سازمان جهانی بهداشت هشدار داد بیمارستان های غزه جا ندارند
تاریخ: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 19:28:42


http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 83736 || تاریخ : ۱۴۰۲/۱۱/۲۶ ۱۵:۱۰                 بین الملل

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد بیمارستان های غزه جا ندارند


یک مقام سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد کمتر از نیمی ماموریت های سازمان جهانی بهداشت برای رساندن کمک به غزه مجوز دریافت کرده اند، این در حالی است که بیمارستان های غزه «کاملا پر شده اند..


سازمان جهانی بهداشت هشدار داد بیمارستان های غزه جا ندارند

به گزارش جامعه ایده آل؛ محمد الحلو گزارش فلسطینی در گزارشی فاش کرد که در آن از جزئیات شکنجه آوارگان به دست رژیم اشغالگر می‌گوید

 
بمباران خانه ای در اردوگاه النصیرات
خبرگزاری سما در خود تصاویری از لحظه حمله هوایی رژیم اشغالگر به خانه خانواده ای به نام «نویجع» در غرب النصیرات منتشر کرد که بر اثر آن تعدادی از شهروندان فلسطینی به شهادت رسیدند.
 

تجمع در میدان الشهداء در نابلس
فلسطین الیوم، تصاویری از تجمع در میدان الشهداء در مرکز نابلس برای حمایت از اهالی غزه و اسراء در زندان های رژیم اشغالگر منتشر کرد.

 

 
خانواده های اسرای صهیونیستی نتانیاهو را تهدید کردند
به گزارش سما ، خانواده های اسرای صهیونیستی نزد حماس درباره تصمیم نتانیاهو مبنی بر اعزام نکردن هیئتی به مصر اعلام کردند اگر نتانیاهو و برخی از اعضای کابینه وی تصور می کنند که می توانند اسرای ما را تا سرحد مرگ به حال خود رها کنند، با میلیون ها اسرائیلی مواجهیم که درک می کنند فردا فرزندانشان باز از سوی همین افراد رها خواهند شد.
پس از تصمیم نتانیاهو برای بازگرداندن هیئت مذاکره کننده از قاهره ، کانال 12 تلویزیون اسرائیل به نقل از خانواده های اسرای صهیونیستی در غزه گزارش داد به نظر می رسد برخی از اعضای کابینه تصمیم گرفتند جان فرزندان ما را قربانی کنند؛ بدون این که بدان اعتراف کنند. از روز پنجشنبه خانواده های اسرا در مقابل استحکامات نظامی در مقابل مقر رئیس ستاد مشترک در تل آویو حضور خواهند یافت.

 
شهادت چهار فلسطینی در شمال شهر غزه
به گزارش کانال تلگرامی سما ، دو بانوی فلسطینی و یک نوزاد شیرخوار و یک جوان ( راننده ) در حمله جنگنده های صهیونیستی به خودروی نزدیک برکه الشیخ در شمال شهر غزه شهید شدند.

 
سازمان جهانی بهداشت هشدار داد بیمارستان های غزه جا ندارند
یک مقام سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه اعلام کرد کمتر از نیمی ماموریت های سازمان جهانی بهداشت برای رساندن کمک به غزه مجوز دریافت کرده اند، این در حالی است که بیمارستان های غزه «کاملا پر شده اند».سازمان جهانی بهداشت هشدار داد بیمارستان های غزه جا ندارند
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، دکتر ریک پیپرکورن، نماینده سازمان جهانی بهداشت در سرزمین های اشغالی فلسطین در کنفرانسی ویدیویی از غزه اعلام کرد «بیمارستان ها به طور کامل پر و مملو از جمعیت است و به اندازه کافی تامین نشده اند».
او تشریح کرد کارکنان (بیمارستان ها) مجبور هستند به قطع عضو اقدام کنند، زیرا امکانات برای مراقبت از بیماران که با جراحی می توان اعضای آنها را در یک محیط عادی نجات داد، فراهم نیست».
او با محکوم کردن «محدود شدن فضای بشر دوستانه» در غزه، اسرائیل را به ادامه «جلوگیری از ارسال کمک های بشر دوستانه» به غزه که بر اثر جنگ  ویران شده است، متهم کرد.

