اعتراض بحق مردم از اغتشاش جداست؛ملت هیچگاه از نظام و کشور جدا نمی‌شود
تاریخ: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 07:35:09


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 30651 || تاریخ : ۱۳۹۶/۱۰/۲۲ ۱۸:۳۷                 احزاب و تشکلها

اعتراض بحق مردم از اغتشاش جداست؛ملت هیچگاه از نظام و کشور جدا نمی‌شود


ایرانیان_خطیب نماز جمعه تهران گفت: ملت در اغتشاشات اخیر طراحی شده از سوی آمریکا و هم پیمانانش نشان داد هیچ گاه از نظام و کشور جدا نخواهد شد.


اعتراض بحق مردم از اغتشاش جداست؛ملت هیچگاه از نظام و کشور جدا نمی‌شود

به گزارش شبکه خبری ایرانیان به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه دوم نمازجمعه این هفته تهران افزود: حادثه اغتشاشات اخیر چهره خیلی‌ها را برای مردم و جهانیان نشان داد و ثابت کرد که دشمنان این مردم از هر فرصتی برای ضربه زدن به ایران اسلامی استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه باید اعتراضات بحق مردم درخصوص مسائل اقتصادی و بیکاری و گرانی را با اغتشاشات و آشوب و ضربه زدن به اموال عمومی جدا کرد، تصریح نمود: این اغتشاشات ماه‌ها از سوی امریکا، صهیونیست‌ها و عربستان در منطقه طراحی شده بود که توسط پادوی آن‌ها یعنی منافقین آواره و آدمکش به اجرا درآمد.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: آنان که فکر می‌کنند انقلاب تمام شده است و روحیه انقلابی را تضعیف و حاشیه سازی می‌کنند و به دنبال ارتقاء بُلهوس‌های جامعه هستند دیدند که دشمن در جریانات اخیر منتظر غفلت بود و تا احساس کرد که مشکلی پیش آمده است، وارد عمل شد.
وی با اشاره به اینکه همیشه باید در مقابل دشمن بیدار بود و هوشمندانه زندگی کرد، گفت: امریکا و رژیم صهیونیستی و کشور‌های مرتجع عرب سعی دارند با دستاویز قرار دادن هر موضوع داخلی و مشکلات مردم، نظام را تضعیف و کشور را دچار مشکل کنند.
خطیب نمازجمعه تهران افزود:، اما همه آنان باید بدانند مردم ایران بیدار است و در مقابل توطئه‌های آن‌ها همیشه در صحنه‌ها حاضر می‌شود و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان می‌زند.
وی گفت: از این به بعد نیز هرگاه امریکا گرفتار توهم، جهالت و سردرگمی ناشی از سیلی‌های مقاومت، هوس توطئه علیه ملت ایران را کند از ملت ایران تودهنی خواهد خورد چرا که مردم ما عاشق دین، کشور و شهادت هستند.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با تاکید بر اینکه ما همیشه باید هوشیار باشیم و گفتمان انقلاب را حفظ کنیم، خطاب به دولتمردان افزود: دولت محترم باید نیرو‌های انقلابی را از گردونه سنگر‌های خدمت بیرون نراند چرا که آسیب خواهد دید، گرفتار می‌شود و نمی‌تواند مملکت را اداره کند.
وی گفت: این کشور با انقلاب استقلال پیدا کرده است و با انقلاب می‌تواند مشکلات را حل و فصل کند.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: روحیه لیبرال و اشرافی هیچگاه برای این مملکت مفید نبوده است و با این روحیه نمی‌شود خلاء‌های کشور را پر کرد.
وی همچنین بی توجهی به فرهنگ و ایمان را یکی از نکاتی دانست که دشمن برای دخالت در امور کشور طمع می‌کند و به طراحی توطئه می‌پردازد.
خطیب نمازجمعه تهران افزود: فرهنگ ایمان و شهادت و اطاعت از ولی فقیه طی سال‌های دفاع مقدس به ما انسجام وافری داد که ما بر معمای جنگ به صورت معجره آسا پیروز شدیم.
وی همچنین از تمامی نیرو‌های امنیتی، نظامی، انتظامی و مسئولان دست اندرکار در تأمین امنیت کشور و هوشیاری ان‌ها در اعتراضات و اغتشاشات اخیر که موجب سرکوبی دشمنان ملت و جدا شدن مردم از صف اغتشاش گران شد، تقدیر کرد و گفت: نیروی انتظامی در این اتفاقات سنگ تمام گذاشت و برغم اینکه نیرو‌های انتظامی از سوی اغتشاش گران کتک خوردند، اما هیچگاه حمله نکردند و آنان را مورد آسیب قرار ندادند و این از اقتدار، عزت و فرهنگ مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران است.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در پاسخ به یاوه گویی‌های رئیس جمهور امریکا درخصوص مردم ایران نیز یادآور شد: مردم ایران صاحب انقلاب و حکومت هستند و هر جا نسبت به دین، کشور و نظام اسلامی خطری را احساس کنند، سینه سپر خواهند کرد.
 
