آماده سازی باشگاه دانش پژوهان جوان کشور در کمتر از ۱۰۰ روز عملیات اجرایی / نوسازی مدارس حامی نخبگان و استعدادهای برتر کشور
تاریخ: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 00:58:28


http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 83472 || تاریخ : ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ ۲۰:۰۹                 آموزش و پرورش

به دنبال دستور ریاست محترم جمهور و با همت اداره کل نوسازی استان تهران انجام شد ؛

آماده سازی باشگاه دانش پژوهان جوان کشور در کمتر از ۱۰۰ روز عملیات اجرایی / نوسازی مدارس حامی نخبگان و استعدادهای برتر کشور


حمیدرضا خان محمدی: همانگونه که رئیس جمهور محترم نخبگان را سرمایه‌های ارزشمند کشور و حمایت عملی از آنان را سرمایه‌گذاری برای آینده کشور خواند، سازمان نوسازی مدارس کشور یکی از اولویت‌های مهم خود را، توسعه زیر ساخت های مورد نیاز جامعه نخبگانی کشور به ویژه در حوزه دانش آموزی قرار داده است.


آماده سازی باشگاه دانش پژوهان جوان کشور در کمتر از ۱۰۰ روز عملیات اجرایی / نوسازی مدارس حامی نخبگان و استعدادهای برتر کشور

به گزارش جامعه ایده آل؛ به دنبال دستور ریاست محترم جمهور برای احیا باشگاه دانش پژوهان جوان، عملیات اجرایی ساختمان مرکزی باشگاه دانش پژوهان جوان کشور در کمتر از 100 روز با همت اداره کل نوسازی مدارس استان تهران انجام و در سومین روز دهه فجر با حضور رئیس جمهور بهره برداری و در اختیار جامعه نخبگانی دانش آموزان  کشور قرار گرفت.

حمیدرضا خان محمدی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در حاشیه آیین تقدیر از مدال آوران المپیادهای جهانی که در روز شنبه  ۱۴بهمن با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: به دنبال موفقیت های حوزه مدرسه سازی در دولت سیزدهم که وزیر آموزش و پرورش مکرراً از دولت سیزدهم به کارگاه مدرسه سازی نام برد، برای خانواده بزرگ نوسازی مدارس کشور مایه مباهات  است که در دهه فجر بهار چهل و پنجمین سالگرد پیروزی  شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، ساختمان مرکزی  باشگاه دانش پژوهان جوان را در بازه زمانی عملیاتی کمتر از ۱۰۰ روز  تحویل دهد.

وی افزود: توجه به نخبگان کشور همواره از  منویات مقام معظم رهبری بوده و احیای این باشگاه به دستور مستقیم رئیس جمهور انقلابی دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت  و در بهار پیروزی دلنشین انقلاب اسلامی ایران در سایه  همت و تلاش جهادی همکاران ما در  اداره کل نوسازی مدارس استان تهران مورد بهره برداری قرار گرفت.

خان محمدی ادامه داد: همانگونه که رئیس جمهور محترم نخبگان را سرمایه‌های ارزشمند کشور و حمایت عملی از آنان را سرمایه‌گذاری برای آینده کشور خواند، سازمان نوسازی مدارس کشور یکی از اولویت‌های مهم خود را توسعه زیر ساخت های مورد نیاز جامعه نخبگانی کشور به ویژه در حوزه دانش آموزی قرار داده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: همانطور که با قرار گرفتن بیش از ۶۴ درصد فضاهای آموزشی و پرورشی تحویلی دولت سیزدهم در مناطق روستایی و حاشیه شهرها، در مسیر تحقق عدالت آموزشی و تربیتی هستیم، با حمایت  ویژه از  نخبگان و استعدادهای برتر جامعه دانش آموزی کشور، زمینه تربیت مدیران و متخصصان شایسته و ویژه انقلاب اسلامی ایران را فراهم می نماییم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در پایان بیان کرد: سازمان نوسازی مدارس کشور توفیق داشت در دومین روز از دهه فجر چهل و پنجمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور وزیر محترم آموزش و پرورش به نیابت از رئیس محترم جمهور که به دلیل شرایط نامساعد جوی امکان حضور نیافت، از بشاگرد سرزمین صخره و سنگ در میان مردم  خونگرم و دانش آموزان عزیز این منطقه در جشنی باشکوه در سراسر کشور تعداد ۹۵۰ فضای آموزشی و پرورشی با  استعداد ۴۰۰۰ کلاس درس را به فرزندان عزیز ایران هدیه نماید.

