به گزارش شبکه خبری ایرانیان، وقتی بانکی در کشور پایه گذاری می شود به جزء سرمایه مالی ذینفعان و بنیانگذاران و توان و اعتبار مدیریتی، دارایی های ماننداعتماد و امنیت سرمایه را برای جذب سرمایه های خرد و سپرده های مشتریان خود، خلق می کند. هر مشتری که وارد یک شعبه بانک برای سپرده گذاری می شود، به جز توجه به برند و اعتبار ملی و بین المللی، به میزان تسهیلات و خدمات دریافتی از بانک و حتی برخورد کارکنان و فضای امن شعبه و نزدیک بودن و قابل دسترس بودن آن بانک نیز به محل کار و کسب درآمد و محل زندگی خود نیز توجه می کند. جامعه را نا امن نکنید باید به میلیون ها نفری که در این کشور زندگی می کنند، و نیاز به آرامش روانی دارند و سپرده های بانکی و دریافت سود بانکی قانونی و معقول را برای سپرده های خود ترجیح دادند و اکنون خواهان امنیت در محل زندگی و کسب و کار خود هستند هم حق داد که با صحنه های زشت و رفتارهای هنجارشکن و ساختارشکن برخی از سپرده گذاران این موسسات، هر روز در شهر ایجاد می کنند مواجه نشوند. تجمع و فحاشی به کارکنان بانک و توهین به مشتریانی که در شعبه حضور دارند بر کدام عیار اخلاق شهرنشینی و مدنیت تعریف شده و از کدام قانون عاریت گرفته شده است که سپرده گذاری که روزی به دنبال سود و سودای مادی حتی به اخطارهای کارشناسان هم توجه نکرده، امروز در میان کارکنان یک بانک، مدیر شعبه را به باد فحاشی می گیرد و شخصیت و اعتبار مدیریتی او را پایمال می کند؛ این حق و انصاف نیست. باید به این گروه از سپرده گذاران - که شواهد نشان می دهد اندک هم هستند - گفت مشتریانی که در بانک حضور دارند همان زمان که سرمایه های خود را به موسسات اعتباری غیرمعتبر منتقل کردید، در بانک خود و بر مدار ضوابط قانونی و قواعد اصولی ریسک پذیری نظام بانکی کشور ایستادند، خود را نه فقط مشتری، بلکه عضو خانواده یک بانک معتبر و قانونی خود تلقی کرده و این اعتماد و امنیت را دوسویه حفاظت کردند، امروز مستحق رفتارهای ناشایست در سطح شهر و درون شعبه نیستند؛ و مطمئن باشید قانون و حقوق شهروندی در زمان لازم به این برخوردها پاسخ خواهد داد. سپرده گذاران موسسات غیر مجاز که هتاکی می کنند و امنیت، شهر و فراتر از آن امنیت کل کشور را بر هم میزنند باید توجه کنند که بانک ها علاوه بر حفاظت از اموال و دارایی های مشتریان خود، در چارچوب مسئولیت اجتماعی و حقوق شهروندی مشتریان خود به حفظ امنیت جانی و روانی مشتریان خود نیز بسیار حساس هستند و نسبت به این اهانت ها مسیرهای قانونی خود را طی خواهند کرد و از مجاری قانونی آن دفاع و حمایت می کنند. اگر مدیریت یک بانک آمادگی خود را برای طراحی یک مکانیزم حقوقی و مالی اعلام کرده تا مطالبات سپرده گذاران موسسات غیرمجاز را -که کوچکترین نقشی در ایجاد آن نداشته است- اما به حکم این که این گروه از سپرده گذاران نیز اکنون به خانواده بانک ملحق شده اند، پی گیری و پرداخت کند، شرط انصاف و اخلاق نیست که مورد هجمه و بی حرمتی قرار بگیرد
هیچکس باور نخواهد کرد که فردی با زور از یک سپرده گذار خواسته باشد با وجود فعالیت این همه بانک معتبر و باسابقه دولتی و خصوصی در کشور، در یک موسسه کم اعتبار و ناشناس سرمایه گذاری کند؛ سپرده گذارانی که اکنون با رفتارهای نامتعارف و غیر منطقی به خیابان می آیند، به اموال بانک هاآسیب می زنند، به مدیران و کارکنان یک شعبه فحاشی می کنند و پرتاب سنگ و زباله و تخم مرغ و گوجه و ... را به طرف شعبه مشروع و معقول می دانند کاش در همان زمان که طمع و حرص دریافت سود 28 تا 42 درصدی را در ذهن ارزیابی میکردند، تصمیم منطقی می گرفتند.