اختصاص ۱۲۶ هزارمیلیارد تومان به طرح‌های عمرانی در سال 97/افزایش حقوق کارمندان سال آینده؛ ۱۰ درصد/ دولت با همه توان از دو وزیر پرتلاش راه و کار حمایت می کند
تاریخ: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 13:49:57


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 31647 || تاریخ : ۱۳۹۶/۱۲/۱۵ ۱۸:۲۳                 مجلس و دولت

سخنگوی دولت در نشست خبری:

اختصاص ۱۲۶ هزارمیلیارد تومان به طرح‌های عمرانی در سال 97/افزایش حقوق کارمندان سال آینده؛ ۱۰ درصد/ دولت با همه توان از دو وزیر پرتلاش راه و کار حمایت می کند


ایرانیان_سال آینده افزایش حقوق کارمندان ۱۰درصداست ودولت3400میلیاردتومان برای ترمیم حقوق بازنشستگان درنظرگرفته است.


اختصاص ۱۲۶ هزارمیلیارد تومان به طرح‌های عمرانی در سال 97/افزایش حقوق کارمندان سال آینده؛ ۱۰ درصد/ دولت با همه توان از دو وزیر پرتلاش راه و کار حمایت می کند

به گزارش شبکه خبری ایرانیان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران که امروز سه شنبه برگزار شد با اشاره به اقدامات دولت در پایان سال جاری اظهار کرد: دو اقدام در دستور کار دولت قرار گرفته است؛ نخست این که جمع‌بندی اقدامات سال۹۶ را به انجام برسانیم که خودش دارای دو بخش است که ابتدا اقدامات در یازده ماه سال است و بخش دیگر دو هفته پایانی سال است.

وی  در خصوص مهمترین اقدامات دولت در سال ۹۶ گفت: بر اساس گزارش رسمی خزانه در ۱۱ماهه اول امسال تا ۳ اسفند  سال جاری ۲۷۱ هزار میلیارد تومان  برای امور جاری و عمرانی هزینه شده که این رقم در مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۱۱ هزار میلیارد  تومان بود.  در واقع ۲۸درصد از خزانه برای امور جاری و عمرانی بیشتر پرداخت شده است. همچنین اعتبارات هزینه ای در این مدت ۱۵ درصد افزایش داشته است. اعتبارات هزینه ای در ۱۱ ماهه اول امسال  ۲۰۷ هزار میلیارد تومان است که نسبت به ۱۸۰ هزار میلیارد تومان مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است. که اگر ۸درصد تورم را از آن کم کنیم ۷ درصد می شود. یعنی اعتبارات هزینه ای ۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

اعتبارات عمرانی نیز در این مدت با رشد رو به رو بوده است. اعتبارات عمرانی ۳۰ هزار و ۸۹ میلیارد تومان در ۱۱ ماه امسال بوده است و این رقم نسبت به ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سال قبل ۶۲ درصد رشد داشته است که بازهم اگر رقم تورم را از آن کم کنیم ۵۴ درصد می شود.

پرداخت هزار و ۷۶۵ میلیارد تومان برای خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه

سخنگوی دولت در بخش دیگری از صحبت های خود به اختصاص بودجه برای پرداخت خسارات ناشی از حوادث طبیعی اشاره کرد و گفت: در ۱۱ ماهه امسال دولت  برای جبران خسارات حوادث غیرمترقبه هزار و ۷۶۵ میلیارد تومان پرداخت کرد که عمده این رقم به زلزله زدگان کرمانشاه اختصاص پیدا کرده است.

 نوبخت در ادامه آمارهایی در خصوص میزان بازخرید اوراق اسناد خزانه در ۱۱ ماهه امسال ارائه کرد و گفت: تا سوم اسفند ۲۲ هزار ۸۰۰ میلیار تومان برای خرید اوراق و اسناد خزانه که منتشر کردیم، هزینه شد که درباره‌ هزینه‌ها هر هفته دو گزارش می‌دهیم که اولی هزینه و پرداخت‌ها است و دیگری عملکرد است و انتشار این گزارش‌ها برای ایجاد اعتماد است.

