به گزارش شبکه خبری ایرانیان به نقل ازروابط عمومی موسسه آموزش عالی فناوران حکیم، در نشست خبری گردهمایی مدیریت عالی، تجارت کسب و کار عنوان شد که با حضور مدیران عالی اصفهان قرار است در گردهمایی مذکور که پنجم بهمن ماه سالجاری در سالن سیتی سنتر اصفهان برگزار می شود، آموزشهای نوینی به منظور توانمندسازی کسب و کارها ارائه شود تا بتوان با این آموزشها از دالان پر پیچ و خم اوضاع اقتصادی امروز خارج شد.
رفع مشکلات اقتصادی با آموزشهای نوین تجاری
در این نشست دکتر قربانی مدیر دپارتمان روانشناسی موسسه آموزشی عالی فنآوران حکیم با اشاره به اینکه امروزه باید علوم خود را بهروز رسانی کنیم گفت: در صورتی که این مهم عملی شود خواهیم دید که مشکلات اقتصادی نیز رفع میشوند. وی افزود: از این رو بنا داریم با ارائه آموزشهای نوین در عرصه بازاریابی که موضوع مهمی در تجارت و کسب و کار است از مشکلات اقتصادی عبور کنیم. این استاد دانشگاه ادامه داد: موسسه فنآوران حکیم فعالیتهای آموزشی خود را از سال 70 آغاز کرده و در این راه از اساتید مجربی به منظور ارتقا دانش دانش آموختگان استفاده کرده تا روشهای نوین تجارت در اکوسیستم اقتصادی جاری شود.
هوشنگ شیشه بران نائب رییس اتاق اصناف اصفهان نیز در ادامه این جلسه گفت: حضور مدیران و افراد با تجریه در چنین همایشی قطعاً منشأ اثر خواهد بود و باید این همایشها افزایش داشته باشد. وی افزود: با توجه به شرایط و مشکلات اقتصادی پیش روی کشور امیدواریم با آموزشهای مدیران و اساتید بتوان از این مشکلات عبور کرد.
همچنین علی یارمحمدیان مدیرعامل نمایشگاههای بین المللی استان اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: کمک به رونق کسب و کار یکی از دغدغههای شرکت نمایشگاه است و فعالیت موسسه فن آوران حکیم در این راه نیز ستودنی است.
فرصتها از بین نمیروند
در ادامه این جلسه حسین طاهری مدرس بازاریابی و فروش با اشاره به اینکه فرصتهای تجاری از بین نمیروند گفت: این فرصتها از شرکتی به شرکتی دیگر تبدیل میشود، اما سازمانها باید بتوانند در زمان طلایی از این فرصتها بهره مند شوند. وی افزود: به نظر من امروز شرایط در ایران برای سرمایه گذاری طلایی است و این برخلاف تصور عامه مردم است. طاهری تصریح کرد: امروزه برخی کسب و کارهای اینترنتی سه هزار میلیارد تومان فروش دارند و این به دلیل موقعیت مناسب و تازهای است که در ایران فراهم شده است.
وی با اشاره به لزوم توجه به سرمایه گذاری افزود: درست است که زمانی در ایران سرمایه گذاری حرف اول را میزد و امروزه هم این موضوع اهمیت قابل توجهی دارد اما با توجه به رشد تکنولوژیهای نوین مانند شبکههای اجتماعی و اینترنتی و ظهور کسب و کارهای نوپا که مبتنی بر این زیرساختها فعالیت میکنند، معبر نوینی از روشهای کسب و کار پیش روی ما نهاده شده است که با توجه به آنها و سرمایه ریزیهای علمی میتوان کسب و کارهای نوینی راه اندازی کرد. این مدرس بازاریابی با اشاره به نموداری از وضعیت کسب و کارها گفت: با توجه به این نمودار ساده اما در عین حال مهم که وضعیت کسب و کارهای نوپا را نشان میدهد متوجه میشویم که شرکتها برای ارتقا خود از وضعیت "شکست" هزینهها، تبلیغات و سرمایه گذاریهای هنگفتی انجام میدهند اما زمانی که به خط تعادل این نمودار یعنی بخش "بقا (رضایت کاذب)" میرسند فعالیتهای خود را ادامه نمیدهند.
طاهری اضافه کرد: این درحالی است که برای رسیدن به خط اول نمودار یعنی بخش "موفقیت" باید اصول مهم علمی را در نظر داشته باشند تا با توجه به آنها به موفقیت برسند.
حضور اساتید برجسته در همایش
گفتنی است در این همایش که قرار است در پنجم بهمن ماه 96 و در سالن همایشهای سیتی سنتر برگزار شود اساتیدی همچون احمد روستا پدر بازاریابی ایران و عضو هئیت علمی دانشگاه شهید بهشتی، با ارائه مبحث کسب و کار و بازاریابی ارزش آفرین (گامها، راهکارها و مدلها)، محمود محمدیان عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و عضو هیات مؤسس انجمن علمی بازاریابی ایران، با ارائه موضوع بررسی نمونههای موفق بازاریابی و راهکارهای نوین بازاریابی، پرویز درگی رئیس انجمن علمی بازاریابی و رئیس کمیته استاندارد سازی تحقیقات بازاریابی با مبحث تکنیکهای فرصت یابی در بازاریابی و فروش و محمد طالاری استاد دانشگاه و مشاور در حوزههای استراتژیک سازمانها با مبحث خلق بازارهای آینده با هوشمندی استراتژیک صحبتهای خود را ارائه کنند.