آمریکا مقابل ایران زانو زد
تاریخ: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 17:08:51


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 28517 || تاریخ : ۱۳۹۶/۰۶/۲۲ ۱۵:۱۱                 فوتبال و فوتسال

جام قهرمانان بزرگ جهان؛ایران3-آمریکا2

آمریکا مقابل ایران زانو زد


ایرانیان_تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار از سری مسابقات جام قهرمانان بزرگ جهان با نتیجه سه بر 2 تیم آمریکا را شکست داد.


آمریکا مقابل ایران زانو زد

به گزارش شبکه خبری ایرانیان؛ تیم ایران در حالی به مصاف با یانکی ها رفت که دیروز  مقابل تیم ایتالیا در یک بازی حساس و سنگین موفق شد تا آن ها را با نتیجه سه بر 2 شکست دهد و 2 امتیاز طلایی را از این بازی به دست آورد.

ایگور کولاکوویچ در ابتدای این مسابقه از ترکیب سعید معروف، سید محمد موسوی، امیر غفور، فرهاد قائمی، میلاد عبادی بور، سامان فائزی، مهدی مرندی برای دریافت و مصطفی حیدری برای توپ گیری استفاده کرد.

ست نخست

ست نخست دیدار تیم های ملی ایران و آمریکا با نتیجه 25 بر 20 به نفع تیم ملی آمریکا رقم خورد.

بازی با سرویس تیم ملی آمریکا آغاز شد و قرمزپوشان کشورمان در امتیازآوری هم پای حریف پیش رفتند. سعید معروف به خوبی توانست پس از دریافت خوب هم تیمی هایش آن ها را  در اجرای برنامه های تاکتیکی با پاس های خوبش تغذیه کند.

امیر غفور که پیش از حضور در این رقابت ها با سرماخوردگی مواجه شده بود در بازی روز گذشته به عنوان امتیازآورترین بازیکن معرفی شد و امروز هم در ترکیب اصلی برای ایران توپ بزند.

اسپک میلاد عبادی پور با خطای بازیکن تیم آمریکا همراه شد و تیم ایران پنجمین امتیاز خود را در شرایطی به دست آورد که آمریکایی ها هفتمین پوئن خود را به دست آورده بودند.

خط دفاعی تیم آمریکا در برابر ایران به خوبی عمل کرد و عبور از دیوار مستحکم و 2 نفره آن ها کار راحتی نبود، با این وجود شاگردان کولاکوویچ برای امتیازآوری از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

کولاکوویچ در این ست از هر 2 حق قانونی خود برای درخواست بازبینی بازی از طریق ویدئوچک را استفاده کرد.

اشتباهات فردی بازیکنان 2 تیم در این دیدار زیاد بود به طوری که آن ها سرویس های زیادی را از دست دادند. این موضوع حاکی از بالا بودن فشار روانی بازیکنان 2 تیم است.
آمریکایی ها امروز با ترکیبی متفاوت کار را آغاز کردند و با روی آوردن به کارهای سرعتی تاکتیک بازیکنان ایران را دچار مشکل کرد، بازیکنان پشت خط زن این تیم با بالا بردن قدرت حمله خود خط دفاعی ایران را متزلزل کرد.

بعد از وقت استراحت فنی نخست شاگردان کولاکوویچ تا حدودی پرقدرت تر از قبل کار را دنبال کردند و 2 امتیاز متوالی را به دست آوردند آبشار سنگین میلاد عبادی پور تا حدودی شرایط روحی بازیکنان ایران را ارتقاء داد و ایران توانست امتیاز 13 را در شرایطی به دست آورد که حریف 17 امتیازی بود.

تایلور ساندز در این بازی با اسپک های خود نقش قابل توجهی در امتیازآوری این تیم داشت، در برابر پاس های بلند حریف هم دفاع خوبی را از خود نشان داد.

قرمزپوشان کشورمان بعد از وقت استراحت فنی دوم به خوبی توانست امتیازات از دست رفته خود را جبران کند و باز هم در کسب پوئن هم پای آن ها پیش روند.

