از اتحادیه اروپا تا ۳۱ اکتبر خارج می‌شویم
تاریخ: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 22:33:44


http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 41895 || تاریخ : ۱۳۹۸/۰۵/۰۲ ۲۳:۵۳                 آمریکا اروپا

اولین وعده‌های نخست وزیر جدید انگلیس؛

از اتحادیه اروپا تا ۳۱ اکتبر خارج می‌شویم


ایرانیان_بوریس جانسون نخست وزیر جدید انگلیس وعده داد در ۳۱ اکتبر به هر قیمتی که باشد از اتحادیه اروپا خارج می‌شود.


از اتحادیه اروپا تا ۳۱ اکتبر خارج می‌شویم

به گزارش شبکه خبری ایرانیان، بوریس جانسون، پس از دیدار با ملکه این کشور و دریافت ماموریت تشکیل دولت جدید در انگلیس، در نخستین سخنانش، با شور و هیجان زاید الوصفی که از ویژگی های اوست، وعده داد همه مشکلات انگلیس را در دوران نخست وزیری اش رفع و انگلیس را بهشت خواهد کرد.
در حالی که صدای تظاهرات مخالفان بوریس جانسون در اطراف دفتر نخست وزیری به گوش می رسید که با تند ترین الفاظ به وی و دولتش حمله می کردند ، بوریس جانسون در سخنانش به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس، وعده داد معضلات موجود در بخش های مسکن، امنیت، آموزش، بهداشت و درمان، رفاه اجتماعی، دستمزد کارکنان، بازرگانی و خلاصه همه مشکلات و بحران های این کشور را برطرف سازد.
وی افزود: خیابان ها امن می شود؛ شمار نیروهای پلیس افزایش می یابد؛ مدت انتظار برای دیدن یک پزشک، کاهش می یابد؛ مشکلات رفاه اجتماعی برای همیشه برطرف می شود؛ به دانش آموزان در سراسر کشور کمک خواهد شد؛ کشور زیر نظر وی، متحد خواهد شد؛ سرمایه گذاری در انگلیس، رونق خواهد گرفت و دانشمندان و شرکت ها و موسسات پژوهشی، با توان بیش تر، به تولید دانش مشغول خواهند شد.
نخست وزیر جدید انگلیس، بدون اشاره به چگونگی اجرای وعده هایش، همه موارد خوب همچون آزادی، رعایت قانون، برابری افراد، آزادی بیان، دموکراسی و رفاه را به مردم کشورش وعده داد و در این باره با شور و هیجان همیشگی سخن گفت.
وعده های بوریس جانسون، فقط به درون انگلیس محدود نشد و وی قول داد تا 31 اکتبر، این کشور را از اتحادیه اروپا خارج کند و هشدار داد اگر اتحادیه اروپا و 27 کشور عضو آن، به توافق جدیدی با وی دست نیابند، بدون توافق از این اتحادیه خارج خواهد شد.
بوریس جانسون به سه میلیون و دویست هزار شهروند اتحادیه اروپا که در انگلیس مشغول کارند وعده داد حقوقشان در دولت وی، تامین می شود. همچنین وی گفت جایگاه انگلیس را در جهان، ارتقا خواهد داد.

چالش های جانسون در پست نخست وزیری
­در پی گزینش "بوریس جانسون" به عنوان رهبر جدید حزب محافظه کار و نخست وزیر بعدی انگلیس، مردم در منطقه ولز اعلام کردند با راهپیمایی و تظاهرات، جدایی این منطقه را از بریتانیا خواستار خواهند شد.
روزنامه مترو هم نوشت نوشت حزب ملی منطقه ولز، پلاید کومری (Plaid Cymru)، اعلام کرد: زمانی که " دلقکی" همچون "بوریس جانسون" نخست وزیر کشور شود، مردم منطقه ولز حق دارند برای استقلال خودشان بجنگند.
 
گزارش اختصاصی از آخرین روز می و اولین روز جانسون
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
با صداها:
1 – جرمی کوربین – رهبر حزب کارگر انگلیس
2 – ترزا می – نخست وزیر مستعفی انگلیس
3 – بوریس جانسون – نخست وزیر جدید انگلیس
4 – میشل بارنیه – نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت
5 – شهروند انگلیسی
 
