موضع در مقابل حمله به غزه به منزله یک سلاح است
تاریخ: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 09:07:19


http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 83824 || تاریخ : ۱۴۰۲/۱۱/۲۸ ۰۳:۴۰                 بین الملل

موضع در مقابل حمله به غزه به منزله یک سلاح است


سید حسن نصرالله گفت: امروز در سالگرد فرماندهان شهیدمان، حضور آنها را بیش از هر زمان دیگری احساس می‌کنیم ، آنها در چنین شرایطی با صدای بلند از فلسطینیان حمایت می‌کردند .


موضع در مقابل حمله به غزه به منزله یک سلاح است

به گزارش جامعه ایده آل؛  سید حسن نصرالله گفت امروز در سالگرد فرماندهان شهیدمان، حضور آنها را بیش از هر زمان دیگری احساس می‌کنیم ، فرماندهان شهید در چنین شرایطی با صدای بلند از فلسطینیان حمایت می‌کردند .

 

فرماندهان شهید در چنین شرایطی با صدای بلند از فلسطینیان حمایت می‌کردند
شبکه تلویزیونی المنار لبنان به طور مستقیم سخنرانی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت سالگرد شهادت فرماندهان این حزب را پخش کرد.
سید حسن نصرالله گفت: امروز در سالگرد فرماندهان شهیدمان، حضور آنها را بیش از هر زمان دیگری احساس می‌کنیم و تأثیرگذاری و هدایت آنها را به سمت موضعی که باید اتخاذ کنیم، مسیری که باید در پیش بگیریم و هدفی که باید در این مرحله دنبال کنیم، احساس می‌کنیم.
موضعی که باید اتخاذ کنیم، خود به منزله یک سلاح است. موضع گیری در خصوص حمله آمریکا و رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین و به طور مشخص نوار غزه، بی طرفی است یا پشتیبانی و حمایت از ملت فلسطین برای جلوگیری از تحقق اهداف دشمن و پیروزی فلسطینیان در غزه و منطقه است؟ بدون تردید، صدای فرماندهان شهید در برهه کنونی بسیار بلند بود.
 
 وزیر مجنون رژیم صهیونیستی قدرت گسترده موشکی حزب الله را فراموش کرده است
سید حسن نصرالله گفت آمریکایی ها و اسرائیلی ها باید بدانند که در فلسطین هم با ملتی مواجه هستند که هر قدر فداکاری ها افزایش یابد، از مسیر خود عقب نشینی نخواهد کرد. تاکید می کنیم و می گوییم هر کاری که انجام دهید، هر قدر که بکشید، هر قدر که تهدید کنید، این جبهه متوقف نخواهد شد. وزیر مجنون جنگ اسرائیل درباره (هدف قرار دادن) پنجاه کیلومتر عمق لبنان و بیروت سخن گفت. به نظر می رسد که وی فراموش کرده است که مقاومت در لبنان قدرت موشکی گسترده و نقطه زنی در اختیار دارد که موجب می شود بتواند از کریات شمونه تا ایلات را هدف قرار دهد.
 
 
همه در محور مقاومت و جهاد در حال جانفشانی هستند
سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان درسخنانش در مراسم سالروز فرماندهان شهید حزب الله گفت: هر کسی که در صحنه محور مقاومت و جهاد حضور دارد در مسیر قدس جانفشانی می کند. اشاره ای به جنایت النبتیه می کنم و سوانه ، جنایت های زیادی انجام شده ، یکی از این جنایت ها در حق دختران شهید به همراه مادر بزرگشان که شهید شدند از ابتدای جنگ ، این تجاوز اخیر که انجام شد یک تحولی است باید درنگ کنیم درباره آن ، در ستیز و در مواجه با آینده چون در درجه اول غیر نظامیان هدف قرار گرفتند و چند نفر شهید شدند ، اعتقاد ما این است که صهیونیست ها عمدا این کار را کردند ، البته آنها مانند قبل تکذیب می کنند ، اما ما خوب می فهمیم و خوب درک می کنیم و اعتقاد ما این است که انچه اتفاق افتاده است عمدی بوده است صد در صد .

 

ویژگی مقاومت این است که علما و فرماندهان آن خواهان شهادت هستند

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانش در مراسم سالروز فرماندهان شهید حزب الله گفت: از ویژگی های مقاومت این است که علما و فرماندهان آن برای شهید شدن حاضر شدند. اگر فرماندهان شهید در بین ما بودند و حضور فیزیکی داشتند موضع آنها چی بود ، حداقل خودش به اندازه خودش یک سلاح بود همانطوری که شیخ راقب می گفت آیا مواضع انها بی طرفی بود فقط روی تپه بیاستند و نگاه کنند و دربرابر تجاوز آمریکایی صهیونیستی بر مردم فلسطین و کل فلسطین و مخصوصا باریکه غزه واکنشی نشان ندهند ، ایا اینکه واضع آنها چیز دیگری می شد کمک حمایت ، پشتیبانی ، فشار و کمک کردن برای بازداشتن دشمن از رسیدن به اهدافش و یاری کردند مظلومان در غزه و منطقه بود . حتما صدای سید عباس و شیخ راقب بلند بود و طنین انداز می شد در همنچین روزهایی در همه تریببون ها و رسانه ها و حتما حاج عماد هم در اطاق عملیات با برادران خودش حضور می یافت و رهبری می کرد و فرماندهی می کرد هم می جنگنید و هم راهنمایی می کرد .