یکی از محاسن تیم امریکا بازی کردن با توپ های آسان و راحت است و آن را حتما تبدیل به امتیاز می کنند و آن ها در این ست پنج امتیاز از این موقعیت گرفتند و بازیکنان توپ های ساده را روی خط یک سوم به معروف رساندند و وی نتوانست به خوبی پاس ها خود را به هم تیمی هایش برساند.

ست دوم

تیم ملی والیبال ایران در ست دوم دیدار برابر تیم ملی آمریکا با نتیجه 25 بر 17 مغلوب شد.

در این ست شاگردان کولاکوویچ بدون توجه به واگذاری نتیجه در ست گذشته توانستند در امتیازآوری موفق​ عمل کنند، مدعی عنوان قهرمانی در این ست هم به دنبال کسب امتیاز با ضدحملات سرعتی بود و توانست به خوبی از موقعیت های به دست آمده استفاده کند.

سرخپوشان ایران نسبت به ابتدای بازی ریسک سرویس های خود را بالا برده بودند اما در مقابل حریف با هماهنگی بالاتری در برابر ایران ظاهر شد . مت اندرسون در این ست مهره کلیدی حریف بود و با آبشارها محکم خود توانست به خوبی برای تیم ملی کشورش امتیازآوری کند.

پاسور تیم ملی آمریکا در ست نخست سرعت پایپ را در دستور کار خود قرار داد و به خوبی در این تاکتیک موفق بودند اما در ست دوم شرایط تغییر کرد و برنامه های خود را از 2 سر آنتن اجرا کردند. اریک شوجی لیبرو آمریکا هم با دریافت اول های خوب خود مانع از به امتیاز رسیدن سرویس های ایران شد.

بازیکنان آمریکا که تجربه بالایی از حضور در رقابت های بین المللی را در کارنامه خود دارند توانستند اختلاف امتیاز بالای خود را با تیم ایران حفظ کنند تا با خیال راحت تر کار را ادامه دهند،​به طوری کلی سرعت بالای تیم آمریکا اجازه خودنمایی به تیم ایران را نداد.

 ست سوم
تیم ملی ایران در ست سوم دیدار برابر آمریکا با نتیجه 25 بر 27 به پیروزی رسید.

شاگردان ایگور کولاکوویچ که خود را در آستانه باخت در این ست دیدند با برطرف کردن نقاط ضعف خود توانستند بازی را پایاپای دنبال کنند. محمد موسوی با کار سرعتی خود توانست امتیاز 3 را در شرایطی برای ایران به دست آورد که حریف یک پوئن عقب بود. اما وی در زدن سرویس موفق نبود و اشتباهاتش باعث از دست دادن امتیاز شد.

اندرسون در زدن سرویس پرشی عملکرد خوبی داشت و توانست امتیازات مستقیمی را به دست آورد.

آمدن معنوی ن‍ژاد به جای فرهاد قائمی در دقایق پایانی ست دوم تا حد زیادی به تیم ایران انگیزه و روحیه داد و قدرت حمله ایران هم تقویت شد. این ست تیم ایران دریافت و حمله خوبی را داشت و توانست هم پای حریف پیش رود.

در این ست محمد موسوی با انگیزه تر از قبل بازی کرد و توانست امتیازات خوبی را برای ایران به دست آورد اما یانکی ها که برای کسب مدال طلا به ژاپن آمده بودند با سرویس های هدفمند خود شاگردان ایگور را به شدت اذیت کرد البته آن ها نتوانستند در این ست هم مسیر توپ های حریف را شناسایی کنند تا برای دریافت در آن مسیر حرکت کنند و همین موضوع عامل اصلی برتری حریف نسبت به ایران با اختلاف زیاد بود.

بازیکنان ایران اسیر بازی خوب آمریکا شده بودند و از تمرکز کافی در اجرای برنامه تاکتیکی برخوردار نبودند. جان اسپراو در دقایق پایانی این ست برای نخستین بار دست به تعویض در پست سرعتی زن زد.این در حالی بود که کولاکوویچ هم در دومین تعویض خود از مسعود غلامی به جای سامان فائزی در ادامه بازی استفاده کرد، قرارگرفتن وی در ترکیب به نوعی روند امتیازآوری ایران را تحت تاثیر قرار داد و آن ها به خوبی اختلاف امتیاز به وجود آمده را جبران کردند.

