کاخ سفید، سپاه را «سازمان تروریستی» اعلام کرد!
تاریخ: ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت: 00:11:31


http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 39334 || تاریخ : ۱۳۹۸/۰۱/۱۹ ۲۰:۵۳                 آمریکا اروپا

در ادامه اقدامات ضد ایرانی مقامات آمریکایی؛

کاخ سفید، سپاه را «سازمان تروریستی» اعلام کرد!


ایرانیان_دولت آمریکا، رسما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی اعلام کرد


کاخ سفید، سپاه را «سازمان تروریستی» اعلام کرد!

به گزارش شبکه خبری ایرانیان، در پی ناکامی دولتمردان آمریکایی در تحقق سیاست های منطقه ای این کشور بخصوص در حمایت از تروریست های تکفیری تروریستی داعش، جبهه النصره و ... در سوریه و عراق و ادامه تلاش واشنگتن برای تحقق معامله منحوس قرن، همچنین شکست در راهبرد مقابله با محور مقاومت از فلسطین گرفته تا یمن و افزایش نفوذ منطقه ای ایران، دولت آمریکا، رسما قصدش برای معرفی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی را اعلام کرد.

کاخ سفید متن بیانیه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با هدف معرفی کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به عنوان «یک سازمان تروریستی خارجی» را منتشر کرد. در این بیانیه به تاریخ 8 آوریل 2019 ( مصادف با 19 فروردین 1398) آمده است:
«من (ترامپ) امروز رسما اعلام می کنم که دولت من قصد دارد براساس بند شماره 219 از "قانون مهاجرت و ملیت"، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از جمله نیروی قدس را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی معرفی کند. این گامِ بی سابقه که تحت رهبری و هدایت وزارت امور خارجه(آمریکا) قرار دارد، این واقعیت را به رسمیت می شناسد که ایران نه تنها دولت حامی تروریسم است بلکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران فعالانه در آن(تروریسم) شرکت و آن را تامین مالی می کند و تروریسم را به عنوان ابزاری برای حکومتداری ترویج می کند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، ابزار اصلی دولت این کشور برای صدور دستور و اجرای کارزار تروریستی آن در جهان است. این اقدام (معرفی سپاه به عنوان سازمان تروریستی خارجی) برای نخستین بار خواهد بود که در آن آمریکا، بخشی از یک دولت دیگر را به عنوان سازمان تروریستی خارجی معرفی می کند. این اقدام تاکیدی بر این حقیقت است که اقدامات ایران اساسا متفاوت با اقدامات سایر دولت ها است. این اقدام (معرفی سپاه به عنوان سازمان تروریستی خارجی) باعث گسترش شدید مقیاس فشار حداکثری ما به رژیم ایران خواهد شد. این اقدام به روشنی مشخص خواهد کرد که مخاطرات ناشی از داد و ستد با سپاه پاسداران یا حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران چیست.
اگر شما با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران داد و ستد دارید، (معنی اش این است که) از تروریسم حمایت مالی کرده اید. این اقدام (معرفی سپاه به عنوان سازمان تروریستی خارجی) پیامی روشن برای تهران خواهد فرستاد مبنی بر اینکه حمایت (ایران) از تروریسم پیامدهای جدی دارد. ما همچنان به افزایش دادن فشار مالی و افزایش دادن هزینه ها برای رژیم ایران به علت حمایت از فعالیت تروریستی ادامه خواهیم داد تا اینکه این (ایران) به رفتار غیرقانونی و بدخواهانه خود پایان دهد.»

بیانیه وزیر امور خارجه آمریکا درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی درباره اقدام وقیح دولت آمریکا گفت: «من امروز قصد دارم یک بیانیه سیاست خارجی مهم درباره جمهوری اسلامی ایران اعلام کنم. آمریکا امروز به اقدامات خود درجهت تقویت اعمال حداکثر فشار به رژیم ایران ادامه می دهد و من اعلام می کنم که قصد داریم سپاه پاسداران ایران از جمله نیروی قدس آن را براساس بند 2-19 قانون مهاجرت و ملیت، یک گروه تروریستی اعلام می کنم. این اعلان یک هفته پس از انتشار بیانیه امروز اجرایی خواهد شد.