رهبر حزب کارگر انگلیس: نخست وزیر باید برای عملکردش شرمسار باشد
"جرمی کوربین" در نود و پنجمین و آخرین نشست پرسش از " ترزا می" به عنوان نخست وزیر انگلیس، شرایط اقتصادی و اجتماعی این کشور را رو به وخامت توصیف کرد و مایه شرمساری نخست وزیر دانست.
رهبر حزب کارگر انگلیس امروز در پارلمان انگلیس و در فضای پر هیاهو و جنجالی واپسین ساعات نخست وزیری "ترزامی" گفت: سه سال گذشته کودکان فقیر بیشتر شدند و شمار بازنشستگان و مستمری بگیران و حتی افراد شاغل که مجبورند با کمک موسسات خیریه شکم خود را سیر کنند افزایش یافته است.
وی افزود: در این مدت جرم و جنایت نیز در کشور سیرصعودی به خود گرفته، انتظار بیماران برای درمان طولاتی تر شده و بی خانمانی هم افزایش یافته است آیا نخست وزیر درباره هیچکدام از این شرایط احساس شرمندگی نمی کند؟
"جرمی کوربین" در ادامه انتقاد از عملکرد نخست وزیر انگلیس به مواردی که به گفته او کاهش یافته اشاره کرد و گفت: بودجه مدارس دولتی بر خلاف وعده نخست وزیر کم شده، نیروهای پلیس کاهش یافته، شمار پزشکان کمتر شده، پرداخت وجه برای تماشای تلویزیون حتی برای افراد بالاتر از 75 سال حذف نشده است.
رهبر حزب کارگر انگلیس با بیان اینکه ما پنجمین کشور ثروتمند جهان هستیم افزود: کاملا غلط است که حتی یک نفر در این کشور کارتن خواب باشد اما بررسی های میدانی نشان می دهد اینگونه زندگی فاجعه بار رو به فزونی است.
"جرمی کوربین" عملکرد "ترزا می" درباره برگزیت را هم به باد انتقاد گرفت و گفت: درباره "برگزیت" خطوط قرمزی که نخست وزیر تعیین کرده بود موجب شد ایجاد هرگونه توافق نابود شود و هنگامیکه خود نخست وزیر زمان های اعلام شده برای خروج از اتحادیه اروپا را نادیده گرفت اعتبارش را برای اجرای برگزیت از دست داد.
رهبر پر جمعیت ترین حزب انگلیس با بیان اینکه شاهد سه سال مذاکرات بی نتیجه بر سر برگزیت بوده است افزود: اکنون نیز نخست وزیری روی کار آمده است که برنامه ای در این باره ندارد و برای خروج از اتحادیه اروپا در پی تغییر مفاد توافق است در حالی که اتحادیه اروپا پیشتر آن را رد کرده است و درباره خروج بدون توافق مورد نظر "بوریس جانسون" هم هر کسی که از پیامدهای زیانبار آن برای کشور آگاه است با آن مخالفت کرده است.
"ترزامی "در پاسخ، با دفاع از عملکردش گفت: من بدون خستگی همه تلاشم را به کار گرفتم تا یک توافق خوب برای خروج از اتحادیه اروپا حاصل و در مجلس تصویب شود.
وی با اشاره به "جرمی کوربین" افزود: این آقا با رای منفی به این توافق و همچنین به خروج بدون توافق هنگامیکه احتمال داشت توافقی در این کشور حاصل شود فقط به فکر منافع حزبی بود و اکنون ایشان باید شرمنده این رفتارهایش باشد.
"ترزا می" عصر امروز به وقت محلی و پس از سه سال نخست وزیری استعفا کرد و "بوریس جانسون" وزیر امور خارجه مستعفی اش جای او را گرفت.
"بوریس جانسون" در نخستین سخنرانی پس از اعلام نتیجه رای گیری از اعضای حزب و پیروزی بر "جرمی هانت" رقیب حزبی اش‏، مبارزه با "جرمی کوربین "را یکی از برنامه های خود اعلام کرد.
 
وعده های جانسون
نخست وزیر جدید انگلیس در نخستین نطق خود پس از تصدی رسمی این مسئولیت بر اجرای طرح برگزیت طبق برنامه ریزی زمانی انجام شده تاکید کرد.
بوریس جانسون پس از دیدار با ملکه انگلیس و تفویض رسمی مسئولیت نخست وزیری کشورش در نطقی در جمع خبرنگاران از مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس در لندن گفت: ما به وعده های مکرر پارلمان به مردم، جامه عمل خواهیم پوشاند بطوریکه سی و یکم اکتبر (نهم آبان ماه) از اتحادیه اروپا خارج خواهیم شد بدون اینکه هیچ اما و اگری مطرح باشد. ما یک توافقنامه جدید را منعقد خواهیم کرد که بهتر باشد. ما فرصتها برای انگلیسی ها را به حداکثر خواهیم رساند و در عین حال، این امکان را فراهم خواهیم کرد که مشارکت جدید و هیجان انگیزی با دیگر کشورهای اروپایی بوجود بیاوریم و این مشارکت مبتنی بر تجارت آزاد و پشتیبانی متقابل باشد. من اطمینان خاطر کامل دارم که در بازه زمانی نود و نه روزه، ما این وعده ها را عملی خواهیم کرد. اما یک نکته را می دانید؟ ما نود و نه روز صبر نخواهیم کرد زیرا مردم انگلستان به اندازه کافی صبر کرده اند. زمان آن فرارسیده است که کار انجام شود و تصمیم اتخاذ شود و رهبری قدرتمندی نمایش داده شود و وضعیت این کشور به سمت بهتر شدن تغییر کند.

وی افزود: وظیفه بنده این است که خیابانهای شما (مردم) را امن تر کنیم. ما این کار را با استقرار بیست هزار پلیس دیگر در خیابانها انجام خواهیم داد و برنامه جذب نیرو برای این منظور را شروع خواهیم کرد. وظیفه بنده این است که کاری نکنم شما سه هفته منتظر بمانید برای اینکه پزشکتان شما را معاینه کند. ما همین هفته کارهایی را شروع می کنیم برای اینکه بیست بیمارستان را امروزی کنیم و اطمینان حاصل کنیم که بودجه سازمان ملی بهداشت و درمان، واقعا به خطوط مقدم برسد. وظیفه بنده محافظت از شما یا والدین شما و پدربزرگان و مادربزرگان شما در مقابل ترس فروش خانه برای تامین هزینه های درمانی است. به همین علت، بنده امروز از مقابل دفتر نخست وزیری در خیابان داونینگ (در لندن) اعلام می کنم که ما یک بار برای همیشه، بحران را در شبکه درمانی اجتماعی حل و فصل خواهیم کرد و این کار را با برنامه روشنی انجام خواهیم داد که آماده کرده ایم برای اینکه به همه شهروندان پیر جامعه، کرامت و امنیتی بدهیم که شایستگی آن را دارند.



کلمات کلیدی


captcha