خروج آبشار مت اندرسون به خاطر دفاع خوب بازیکنان ایران امتیاز برابر 18 را برای ایران به همراه داشت وتیم ایران بعد از 2 ستی که نتیجه را به حریف واگذار کرده بود به تساوی با آمریکا رسید.

در دقایق پایانی این ست رضا قراء برای زدن سرویس پرشی موجی وارد زمین شد اما استرس بالای بازی تمرکز را از وی گرفته بود و برخلاف تصوراتنتوانست عملکرد خوبی را از خود نشان دهد.

دقایق پایانی این ست شاگردان ایگور چهره ای متفاوت را از خود به نمایش گذاشتند و بازیکنان برای رسدن به برد در این ست همه توان و تکنیک خود را به کار گرفتند.

ست چهارم

تیم ملی والیبال ایران در ست چهارم دیدار برابر تیم ملی آمریکا با نتیجه 25 بر 21 به برتری دست یافت.

در این ست شاگردان کولاکوویچ با انگیزه بالاتری بازی را آغاز کردند برد آن ها در ست سوم باعث شد تا با انگیزه بالاتری برای پیروزی در این ست و کشاندن بازی به ست پنجم امیدوارتر کند.

از دقایق پایانی ست سوم چهره بازیکنان ایران شاداب تر بود و این نشاط باعث شد تا بازیکنان حریف سه امتیاز سرویس مستقیم را از دست دهند.

امتیازات در این ست یکی پس از دیگری میان 2 تیم پیش می رفت و خودباوری ملی پوشان کشورمان در امتیاز آوری از آمریکا باعث شد تا آن ها دیگر نتوانند به راحتی همانند 2 ست نخست بازی به پیروزی دست پیدا کنند. عملکرد خوب آن ها باعث شد در دقایقی از این ست در امتیازآوری از شاگردان جان اسپراو پیش افتند.

قدرت و سرعت تیم ایران به مراتب بهتر از حریف بود و توپ های اول به دست معروف رسید و وی توانست در بازی سازی از دیگر هم تیمی های خود به خصوص در منطقه چهار به خوبی استفاده کند.

رضا قراء​ که برای زدن سرویس وارد زمین شده بود توانست امتیاز 22 را در شرایطی برای ایران به دست آورد که تیم آمریکا 18 پوئن را به کسب کرده بود.

ست پنجم

تیم ملی ایران در ست پایانی برابر تیم آمریکا با نتیجه 15 بر 12 به برتری رسید.

در این ست جان اسپراو از همان ارنج اصلی خود استفاده کرد و به نوعی برنامه های تاکتیکی اش را به مرحله اجرا در آورد.

پایپ های محمدجواد معنوی نژاد در این ست برای ایران کسب امتیاز کرد. شاگردان ایگور که خود را یک قدمی دارنده مدال برنز المپیک 2016 می دیدند با تمرکز و انگیزه بیشتری نسبت به اجرای برنامه های تاکتیکی اقدام می کردند.

در آن طرف تور هم سرمه ای پوشان آمریکا هم نمی خواستند شیرینی برد سه امتیازی روز گذشته را از دست بدهند و برای برد این ست همه توان و تجربه خود را به کار گرفتند اما کادر فنی تیم ایران به خوبی آن ها را آنالیز کرده بود و به خوبی ضدحملات آن ها را با دفاع های به موقع مهار کردند.

در این ست هم تیم ایران در منطقه چهار موفق عمل کرد و امیر غفور با اسپک های سرعتی خود برای ایران امتیازآوری کرد. عبادی پور در دقایق حساس بازی در دفاع مقابل سرویس حریف موفق نبود و 2 امتیاز متوالی را  از دست داد.
تیم ایران در وقت استراحت فنی نخست با امتیاز 8 بر 7 از حریف پیش افتاد.

همه بازیکنان با عملکرد خوب خود برای تیم ملی ایران کسب پوئن کردند و جان اسپراو برای کاهش سرعت امتیازآوری والیبالیست های کشورمان دست به اعتراض می زد و درخواست بازبینی ویدئوچک کرد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما



کلمات کلیدی


captcha