واگنر با پیشنهاد بلاروس برای توقف درگیری‌ها موافقت کرد
تاریخ: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 10:31:29


http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 76534 || تاریخ : ۱۳۰۲/۰۴/۰۴ ۰۶:۵۳                 آمریکا اروپا

لحظه به لحظه با کشمکش های مسکو و گروه واگنر

واگنر با پیشنهاد بلاروس برای توقف درگیری‌ها موافقت کرد


به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، فرمانده واگنر در پیام صوتی از بازگشت جنگجویانش به پایگاه هایشان برای جلوگیری از خونریزی خبر داد.


واگنر با پیشنهاد بلاروس برای توقف درگیری‌ها موافقت کرد

به گزارش سرویس بین الملل جامعه ایده آل ؛  دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه بر ضرورت حمایت از رئیس جمهور روسیه تأکید کرد.

 
تشکر پوتین از وساطت رئیس جمهور بلاروس
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، دفتر ریاست جمهوری بلاروس اعلام کرد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از همتای بلاروسی خود به دلیل جلب موافقت رئیس گروه واگنر بر ای عقب نشینی از مواضعش تشکر کرد.

 
پذیرش پیشنهاد میانجیگیری بلاروس و آغاز عقب‌نشینی نیروهای واگنر
دفتر رییس جمهور بلاروس از قبول پیشنهاد توقف درگیری‌ها بین ارتش روسیه و گروه نظامی واگنر خبر داد.
دفتر ریاست جمهوری بلاروس اعلام کرد ، الکساندر لوکاشنکو ، رئیس جمهور بلاروس پیشنهادی مبنی بر توقف درگیری‌ها به یوگنی پریگوژین فرمانده گروه نظامی واگنر ارائه کرده که این پیشنهاد مورد پذیرش پریگوژین قرار گرفته است.
سخنگوی ریاست جمهوری بلاروس اعلام کرد : صبح امروز ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، همتای بلاروس خود را در جریان وضعیت جنوب روسیه با شرکت نظامی خصوصی واگنر قرار داد و سران دو کشور در مورد اقدامات مشترک توافق کردند.
سخنگوی ریاست جمهوری بلاروس افزود : رئیس جمهور بلاروس علاوه بر مشخص کردن وضعیت از طریق کانال های خود و در توافق با رئیس جمهور روسیه، با رئیس گروه واگنر یوگنی پریگوژین گفتگو کرد.
به گفته این مقام بلاروسی ، مذاکرات در طول روز شنبه به طول انجامید و در نتیجه، آنها در مورد غیرقابل قبول بودن کشتار خونین در خاک روسیه به توافق رسیدند. یوگنی پریگوژین پیشنهاد رئیس جمهور بلاروس برای توقف حرکت افراد مسلح شرکت واگنر در خاک روسیه و برداشتن گام های بیشتر برای تنش زدایی را پذیرفت.
سخنگوی ریاست جمهوری بلاروس افزود : در حال حاضر، روی میز یک گزینه کاملاً سودآور و قابل قبول برای حل وضعیت با تضمین های امنیتی برای جنگنده های واگنر موجود است.
پس از اعلام قبول پیشنهاد بلاروس مبنی بر توقف فوری درگیری‌ها ، پریگوژین اعلام کرد:
اکنون لحظه‌ای فرا رسیده است که احتمال ریختن خون زیاد است، بنابراین با درک تمام مسئولیت ریختن خون روس ها، ستون‌های خود را برمی گردانیم و طبق برنامه در جهت مخالف به سمت اردوگاه‌های صحرایی خود حرکت می‌کنیم.

 
بازگشت نیروهای واگنر به پایگاه هایشان
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، فرمانده واگنر در پیام صوتی از بازگشت جنگجویانش به پایگاه هایشان برای جلوگیری از خونریزی خبر داغد.

 
لوکاشنکو با هماهنگی پوتین با رئیس واگنر گفتگو کرد
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، گفتگوهای لوکاشنکو با رئیس گروه واگنر با هماهنگی پوتین صورت گرفت. فرمانده گروه واگنر پیشنهاد لوکاشنکو را درباره توقف پیشروی نیروهایش به مسکو پذیرفت.

گفتگوی وزیر خارجه کشورمان با سرگی لاوروف همتای روس درباره تحولات ان کشور
حسین امیرعبداللهیان و سرگئی لاوروف وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، در یک گفتگوی تلفنی، آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و همچنین تحولات مربوط به وضعیت ایجاد شده در مناطقی از روسیه را مورد رایزنی قرار دادند .
پوتین: خائنان تاوان اقدام خود را خواهند داد
 
وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی با حمایت از حاکمیت قانون در همه کشورها از جمله کشور همسایه و دوست روسیه و انتقاد از هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی کشورها،شرایط داخلی روسیه را یک موضوع کاملا داخلی تلقی و اظهار اطمینان کرد که کشور روسیه از این مرحله عبور خواهد کرد.
سرگئی لاوروف نیز با اشاره به اظهارات رئیس جمهور روسیه، بر اعمال کامل حاکمیت قانون بر تمامیت ارضی این کشور تاکید کرد و افزود، روسیه به سرعت از این وضعیت عبور می کند.
وزیر امور خارجه روسیه در ادامه ضمن ارزیابی روابط سطح بالای دوکشور، بر پیگیری توافقات دوجانبه تاکید کرد.