این نخستین بار است که آمریکا بخشی از یک دولت دیگر را به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام می کند ما این اقدام را به این خاطر صورت می دهیم که استفاده رژیم ایران از تروریسم به عنوان ابزاری برای کشورداری این دولت را از دولت های دیگر به طور کامل متمایز کرده است. این اقدام تاریخی، حامی نخست تروریسم دولتی را از ابزارهای مالی برای حمایت از تروریسم و ابزارهای مالی برای گسترش بدبختی و مرگ در سراسر دنیا محروم می کند. شرکت ها و بانک ها در سراسر جهان اکنون این وظیفه آشکار را دارند که اطمینان حاصل کنند که شرکت هایی که با آنها معاملات اقتصادی و مالی صورت می دهند هیچ ارتباطی مالی و مادی با سپاه پاسداران ایران نداشته باشند. این اقدام همچنین ابزارهای اضافی لازم را برای مقابله با اقدامات تروریستی که تحت حمایت ایران صورت می گیرد در اختیار ما قرار می دهد. این اعلان پاسخی مستقیم به یک رژیم یاغی است و نباید هیچ کس را متعجب و غافلگیر کند و در ادامه و براساس 970 شخصیت حقیقی و حقوقی قرار دارد که دولت ترامپ پیش از این تحریم کرده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای چهل سال به طور فعال در فعالیت های تروریسم ایفای نقش کرده است و گروههای تروریستی دیگر را ایجاد کرده، حمایت کرده و راهنمایی کرده است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خود را در لباس یک سازمان نظامی قانونی پنهان کرده است اما هیچ یک از ما نباید فریب بخوریم. این سازمان به طور منظم قوانین درگیری های مسلحانه را نقض کرده و طرحها و اقدامات تروریستی را در سراسر جهان برنامه ریزی و اجرا کرده است.

از لحظه ای که این گروه بنیان گذاری شد ماموریتش دفاع و صدور انقلاب با هر ابزار ممکن بود. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تروریسم را کمی پس از آغاز به کارش نهادینه کرد و حملاتی وحشتناک را به همراه گروه تروریستی وابسته به خود یعنی حزب الله لبنان ضد پایگاه تفنگداران آمریکا در بیروت در سال 1983 و ساختمان سفارت آمریکا در سال 1984 صورت داد. عمال سپاه پاسداران ایران، اقداماتی را برای بی ثبات کردن خاورمیانه از عراق گرفته تا لبنان و سوریه و یمن صورت داده اند.

دولت ترامپ با تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران ایران به طور ساده یک واقعیت اولیه را به رسمیت می شناسد: اینکه سپاه پاسداران ایران در همان فهرستی قرار می گیرد که گروههای تروریستی که حمایت می کند در آن قرار دارند؛ حزب الله لبنان، جهاد اسلامی فلسطین، حماس، گردانهای حزب الله (عراق) و دیگر گروهها.»

برایان هوک، نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران نیز در نشست خبری خود پس از سخنان مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا با وارد کردن اتهامات متعدد ضد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تلاش کرد تصمیم جدید دولت آمریکا را توجیه کند.

همچنین، برایان هوک در گفتگو با شبکه تلویزیونی الحدث گفت: تصمیم برای قرار دادن نام سپاه پاسداران ایران در فهرست سازمان های تروریستی، هفت روز دیگر وارد مرحله اجرا می شود.

