ترس رژیم صهیونیستی از اقدام تلافی‌جویانه ایران/اقدامات آمریکایی‌ها برای رژیم صهیونیستی امنیت آور نیست
تاریخ: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 23:34:33


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 32532 || تاریخ : ۱۳۹۷/۰۲/۲۱ ۱۸:۳۵                 احزاب و تشکلها

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران؛

ترس رژیم صهیونیستی از اقدام تلافی‌جویانه ایران/اقدامات آمریکایی‌ها برای رژیم صهیونیستی امنیت آور نیست


ایرانیان_رژیم صهیونیستی فکر کرد با حمله به جولان، «جنگ آخر» آغاز شده و قرار است طومار این رژیم درهم بپیچد.


ترس رژیم صهیونیستی از اقدام تلافی‌جویانه ایران/اقدامات آمریکایی‌ها برای رژیم صهیونیستی امنیت آور نیست

به گزارش شبکه خبری ایرانیان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ سعدالله زارعی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با بیان اینکه اتفاقی که دیروز در جولان افتاد شکست بسیار بزرگی برای رژیم صهیونیستی بود، افزود: این روزها منطقه ما در معرض یک تحول مهم و راهبردی است، اتفاقی که دیروز در جولان افتاد و شکست بسیار بزرگی که رژیم صهیونیستی متحمل شد، نشانه های این تحول استراتژیک(راهبردی) به حساب می آید.
وی گفت: البته غیر از این در لبنان نیز پیروزی بسیار بزرگ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی حزب الله لبنان در انتخابات روز 16 اردیبهشت، یک تحول مهم استراتژیک(راهبردی) و نشانه یک تغییر بزرگ راهبردی در منطقه ماست.
زارعی افزود: آنچه که در جولان روی داد در واقع یک غافلگیری بزرگ اطلاعاتی و نظامی برای رژیم صهیونیستی بود و از سه بُعد اطلاعاتی، نظامی و سیاسی، شکست استراتژیک برای این رژیم به حساب می آید و این مسئله برای رژیم صهیونیستی در طول دوره حیات ننگین خود که امروز بیش از 70 سال از آن زمان می گذرد بی سابقه است.
وی گفت: رژیم صهیونیستی حداقل یک ماه است که مرتب از احتمال قوی وقوع عملیات نظامی از سوی نیروهای ایرانی در سوریه صحبت می کنند و خود آن ها می گویند ما این عملیات را حتمی می دانیم و در انتظار این عملیات هستیم.
زارعی با اشاره به اقدامات گسترده سیاسی رژیم صهیونیستی برای اینکه این اتفاق نیفتد، افزود: نتانیاهو نخست وزیر رژیم خونخوار صهیونیستی سه شنبه سفری به مسکو داشت و در دیدار با پوتین با اصرار زیاد از رئیس جمهور روسیه خواست که از روابطش با رهبران ایران استفاده بکند و مانع اقدام تلافی جویانه جمهوری اسلامی ایران بشود.
وی گفت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی تماس های مکرری را با مقامات آمریکایی، انگلیسی، آلمانی و فرانسوی برقرار کرد و درخواست عاجزانه نتانیاهو این بود که به ایران بگویید که عملیاتی علیه ما انجام ندهد.
زارعی افزود : بر همین اساس نیز آقای پامپئو وزیر دفاع رژیم آمریکا در نامه ای که برای مقامات ایرانی ارسال کرد و در اظهاراتی که بعدا علنی بیان کرد روی این مسئله که ایران باید خویشتندار باشد تاکید کرده بود.
رژیم صهیونیستی پیام ایران را دریافت کرد
کارشناسی مسائل سیاسی گفت: پس از حملات گسترده رزمندگان اسلام، رژیم صهیونیستی پیغام داد پیام دریافت شد.
سعدالله زارعی افزود: ظاهرا هیچ اتفاقی نباید خارج از دایره اطلاعات رژیم صهیونیستی می‌افتاد، اما با همه این حرف‌ها وقتی به صورت گسترده و همزمان موشک‌ها و کاتایوشا‌ها به مناطق جولان شلیک شد و در مدت دو ساعت این منطقه زیر فشار شدید آتش رزمندگان اسلام قرار داشت، رژیم صهیونیستی نتوانست برای جلوگیری و دفع آن هیچ کاری انجام دهد و دو ساعت تمام سیستم نظامی مربوط به منطقه سوریه فعال بود و کل سیستم رژیم صهیونیستی را زیر فشار شدید قرار داده بود.
وی گفت: در این حمله بیش از هر نقطه‌ای به همان مراکزی از رژیم صهیونیستی شلیک شد که مناطق و مراکز اصلی جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی بود.
