خان محمدی:مدرسه سازی در دولت سیزدهم به اوج خود رسیده است/جعفری:ورود تعهد خیرین مدرسه ساز ایران به کانال ۲۰ هزار میلیارد تومان/نیزاری :پیشگامی بانوان در امر خیر مدرسه سازی
تاریخ: ۴ خرداد ۱۴۰۳ ساعت: 00:16:07


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 86460 || تاریخ : ۱۴۰۳/۰۲/۲۴ ۱۸:۲۰                 آموزش و پرورش

درنشست رسانه ای مطرح شد؛

خان محمدی:مدرسه سازی در دولت سیزدهم به اوج خود رسیده است/جعفری:ورود تعهد خیرین مدرسه ساز ایران به کانال ۲۰ هزار میلیارد تومان/نیزاری :پیشگامی بانوان در امر خیر مدرسه سازی


معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت بیست و ششمین جشنواره تکریم خیرین مدرسه ساز، عنوان کرد: با نگاه و رویکرد مردمی سازی موضوع مدرسه سازی در دولت سیزدهم به اوج خود رسیده است و امروز به عنوان الگوی موفق شعار مردمی سازی دولت دکتر رییسی مطرح است.


 خان محمدی:مدرسه سازی در دولت سیزدهم به اوج خود رسیده است/جعفری:ورود تعهد خیرین مدرسه ساز ایران به کانال ۲۰ هزار میلیارد تومان/نیزاری :پیشگامی بانوان در امر خیر مدرسه سازی

به گزارش جامعه ایده آل، نشست خبری حمیدرضا خان‌محمدی رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس کشور عصر دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سازمان نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس کشور برگزار شد.

حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس کشور، با تبریک دهه کرامت, اظهار داشت: ان شالله به لطف حضرت امام رضا (ع) و به کرم حضرت معصومه(س) و برکت این دهه جهش در عرصه مدرسه سازی را شاهد باشیم.

خان محمدی بیان کرد: قلم و بیان خبرنگاران و رسانه ها نقش اثرگذاری در رشد اعتبارات خیرین عزیز مدرسه ساز به دنبال دارد و قطعا شما عزیزان در این نهضت بزرگ سهیم هستید.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت بیست و ششمین جشنواره تکریم خیرین مدرسه ساز، عنوان کرد: با نگاه و رویکرد مردمی سازی موضوع مدرسه سازی در دولت سیزدهم به اوج خود رسیده است و امروز به عنوان الگوی موفق شعار مردمی سازی دولت دکتر رییسی مطرح است.

وی ادامه داد: جامعه بزرگ خیرین مدرسه ساز  کشور با ۴۰۰ شعبه در سراسر کشور با برگزاری نشستها و جلسات متنوع، نسبت به تامین اعتبار و ساخت مدارس مشارکت می کنند و همه در ذیل یک پرچم به نام نهضت بزرگ مدرسه سازی مشغول به خدمت هستیم.

خان محمدی گفت: بیان مسئله و تبیین خدمات و روایت این دستاوردها و مقایسه این اعداد و نمودار ها نشان از رشد مشارکت ۳۰۰ درصدی خیرین دارد.

این مقام مسئول ابراز داشت: آموزش و پرورش دستگاهی تامین کننده و مولد نیروی انسانی است و قطعا دنیای آینده را دانش آموزان امروز می سازند و یادگیری و پرورش این عزیزان در محیط ایمن و استاندارد رقم می خورد.

خان محمدی افزود: نقشه راه سند تحول تکالیف ما در سند زیرنظام فضا و تجهیزات را به طور مجزا تعیین نموده است که هرکدام نیازمند اعتبار است و جشنواره خیرین به نیت تامین بخشی از این اعتبارات به صورت عمومی و مردمی برگزار می گردد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به دستاوردهای مدرسه سازی، بیان کرد: ۲۹۷۲ فضای آموزشی و پرورشی، ورزشی در قالب ۱۳۲۳۰ کلاس درس در سال ۱۴۰۲ تحویل شدکه این امر در نوع خود نسبت به دوره های گذشته از نگاه دولتمردان و ریاست محترم جمهور یک امر بی نظیر است و قطعا بیش از پیش ادامه خواهد یافت.

خان محمدی با تاکید بر اینکه توجه به عدالت و تهیه ی اطلس در خصوص پایین بودن سرانه مناطق و توجه یه نیازسنجی ها، عنوان کرد: مکان یابی و جانمایی صحیح فضا قبل از ساخت بسیار برای ما حائز اهمیت و در اولویت است، ما معتقدیم باید منابع در این راستا در جای درست هزینه گردد.