 
شورای امنیت قزاقستان، برای بررسی تحولات روسیه فردا تشکیل جلسه خواهد داد
شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد شورای امنیت ملی قزاقستان فردا یکشنبه به درخواست رئیس جمهور این کشور، درباره تحولات روسیه تشکیل جلسه خواهد داد .
امریکا سفارتخانه های خود را درباره حادثه روسیه ملزم به سکوت کرد
شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از وال استریت ژورنال اعلام کرد وزارت خارجه امریکا سفارتخانه های خود را ملزم کرده درباره حوادث جاری در روسیه سکوت کنند .

 
اوکراین: شورش مسلحانه در روسیه فرصتی برای اوکراین است
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کی یف(اوکراین)، معاون وزیر دفاع اوکراین شنبه گفت روسیه با حمله به اوکراین روندی را آغاز کرد که به نابودی خود منجر شد. به اعتقاد این مقام اوکراینی، شورش گروه واگنر «فرصتی» برای اوکراین است.

 
رئیس جمهور روسیه: خائنان تاوان اقدام خود را خواهند داد
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، ولادیمیر پوتین گفت: با یک شورش مسلحانه مواجه هستیم. برخی ها فریب داده شده و به این شورش پیوسته اند. شورش مسلحانه خنجری از پشت است و ما از کشورمان دفاع خواهیم کرد. با خائنانی که برای تحقق منافع شخصی خود به ضرر منافع ملی تلاش می کنند، برخورد خواهیم کرد. شورشیان و خائنان از مجازات ما در امان نخواهند بود.
 
لحظه به لحظه با تحولات روسیه| شورش مسلحانه «واگنر»/ پوتین: آنچه امروز با آن روبه رو هستیم خیانت داخلی است- اخبار اروپا - اخبار بین الملل تسنیم | Tasnim
 
اوضاع در استان روستوف همچنان دشوار است. به عنوان رئیس جمهور کشور برای دفاع از آن تمام تلاش خود را به کار خواهم گرفت. نیروهای مسلح برای از پای درآوردن کسانی که این شورش مسلحانه را ترتیب داده اند، دستور دارد. کسانی که این شورش مسلحانه را انجام داده اند به روسیه خیانت کرده اند و باید عواقب این کار خود را بپذیرند. دستگاه های امنیتی دستور دارند که وضع مبارزه با تروریسم اعلام کنند. تدابیری شدیدی برای بازگرداندن اوضاع در استان روستوف اتخاذ خواهد شد.


فرمانده واگنر: روسیه با بالگرد و جنگنده نیروهای ما را هدف قرار می دهد
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره موسس شرکت واگنر مدیریت نظامی روسیه را به هدف قرار دادن نیروهایش با بالگردها و جنگنده ها متهم کرد.

 
رئیس کمیته قانونگذاری دومای روسیه: نیروهای واگنر سلاح های خود را زمین بگذارند تا مجازات نشوند
شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد رئیس کمیته قانونگذاری دومای روسیه گفت: نیروهای واگنر همچنان می توانند سلاحهای خود را زمین گذاشته و از مجازاتشان جلوگیری کنند.

 
 اوضاع لوهانسک آرام است
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، مسئولان حامی روسیه در لوهانسک اعلام کردند اوضاع در این استان و مرزها آرام و تحت کنترل است.

قدیروف از اعزام نیرو‌های خود برای محافظت از روسیه خبر داد
در حالی که روسیه، به ویژه در روستوف در جنوب این کشور، با شورش مسلحانه گروه شبه نظامی واگنر مواجه است، رمضان قدیروف رئیس جمهور چچن شنبه اعلام کرد نیرو‌های خود را به «مناطق پر تنش» روسیه اعزام کرده است.

قدیروف از اعزام نیرو‌های خود برای محافظت از روسیه خبر داد
قدیروف از اعزام نیرو‌های خود برای محافظت از روسیه خبر دادبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه از مسکو (روسیه)، در حالی که روسیه، به ویژه در روستوف در جنوب این کشور، با شورش مسلحانه گروه شبه نظامی واگنر مواجه است، رمضان قدیروف رئیس جمهور چچن شنبه اعلام کرد نیرو‌های خود را به «مناطق پر تنش» روسیه اعزام کرده است.