جانفشانی ها در مقاومت برخاسته از موضع انفعالی یا واکنشی نیست
سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانش در مراسم بزرگداشت فرماندهان شهید حزب الله گفت: جانفشانی ها در مقاومت برخاسته از موضع انفعالی یا واکنش موقت نیست بلکه برخاسته از هوشیاری و بصیرت و شناختن اهداف است. از ابتدای مقاومت از آغاز تا اکنون یادتان هست از مهمترین معادلات که ثابت کردیم بعد از شهید فرماندهان ، مقاومت شروع کرد به هدف قرار دادن شهرک های صهیونیستی در شمال فلسطینی اشغالی و یک معادله جدیدی در حمایت از غیرنظامیان در برابر شهرک نشینیان ، این در سال 92 انجام شد ما در حال تشییع سید عباس بود و این رویارویی پیش آمد و مقاومت لبنان موشک شلیک کردند به شهرکهای صهیونیست ها و این معادله رقم خورد و بعد در جنگ 33 روزز 2006 هم تثبیت شد و همیشه ما گفته بودیم که تحمل نمی کنیم موضوع حساسی است غیر نظامیان .

فداکاری و ثبات قدم مهم ترین ویژگی نیروهای مقاومت است
سید حسن نصرالله گفت از جمله ویژگی های مقاومت این است که هر طرفی که در آن است، به آن وابسته است یا از آن حمایت می کند، برای فداکاری و بخشش از طریق مال و جان آمادگی دارد. اما مهم ترین ویژگی این است که هر قدر فداکاری ها بیشتر باشد، ثبات قدم نیروهای مقاومت بیشتر می شود. فداکاری و ثبات قدم در کنار هم هستند. نیروهای مقاومت به رغم همه فداکاری ها، غمگین نشدند، عقب نشینی نکردند، سستی نکردند و درباره درستی اهداف و گزینه هایشان شک و تردید نکردند و به فعالیت های خود ادامه دادند و به وصیت سید عباس عمل کردند و آن حفظ مقاومت بود.
 
 
موضع در مقابل حمله به غزه به منزله یک سلاح است موضع در مقابل حمله به غزه به منزله یک سلاح است

تاوان خون زنان و کودکان ما در النبطیه و الصوانه، ریخته شدن خونهاست نه چیز دیگر
سید حسن نصرالله گفت وقتی که غیر نظامیان هدف قرار می‌گیرند، این موضوع برای ما بسیار مهم است و این قضیه جدیدی نیست. همان زمانی که سید عباس، ام یاسر و حسین هدف قرار گرفتند، مقاومت شروع به هدف قرار دادن شهرک‌های اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی کرد و معادله هدف قرار دادن غیرنظامیان در ازای شهرک نشینان در شهرک‌ها را وضع کرد.
این اتفاق در سال ۱۹۹۲ روی داد. ما همواره می‌گوییم که نمی‌توانیم آسیب وارد کردن به غیر نظامیان را تحمل کنیم. این تحولی است که باید به آن توجه کنیم و باید به دشمن بفهمانیم که در این زمینه پا را از حدود فراتر گذاشته است. عقل و مسئولیت می‌گوید اقدام دشمن در هدف قرار دادن غیر نظامیان، اعمال فشار بر مقاومت برای دست برداشتن از اقداماتش است.
وی همچنین گفت پاسخ به حمله روی داده در النبطیه و الصوانه باید ادامه دار باشد و اقدامات در جبهه تشدید شود. هدف قرار دادن شهرک کریات شمونه با ده‌ها موشک کاتیوشا و تعدادی از موشک‌های الفلق، به منزله پاسخ اولیه است. این در حالی است که ما معمولا یک یا دو موشک الفلق استفاده می‌کنیم. اما در هر حال، گفتیم این پاسخ، پاسخ اولیه است.
سید حسن نصرالله افزود: به دوست و دشمن می‌گوییم دشمن تاوان ریختن خون زنان و کودکان ما در النبطیه و الصوانه و .. را خواهد پرداخت و تاوان خون غیر نظامیان، ریخته شدن خون هاست و نه هدف قرار گرفتن مواضع.

 
بهای تسلیم شدن بسیار سنگین است
سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانش در مراسم بزرگداشت فرماندهان شهید حزب الله گفت: بهای تسلیم شدن بسیار بزرگ، سنگین، خطرناک و بسیار سرنوشت ساز است. تسلیم شدن یعنی ذلت، بردگی و تحقیر و اهانت به صغیر و کبیر و به نوامیس و اموال ما.



کلمات کلیدی


captcha