از وزیر و رئیس رسانه ملی تا حضور جمعی از دوست داران و هنرمندان در آیین ترحیم زنده یاد معصومی
تاریخ: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 12:34:53


http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 81031 || تاریخ : ۱۴۰۲/۰۹/۱۴ ۰۶:۵۵                 رادیو و تلویزیون

نکوداشت باشکوه هنرمندی متعهد، مردمی و خوش نام؛

از وزیر و رئیس رسانه ملی تا حضور جمعی از دوست داران و هنرمندان در آیین ترحیم زنده یاد معصومی


در آیین نکوداشت زنده یاد پروانه معصومی که یکشنبه ۱۲ آذرماه در مسجد بلال صداوسیما برگزار شد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون رئیس جمهور، رئیس و جمعی از معاونان رسانه ملی، مدیران شبکه ها و هنرمندان حضور داشتند.


از وزیر و رئیس رسانه ملی تا حضور جمعی از دوست داران و هنرمندان در آیین ترحیم زنده یاد معصومی

به گزارش جامعه ایده آل ؛در این مراسم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، محسن برمهانی معاون سیما، بخشی زاده معاون صدا، سیدتقی سهرابی معاون حقوقی رسانه ملی، محمد خزایی رئیس سازمان سینمایی کشور، محمود سالاری معاون هنری وزیر ارشاد، سیدمحمد یاشار نادری مدیرعامل بنیاد روایت فتح، احسان محمد حسنی مسئول سازمان هنری رسانه‌ای اوج، نادعلی عضو و سخنگوی شورای شهر، مریم پیرکاری مدیر عامل موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و جمعی از هنرمندان، اهالی رسانه، خانواده و دوستداران آن مرحومه حضور داشتند.