وی با اشاره به اینکه ۲۳ هزار خیر در حال حاضر با نهضت بزرگ مدرسه سازی ایران همکاری و تعامل دارند و مدرسه مهم تر از خانه است، تاکید کرد: در جریان مسئولیت اجتماعی خیرین خارج از کشور به کارگیری خواهند شد و در جهش مشارکت مردمی کمک می کنند. از سوی دیگر چون بیشترین زمان دانش آموز در مدرسه سپری می شود و از کمک های خرد دانش آموزی می توان در امر خیر مدرسه سازی بهره گرفت و زمانی که اینگونه مشارکت رقم بخورد، آن ۲۳ هزار خیر به ده ها میلیون خیر بدل خواهند شد.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور، یادآور شد: درخصوص استانداردسازی حدود ۱۰ هزارکلاس تحویل شد و ۱۳ تا ۱۵ هزارکلاس هدفگذاری شده است و ۷۰ هزار کلاس برای شاداب سازی در قالب طرح شهید عجمیان مدنظر قرار دارد؛ همچنین در برنامه هفتم توسعه به نفع مدرسه سازی چند حکم مهم به تصویب رسیده است. سفرهای استانی به جذب مشارکت کمک کرد که از ریاست محترم جمهور درخصوص تصویب و عملیاتی شدن اعتبارات مدرسه سازی صمیمانه سپاسگزاریم.

معاون وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم، اذعان داشت: در ادامه مسیر توجه به عدالت، توجه به کیفیت، تعامل با دانشگاهها، مقاوم سازی و استانداردسازی، توجه به همه فضاهای آموزشی و پرورشی، ورزشی،آزمایشگاهی به صورت همه جانبه مدنظر است.

وی ادامه داد: رویکرد تحولی مدرسه کانون تربیت و پیشرفت محله در برنامه ما قرار دارد ، در این خصوص  مدرسه خرماکلا قائم شهر به عنوان یک روستای هدف توسعه روستا مطرح شد که در سفر پیش رو دولت محترم سیزدهم به مازندران، افتتاح خواهد شد.

خان محمدی در پاسخ به سوال خبرنگار پانا درخصوص مدارس کانکسی، گفت: ۱۰۷۳ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز شناسایی شده و در قالب طرح شهید پناهی تا مهر ماه امسال ساماندهی می شود با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با مشارکت ۴۰ درصدی این نهاد انجام خواهد شد.

خان محمدی درپاسخ به سوال خبرگزاری مهر درخصوص اعتبارات ملی و مشوق های دولت برای خیرین، گفت: هنوز جداول نهایی نشده ولی اعتبارات عمرانی کل کشور در این دولت ۳۰۰ همت بوده و اعتبار نوسازی مدارس از این محل کاهش نمی یابد. نمایندگانی از وزارت آموزش و پرورش و سازمان‌ نوسازی مدارس عضو هیئت مدیره جامعه خیرین هستند و اخیرا طرح مدرسه یاری مطرح است و تاکنون تعهدات دوسویه به نحو شایسته انجام شده است.

خان محمدی درخصوص جشنواره ۲۶ و حضور خیرین، گفت: رویکرد اصلی ما توجه و تکریم خیرین بوده که اعتبارات به سمت پروژه های نیمه تمام خیرین سوق پیدا کرد. و رضایت نسبی در این خانواده بزرگ مدرسه سازی برقرار است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در خشت به خشت ساخت مدارس قلم های شما خبرنگاران و اهالی رسانه کمک کننده و یاری گر ماست.

دبیر بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز نیز در این نشست اظهار کرد: جشنواره بیست‌وپنجم سال گذشته با رویکرد جذب مشارکت‌ مردم در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام برگزار شد. از مجموع کمک‌های ۱۴۰۱ خیرین ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود که در خلال جشنواره‌های سال گذشته این کمک‌ها به بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان رسید.