وی با اشاره به ارائه اوراق بهادار در بورس توسط دولت و با سود ۲۰/۵ درصد، گفت: خوشبختانه وضعیت بازار بورس خوب است و ما اوراق را با سود ۲۰/۵ درصد ارائه کرده‌ایم تا به این ترتیب بخشی از پول‌های سرگردان یا در بانک سرمایه‌گذاری شود یا در بازار اوراق سرمایه‌گذاری ‌شود که علاوه بر سود ۵\۲۰ درصد برای مردم برای ما هم سوددهی دارد.

نوبخت با بیان اینکه بی مهابا نمی‌توانیم از بازار سرمایه استفاده کنیم، اظهار کرد: برای سازمان برنامه و بودجه مهم است که خود ناظر بر اوضاع باشد و امسال توانستیم بیش از ۳۰ هزار و ۹۰ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی پرداخت کنیم. وی در ادامه افزود:  دولت در این زمینه انضباط دارد؛ چراکه جامعه برای سرمایه گذاری در این اوراق نیاز به اعتماد دارد.

برنامه دولت برای اشتغالزایی

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع اشتغال اشاره کرد و گفت: ما دو کار را در این زمینه انجام دادیم؛ نخست، دادن تسهیلات به بخش‌های خصوصی و سپس، دادن اعتبارات به طرح‌های عمرانی که نتیجه اش این شد که هم سال گذشته و هم امسال رشد سرمایه‌گذاری را داشتیم. رشد سرمایه گذاری در شش ماه امسال ۷ درصد بوده است. همچنین رشد اقتصادی و رشد اشتغالزایی نیز داشتیم.  در پاییز سال ۹۶ حدود ۹۷۰ هزار نفر وارد بازار کار شدند و از این تعداد برای ۹۵۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شد. وی با بیان اینکه میزان تولید شغل باید افزایش یابد، اظهار کرد: بیش از ۱۵ هزار نفر به جمع بیکاران اضافه شده، پس باید برای سال آینده به اندازه بیشتر از جمعیتی که وارد بازار کار می شوند ایجاد شغل کنیم.

روند اقتصاد در مسیر مثبتی قرار گرفته است

سخنگوی دولت با انتقاد از مطالب یکی از رسانه ها درباره آمار و گزارش های رسمی دولت در زمینه اقتصاد و ایجاد اشتغال گفت: این ها حرف های ترامپ است که می گوید فشار بیاوریم، تمام است ، این مطالب، عین حرف های ترامپ است.

وی با اشاره به نشست خبری رییس مرکز آمار کشور گفت: تا می گوییم ۹۵۰ هزار اشتغال ایجاد شده، کافی است با یک بیکار مصاحبه شود که بله! بیکاری وجود دارد، البته ما منکر بیکاری نیستیم ولی آمار و ارقامی که اعلام می شود از سوی مراکز رسمی کشور و نظام است و فکر می کنم این ها قابل تعقیب است.

رییس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: یک رسانه که همیشه سیاه نمایی می کند و در آمارهای رسمی نظام تشکیک می کند، می شود گفت که شما به نظام تشکیک می کنید. ضمن اینکه زبان انقلاب بودن هم از دهان آن ها بیرون است.

نوبخت گفت: از بخش های اقتصادی دعوت می کنیم هرآمار رسمی که می دهیم، اگر تردیدی دارید از خود ما سوال کنیم و مستند پاسخ خواهیم داد ولی انقدر آتش تهیه پراکنده نکنید که اگر مسئولی هم اقدام مثبتی انجام داد، نتواند بگوید.

وی اضافه کرد: البته در اقتصاد کاستی هایی داریم ولی اقدامات مثبتی هم صورت گرفته، چرا می گویید عقب هستیم و یا اقتصاد با مشکل روبرو است، این ها حرف های ترامپ است که می گوید فشار بیاوریم تمام است و این ها عین حرف ترامپ است.

سخنگوی دولت افزود: مشکلاتی داریم ولی روند مثبت است و اقتصاد در مسیر بهبود قرار دارد و رشد منفی به مثبت تبدیل شده و نمی توان آن را نفی کرد البته میزان تولید اشتغال کم بود ولی باید افزایش یابد.

 

پرداخت ۲۱ هزار و ۹۶ بنگاه در راستای طرح رونق تولید

همچنین براساس گزارش رسمی میزان تسهیلات از سوی بانک ها به استان‌های مختلف مشخص است که بر پایه آن، میزان تسهیلات بانکی به استانهای مختلف ۱۵ هزار و ۵۲۷ میلیارد تومان بوده که به ۲۱ هزار و ۹۶ بنگاه در راستای طرح رونق تولید پرداخت شده است.

