اراده ما گسترش روابط و همکاری‌ها با کشور‌های اسلامی است
تاریخ: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 04:48:08


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 30720 || تاریخ : ۱۳۹۶/۱۰/۲۶ ۱۸:۱۳                 مجلس و دولت

روحانی در دیدار رییسان مجلس کشور‌های اسلامی:

اراده ما گسترش روابط و همکاری‌ها با کشور‌های اسلامی است


ایرانیان_روسای مجلس قطر، سنگال، الجزایر، عراق و سوریه با رییس جمهور دیدار و گفتگو کردند.


اراده ما گسترش روابط و همکاری‌ها با کشور‌های اسلامی است

به گزارش شبکه خبری ایرانیان به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، آقاي روحاني روز سه‌شنبه در ديدار احمد بن عبدالله بن زيد آل محمود رئيس مجلس قطر، گفت: ايران و قطر، همواره در طول تاريخ دو کشور دوست و برادر بوده و در سختي‌ها و شادماني ها، اخوت و برادري را با يکديگر ثابت کرده اند.
وي تأکيد کرد: معتقديم هر گونه اعمال فشار به دولت و ملت قطر غيرقابل قبول است و اگر کشورهاي منطقه به ويژه همسايگان با هم اختلافي دارند، تنها بايد اين اختلافات با گفتگو حل و فصل شود.
رئيس جمهور با بيان اينکه اراده سياسي جمهوري اسلامي ايران بر گسترش همکاري‌ها و روابط همه جانبه با قطر است، افزود: ايران آماده هرگونه همکاري با دولت و ملت قطر است و اجازه نمي‌دهد مردم مسلمان اين کشور تحت فشارهاي ناحق و غيرعادلانه قرار بگيرند.
احمد بن عبدالله بن زيد آل محمود رئيس مجلس قطر نيز در اين ديدار، با تقدير از مواضع و حمايت‌هاي موثر جمهوري اسلامي ايران از دولت و ملت قطر به ويژه در شرايط اخير، گفت: خوشحاليم که روابط تهران – دوحه براساس محبت، دوستي، برادري و حسن همجواري برقرار است و بايد تلاش کنيم تا مناسبات في‌مابين در اين راستا هر چه بيشتر گسترش پيدا کند.
رئيس مجلس قطر با بيان اينکه معتقديم مشکلات بايد براساس گفتگو، تفاهم و دوستي حل و فصل شوند، خاطرنشان کرد: امروز قطر به واسطه کمک‌ها و حمايت‌هاي دوستان خود به ويژه ايران، محکم تر از گذشته در برابر بدخواهي ها و توطئه‌ها ايستاده است.
اراده ایران و سنگال گسترش مناسبات و همکاری‌های فی‌مابین است
رئیس جمهور در دیدار مصطفی نیاس، رئیس مجلس سنگال روابط تهران – داکار را برادرانه و دوستانه دانست و گفت: اراده دو دولت همواره بر گسترش مناسبات و همکاری‌های فی‌مابین بوده است.
اراده ما گسترش روابط و همکاری‌ها با کشور‌های اسلامی استآقای روحانی روز سه‌شنبه در این دیدار با بیان اینکه دولت و ملت ایران برای مردم افریقا احترام ویژه‌ای قائل هستند، چرا که آنها سال‌ها در برابر استعمار، مبارزه کرده و برای توسعه خود تلاش می‌کنند، افزود: تعبیر رئیس جمهور امریکا درباره مردم افریقا بسیار تأسف‌آور، غلط و اقدامی محکوم بود و نشان می‌دهد که دولتمردان فعلی امریکا، هنوز جایگاه و عظمت مردم افریقا را به خوبی درک نکرده اند.
آقای روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا روابط خود با سنگال را در زمینه‌های مختلف، علمی، فرهنگی، تجاری، اقتصادی و سیاسی توسعه دهد، خاطرنشان کرد: گسترش همکاری‌ها و مناسبات ایران و سنگال می‌تواند موجب گسترش روابط قاره افریقا با منطقه حساس غرب آسیا، شود.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز کشورهای اسلامی و منطقه با مشکلات فراوانی از جمله تروریسم، مواجه هستند، افزود: جهان اسلام نیاز به وحدت و برادری بیشتری دارد، تا بتوانند در برابر توطئه دشمنان، ایستادگی کنند.
آقای روحانی با تشکر از ابراز همدردی، دولت و ملت سنگال در حادثه کشتی سانچی، گفت: اینکه در حوادث غمبار همه مسلمانان با یکدیگر اظهار همدردی می‌کنند، از آثار اخوت اسلامی است.
مصطفی نیاس، رئیس مجلس سنگال نیز در این دیدار ضمن ابراز مراتب تسلیت و همدردی دولت و ملت سنگال با مردم ایران در حادثه کشتی سانچی و تقدیر از سخنان مهم رئیس جمهور در سیزدهمین نشست اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، گفت: امروز همبستگی کشورهای اسلامی، بسیار حایز اهمیت است و باید در راستای توسعه و تقویت همه جانبه روابط و مناسبات تلاش کنیم.
وی همچنین با روایت خاطراتی از دیدار با حضرت امام خمینی (ره) به مقام والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ادای احترام کرد.
 