وی با بیان اینکه این مراکز نظامی کاملا ویران شدند، افزود: مرکز نظامی رهگیری اطلاعاتی الکترونیکی، پایگاه سری اطلاعات مرزی، مرکز نظامی کنترل ارسال پارازیت، مرکز تنظیمات ارتباطی فرستنده ها، مرکز نظامی شنود شبکه‌های مخابراتی و ماهواره ای، مرکز کنترل یگان تسلیحات، فرودگاه بالگرد‌های نظامی، مقر فرماندهی تیپ ۸۱۰، مقر فرماندهی گردان‌های منطقه هرمون و مقر یگان ویژه بنیستن در این عملیات نظامی کاملا ویران شدند و ده‌ها عضو موثر ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت رسیدند.
زارعی گفت: در این صحنه آن چیزی که مشخص شد، این بود که آن سیستمی که روی آن سرمایه گذاری و تبلیغات زیاد شده بود و در جهان به عنوان یک سیستم نمونه دفاعی از آن یاد می‌شد در زیر فشار رزمندگان اسلام در یک دوره کوتاه خرد و بی اثر شد و از آن طرف رژیم صهیونیستی که مدعی سیستم‌های اطلاعاتی بود در مقابل سیستم اطلاعاتی و حفاظت اطلاعاتی جبهه مقاومت ناکام ماند.
کارشناس مسائل سیاسی افزود: به دلیل ناتوانی نظامی در حین عملیات، نتانیاهو و لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به روش‌های زیادی تلاش کردند و از طریق روس‌ها و اروپایی‌ها به ایران پیغام دادند که بگویید بس کنید، پیام دریافت شد، ما به شما اطمینان می‌دهیم که دیگر علیه شما دست به اقدامی نظامی نزنیم؛ این از عجز آن هاست.
رژیم صهیونیستی قادر به شناسایی اقدامات نیرو‌های مقاومت نیست
کارشناس مسائل سیاسی گفت: رژیم صهیونیستی برغم امکانات زیاد قادر به شناسایی اقدامات نیرو‌های مقاومت نیست.
سعدالله زارعی افزود: مقامات فرانسوی، انگلیسی و آلمانی هر کدام به نوعی برای اینکه عملیاتی علیه رژیم صهیونیستی از طرف نیرو‌های مقاومت صورت نگیرد، دست به کار شدند.
وی گفت: در منطقه سوریه، رژیم صهیونیستی برغم حملات گسترده و مداومی که در مدت یک سال اخیر انجام داد متوجه است که قادر به شناسایی اقدامات نیرو‌های مقاومت نیست.
این کارشناس مسائل سیاسی افزود: به همین علت نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش سیاسی کرد تا مانع عملیات نظامی جبهه مقاومت که نتانیاهو اسم آن را عملیات ایرانی می‌گذارد شود و این اتفاق نیافتد؛ خود این اتفاق یک عجز است وقتی عاجزانه درخواست می‌شود، وقتی برغم درخواست‌ها و التماس‌ها این عملیات با شدت تمام اتفاق می‌افتد یک شکست بزرگ دیگر برای اسرائیل بحساب می‌آید.
زارعی گفت: یک جنبه دیگر این عملیات، جنبه اطلاعاتی آن است؛ رژیم صهیونیستی مدعی است و این ادعا واقعیت دارد که هم از امکانات گسترده اطلاعاتی از نظر فناوری، نظامی و صنعتی بهره می‌برد و هم از حیث انسانی دارای موقعیت بسیار ممتازی در منطقه است.
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه سالانه مبالغ بسیار زیادی از درآمد‌های رژیم صهیونیستی صرف سیستم اطلاعاتی می‌شود، افزود: سازمان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در دنیا به عنوان یکی از ۲، ۳ سازمان برتر اطلاعاتی و جاسوسی دنیا شناخته می‌شود و اهمیت دارد، رژیم صهیونیستی روی این مسئله بسیار مانور می‌داد و در طول تاریخ ننگین خود از این برتری اطلاعاتی بسیار بهره می‌برد.
وی گفت: رژیم صهیونیستی در یک عملیات سنگین قرار گرفته است که از مدت‌ها قبل وقوع آن را پیش بینی می‌کرد و حتمی می‌دانست، برهمین اساس نیز رژیم صهیونیستی، سیستم نظامی و اطلاعاتی خود را در طول یک ماه گذشته یعنی از زمان عملیات نظامی آن‌ها علیه پایگاه تیفور در ۱۹ فرودین، به صورت آماده باش کامل درآورده بود.
زارعی افزود: تمام مرخصی‌ها و اقدامات جانبی لغو شده بود، سخنرانی داخلی فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی که قرار بود در دانشگاه هرتزلیا، یعنی ۴ روز پیش برگزار شود بواسطه اینکه آن‌ها در حالت آماده باش صددرصد بودند لغو شد.
کارشناس مسایل سیاسی گفت: در طول این روز‌ها بار‌ها رژیم صهیونیستی، نیرو‌های خود را در مناطق شمالی فلسطین اشغالی از حیفا تا جولان در حالت تمرین قرار داده و بار‌ها آژیر خطر را به صدا درآورده و مردم را به پناهگاه‌ها برده بود، سیستم نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در هفته‌های گذشته آسمان لبنان و جنوب سوریه را رها نکرد و، چون مترصد حمله انتقام جویانه به مواضع خود بود هر حرکتی را به خیال خود زیرنظر گرفت و رصد کرد.