زارع مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران نیز با ابراز خرسندی از برداشته شدن گامی مهم برای جامعه نخبگانی کشور، اظهار داشت: ساختمان باشگاه دانش پژوهان جوان با حداقل امکانات استاندارد و بدون زیر ساخت های لازم برای تبدیل شدن به یک باشگاه معتبر از ابتدای پاییز در اختیار مهندسین این اداره کل قرار گرفت و عملیات همزمان در  ابعاد مختلف طراحی، مقاوم سازی،  توسعه و اجرا در بستر به ظاهر آماده، در مدت زمان کم بسیار دشوار بود. از نگاه مهندسان غالباً ساخت یک مجموعه  جدید به مراتب از عملیات ترمیم و توسعه در یک ساختمان آماده دشوارتر  است.

وی افزود: آماده نمودن ساختمان برای باشگاهی که مورد تاکید شخص رئیس دولت و جامعه فرهیخته ای که مورد عنایت‌ مقام  معظم رهبری می باشند، مسئولیت همکاران ما را دو چندان نمود اما به حول و قوه الهی با تلاش شبانه روزی به معنای واقعی جهادی مهندسین و متخصصان سازمان و حمایت های شخص رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، در زمان کمتر از ۱۰۰ روز موفق شدیم‌ باشگاهی با استانداردهای مورد نیاز برای دانش آموزان نخبه کشور آماده کنیم.

وی ادامه داد: آماده سازی باشگاه در زیربنایی بیش از ۵۷۰۰ مترمربع با بخش های مختلف اداری، آموزشی، آزمایشگاه، کتابخانه، سایت کامپیوتر، خوابگاه، زمین ورزشی و سالن اجتماعات در دستور کار قرار گرفت و همه اتفاقات در زمان بندی فوق العاده به وقوع پیوست. به عنوان نمونه یکی از مجهزترین و به روز ترین سالن های اجتماعات کشور برای استفاده نخبگان و دانش آموزان المپیادهای کشوری و جهانی با امکان ارائه خدمات بین المللی برای ارتباط موثر نخبگان با مراکز علمی جهان، در کمتر از ۲۰ روز عملیاتی و راه اندازی گردید.

عباس زارع در پایان تصریح کرد: وقتی همه اتفاقات را در کنار محدودیت های مالی  مقایسه می کنیم به نتیجه ای جز حمایت های اثر گذار خیرین محترم، راهبری ارزشمند مدیران جهادی و شخص   ریاست سازمان نوسازی مدارس کشور که حداقل هفته ای یک بار شخصاً بر روند کار نظارت می نمود و نیز مجاهدت های خانواده بزرگ نوسازی مدارس کشور نمی رسیم.

وی ابراز امیدواری کرد با هدیه این باشگاه به استعدادهای برتر علمی کشور توانسته باشیم با تامین فضایی آرامش بخش، برای آماده نمودن مدیران و متخصصان نخبه ایران عزیز و افتخار آفرینی فرزندان ایران سهیم باشیم.

آیت الله سیدابراهیم رییسی رئیس جمهور در این مراسم ضمن تشکر از وزارت آموزش و پرورش جهت تسریع در راه اندازی باشگاه دانش پژوهان جوان، اظهار داشت: احیای این باشگاه نشان دهنده اعتقاد رئیس دولت به موضوع تعلیم و تربیت و حمایت از نخبگان دانش آموزی است.

وزیر آموزش و پرورش نیز ضمن تشکر از سازمان نوسازی و اداره کل نوسازی استان تهران راه اندازی باشگاه دانش پژوهان جوان را نقطه آغازی توصیف کرد و در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: با تلاش های همکاران ما در سازمان نوسازی در سراسر کشور دولت سیزدهم به کارگاه مدرسه سازی در کشور تبدیل شده است.

گفتنی است در آیین تجلیل از مدال‌آوران المپیادهای علمی جهانی و جشن احیای باشگاه دانش پژوهان به عنوان خانه نخبگان جوان کشور که در محل این باشگاه، با حضور وزیر آموزش و پرورش، وزیر علوم و  تحقیقات و رئیس جمهور  برگزار شد از ۲۸ نفر از مدال‌آوران رتبه‌های اول تا سوم المپیادهای علمی بین‌المللی در رشته‌های زیست‌شناسی، شیمی، ریاضی، فیزیک، کامپیوتر، نجوم و اخترفیزیک تجلیل شد.

سازمان نوسازی مدارس کشور در دولت سیزدهم با رویکرد فعال کردن گروه‌های جهادی و مردمی و توجه ویژه به جایگاه خیرین محترم تعداد ۶ هزار و ۷۵۶ فضای آموزشی و پرورشی به استعداد ۳۱ هزار و ۸۷۷ کلاس درس به دانش آموزان عزیز اهدا کرده است.



کلمات کلیدی


captcha