احیای فروش آنلاین محصولات کشاورزی چین در سال 2022
تاریخ: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 17:30:48


http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 73740 || تاریخ : ۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ۲۱:۵۵                 کشاورزی و امور دام

احیای فروش آنلاین محصولات کشاورزی چین در سال 2022


بر اساس داده‌های وزارت بازرگانی چین، خرده‌فروشی آنلاین محصولات کشاورزی چین در سال گذشته میلادی به 531.38 میلیارد یوان (77.78 میلیارد دلار) رسید که در مقایسه با سال 2021 افزایش 9.2 درصدی را نشان می‌دهد. نرخ رشد در مقایسه با سال 2021، 6.4 درصد افزایش داشته است


احیای فروش آنلاین محصولات کشاورزی چین در سال 2022

به گزارش جامعه ایده آل ؛بر اساس داده‌های وزارت بازرگانی چین، خرده‌فروشی آنلاین محصولات کشاورزی چین در سال گذشته میلادی به 531.38 میلیارد یوان (77.78 میلیارد دلار) رسید که در مقایسه با سال 2021 افزایش 9.2 درصدی را نشان می‌دهد. نرخ رشد در مقایسه با سال 2021، 6.4 درصد افزایش داشته است.

 

طبق اعلام وزارت بازرگانی، خرده‌فروشی آنلاین در سال 2022 در مناطق روستایی چین در مقایسه با سال قبل آن 3.6 درصد رشد داشت و به 2.17 تریلیون یوان رسید.

رشد سریع خرده‌فروشی آنلاین محصولات کشاورزی را می‌توان به اجرای سیاست‌های مطلوب در این زمینه مرتبط دانست. «سند مرکزی شماره 1» چین برای سال 2022 مشخص می‌کند که این کشور کارزاری برای تسهیل توسعه کشاورزی و مناطق روستایی به وسیله ارتقاء کسب و کارهای دیجیتال و تجارت الکترونیک در مناطق روستایی را اجرا می‌کند.

این کارزار به توسعه تسریع یافته تجارت الکترونیک روستایی منجر شده است. پلتفرم‌های تجارت الکترونیک گام‌هایی را برای بهبود زنجیره تامین محصولات کشاورزی، تسریع اصلاحات ساختاری عرضه‌محور در حوزه کشاورزی و کمک به پیشبرد احیای روستایی به صورت سرتاسری، اتخاذ کرده‌اند.

«پین‌دودو» پلتفرم بزرگ تجارت الکترونیک چین خرید گروهی و فروش مستقیم را به اجرا درآورده و از برنامه کشاورزی 10 میلیارد دلاری برای تسهیل احیای کشاورزی و روستایی رونمایی کرده است.

«JD.com » دیگر پلتفرم تجارت الکترونیک قدرتمند چین نیز یک جشنواره خرید محصولات کشاورزی برای ارتقاء فروش محصولات کشاورزی با کیفیت بالا راه اندازی کرده است. برخی پلتفرم‌های تجارت الکترونیک رقابت‌های پخش زنده را برای تقویت فروش محصولات کشاورزی و کمک به کشاورزان برای افزایش در آمدشان شروع کرده‌اند.

طی سال‌های اخیر، پلتفرم‌های ویدئوی کوتاه و و پخش زنده یک مسیر سریع برای فروش محصولات کشاورزی ایجاد کرده‌اند. برای مثال، پلتفرم «دوئویین» با به کارگیری پلتفرم محبوب ویدئوی کوتاه برنامه‌ای را برای ارتقاء فروش محصولات کشاورزی در مناطق روستایی استان‌هایی مثل «فوجیان»، «گوی‌جوئو»، «سیچوان» و «جیلین» راه اندازی کرده است.

دولت‌های محلی در چین تدابیری را برای کمک به کشاورزان به منظور ارتقاء فورش محصولات کشاورزی آنها اتخاذ کرده‌اند. بخش «بینچوان» در منطقه خودمختار «دالی بای» واقع در استان «یون‌نان» (جنوب غرب چین)، با عزمی راسخ صنعت تجارت الکترونیک روستایی را توسعه داده و به جوانان برای بازگشت به زادگاهشان و شروع کسب و کار یا انجام پخش زنده به منظور کمک به فروش محصولات کشاورزی، مشوق ارائه کرده است.

تاکنون بیش از 100 نوع محصول کشاورزی در این بخش به صورت آنلاین در دسترس قرار دارد و خرده‌فروشی آنلاین محصولات کشاورزی به شکل قابل توجهی افزایش داشته است.

«شو جی‌شین» دبیر اول حزب دهکده «یانو‌یوان» در بخش «لوئوتیان» واقع در استان «هوبی» (مرکز چین) به مجری پخش زنده فروش محصولات کشاورزی مانند شاه بلوط، سیب زمینی شیرین و برگ چای تولیدی لوئوتیان تبدیل شده به گونه‌ای که حجم فروش ماهانه آن از 6 میلیون یوان عبور کرده است.



کلمات کلیدی


captcha