 
زنجیره انسانی اردنی ها در اعلام حمایت از غزه
خبرگزاری شهاب در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس تصاویری از زنجیره انسانی اردنی ها در جاده عبور کامیون های حامل سبزیجات از اردن به سرزمین های اشغالی فلسطین منتشر کرد.
شهروندان اردنی با تشکیل این زنجیره انسانی مراتب حمایت خود را از غزه اعلام کردند و کمک های حکومت اردن به رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

روایت یک پسر فلسطینی از ویران شدن خانه اش
سما، روایت های یک پسر فلسطینی را از لحظه ویران شدن خانه اش منتشر کرد.
خبرنگار: خدا رو شکر، که سالم هستید ولید. وقتی که نیروهای اشغاالگر در اینجا بودند، چه اتفاقی برای شما افتاد؟
ولید،پسر فلسطینی: ما در خانه بودیم و مادرم برای ما داشت بیسکویت درست می کرد. ما همه در اتاق نشیمن نشسته بودیم. ناگهان یک گلوله تانک به اینجا افتاد و ما به مدت ده ثانیه بیهوش شدیم. بعد به هوش آمدم دیدم که سر برادرانم قطع شده و مغز مادرم از سرش بیرون آمده است. من غرق خون بودم. بعد بچه های خاله ام از صبرا آمدند و ما رو با خود بردند.برادران و خواهرانم شهید شدند. خدا رحمتشون کنه.


هشدار مارتین گریفیتس درباره حمله زمینی به رفح
مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و رئیس بخش امدادرسانی در مورد حمله قریب الوقوع اسرائیل به شهر رفح در جنوب غزه هشدار داد. مارتین گریفیتس در بیانیه ای اعلام کرد که حمله نظامی اسرائیل به رفح می تواند منجر به کشتار فجیع شود. او گفت که این رژیم نمی تواند هدف بین المللی مخالف با تبعات خطرناک هرگونه حمله زمینی را نادیده بگیرد. این مقام سازمان ملل در مورد بروز بحران انسانی در رفح ابراز نگرانی کرد و گفت که فکر می کند شرایطی که فلسطینی ها قرار گرفته اند به لحاظ شدت، وحشیگری و وسعت نمونه ای نداشته است. مدیر امور بشر دوستانه سازمان ملل اعلام کرد که حمله زمینی می تواند موجب پایان عملیات کمک های بشردوستانه شکننده در این منطقه شود.
 

رژیم صهیونیستی آوارگانی فلسطینی را شکنجه می کند

خبرنگار فلسطینی می‌گوید: من به بیمارستان ناصر برگشتم. اصلا آن طور که رژیم اشغالگر می‌گفت بیرون بیمارستان امن نیست.
از ساعت ده صبح تا تقریبا سه و نیم بیرون بیمارستان بودم و دیدم که رژیم اشغالگر آوارگان را به شدت شکنجه و تعداد زیادی را بازداشت می‌کند و حملات پی درپی انجام می‌دهد که متوقف نمی‌شود. هم‌چنین تجهیزات نظامی را به شدت به مردم نزدیک می‌کند و آنها را می‌ترساند.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد بیمارستان های غزه جا ندارند سازمان جهانی بهداشت هشدار داد بیمارستان های غزه جا ندارند سازمان جهانی بهداشت هشدار داد بیمارستان های غزه جا ندارند سازمان جهانی بهداشت هشدار داد بیمارستان های غزه جا ندارند سازمان جهانی بهداشت هشدار داد بیمارستان های غزه جا ندارند

 

انتشار تصاویری از نظامیان و صهیونیست‌هایی که مانع ورود کمک‌ها به غزه می‌شوند
نوره الحربی فعال سعودی در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس تصاویر منتشره در شبکه عبری زبان «کان» را منتشر کرد.
در این تصاویر، ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان صهیونیست سعی می‌کنند مانع ورود کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه از گذرگاه کرم ابو سالم به غزه شوند.