تشکیل نشست کبری در انگلیس در پی وقایع روسیه
رسانه‌ها در انگلیس اعلام کردند در پی وقایع اخیر روسیه و اقدامات گروه واگنر دولت انگلیس نشست اضطراری موسوم به کبری برگزار می‌کند.

 

رسانه‌ها در انگلیس اعلام کردند در پی وقایع اخیر روسیه و اقدامات گروه واگنر دولت انگلیس نشست اضطراری موسوم به کبری برگزار می‌کند.در این نشست که قرار است با حضور مقامات عالیرتبه سیاسی و نظامی این کشور برگزار شود درباره وقایع اخیر روسیه و واکنش‌ها به ان گفتگو و تبادل نظر می‌شود.
قرار است دولت انگلیس پس ازبرگزاری این نشست، با متحدان غربی و شماری از اعضای ناتو تلفنی دراین باره گفتگو کند.

وزرای خارجه گروه هفت درباره اوضاع روسیه گفتگو کردند
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل (بلژیک)، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد وزرای امور خارجه گروه هفت شنبه برای «تبادل نظر درباره اوضاع روسیه با یکدیگر گفتگو کردند».

وزرای خارجه گروه هفت درباره اوضاع روسیه گفتگو کردند

سخنگوی کرملین: پوتین در کرملین است و کار می‌کند
دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهور روسیه شنبه گفت: ولادیمیر پوتین در کرملین است و در آن جا کار می‌کند.

 

سخنگوی کرملین: پوتین در کرملین است و کار می‌کند

 

پسکوف در بحبوحه شورش مسلحانه گروه شبه نظامی واگنر این سخنان را بیان کرد.
خبرگزاری رسمی روسیه (ریانووستی) به نقل از پسکوف اعلام کرد: «رئیس جمهور در کرملین کار می‌کند». ریانووستی درباره شایعات شبکه‌های اجتماعی درباره اینکه پوتین به علت شورش، مسکو را ترک کرده است، از پسکوف سؤال کرد.

 
تسلط واگنر برتاسیسات نظامی ورونژ
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره رویترز به نقل از منبع امنیتی اعلام کرد نیروهای واگنر برتاسیسات نظامی در شهر ورونژ تسلط یافتند .
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره ، وزیرخارجه کنیا گفت : وزیر خارجه روسیه به من گفت که دولت روسیه کنترل اوضاع را به دست خواهدگرفت و همه چیز بروفق مراد خواهد بود .
سخنگوی کرملین هم گفت : پوتین در دفترش درکرملین حضور دارد و اوضاع را از آن جا پیگیری می کند.

 
جنگ روانی غرب برای تشدید شکاف در اردوگاه روسیه-شبکه خبر
جنگ روانی و رسانه‌ای سنگین آمریکا و غرب برای تشدید شکاف و دودستگی در اردوگاه روسیه ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از مسکو ، درحالیکه اتهامات یوگنی پریگوژین فرمانده نیروهای نظامی واگنر علیه وزارت دفاع روسیه در حال تبدیل شدن به بحرانی تمام عیار در این کشور است، رسانه‌های غربی تلاش می‌کنند با تحریک رسانه‌ای و جنگ روانی به بحران و ناامنی دامن بزنند.

 

در پی رخدادهای دیشب و امروز ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ، اقدام یوگنی پریگوژین فرمانده گروه نظامی واگنر را خیانت به کشور و مردم دانست و این اقدام را مصداق خنجر از پشت به میهن دانست.
پوتین پس از نشست با فرماندهان نظامی در یک سخنرانی تلویزیونی گفت : آنچه که در حال رخ دادن است یک شورش و یک خیانت آشکار است.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد : پاسخ این خیانت سخت خواهد بود و هیچ سازشی وجود نخواهد داشت.

 
رئیس مجلس سنای روسیه: از پوتین حمایت می کنیم
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره والنتینا ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه( رئیس مجلس سنای روسیه )گفت : از رئیس جمهور پوتین به طور کامل حمایت می کنیم، قدرت کشور در وحدت و عدم تسامح با خائنان است.

 
پوتین : شورش مسلحانه واگنر ، خنجر از پشت علیه روسیه بود
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ، اقدام یوگنی پریگوژین فرمانده گروه نظامی واگنر را خیانت به کشور و مردم دانست و این اقدام را مصداق خنجر از پشت به میهن دانست.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از مسکو ، پوتین پس از نشست با فرماندهان نظامی در یک سخنرانی تلویزیونی گفت : آنچه که در حال رخ دادن است یک شورش و یک خیانت آشکار است.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد : پاسخ این خیانت سخت خواهد بود و هیچ سازشی وجود نخواهد داشت.
 روسیه گفت : به همه شرکت کنندگان در شورش مسلحانه دستور تسلیم داده می‌شود ، اما اگر تبعیت نکنند ، پاسخ سختی دریافت خواهند کرد.