ایران برای گسترش روابط و همکاری‌های خود با الجزایر آماده است
رئیس جمهور در دیدار السعید بوحجه، رئیس مجلس الجزایر با اشاره به روابط رو به توسعه دو کشور دوست و انقلابی، گفت: باید در راستای گسترش همه جانبه مناسبات و همکاری‌های فی‌مابین تلاش کنیم.
اراده ما گسترش روابط و همکاری‌ها با کشور‌های اسلامی استآقای روحانی روز سه‌شنبه در این دیدار با اشاره به ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و مشارکت ایران و الجزایر، از جمله در اوپک گازی، افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا روابط و همکاری‌های خود را در سایر زمینه‌های تجاری و اقتصادی، سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری‌های نوین با الجزایر گسترش دهد.
وی با بیان اینکه ایران و الجزایر در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، دیدگاه‌ها و نظرهای نزدیک و مشترکی دارند، گفت: امروز که جهان اسلام با مشکلات و معضلات فراوانی رو به روست، دو کشور باید همکاری‌های خود را در راستای حل و فصل مسائل منطقه‌ای و جهان اسلام گسترش دهند.
رئیس جمهور احقاق حقوق ملت فلسطین، مبارزه با تروریسم در منطقه و کمک به حل و فصل مشکلات در برخی کشورهای اسلامی مثل یمن را که مردم آن درگیر جنگ و دچار بیماری‌های فراوان هستند حایز اهمیت دانست و اظهار داشت: اراده مستحکم ایران تقویت روابط و همکاری‌های همه جانبه علمی، فرهنگی، تجاری و اقتصادی و سیاسی میان دو کشور است.
آقای روحانی خاطرنشان کرد: توسعه روابط پارلمانی تهران – الجزیره می‌تواند نقش مثبتی در گسترش مناسبات دو کشور برای رسیدن به اهداف مشترک ایفا کند.
السعید بوحجه، رئیس مجلس الجزایر نیز در این دیدار ضمن تسلیت از دست رفتن جمعی از دریانوردان کشورمان در حادثه کشتی سانچی به دولت و ملت ایران، روابط دو کشور را مثبت و رو به توسعه دانست و گفت: باید در راستای توسعه و گسترش مناسبات و همکاری‌های دو کشور و تسریع در اجرای توافقات تلاش کنیم.
رئیس مجلس الجزایر خاطرنشان کرد: با تقویت روابط و همکاری‌ها و استفاده از ظرفیت‌ها می‌توانیم در برابر توطئه دشمنان ایستادگی کنیم.
 
خواهان عراقی واحد و عدم تغییر در مرزهای جغرافیایی کشورهای منطقه هستیم
رئیس جمهور ،گسترش مناسبات جمهوری اسلامی ایران با عراق را به عنوان کشوری بزرگ و تأثیرگذار در منطقه حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: تهران از روابط گسترده، صمیمی و راهبردی با بغداد استقبال می کند.
اراده ما گسترش روابط و همکاری‌ها با کشور‌های اسلامی استآقای روحانی روز سه‌شنبه در دیدار سلیم عبدالله الجبوری رئیس مجلس عراق با بیان اینکه خوشبختانه در سال‌های اخیر روابط و همکاری‌های ایران و عراق در سایه اخوت و برادری رو به توسعه بوده است، گفت: باید با اهتمام بیشتر در راستای توسعه، تقویت و استحکام همه جانبه مناسبات و همکاری‌های فی‌مابین تلاش کنیم.
دکتر روحانی افزود: توسعه روابط بانکی در روند گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور حائز اهمیت است و بانک‌های مرکزی ایران و عراق باید همکاری‌ها و رایزنی‌ها در این راستا را ادامه دهند.
رئیس جمهور پیروزی‌ها و موفقیت‌های دولت و ملت عراق در مبارزه با تروریسم و شکست توطئه دشمنان برای ایجاد تفرقه میان مردم این کشور را مهم ارزیابی کرد و اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان عراقی واحد و عدم تغییر در مرزهای جغرافیایی کشورهای منطقه است.
آقای روحانی با بیان اینکه دولت و ملت ایران همواره در کنار، دولت و ملت عراق بوده و خواهد بود، ادامه داد: امروز در عراق زمان تثبیت پیروزی‌ها و حرکت برای توسعه این کشور و دیگر کشورهای منطقه است و امیدواریم ملت عراق با حضور گسترده خود در انتخاباتی آزاد، موفقیت دیگری را در  مردم‌سالاری در این کشور رقم بزنند.
رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه امروز جهان اسلام با مشکلات و مسایل فراوانی مواجه است، گفت: هیچ راهی جز همکاری و کمک به یکدیگر برای حل این مشکلات وجود ندارد و امیدواریم گفتگوها، همفکری‌ها و هماهنگی کشورهای اسلامی در سطوح مختلف ادامه داشته باشد.
سلیم عبدالله الجبوری رئیس مجلس عراق نیز در این دیدار سخنان رئیس جمهور کشورمان در سیزدهمین نشست اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را در راستای حل مشکلات جهان اسلام مدبرانه و مثبت ارزیابی کرد و گفت: امروز جهان اسلام با مسایل بسیار دردناکی روبروست و راهی جز تعامل سازنده و همکاری میان کشورهای اسلامی برای حل مشکلات وجود ندارد.
رئیس مجلس عراق نقش جمهوری اسلامی ایران در حل و فصل مسایل و مشکلات منطقه را سازنده و مثبت دانست و خاطر نشان کرد: اهتمام و نقش‌آفرینی ایران در راستای حل و فصل مسایل و مشکلات جهان اسلام، بسیار قابل تقدیر است.
الجبوری با اشاره به پیروزی‌های دولت، ملت و ارتش عراق در مبارزه با تروریسم با حمایت ها و کمک‌های ایران، افزود: امروز عراق در آستانه مرحله جدیدی قرار دارد و ما خواستار ادامه کمک‌ها و حمایت های جمهوری اسلامی ایران در مسیر توسعه ثبات و سازندگی عراق، هستیم.
 