اقدامات آمریکایی‌ها برای رژیم صهیونیستی امنیت آور نیست
کارشناس مسائل سیاسی گفت: حمله سوریه به جولان نشان داد که اقدامات آمریکایی‌ها برای رژیم صهیونیستی امنیت آور نیست.
سعداله زارعی درباره شکست نظامی رژیم صهیونیستی افزود: آن‌ها در واقع نشان دادند که برغم سر و صدا‌های زیاد از بُعد نظامی آسیب پذیرند؛ وقتی که عملیات رزمندگان اسلام شروع شد، حجم سنگین آتش رزمندگان، رژیم صهیونیستی را به این گمان انداخت که «جنگ آخر» آغاز شده و این جنگ قرار است طومار اسرائیلی‌ها را در هم بپیچد.
وی با اشاره به ملاقات مقامات رژیم صهیونیستی با پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: در آن دیدار اعلام کردند که شما مانع حمله نهایی شوید؛ اما آنچه رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه چشید، واکنشی محدود به اقدامات تجاوزکارانه علیه جبهه مقاومت بود.
کارشناس مسائل سیاسی درباره پیام بزرگ این عملیات افزود: عملیات دیروز در آستانه یوم النکبه یا روز تاسیس رژیم منحوس صهیونیستی انجام گرفت، این عملیات در آستانه اجرایی شدن دستور ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس صورت گرفت و نشان داد که اقدامات آمریکایی‌ها برای رژیم صهیونیستی امنیت آور نیست.
زارعی تاکید کرد: آنچه موجب جلوگیری از دستاورد نتانیاهو و ترامپ شد، این بود که در منطقهِ مشتعلِ مقاومت، ناشیانه دکمه‌ای را فشار دادند تا به خیال خود موقعیتی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کنند؛ اما در عمل این رژیم را به سمت انحطاط بیشتر سوق دادند.
وی با اشاره به عملیات روز پنجشنبه و انتخابات هفته قبل لبنان گفت: این اتفاقات بیانگر تحولات عمده‌ای دارای ابعاد مختلف بود، از نظر نظامی و امنیتی آنچه در جولان رخ داد، پیروزی نظامی، امنیتی، اطلاعاتی و سیاسی جبهه مقاومت را به رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن نشان داد.
کارشناس سیاسی همچنین انتخابات لبنان را پیروزی مردمی اجتماعی دانست و افزود: این اتفاق نشان داد که جبهه مقاومت و در مرکز آن جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از قدرت احتماعی، فرهنگی، نظامی و امنیتی به عنوان موقعیتی ممتاز نزد مسلمان‌ها شناخته می‌شود و دیگر نمی‌توان ایران را با اشاره به بعضی موضوعات به عنوان تهدید منطقه معرفی کرد.
زارعی با بیان اینکه نمی‌توان با اظهارات قلدرمآبانه یک مقام آمریکایی، ایران را تهدید منطقه معرفی کرد، گفت: آقایان، شما برابر یک دولت، ملت یا کشور قرار ندارید، بلکه شما برابر مسلمانان و جبهه متحد مردم منطقه قرار دارید.



کلمات کلیدی


captcha