بررسی شیوه نامه رویکرد تحولی مدرسه کانون تربیت و پیشرفت محله در شورای عالی آموزش و پرورش
تاریخ: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 11:56:14


http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 85677 || تاریخ : ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ ۱۵:۴۴                 آموزش و پرورش

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور مطرح کرد؛

بررسی شیوه نامه رویکرد تحولی مدرسه کانون تربیت و پیشرفت محله در شورای عالی آموزش و پرورش


حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس این سازمان با اعلام این خبر اظهار داشت: رویکرد تحولی مدرسه به کانون تربیت و پیشرفت محله گام بلند و مهمی است که ضمن تحقق شرایط کالبدی و برنامه‌ریزی موردنیاز تربیت تمام ساحتی مورد انتظار سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، زمینه ساز تربیت دانش آموزان با مراتبی از حیات طیبه خواهد بود.


بررسی شیوه نامه رویکرد تحولی مدرسه کانون تربیت و پیشرفت محله در شورای عالی آموزش و پرورش

به گزارش جامعه ایده آل؛ حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس این سازمان با اعلام این خبر اظهار داشت: رویکرد تحولی مدرسه به کانون تربیت و پیشرفت محله گام بلند و مهمی است که ضمن تحقق شرایط کالبدی و برنامه‌ریزی موردنیاز تربیت تمام ساحتی مورد انتظار سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، زمینه ساز تربیت دانش آموزان با مراتبی از حیات طیبه خواهد بود.

خان محمدی افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به صراحت بر افزایش نقش مدرسه به عنوان کانون پیشرفت و توسعه محله، به ویژه در ابعاد فرهنگی – اجتماعی اشاره شده است. از جمله  به فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای نقش آفرینی مدرسه به عنوان کانون کسب تجربیات تربیتی محله و جلوه‌ای از جامعه اسلامی و حیات طیبه با تفویض اختیار و مسئولیت به آن و استانداردسازی تمام مولفه‌ها و عوامل درون مدرسه اشاره شده است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اذعان داشت: نهادینه سازی و تقویت همکاری مدرسه با مراکز فرهنگی و علمی محله به ویژه مسجد و کانون‌های مذهبی و حوزه‌های علمیه و مشارکت فعال مدیران، معلمان و دانش‌آموزان در برنامه‌های مرتبط محله و نیز حضور نظام‌مند و اثربخش روحانیون توانمند و مبلغان مذهبی باتجربه در مدرسه مستقیما در سند تحول مورد تاکید قرار گرفته که در رویکرد جدید هدف گذاری شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: برقراری ارتباط سازمان یافته مراکز علمی پژوهشی با نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی در سطح ملی و منطقه ای و بهره‌مندی از پشتیبانی علمی و تخصصی حوزه‌های علمیه و موسسات آموزش عالی و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای به‌ ویژه دانشکده‌های علوم قرآنی، علوم تربیتی و روانشناسی در مدارس زمینه ساز رشد متوازان دانش آموزان، اولیا و معلمان خواهد بود ، که مدرسه به عنوان کانون پیشرفت و تربیت محله به دنبال آن است.

گفتنی است شیوه‌نامه تحولی مدرسه کانون تربیت و پیشرفت محله که در شورای عالی آموزش و پرورش در حال بررسی می باشد ضمن تبیین و طرح مساله و چهارچوب نظری طرح ،اهداف، رویکردهای پایه و انتظارات عملکردی را تعیین نموده است و در نهایت به منظور اجرایی شدن شیوه‌نامه مذکور مقررات کلی، الزامات عملکردی، وظایف و نقش نهادهای موثر مشخص گردید.

انتظار می رود با تصویب شیوه نامه مذکور در شورای عالی آموزش و پرورش شاهد گام بلندی در دسترسی به  اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشیم.

 



کلمات کلیدی


captcha