برای امت اسلامی خوشحال می‌شود" و مصداق این دشمنی در تعامل نظام سلطه با ایران اسلامی بعینه دیده می‌شود و لذا خداوند به امت اسلامی می‌فرماید "صبر کنید استقامت کنید به خودتان تکیه کنید به دشمن تکیه نکنید ".

وی تاکید کرد: به فضل الهی دشمن کاری از پیش نخواهد برد و همانگونه که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری فرمودند: "غلط می‌کنند"؛ اگر بر روی امکانات و ظرفیت‌های کشور مثل معادن، کشاورزی، دامداری و سرمایه گذاری داخلی تکیه کنیم هیچ ضرری به ما نخواهد رسید.

ماه رمضان، ماه بازسازی رابطه انسان با خدا

امام جمعه موقت تهران در خطبه های اول نماز جمعه گفت: یکی از تعابیر قرآن از ماه رمضان گذر است و آن بدان معناست که آثار این ماه در سراسر حیات فرد باقی می‌ماند.
آیت الله محمد امامی کاشانی افزود: طبق حدیثی از امام محمد باقر (ع) که در کافی و کتاب محاسن برقی با سند صحیح آمده است امام اصل اسلام را نماز و فرع آن را زکات و اوج آن را جهاد می‌داند و روزه و صدقه و نماز شب را باب و اساس خیر معرفی می‌فرماید.

وی گفت: روزه برای خداست و خدا می‌فرماید من خود جزای آن هستم یا خود به روزه دار پاداش می‌دهم چرا که با اینکه همه عبادات برای خداست، اما این تاکید برای آن است که روزه گرفتن را کسی نمی‌فهمد، اما نماز، جهاد و زکات را دیگران می‌بینند و اینجاست که قرب به خدا و حب خدا اوج می‌گیرد و خلوص این عبادت زیاد است.

خطیب جمعه تهران افزود: اگر در این ماه در برابر گناهان استقامت کنیم این خود تمرینی است برای اینکه در ماه‌های دیگر گناه نکنیم و خویشتندار باشیم و دعوت‌های باطل و گناه را نپذیریم و چنین فردی مقام بالایی دارد.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به اینکه طبق آیات قرآن، ملاک روزه خیر است افزود: خیر مکمل وجود انسان است پس روزه موجب زیبایی و حب به خداوند می‌شود و اگر روزه دوستی و حب خداست روزه دار باید از غضب خداوند پرهیز کند.

امام جمعه موقت تهران طلاق را یکی از مصادیق غضب خداوند دانست و گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمود: آنچه موجب بیشترین غضب خداوند می‌شود طلاق است چرا که این غضب آثار وضعی برای خود انسان و فرزندان او دارد و طلاق تنها باید در جایی باشد که نتوان زندگی کرد یا خلاف شرع و مانعی وجود داشته باشد.

آیت الله امامی کاشانی افزود: حقوق مردم و رعایت زندگی همسر و فرزند و پدر و مادر و بستگان همه موجب حب و رضای خدا می‌شود و کسی که به خداوند حب داشته باشد با گران شدن دلار کالایش را گران نمی‌کند و حقوق مردم را رعایت می‌کند.

وی گفت: اساس روزه دوست داشتن دیگران و استقامت در برابر باطل و دنیاست و فحاشی، تهمت و دروغ و تغییر وضع جامعه به غیراسلامی یا پوشش‌ها و روابط زن و مرد موجب غضب خداوند می‌شود.

خطیب جمعه تهران در پایان خطبه نخست نماز جمعه با اشاره به روزه دار بودن پیامبر بزرگ اسلام در دو ماه شعبان و رمضان گفت: باید قدر این ماه بزرگ را دانست که می‌گذرد، اما می‌تواند موجب رضایت پروردگار در سراسر عمر انسان شود.



کلمات کلیدی


captcha