اعلام آمادگی سرمایه‌گذار خارجی برای ساخت هتل برج میلاد/ تعریف ۱۶ ابرپروژه به ارزش ۱۰۲ هزار میلیارد تومان در پایتخت/بخش خصوصی با ساخت هتل‌های جنگلی ملزم به نگهداشت فضاهای جنگلی می‌شود
تاریخ: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 19:41:52


http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 85929 || تاریخ : ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ ۲۰:۰۱                 شهری و رفاهی

اعلام آمادگی سرمایه‌گذار خارجی برای ساخت هتل برج میلاد/ تعریف ۱۶ ابرپروژه به ارزش ۱۰۲ هزار میلیارد تومان در پایتخت/بخش خصوصی با ساخت هتل‌های جنگلی ملزم به نگهداشت فضاهای جنگلی می‌شود


مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران برنامه‌های عملیاتی این سازمان را تشریح کرد.


اعلام آمادگی سرمایه‌گذار خارجی برای ساخت هتل برج میلاد/ تعریف ۱۶ ابرپروژه به ارزش ۱۰۲ هزار میلیارد تومان  در پایتخت/بخش خصوصی با ساخت هتل‌های جنگلی ملزم به نگهداشت فضاهای جنگلی می‌شود

به گزارش جامعه ایده آل، نوید خاصه‌باف، مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران، صبح امروز-دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳- در نشست خبری در تشریح برنامه‌های عملیاتی سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی در سال جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری سال جدید به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم، توسط مقام معظم رهبری سعی کردیم که برنامه‌هایی را در راستای تحقق شعار سال تدوین کنیم.


خاصه باف گفت: در سال ۱۴۰۲ بودجه محقق شده سازمان ۱۲۶ درصد بود. بیش از سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه محقق سازمان در سال جاری بوده است. یکی از مهمترین اقداماتی که در این دوره مدیریت شهری در حوزه سرمایه‌گذاری رخ داد، مساله تغییر رویکرد بود. متأسفانه در یک دوره نگاه متفاوتی به سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیری می‌شد و این مساله سبب شد که اکثر سرمایه‌گذاری‌ها به سمت دعاوی حقوقی پیش برود، اما این تغییر رویکرد مدیریت فعلی سبب شد که نه‌ تنها بخش زیادی از دعاوی قضایی حل و فصل شد؛ بلکه سرمایه‌گذاران را مجاب کردیم که نسبت به سرمایه‌گذاری در شهرداری تهران اقدام کنند.

تعریف ۱۶ ابرپروژه به ارزش ۱۰۲ هزار میلیارد تومان  در پایتخت


خاصه باف ادامه داد: در همین راستا بسیاری از طرح‌های مشارکتی که متأسفانه در گیر و دار کارهای اداری قفل شده بود و نارضایتی‌هایی را ایجاد کرده بود، حل و فصل شد. به‌گونه‌ای که ۱۵ پروژه‌ای که متوقف شده بود و به مشکلات حقوقی برخورده بود با همراهی و همدلی تعیین‌ تکلیف شد. نگرش برد - برد در موضوع مشارکت‌ها را پیگیری می‌کنیم. ما سرمایه‌گذار را پیمانکار نمی‌بینیم. بلکه معتقدیم سرمایه‌گذار شریک ما در اجرای پروژه است و با همین تغییر رویکرد در همین مدت توانستیم سرمایه‌گذاری جدید را شروع کنیم و ۱۶ ابرپروژه در شهر تهران تعریف شده است که ارزش ریالی آن ۱۰۲ هزار میلیارد تومان است. در مناطق نیز ریزپروژه‌هایی تعریف شده است.

تدوین اطلس جامع سرمایه‌گذاری شهر تهران

وی با بیان اینکه اطلس جامع سرمایه‌گذاری شهر تهران در حال تدوین است، ادامه داد: در راستای تحقق شعار سال یک کارگروه تشکیل شده است که با محوریت سازمان سرمایه‌گذاری در همه ادارات مختلف این مهم پیگیری می‌شود.در نظر داریم در هر منطقه یک پروژه مسکونی با مشارکت مردم ایجاد کنیم و هر شهروندی متناسب با استطاعت مالی خود از این صندوق‌های سرمایه‌گذاری خریداری کند.