وی افزود: ما پرداخت حقوق های اسفند را از امروز آغاز کردیم و تلاش می کنیم تا ۵ یا ۶ روز آینده پرداخت ها را به پایان برسانیم، ادامه داد: همزمان با پرداخت حقوق ها ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بین طرح های عمرانی پرداخت می کنیم که این پرداخت ها نیز ظرف ۵ تا ۶ روز آینده انجام خواهد شد.

سخنگوی دولت با اظهار امیدواری نسبت به این که مجلس بتواند با شورای نگهبان به صورت نهایی مصوبات خود را به قانون تبدیل کند، تاکید کرد: ما در این فرصت پیش نویس آیین نامه های اجرایی بودجه را آماده کردیم و اگر مصوبات مجلس زودتر به ما داده می شد ما تا این لحظه آیین نامه های اجرایی را نیز نهایی می کردیم، اما ایده آل ما این است که از اول فروردین بودجه را اجرایی کنیم.

وی با ارائه آمار پروژه های عمرانی کشور، گفت: ۶۵ هزار پروژه ناتمام استانی و ۶ هزار پروژه ناتمام ملی داریم که در مجموع ۷۱ هزار پروژه ناتمام در کشور وجود دارد که اگر به اتمام برسند در  حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار میلیارد تومان ارزش و اعتبار دارند.

افزایش ۱۰ درصد به دریافتی های کارکنان دولت

نوبخت در ادامه گفت: سال آینده  ۱۰ درصد به دریافتی کارکنان دولت اضافه خواهد شد و در کنار آن علاوه بر این میزان در حقوق بازنشستگان ۳هزار و ۴۰۰  میلیارد  تومان برای طرح یکسان سازی و ترمیم حقوق اختصاص خواهد یافت.

نوبخت با اشاره به اظهارات رئیس جمهوری درباره عملکرد بانک ها در روزهای اخیر اظهار کرد: رئیس جمهور از یک سو از مدیران پرتلاش نظام بانکی قدردانی کردند و از سوی دیگر برای اینکه نظام بانکی تسهیلات بیشتری ارائه دهد، تاکید کردند که باید تمام سپرده های مردمی را در همین زمینه خرج شود و نباید به سمت بنگاه داری برود. مگر ما چند شعبه در یک خیابان نیاز داریم این امر بخشی از منابع بانکی را منجمد می کند که باید این هزینه ها نیز صرف پرداخت تسهیلات شود.

برای تقویت بنیه دفاعی خود هر قدر لازم باشد تلاش می کنیم

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی طرح شرایط جدید توسط وزیر خارجه فرانسه برای ورود ایران به مذاکرات تازه، گفت: ما بارها جواب آمریکا را دادیم که برجام با همین متن فعلی اجرا می شود. اروپایی ها هم در این زمینه با ما همراه هستند اما بحث دیگر این است که خود اروپایی ها ممکن است حرف هایی داشته باشند. ما به دفعات در سطوح مختلف از عالی ترین مقام نظام که رهبری هستند تا ریاست جمهوری گفته ایم که برای تقویت بنیه دفاعی خود هر قدر لازم باشد تلاش می کنیم و این منوط به تایید اسرائیل یا مقامات اروپایی نیست.

وی افزود: مگر آمریکا درباره تسلیحات خود از دیگران اجازه می گیرد؟ اینکه انتظارات آنان چیست برای ما تفاوتی ندارد. مگر ما به آمریکا نگفته ایم در منطقه ای که ربطی به شما ندارد دخالت نکنید؟ اینها جنایت جنگی است. مگر اینها به حرف ما توجه کردند؟

سخنگوی دولت تاکید کرد: ما به بعضی افرادی که فکر می کنند طرفدار نظام هستند و دولت را تضعیف می کنند می گوییم سیاه‌نمایی علیه دولت، سیاه نمایی علیه نظام است. ما هر مقدار که برای اهداف صلح آمیز لازم بدانیم و تشخیص دهیم، فعالیت های هسته ای خود را ادامه می دهیم.