طرح جدید امریکایی ها مغایر با قواعد بین المللی و توطئه‌ای برای تمامیت ارضی و امنیت سوریه و منطقه است
رئیس جمهور در دیدار "حموده یوسف صباغ" رئیس مجلس سوریه با بیان اینکه روابط و مناسبات راهبردی و دوستانه از اهداف مهم ایران و سوریه از دیرباز بوده است، بر تلاش در راستای توسعه، تقویت و تحکیم روابط برادرانه و همه جانبه تهران – دمشق تأکید کرد.
اراده ما گسترش روابط و همکاری‌ها با کشور‌های اسلامی استآقای روحانی روز سه‌شنبه در این دیدار با تبریک به دولت، ملت و ارتش سوریه بابت پیروزی‌های بزرگ در برابر تروریست‌ها و آزاد کردن شهرهای مهم سوریه، گفت: البته مبارزه با تروریسم هنوز به طور نهایی پایان نیافته است و باید با همان اراده‌ای که گام‌های اصلی برای محو تروریسم برداشته شد، در این مسیر تلاش کنیم.
وی با اشاره به اینکه دولت و ملت ایران، همواره در کنار دولت و ملت سوریه بوده و خواهد بود، اظهار امیدواری کرد آینده سوریه در مسیر آسایش و توسعه برای ملت این کشور رقم بخورد.
رئیس جمهور با محکوم کردن حضور نیروهای امریکایی در سوریه و طراحی‌های امریکا برای آینده این کشور، گفت: طرحی که امریکایی ها اخیرا برای سوریه در ذهن دارند، برخلاف قواعد بین‌المللی و توطئه‌ای برای تمامیت ارضی، امنیت سوریه و منطقه است.
آقای روحانی با اشاره به اینکه ادامه مبارزه با تروریست‌ها و مقابله با مداخلات خارجی یک موضوع مهم برای ملت سوریه به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا آوارگان سوری هر چه زودتر به وطن خود بازگردند و روند بازسازی‌ها در این کشور آغاز شود که در این راستا جمهوری اسلامی ایران در کنار دولت و ملت سوریه قرار دارد.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: روند مذاکرات و اقدامات سیاسی که از سوچی آغاز شده است باید تا احقاق حق و تامین اراده ملت و دولت سوریه پیگیری شود و ادامه یابد.
حموده یوسف صباغ، رئیس مجلس سوریه نیز در این دیدار با تقدیر از کمک‌ها و حمایت‌های دولت و ملت ایران از مردم سوریه در مسیر مبارزه با تروریسم، خواستار ادامه حمایت‌ها و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در دوران بازسازی سوریه شد.
رئیس مجلس سوریه افزود: تشکیل جلسه کمیسیون مشترک دو کشور در دمشق و سفر آینده معاون اول رئیس جمهور ایران به سوریه موجب توسعه روابط و همکاری‌های دو کشور خواهد بود.
یوسف صباغ با اشاره به اقدامات و توطئه‌های امریکا برای کشورهای منطقه و تصمیم این کشور برای حضور نیروهای امریکایی در سوریه، گفت: سوریه رسماً خواسته است که نیروهای امریکایی از این کشور خارج شوند و هرگز موافق حضور آنها در خاک سوریه نیستیم.



کلمات کلیدی


captcha