اعلام آمادگی سرمایه‌گذار خارجی برای ساخت هتل برج میلاد/ بخش خصوصی با ساخت هتل‌های جنگلی ملزم به نگهداشت فضاهای جنگلی می‌شود


خاصه باف تاکید کرد:  در هر منطقه یک پروژه معرفی می‌شود که شهروندان می‌توانند برای ثبت‌نام به یک سامانه بروند و یا به اداره کل برنامه‌ریزی شهرداری تهران مراجعه کنند. این طرح از سوی معاونت مالی پیشنهاد شده است و در نظر داریم در هر منطقه یک پروژه را عمدتا با کاربری مسکونی شناسایی کنیم و از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری این کار را دنبال کنیم.

اعلام آمادگی سرمایه‌گذار خارجی برای ساخت هتل برج میلاد/ بخش خصوصی با ساخت هتل‌های جنگلی ملزم به نگهداشت فضاهای جنگلی می‌شود

 

وی افزود:  راه‌اندازی داشبورد مدیریتی سرمایه‌گذاری شهرداری تهران یکی از مهمترین اقدامات این دوره مدیریت شهری است. ذیل این داشبورد سند جامع سرمایه‌گذاری برای رفع مشکلات و بلاتکلیفی پروژه‌های جاری، تشکیل هیات اندیشه‌ورز، تشکیل کمیته حقوقی و قراردادی، تهیه پیش‌نویس لایحه مشوق‌های سرمایه‌گذاری، آماده‌سازی اطلس سرمایه‌گذاری و فرصت‌های شهر تهران انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه اولویت ما رفع نیازهای شهر است، گفت: البته ممکن است سرمایه‌گذاران ایده‌های دیگری برای سرمایه‌گذاری در شهر تهران داشته باشند که سعی می‌کنیم با برگزاری جلسات مختلف پروژه را به‌گونه‌ای تدوین کنیم.

اعلام آمادگی سرمایه‌گذار خارجی برای ساخت هتل برج میلاد/ بخش خصوصی با ساخت هتل‌های جنگلی ملزم به نگهداشت فضاهای جنگلی می‌شود


خاصه باف در مورد احداث زباله‌سوز در تهران گفت: جزئیات فنی زباله‌سوز را باید از سازمان مربوطه بپرسید اما مشاور، خروجی طرح را به ما اعلام کرده است. ما نیز چند مدل مالی و اقتصادی تدوین کردیم و بعد از آن مطالعات را به سازمان‌های مربوطه ارائه خواهیم کرد. در نظر داشته باشید که زباله‌سوز بزرگترین پروژه مالی شهرداری تهران است.

قابلیت اجرا تم پارک آن‌گونه که سرمایه گذار مدنظرش است، وجود ندارد


وی در خصوص احداث تم پارک هم گفت: مکاتبات متعددی را با سازمان‌های مرتبط از جمله منابع طبیعی داشته‌ایم که هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم. البته در حال رایزنی با سرمایه‌گذار هستیم تا طرح خود را تعدیل کند. شهردار نیز به وزیر کشاورزی نامه زده است تا در جلسه‌ای راه‌های احداث این تم‌پارک بدون آسیب رساندن و تصرف فضا، اجرایی شود. البته طرح سرمایه‌گذار وسیع است و قابلیت اجرا به آن‌گونه که سرمایه گذار مدنظرش است را ندارد. همچنین باید مطالعات ترافیکی و غیره این طرح نیز انجام شود. در مجموع باید در مورد اجرای این پروژه بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد.

بخش خصوصی با ساخت هتل‌های جنگلی ملزم به نگهداشت فضاهای جنگلی می‌شود


خاصه باف درخصوص ساخت هتل‌های جنگلی در برخی از بوستان‌ها، گفت: هنوز طرح نهایی نشده و به همین دلیل هم هیچ مجوزی صادر نشده اما روز گذشته با یک مجموعه فاخر جلساتی در مورد ساخت هتل‌های جنگلی داشتیم. مطالعات نشان می‌دهد به دلیل هزینه‌های زیاد نگهداری جنگل‌ها و کمبود آب متاسفانه بعضی از فضاهای جنگلی همچون سرخه حصار آسیب دیده‌اند که یکی از راه‌های نجات آنها همین مساله است. بخش خصوصی در ازای سود ملزم به نگهداشت فضاهای جنگلی می‌شود.