دولت به دنبال پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران است

نوبخت در باره برنامه دولت برای خرید تضمینی گندم نیز گفت:  دولت به دنبال پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران است و به همین جهت در میزان افزایش قیمت تضمینی  گندم ملاحظات وجود دارد. سال گذشته ۱۱ هزارو ۶۵۰ میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم پرداخت شد و این رقم برای دولت سنگین است. وی افزود: در حال حاضر قیمت خرید گندم در هر کیلو به ۱۳۰۰ تومان رسیده است. برای سال آینده قیمت خرید تضمینی گندم را نیز با همین رقم انجام خواهیم داد.

دولت با همه توان از دو وزیر پرتلاش راه و تعاون حمایت می کند

سخنگوی دولت درباره اعلام وصول استیضاح وزرای کار و راه و شهرسازی در مجلس شورای اسلامی، گفت: استیضاح حق مجلس است و می تواند از این حق استفاده کند اما اینکه واقعا این دو وزیر عملکردشان مناسب نبوده است، قطعا دولت نظری مخالف نظر مجلس دارد.

نوبخت با بیان اینکه هر دو وزیر جز وزرای فعال دولت هستند، ادامه داد: همین وزیر راه و شهرسازی به خاطر نوسازی ناوگان هوایی مورد تمسخر و انتقاد قرار گرفت. در حالی که به محض لغو تحریم ها۱۱ فروند هواپیمای نو وارد ناوگان هوایی شد و شبکه ریلی توسعه چشمگیر داشته است و وزیر با تمام توان کار می کند. در دولت وقتی آقای ربیعی از کارگران صحبت می کند احساس می کنیم خودش از همان قشر است ضمن اینکه فردی فرهیخته است کسانی که اینگونه کار می کنند را باید تکریم کنیم.

وی گفت: حق مجلس است که سوال کند اما به جاهایی ورود می کند که اتفاقا نقاط قوت دولت است. همیشه افکار مجلس نظر مردم است، آقای آخوندی باید هراز چندگاهی به مجلس برود و هر بار هم رای او بیشتر از قبل می شود به هرحال مجلس می تواند از اختیارات خود استفاده کند. وی افزود: دولت با همه توان از دو وزیر پرتلاش راه و تعاون حمایت می کند.

نوبخت درباره اظهارات اعضای شورای شهر درباره عدم عمل کردن دولت به تعهدات خود که عامل افزایش ۲۵ درصدی نرخ حمل‌ونقل عمومی خواهد شد، تاکید کرد: این افزایش قیمت را به پای دولت ننویسند. شهرداری هر خدمتی انجام دهد باری از دوش مردم برداشته و ما هم در این مسیر کمک خواهیم کرد.

تاکید رئیس جمهور بر خصوصی سازی

سخنگوی دولت درباره بنگاه داری دولت به عنوان یکی از عوامل استیضاح وزرای راه و کار اظهار کرد: رئیس جمهور از آغاز کار دولت بر این واگذاری ها تاکید کرد، تا جایی که خبر دارم بخشی واگذار شده و به سرعت در حال انجام است رئیس جمهور نه‌تنها به این بخش ها بلکه به بانک ها نیز دستور واگذاری داده است، این جز سیاست های دولت است.

وی درباره طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان ادامه داد: باید بگذاریم تا مجلس پیش رود تا ببینیم چه خواهد شد اما اگر مسئولی در این نظام چه در دولت و چه در نیروهای مسلح مال نامشروعی در زندگی خود داشته باشد حتی یک لحظه هم مراجع قضایی نباید تعلل کرده و باید با آن فرد یا افراد برخورد کنند.

وی درباره اتمام پروژه های ناتمام افزود: بخشی از این پروژه ها امسال، برخی سال آینده و برخی در برنامه پنج ساله به اتمام می رسد اما چون منابع دولتی ناکافی است از شراکت و کمک بخش خصوصی استفاده کردیم تا این پروژه ها را به اتمام برسانیم.

نوبخت همچنین درباره گلایه نمایندگان کرمانشاه در مجلس درخصوص عدم اسکان برخی از مردم زلزله زده خاطرنشان کرد: حدود هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی که برای جبران خسارت پرداخت کردیم به همین بخش های زلزله زده است، برای اسکان موقت کانکس دادیم چون ما موظف هستیم مردم را مصونیت ببخشیم.



کلمات کلیدی


captcha