 
فرمانده نیروهای واگنر تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرد
سازمان امنیت فدرال و وزارت دادگستری روسیه از آغاز تحقیقات جنایی علیه یوگنی پریگوژین فرمانده نیروهای نظامی واگنر خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از مسکو ، سازمان امنیت فدرال روسیه بامداد شنبه اعلام کرد : اداره تحقیقات سرویس ویژه فدرال روسیه یک پرونده جنایی علیه یوگنی پریگوژین بر اساس بند ۲۷۹ قانون کیفری فدراسیون روسیه در مورد سازماندهی شورش مسلحانه اعلام کرد.


فرمانده واگنر: یک بالگرد ارتش روسیه را سرنگون کردیم
شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، (یوگنی پریگوژین) موسس شرکت واگنر اعلام کرد ما برای نبرد در جبهه جنگ مانع تراشی نمی کنیم بلکه مانع از فرار مجرمین از مجازات یعنی شویگو (وزیر دفاع روسیه) و گراسیموف (رئیس ستاد کل ارتش روسیه) می شویم.
کشمکش های مسکو و گروه واگنر
موسس شرکت واگنر افزود : درحال حاضر دو هواپیما درحال پرواز هستند و برای انجام حمله تلاش می کنند اما کشور حمله به سرزمینش را تحمل نخواهد کرد.
پریگوژین افزود : یک بالگرد به طرف غیرنظامیان تیراندازی کرد و ما آن را سرنگون کردیم و فرمانده ستاد ارتش با هدف قرار دادن مناطق مسکونی دچار اشتباه شده است.

 
فرمانده واگنر: نیروهای ما از مرز عبور کردند و به طرف روستوف در روسیه پیش می روند
شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، یوگنی پریگوژین فرمانده نیروهای واگنر اعلام کرد مردان من از مرز عبور کردند و به طرف روستوف در روسیه پیش می روند و برای رویارویی با ارتش روسیه آماده اند.

 
 تصاویری از تشدید تدابیر امنیتی و استقرار نیروهای ارتش روسیه در مسکو
شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش تصاویری از استقرار نیروهای ارتش روسیه در خیابانهای مسکو پخش کرد.

 خبرگزاری تاس روسیه نیز از استقرار و تقویت نیروهای امنیتی در مسکو و تشدید حفاظت از مراکز عمومی و تاسیسات زیربنایی خبر داد.

 
سرویس امنیت فدرال روسیه: اظهارات پریگوژین دعوت به آغاز منازعه مسلحانه در روسیه است
شبکه تلویزیونی روسیا الیوم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد ، سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد اظهارات پریگوژین (فرمانده نیروهای واگنر) و رفتار او ، دعوت به آغاز منازعه مسلحانه در روسیه و خنجر زدن از پشت به نظامیان روس است.

 
کمیته ملی مبارزه با تروریسم روسیه : فرمانده واگنر با مجازات تا 20 سال حبس مواجه است
شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، کمیته ملی مبارزه با فساد روسیه اعلام کرد تحقیقات از فرمانده واگنر درباره تلاش برای نافرمانی مسلحانه انجام خواهد شد.
این کمیته افزود : فرمانده نیروهای واگنر با مجازات تا 20 سال حبس مواجه خواهد بود.

 
 دادستان کل روسیه از صدور کیفرخواست قضایی علیه فرمانده نیروهای واگنر خبر داد
شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، خبرگزاری تاس به نقل از دادستان کل روسیه اعلام کرد کیفرخواست قضایی علیه فرمانده نیروهای واگنر پس از اقدامات تحریک آمیزش برای نافرمانی مسلحانه ، ارائه شده است.

 
کرملین: پوتین از تحولات مربوط به فرمانده نیروهای واگنر مطلع و تدابیر لازم اتخاذ خواهد شد
شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از تحولات مربوط به فرمانده نیروهای واگنر مطلع شد و تدابیر لازم اتخاذ خواهد شد.

 
فرمانده نیروهای واگنر تهدید کرد از نیروهای ارتش روسیه انتقام خواهد گرفت
شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، فرمانده نیروهای واگنر از حمله به پایگاه نیروهای تحت فرمان خود با یک موشک خبر داد و افزود این حمله از پشت سر یعنی از سوی نیروهای روسیه انجام شده است.
فرمانده نیروهای واگنر تهدید کرد درپی حمله موشکی ارتش روسیه به مواضع نیروهایش ، انتقام خواهد گرفت.
وی از ارتش روسیه خواست با نیروهای گروه واگنر مقابله نکنند.



کلمات کلیدی


captcha