همه قوا بايد کارامدي خود را افزايش دهند
 
خطيب موقت نمازجمعه تهران گفت: جنگ نرم فرهنگي و اقتصادي دستور کار دشمنان در مقابله با ملت ايران است.

حجت الاسلام والمسلمين صديقي در ادامه خطبه دوم نمازجمعه تهران با اشاره به شيوه هاي توطئه دشمن عليه ملت ايران افزود: هم اکنون جنگ نرم فرهنگي و اقتصادي در دستور کار دشمنان ملت ايران قرار گرفته است و مسئولان نظام بايد در اين دو بخش توجه خاصي را داشته باشند.

وي گفت: مجلس بايد در بودجه سال 97 در اين زمينه توجه کافي داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمين صديقي همچنين با اشاره به نقش نظارتي مجلس در اجراي قوانين و نيز توجه به کمبودهاي معيشتي مردم و رفع بيکاري و حل مشکل گراني در تصويب قوانين افزود: يکي از بسترهايي که توقعات مردم برآورده نمي شود برخورد مجلس با موضوعات است.

وي گفت: مجلس بايد اقتدار خود را نشان دهد، رهرو راه مدرس باشد، نظارت داشته باشد و بر اوضاع مملکت اشراف پيدا کند و کميسيون هاي مجلس بايد کم کاري ها و فساد موجود در دستگاه ها را تعقيب کنند.

حجت الاسلام والمسلمين صديقي افزود: مجلس بايد دائماً به مردم مشکلات مجاري اجرايي را ارائه کند و نشان بدهد که نماينده مردم است، مدعي و طلبکار است و نمانيدگان نمي گذارند حق فقرا ضايع شود، نمي گذارند گراني کمر مردم را خم کند، نمي گذارند بيکاري بيش از اين ايجاد عقده کند چرا که اين عقده ها موجب نارضايتي مي شود و در نهايت به اعتراضات منجر خواهد شد.

وي گفت: روان کاري مسائل اجرايي و اقتصادي بر عهده مجلس است و مجلس بايد موقعيت حساس کشور را درک کند.

خطيب نمازجمعه تهران افزود: اين قدر نرمش، عقب نشيني و انفعال به نفع مملکت و خودشان نيست، مجلس نشان دهد که ديدبان خوبي است و خانه مردم است هم در قانونگذاري و هم جهت قانونگذاري نه اينکه در مسائل عمومي وارد شود و مقابله با شوراي نگهبان و احکام دين کند و اينها حاشيه سازي است و کار مجلس نيست.

وي در ادامه بر توجه بيش از پيش به بودجه بخش هاي فرهنگي و علمي کشور و نيز حوزه هاي علميه تاکيد کرد و از کم بودن بودجه مربوط به حوزه هاي علميه در بودجه سال آينده انتقاد نمود.

حجت الاسلام والمسلمين صديقي در ادامه فقرزدايي و توجه به قشرهاي آسيب پذير جامعه را مورد تاکيد قرار داد و افزود: فقر ننگ کشور است و پس از گذشت چهار دهه از پيروزي انقلاب اين معضل براي کشور موضوع خوبي نيست و بايد حل و فصل شود.

امام جمعه موقت تهران افزود: اگر جنگي باشد اين قشر هميشه در صحنه است و اگر دفاع از حرم باشد ما به حججي ها افتخار مي کنيم.

وي ادامه داد : از اين اشراف و بالانشين ها کسي را نديديم که در شرايط خطر سينه سپر کند.

وي همچنين مديريت کارآمد براي اشتغال جوانان در بودجه را يکي ديگر از اولويت هايي دانست که بايد مدنظر قرار گيرد و گفت: تنها حرف زدن در بودجه کافي نيست و مردم به اندازه کافي حرف شنيده اند و امروز منتظر اقدام و عمل هستند.