آیین بزرگداشت زنده یاد معصومی با اجرای حسن سلطانی آغاز شد و پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید با قرائت علی خشنود قاری بین المللی، حاج مرتضی طاهری به مداحی اهل بیت (ع) پرداخت و حجت الاسلام والمسلمین موسوی مطلق درباره زنده یاد معصومی به ایراد سخنرانی پرداخت.
در این مراسم همچنین پیام تسلیت رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس رسانه ملی به مناسبت درگذشت بانوی هنرمند پروانه معصومی قرائت شد و اثر جدید تلویزیونی از تولیدات روابط عمومی معاونت سیما در خصوص آثار زنده یاد معصومی برای نخستین بار پخش شد.
رئیس رسانه ملی، در بخشی از پیام خود فقدان تأسف‌بار پروانه معصومی، هنرمند الگو و پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون را موجب تألم و اندوه اهالی رسانه و جامعه هنری کشور توصیف کرده و روحیه مردمی و سیره انقلابی آن بانوی توانمند، استوار و خوش‌نام را در کنار نقش‌آفرینی‌های هنرمندانه‌اش در آثار ماندگار سینما و تلویزیون از گنجینه های جامعه هنری توصیف کرده بود.
معاون سیما هم در فرازی از پیام تسلیت خود، وی را پیشکسوت ترازِ عرصه هنر توصیف و خاطر نشان کرده بود  که مرحومه معصومی با بیش از پنج دهه فعالیت در آثار تلویزیونی و سینمایی؛ بارها در قامت مادری مهربان و دلسوز، قاب هایی خاطره انگیز و ماندگار را برای مردم به یادگار گذاشته است.
در ادامه مراسم ترحیم زنده یاد معصومی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت این بانوی هنرمند و پیشکسوت کشورمان گفت: وی از بزرگان جامعه هنری بود و حق بزرگی بر گردن جامعه هنری داشت و در طول حیات طیب و مبارک خود، آثار بی نظیری را در حوزه هنر خلق کرد.
محمدمهدی اسماعیلی خاطرنشان کرد: مرحومه معصومی از بزرگان و سرآمدان حوزه سینمای کشور بود و در یک منظومه مسنجم و چند دهه ای با یک وقار و متانت و با هنرنمایی مخصوص خود، نامی ماندگار را در فرهنگ و هنر کشورمان ثبت کرد.
وی تاکید کرد: برای ما فقدان این بانوی ارجمند بسیار جای تاسف و تاثر است. وی علاوه بر نقش آفرینی های هنری، شخصیت اجتماعی ممتازی داشتند که برآمده از هویت خانوادگی و شخصیت والای این بانوی گرامی بود.
بانو معصومی در اتفاقات مهم در کنار مردم بود و به اعتقادات جامعه افتخار می کرد. این هنرمند فقید با صراحت از ارزش های ایران اسلامی صحبت و دفاع می کرد و هیچ نگرانی از نوع واکنش ها نداشت و با یک آرامش و طمأنینه، همان صفاتی که در سنت دینی برای مردان و زنان بزرگ و آزاده شنیدیم در رفتار و منش و سیره و سلوک این بانوی فرهنگ و هنر کشور مشاهده می کردیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بی شک درگذشت پروانه معصومی، یک فقدان تاثربرانگیز است و ما امروز یکی از اسوه های بی نظیر هنری کشور را از دست دادیم و جبران این فقدان برای جامعه هنری آسان نخواهد بود. در این جا لازم می بینم از طرف خودم و همکارانم بار دیگر به خانواده محترم، همکاران و جامعه هنری تسلیت عرض کنم.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: ان شالله بتوانیم با ترویج مشی و سلوک این بانوی بزرگوار، اسوه همیشه جاوید برای اهالی فرهنگ و هنر و کسانی که در این مسیر هستند و در آینده خواهند بود معرفی کنیم.
مسعود ده نمکی کارگردان سینما و تلویزیون کشورمان و محمد مهدی عسگرپور کارگردان تلویزیون هم در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداختند. ده نمکی در این مراسم ضمن تسلیت به جامعه هنری و خانواده مرحومه معصومی گفت: بخش عظیمی از عالم هنر که نمی توان برای آن قیمت گذاری کرد، سرمایه انسانی عالم هنر است که مسئولان نسبت به این مهم باید تعهد داشته باشند. کسی که به این سطح می رسد یعنی از حیطه بازیگری تبدیل به مولف در حرفه خودش می شود نباید از وی  غافل شد.
این کارگردان سینما و تلویزیون در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: با آن که همواره سیل عظیمی از دانش آموختگان هنر وارد این حیطه می شوند اما شخصی که دارای تجربه است قابل تکریم است و مدیران باید ارزش این عزیزان را مهم بدانند.
ده نمکی افزود: آن چه در روایات از باقیات و صالحات غیر از نام نیک و فرزند صالح وجود دارد وقتی به مضامین توجه می کنیم غیر از کتاب، اثری است که موثر از خود برجای می گذارد. افراد هر چند محبوب با گذشت زمان و تغییر نسل، نامشان کم کم فراموش می شود ولی این اثر است که همواره در یادها و خاطره ها باقی می ماند و زنده یاد پروانه معصومی آثاری از خود برجای گذاشت که همواره در ذهن ها باقی خواهد ماند.
عسگرپور هم در این مراسم گفت: امروز روز، تکریم بانوی بزرگواری است که به گواه آثارش همواره در کارهای ارزشمندی حضور داشت و به واسطه مجموعه فعالیت هایش که بخشی از آن در فضای فیلم و فیلم سازی بود و بخشی هم مشارکت در انجام کارهای خیر، نام نیکشان همیشه در اذهان باقی خواهد ماند.
شایان گفتن است جمعی دیگر از اهالی هنر و سینما همچون علی دهکردی، جواد شمقدری، مهران مهام، بهمن دان و ... حضور داشتند و جمعی دیگر که به دلیل حضور در پروژه های سینمایی و تلویزیونی یا عدم حضور در تهران، نتوانستد در این نکوداشت حضور پیدا کنند با ارسال پیام های صوتی جداگانه به روابط عمومی سیما، تالمات خود را از فقدان این هنرمند توانا ابراز و با خانواده و جامعه هنری همدردی کردند.
پوراندخت مهیمن، ابوالفضل همراه، آزیتا ترکاشوند، مجید شهریاری، انوشه معظمی، محسن افشانی، علیرضا استادی، حسام خلیل نژاد از جمله هنرمندانی بودند که پیام های صوتی خود را ارسال کردند و به خاطر محدودیت زمانی، پیش از صحبت های نیما معصومی فرزند مرحومه، پیام صوتی محمودپاک نیت بازیگر تلویزیون و انسیه شاه حسینی کارگردان در مجلس بزرگداشت زنده یاد معصومی پخش شد.
پس از صحبت های نیما معصومی فرزند مرحومه معصومی، به دلیل ارادت آن درگذشته به مقام شهدا، در پخش پایانی مراسم، حاضران در کنار قبور شهدای گمنام مسجد بلال، با قرائت فاتحه ای به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.
آیین نکوداشت مرحومه پروانه معصومی با حضور مردم، هنرمندان، پیشکسوتان و مسئولان، یکشنبه ۱۲ آذر ساعت ۱۴ تا ۱۶ به میزبانی معاون سیما و با همراهی سازمان ها و نهادهای فرهنگی و هنری کشور، در مسجد بلال سازمان صداوسیما برگزار شد و بخش هایی از این رویداد از قاب شبکه نمایش پخش شد.

برای دیدن تصاویر بیشتر از مراسم یادبود مرحومه معصومی اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام



کلمات کلیدی


captcha