به گزارش جامعه ایده آل، مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد درباره مهمترین تغییرات احتمالی در این شرکت پس از تغییر هویت بصری و ریبرندیگ اظهار کرد: ری برندینگ سداد از جمله برنامههایی بود که هیات مدیره و مدیران این شرکت پیگیری کرده بودند و فقط ظاهر و کالبد گرافیکی این برند را شامل نمیشود و در داخل مجموعه تغییراتی در مسیر اصلاح فرایندها و ارتباط با مشتریان و ذینفع شرکت یعنی بانک ملی ایران به گونهای خواهد بود که به سمت چابکتر شدن و تامین منافع ذینفع حرکت کنیم. کاشفی در پاسخ به این پرسش که در آینده چه سهمی از بازار را در اختیار خواهد گرفت و هدفگذاری شرکت برای رقابت چگونه خواهد بود؟ اظهار کرد: برنامهریزی ما از سال قبل بر روی مبلغ تراکنشهاست برای به دست آوردن جایگاه بالاتر و بر اساس سیاست بانک ملی ایران در صدد هستیم سهم خودمان را از حیث مبلغ تراکنش به سوم، دوم و در نهایت اول در حوزه پرداخت افزایش دهیم. این عضو هیات مدیره شرکت پرداخت الکترونیک سداد در پاسخ به سوال خبرنگار ما که در ۶ ماه نخست سال مالی چه میزان از سود پیشبینی شده، محقق شده است، اعلام کرد: میزان سودی که در سال مالی گذشته این شرکت به دست آمده، برابر با میزان سودی است که در نیمه نخست سال مالی جاری حاصل شده است و به یک معنا کل سود خالص سداد در سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۱ را در ۶ ماهه نخست سال مالی جدید به دست آوردهایم و برنامه ما این است که تا پایان آذرماه امسال، سود خالص شرکت را به ۲ برابر برسانیم. مدیرعامل پرداخت الکترونیک سداد درباره برنامه عرضه سهام این شرکت در بورس هم میگوید: بر اساس برنامهریزی که از ۱.۵ سال پیش صورت گرفته، هماهنگیها و تاییدیههای لازم را از بورس دریافت کردهایم و انشالله در ماههای آتی و شاید هم هفتههای آینده در بورس تهران سهام سداد عرضه خواهد شد. او درپاسخ به این سوال دنیای بانک که قرار است چه میزان از سهام سداد در بورس عرضه شود، هم افزود: اجازه دهید تا موقع عرضه نهایی درصد آن اعلام شود. کاشفی درباره دلیل اصلی تغییر لوگو و هویت بصری سداد هم اظهار کرد: با توجه به اینکه نزدیک به ۶ سال بود که لوگو و هویت بصری سداد تغییر نکرده بود، سعی کردیم با در نظر گرفتن روحیه و هویت جدیدی که در داخل شرکت از حیث وفاداری پرسنل شکل گرفته و از سوی دیگر برای مشتریان و ذینفعان خارج از شرکت هم برای اینکه یک خدمات را بتوانیم روی درگاههای پرداخت، دستگاههای کارتخوان و سایر ابزارهای پرداخت یکپارچهسازی کنیم، این کار ضرورت داشت چرا که قبلا هرکدام از محصولات سداد یک رنگ و شکل خاصی داشت و یک هماهنگی لازم بود که در این حوزه صورت گیرد. مدیرعامل سداد درباره وجه تمایز تغییر رویکرد از یک شرکت پرداخت الکترونیک به سمت ارائه راهکارهای پرداخت یادآوری کرد: در حال حاضر در شرکتهای فعال حوزه پرداخت به این نتیجه رسیدیم که از یک شرکت فعال در حوزه PSP به سمت ارائه راهکارهای خاص برای کسب و کارهای خاص حرکت کنیم و به نیاز آنها در بستر خدمات جدید پاسخ بدهیم و به این ترتیب خودمان را نسبت به سایر شرکتها متمایز کنیم و تمرکز سداد بر ارائه راهکارها باشد. کاشفی درباره برنامههای آینده سداد اظهار کرد: از حدود ۶ ماه قبل برنامه ما این بود که سهم خود از بازار در حوزه مبلغ تراکنش را افزایش دهیم و تغییراتی را روی ابزارهای پرداخت ایجاد کردیم و این تغییرات از هویت جدید بصری شروع شده و یک سری تغییرات هم در داخل شرکت رخ میدهد که یکی از آنها عرضه سهام سداد در بورس و دیگری هم تکمیل کردن زنجیره خدمات بر اساس ارائه راهکارهای جدید برای پاسخ به نیاز مشتریان و ذینفعان است. این عضو هیات مدیره سداد در پاسخ به سوال خبرنگار دنیای بانک درباره اثر افزایش نرخ خدمات بانکی در ماه گذشته بر صنعت پرداخت اظهار کرد: نظام جدید کارمزد خدمات پرداخت از آنجایی که سالها بود تغییر نکرده بود، افزایش و تغییر کارمزدها یک نیاز بود تا شرکتها بتوانند با افزایش درآمدشان در حوزههای زیرساختهای فنی و امنیت سرمایهگذاری کنند و یک اتفاق مثبت است اما شیوه اجرای آن انشالله به گونهای باشد که همه ذینفعان برنده باشند و امیدواریم با مدیریت بانک مرکزی این اتفاق رخ دهد. کاشفی در پاسخ به سوال دیگر دنیای بانک که ایا با ریبرندینگ جدید، تغییری در خدمات سداد رخ خواهد داد؟ اظهار کرد: بله در کسب و کار و راهکارهای آینده سداد سعیمان این است که به سمت تامین نیاز مشتریان بزرگ سازمانی حرکت کنیم و این خدمات به صورت یکپارچه خواهد بود. مدیرعامل سداد در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما که برای نوسازی و بهسازی زیرساختهای فنی با وجود تحریمها با مشکل مواجه نخواهید شد، گفت: مشکل تحریمها را تقریبا تمامی شرکتهای فعال در حوزه فناوری دارند و اکثر این شرکتها ارائه دهنده زیرساختهای فنی، غربی هستند، با این حال سعی میکنیم زیرساختهای فنی سداد را به گونهای نوسازی کنیم که بتوانیم خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهیم. کاشفی درباره الگوی سرمایه گذاری سداد هم توضیح میدهد: در برنامه شرکت سداد پیشبینی شده که وارد بازارهای جدید در عرصه سرمایهگذاری شویم. البته یک بخش از این سرمایهگذاری در داخل مجموعه فینوداد انجام میگیرد و بخش دیگر هم به مشارکت با شرکتهای پرتوان بخش خصوصی صورت میپذیرد و دنبال تقویت تیمهای فنی سداد در حوزه نرمافزاری و مغزافزاری هم هستیم. رونمایی از هویت و لوگوی جدید سداد روز پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ در مرکز همایشهای رایزن با حضور مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران و صمد عزیزنژاد، عضو هیات مدیره بانک ملی ایران و مدیران ارشد شرکت پرداخت الکترونیک سداد از لوگوی جدید این شرکت رونمایی شد. تغییرات جدید شرکت پرداخت الکترونیک سداد حدوداً از شش ماه گذشته با محوریت منابع انسانی، مشتریان و ذینفعان بیرونی آغاز شده که یکی از نتایج آن یکپارچهسازی محصولات و خدمات این شرکت است. علاوه بر این، تغییر پرداخت الکترونیک سداد به ارائه راهکارهای سداد به معنی ورود این شرکت به حوزه سرویسدهی B2B و B2G است و بناست که این شرکت در آینده علاوه بر خدمات گذشته در حوزه سرویسدهی به سازمانها و کسبوکارها نیز فعالیت کند. تغییر هویت بصری سداد بخشی از پروژه ریبرندینگ این شرکت است که علاوه بر تغییر لوگو و هویت بصری شامل تغییرات عمدهای در استراتژی سازمانی، روشها و دیدگاههای مدیریت و اهداف این شرکت نیز میشود.