اعلام آمادگی سرمایه‌گذار خارجی برای ساخت هتل برج میلاد


وی ادامه داد:  فراخوان ساخت هتل کوهستان در منطقه ۲ به زودی اعلام می‌شود و سرمایه‌گذار خارجی نیز برای ساخت هتل برج میلاد اعلام آمادگی کرده است. اتمام پروژه دیدار نیز در دستور کار است. نیاز به فضای اقامتی است. طرح ما این است که بدون تعرض به فضای سبز هتل بسازیم. روز گذشته نیز با این شرکت که تجربه خوبی در سراسر کشور دارد، جلسه برگزار کردیم و قرار شد که مطالعات خود را در این خصوص انجام دهد. بعد از اینکه طرح کامل شد موضوع را به منابع طبیعی ارجاع می‌دهیم و بعد از آن سبک این هتل‌ها وارد تشریفات قانونی می‌شود. اما دقت داشته باشید مهمترین آورده ساخت این هتل‌ها فضای سبز خواهد بود.

عملیاتی شدن پروژه هزار و یک شهر تا پایان سال آینده در صورت انجام توافقات تا خرداد


مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران همچنین درخصوص سرانجام پروژه هزار و یک شهر با تاکید بر اینکه متاسفانه این پروژه در گردابی افتاد که به نظر من بخش زیادی از این گرداب فضای سیاسی بود و پروژه را به سمتی برد که انجام نشود، تصریح کرد:  البته طرف مقابل نیز به تعهدات خود عمل نکرد و شریک ما نیز معتقد است که متعاقبا شهرداری هم به تعهدات خود عمل نکرده و نهایتا پروژه‌ای که قرار بود سال ۹۶ تمام شود، حالا در حد پیشرفت ۱۷ درصدی قرار دارد. شهردار تهران از این پروژه بازدید کرد. با شریک‌ هم جلسات زیادی برگزار کردیم. وی اعلام کرد که قراردادی که در آن زمان منعقد کرده آورده‌های اقتصادی را تأمین نمی‌کند و شریک خواستار تغییر در قرارداد بود. تا پایان اردیبهشت‌ماه فرصت زمانی دارد که نسبت به ارائه پیشنهاداتش اقدام کند و اگر به توافق رسیدیم تا پایان سال آینده باید پروژه هزار و یک شهر عملیاتی شود. اگر به توافق نرسیدیم و سرمایه‌گذار انصراف بدهد می‌توانیم برنامه‌های دیگری داشته باشیم اما نکته مهم این است که با شریک به این جمع‌بندی رسیدیم که بهتر است به جای دعاوی حقوقی با توافق موضوع را جلو ببریم.


وی درخصوص سرانجام توسعه شهر آفتاب گفت: در مورد پروژه شهر آفتاب توسعه را دنبال می‌کنیم به‌گونه‌ای که قرار است تمام آورده‌های شهر آفتاب صرف همان مجموعه شود. مدیران شهری به دنبال انتقال نمایشگاه‌های پرمخاطب به شهر آفتاب هستند اما مساله این است که ما در شهر آفتاب کمبودهایی داریم و وزیر صمت در جلسه با شهرداری تأکید کرد که ظرفیت‌های لازم در شهر آفتاب ایجاد شود و بعد از آن نمایشگاه‌های پرمخاطب منتقل شود. به نظر می‌رسد اگر تلاش  کنیم یک تا دو سال آینده نمایشگاه‌های پرمخاطب به شهر آفتاب منتقل می‌شود. اولویت ما اکنون ساخت سالن‌ها و بعد ساخت مرکز تجارت جهانی ۲ است. اما اگر بتوان با توجه به ظرفیت‌های پیرامونی، نمایشگاه را به یک ذون اقتصادی و یا منطقه ویژه اقتصادی تبدیل کنیم این نمایشگاه نیز رونق دوچندانی خواهد گرفت.


وی در مورد اینکه چرا سازمان‌ سرمایه‌گذاری به حوزه حمل و نقل بخصوص مترو وارد نمی‌شود، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری یک موضوع زمان‌بر است و از سوی دیگر حمل‌ونقل عمومی بخصوص مترو به تنهایی اقتصادی نیست. به‌گونه‌ای که هر سفر تمام شده با مترو بیش از ۲۰ هزار تومان هزینه دارد اما با افزایش قیمت بلیت در حال حاضر چهار هزار و ۲۰۰ تومان از شهروندان گرفته می‌شود که برای سرمایه‌گذار سودآور نیست و باید به سمت تی‌اودی برویم که جذابیت مالی برای سرمایه‌گذار داشته باشد.


وی درخصوص ورود سرمایه‌گذاران خارجی  خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار خارجی داریم به‌گونه‌ای که در ساخت هتل برج میلاد سرمایه‌گذارمان خارجی اعلام امادگی کرده است. با کمک دولت این موضوع را باید پیش ببریم.


انتهای پیام/



کلمات کلیدی


captcha