حجت الاسلام والمسلمين صديقي افزود: بيکاري قابل تحمل نيست و اين امر باعث اعتراضات مي شود.
وي همچنين با اشاره به توجه به مديريت برخي مسئولان گفت: بايد از کاخ هاي شيشه اي بيرون آمد و حالي از بيکاران و فارغ التحصيلان بيکار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمين صديقي افزود: شعارهاي غربي و وعده هاي کاذب ممکن است باعث کسب رأي شود ولي مشکلي از مردم را حل نخواهد کرد.

وي گفت: اگر مردم مطالباتي دارند بايد حرف و اعتراض آنها را شنيد و مشکلات آنها را حل کرد.

حجت الاسلام والمسلمين صديقي خطاب به مسئولان افزود: اگر نمي توانيد مشکلات مردم را حل کنيد وعده هاي بيخودي ندهيد و با مردم با صداقت سخن بگوييد و کار را به خود مردم بسپاريد.

امام جمعه موقت تهران در بخش ديگري از سخنان خود با تاکيد بر تحکيم نهاد خانواده در کشور از بخش هاي مختلف قوه قضائيه و قضات خواست در رسيدگي به مشکلات مردم و حل دعاوي آنها رعايت تمامي جوانب را براي رضايت مردم انجام دهند.

خطيب نمازجمعه تهران افزود: درون قضات ما افراد شريف کم نيستند ولي بعضي ها نيش زبان دارند
و به مردم احترام نمي کنند و اين امر خلاف رضاي خدا و مصالح آنهاست چرا که مردم ولي نعمتان ما هستند.

تقوی شاخص برتر سبک زندگی اسلامی است
امام جمعه موقت تهران: اقامه نماز و رعایت تقوی بالاترین و برترین شاخص سبک زندگی اسلامی است و انسان نمازگزار باید به خوبی ارزش ان را درک کند.
حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران گفت: در سبک زندگی اسلامی و قرآنی، اهل ایمان همواره بر رعایت تقوی تاکید دارند و همه صورت و سیرت زندگی آن‌ها رنگ ایمانی به خود می‌گیرد و اهل تقوی هستند.
وی در ادامه تفسیر سوره حمد با اشاره به آیه " ایاک نعبد و ایاک نستعین" گفت: اینکه به صورت جمع بر عبادت خداوند متعال و همچنین طلب یاری از محضر ربوبیت تاکید داریم برای این است که اهل طاعت و عبادت خداوند متعال با ۴ گروه انبیاء، ائمه معصومین، شهدا و صالحین هم مسیر و همراه هستند و فردی که نماز می‌گزارد در حقیقت با این کاروان‌های متعالی و نورانی حرکت می‌کند و تحت ولایت الهی قرار می‌گیرد.
امام جمعه موقت تهران گفت: کسانی که سبک زندگی اسلامی را همراه با تقوی الهی برگزیده اند همواره آرامشی پایدار با یاد خداوند در زندگی آن‌ها حاکم است و همه اعضای خانواده حریم ایمان را رعایت می‌کنند و همسر در خانواده عامل آرامش است و مرد خانواده که مظهر قیمومیت خداوند است ستون قائمه زندگی محسوب می‌شود و باید با رعایت تقوی در این مسیر تلاش کند و همسر هم مظهر ربوبیت و رزاقیت و رافت الهی است و در همچون خانواده‌ای؛ ظلمت و ظلم راه ندارد.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: اهل تقوی همواره به یاد خدا هستند و خداوند متعال بر آن‌ها ناظر است و هدایت و راهنمایی می‌کند و اهل تقوی در منظر ۴ گروهی هستند که به ولایت الهی رسیده اند و شهدا را باید ناظر بدانیم همان طوری که خداوند می‌فرمایند "شهدا زنده اند و مرگ را میرانده اند و بر سفره ولایت الهی متنعم هستند" پس در نماز هم همواره با لفظ جمع از خداوند طلب یاری می‌کنیم، چون در این جمع قرار می‌گیریم و در درگاه خداوند به عبادت می‌پردازیم.
اهل تقوی انعام خود از محضر خداوند می‌گیرند، چون به حیات مطلق می‌رسند و نعمت مطلق خداوند که همان نعمت ولایت خدایی است شامل حال آن‌ها می‌شود.
وی گفت: اینجاست که باید قدر لحظات نورانی نماز را بدانیم و اهل تقوی و ایمان به این لذت می‌رسند و به راحتی حاضر نمی‌شوند از نماز جدا شوند.
امام جمعه موقت تهران افزود: نمازگزار باید بداند در چه منظر نورانی قرار دارد و با چه کاروان‌های نورانی در حرکت است، در آن صورت حداکثر نعمت ولایت الهی را درک خواهد کرد.



کلمات کلیدی


captcha