 

 
عقب‌نشینی تانک‌های رژیم صهیونیستی از مجتمع صنعتی خان‌یونس
تانک‌های ارتش اشغالگر اسرائیل، در حالی از مجتمع صنعتی خان یونس وابسته به آنروا عقب نشینی کردند که خسارت‌های سنگینی به این مجتمع زده اند.
خبرنگار فلسطینی گزارش داد : ما اینجا در داخل مجتمع صنعتی خان یونس وابسته به آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی «آنروا» هستیم. تانک‌های ارتش اسرائیل از اینجا عقب نشینی کردند، اما خسارت‌های بسیار سنگینی بر جای گذاشتند و هزاران نفر از آوارگانی را که در این محل اقامت کرده بودند، وادار به فرار و رفتن به شهر رفح در جنوب نوار غزه کردند. صدای انفجارها در اطراف این مجتمع صنعتی وابسته به آنروا شنیده می شود که ناشی از اصابت گلوله‌های توپخانه ارتش اسرائیل است.
 

 
حمله گسترده جنگنده های رژیم صهیونیستی به مناطقی در شمال غزه
به گزارش کانال تلگرامی سند، جنگنده های رژیم صهیونیستی کمربند آتشین در یک منطقه مسکونی در شمال غزه ایجاد کردند.
جنگنده ها همچنین دو بار و پیاپی منطقه التوام در شمال غربی نوار غزه را بمباران کردند.

 
شهادت یکی از نیروهای مقاومت اسلامی لبنان در راه قدس
شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری گزارش داد: مقاومت اسلامی لبنان از شهادت مجاهد «حسن علی نجم» معروف به جهاد، ساکن شهرک «الطیبه» در حملات رژیم اشغالگر به جنوب لبنان خبر داد.

رژیم صهیونیستی آوارگانی فلسطینی را شکنجه می کند
 
 
 اذعان ارتش صهیونیستی: زخمی شدن ۱۵ نظامی در ۲۴ ساعت گذشته
ارتش صهیونیستی اذعان کرد ۱۵ سرباز آن در نبرد‌های جاری در نوار غزه در ۲۴ ساعت گذشته زخمی شده اند.

رژیم صهیونیستی آوارگانی فلسطینی را شکنجه می کند

 


 تجمع علیه قطع حمایت مالی از آنروا
فلسطین الیوم، تصاویری از تجمع کودکان و نوجوانان الخلیل علیه تصمیم برای قطع حمایت مالی آنروا منتشر کرد.
یکی از شهروندان گفت: ما همیشه می‌گوییم این نهادهای انسانی نباید مورد تهاجم قرار بگیرد و باید حمایت از آن ادامه داشته باشد.

۱۳۱ روز نسل کشی در غزه

نسل کشی اسرائیل وارد ۱۳۱ امین روز شده است. کشتار‌ها و حملات فزاینده به چندین منطقه نوار غزه رسیده است و ما با منطقه مرکزی نوار غزه آغاز می‌کنیم که جنگنده‌های اسرائیلی چندین ساختمان مسکونی را هدف قرار داده و نابود کردند و بعد حملات صورت گرفته به اردوگاه آوارگان نصرات در شهر دیر البلح موجب شد تا تعداد زیادی زخمی غیر نظامی بر جای بماند. بخشی از آنها به بیمارستان شهدای الاقصی در شهر دیر البلح انتقال داده شدند. در عین حال توپخانه اسرائیل، همچنان شرق شهر دیر البلح را هدف قرار داده می‌دهد. این حملات خانه‌های فلسطینی‌ها و مناطق مسکونی را هدف قرار داده است. ما در مورد حملات ادامه دار و مداوم اسرائیل به مناطق مسکونی در مرکز غزه صحبت می‌کنیم. همین شرایط در شهر خانیونس هم برقرار است. همانطور که می‌دانید، نیرو‌های اشغالگر اسرائیل همچنان مجتمع بیمارستانی ناصر را محاصره کرده اند و در شهر خان یونس به مردم فلسطینی که تلاش می‌کنند به بیمارستان نزدیک شوند، حمله می‌کنند. نیرو‌های اشغالگراسرائیل در نظر دارند و تلاش می‌کنند تا به این بیمارستان حمله کنندِ؛ دقیقا همان کاری که در مورد بیمارستان الشفا انجام دادند.



کلمات کلیدی


captcha