معاون برنامه‌ریزی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه امسال هم با تاسی از شعار مقام معظم رهبری جشنواره بیست‌‌وششم آغاز شده است، گفت: با کمک خیرین انشالله طعم عدالت آموزشی و تربیتی را به تمام مردم در سراسر کشور خواهیم چشاند. جذب مسئولیت اجتماعی و مشارکت شرکت‌ها و صنایع، استفاده از فناوری‌های نوین، احداث هنرستان‌های تخصصی رویکرد ما در جشنواره ملی است. معرفی بساز مدرسه به عنوان یک رویداد و یک رویکرد فرهنگی برای مناسب‌سازی فضا جهت حضور اولیا و معلمان و دانش‌آموزان برای نگهداشت و بهسازی مدارس یکی از موارد تحولی سازمان و این جشنواره خواهد بود.

وی با بیان اینکه جشنواره‌های خیرین در ۴۵۰ شهر کشور در حال برگزاری است و ادامه دارد، گفت: انشالله بتوانیم در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته که حدود ۱۱ درصد پروژه‌های ما مردمی و ۴۶ درصد مشارکتی بود، بتوانیم تحولی دیگر در حوزه مدرسه‌سازی ایجاد کنیم.

مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که ما دنبال می‌کنیم گسترش فرهنگ قرآنی باقیات صالحات است و امیدوارم در این زمینه موفق باشیم.

محمدرضا جعفری ادامه داد: آموزش و پرورش زیربنای توسعه کشور است و هر کشوری به آموزش و پرورش توجه کند موفق است.

وی با گرامیداشت یاد خیرین مدرسه‌ساز به‌ویژه مرحوم حافظی و حسین علیمرادی افزود: سال گذشته حدود ۳۰۰ برابر تعهدات خیرین افزایش پیدا کرد. برنامه‌ریزی و آرزوی ما این است که تعهدات خیرین به ۲۰ هزار میلیارد تومان برسد، تا به حال تعهدات خیرین ۱۱ هزار میلیارد تومان است.

جعفری با بیان اینکه جشنوار امسال با شعار «خیرین مدرسه‌ساز پیشرانه ایران قوی» در حال برگزاری است، گفت: همچنین در ۲۶ اردیبهشت در شهر شیراز همایشی با حضور نمایندگان ایرانیان خیر خارج از کشور برگزار خواهد شد تا از این ظرفیت هم برای مدرسه‌سازی استفاده شود. سال گذشته ما در شهر دوبی این همایش را برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۰ مجمع خیرین مدرسه‌ساز وجود دارد، گفت: دوم خرداد گردهمایی روسای مجامع و مدیران مجامع خیرین مدرسه‌ساز در اصفهان برگزار خواهد شد.

خدیجه نیزاری مشاور امور بانوان خیر مدرسه ساز کشور نیز در این نشست، اظهار داشت: نقش موثر بانوان در جهت رشد و اعتلای جامعه بی نظیر است.

نیزاری با اشاره به حضور فعال ۶۰۰۰ بانوی خیر مدرسه ساز، افزود: بانوان خیر مدرسه سازی داریم که در منطقه و کشور مشارکت فعال داشته و با قدم گذاشتن در این راه خداپسندانه با نگاهی مادرانه به تعلیم و تربیت آینده سازان جامعه می اندیشند.

این خیر مدرسه ساز، افزود: دمیدن روح خیری به جامعه و جریان سازی در عرصه مدرسه سازی با مشارکت و همراهی بانوان، قطعا جهش بی سابقه ای را تجربه خواهد کرد.

نیزاری با تاکید بر پیشگامی بانوان در امر خیر مدرسه سازی، تصریح کرد: بانوان هم مدرسه می سازند و هم همسران خویش را به این امر خداپسندانه دعوت می کنند ، نقش بانوان در مدرسه سازی ممتاز و ستودنی است.

مشاور سازمان در پایان، گفت: شرط مشارکت در امر مدرسه سازی صرفا پول نیست، چه بسا انسان های خیرخواهی که با تبیین جایگاه و طعم شیرین مدرسه سازی دیگران را به این امر مهم دعوت کردند و خوشبختانه موفقیت های چشمگیری را رقم زدند.

گفتنی است، در این نشست عنوان شد؛ که ۱۳ هزار و ۲۳۰ کلاس درس در سال گذشته توسط سازمان نوسازی مدارس تحویل دانش‌‌آموزان شده است. یعنی هر ۱.۵ ساعت یک کلاس درس تحویل شده است.

بنابراین گزارش ؛ بیست و ششمین دوره ی جشنواره خیرین مدرسه ساز در سطح استانها درحال برگزاری بوده و جشنواره ملی تکریم خیرین مدرسه ساز کشور دوازدهم تیرماه در سالن اجلاس سران وزارت کشور برگزار خواهد شد.

 



کلمات کلیدی


captcha