واکنشها به اقدام نابخردانه شیطان بزرگ
حمایت از نتانیاهو در انتخابات، دلیل تصمیم آمریکا علیه سپاه
 
خبرنگار ارشد فرانس 24 در واشنگتن درباره قرار گرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست سازمان های تروریستی آمریکا گفت: حمایت از نتانیاهو یکی از دلایل تصمیم آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است. ماتیو مابن در پاسخ به این پرسش که این تصمیم آمریکا علیه ایران را چگونه می توان تفسیر کرد، گفت: دستکم دو خوانش از این تصمیم را می توان مطرح کرد که اینجا در واشنگتن به آنها اشاره می شود. نخست باید به تقویت سیاست خصمانه دیپلماسی آمریکا علیه ایران اشاره کرد که ادامه مسیر راهبرد دولت ترامپ در پرونده ایران است. در اینجا باید به خروج پر سر و صدای آمریکا از توافق هسته ای درباره ایران اشاره کرد که باعث حیرت و تاسف کشورهای اروپایی و امضاکنندگان توافق یاد شده گردید. این خروج با از سرگیری تحریم ها علیه ایران همراه بود که پمپئو نیز آن را یادآور شد. این مرحله جدید تحریم ها به شکل نمادینی از فشار دیپلماتیک آمریکا بر ایران حکایت می کند. مابن درباره خوانش دوم این تصمیم آمریکا گفت: خوانش دوم به انتخابات در اسرائیل مربوط می شود و حمایت اعلام شده دونالد ترامپ از بنیامین نتانیاهو، نخست اسرائیل، که دیگر یک حقیقت آشکار است و در آستانه انتخابات اسرائیل در روز سه شنبه، تمام نشانه های حمایتی، مورد استقبال نتانیاهو قرار می گیرد. در ابتدای این مصاحبه، گوینده فرانس 24 با اشاره به اینکه اقدام جدید آمریکا، تلاش برای افزایش فشار بر ایران است و هرگز قبلا هیچ ارتشی در جهان در فهرست سازمان های تروریستی آمریکا قرار نگرفته بود.
 
توئیت ظریف: اقدام آمریکا هدیه انتخاباتی واشنگتن به نتانیاهو

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به اقدام وقیحانه دولت آمریکا با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در پیام رسان توئیتر نوشت: این کار، هدیه اشتباه دیگری است که در شب انتخابات به نتانیاهو داده می شود. این ماجرایی اشتباه و خطرناک دیگر آمریکا در منطقه است.

هشدار فرمانده کل سپاه پاسداران به آمریکا

سرلشکر پاسدار «محمد علی جعفری» فرمانده کل سپاه پاسداران اعلام کرده بود در صورتی که آمریکا چنین حماقتی مرتکب شوند ارتش و نیروهای امنیتی آمریکا در منطقه غرب آسیا، دیگرآرامش امروز را نخواهند داشت. سردار جعفری گفت: «اگر آمریکایی‌ها دست به چنین حماقتی بزنند و امنیت ملی ما را به مخاطره بیندازند، مطابق سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران اقدامات مقابله به مثل را عملیاتی و در دستور کار قرار خواهیم داد.»

جنبش جهاد اسلامی فلسطین، اقدام آمریکا علیه سپاه را محکوم کرد

­به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، مصعب البریم سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به اقدام کاخ سفید علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جهاد اسلامی، تصمیم خصمانه آمریکا را علیه سپاه پاسداران ایران محکوم می کند.

وی افزود: اقدام اخیر واشنگتن علیه ایران در چارچوب اقدامات مجرمانه و تداوم سیاست های خصمانه آمریکا قرار دارد. آمریکا خود حامی تروریسم و تغذیه کننده جنگ ها و درگیری ها در منطقه است. حمایت آمریکا از اسرائیل، گواه بارز جنایت های این کشور علیه بشریت است.

حزب الله عراق: مقاومت عراق شانه به شانه در کنار سپاه پاسداران می ایستد

سید جعفر الحسینی سخنگوی گردان های حزب الله عراق در واکنش به اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران برای مقابله با توطئه های واشنگتن، در کنار ملت های منطقه ایستاد. مقاومت عراق شانه به شانه در کنار سپاه پاسداران برای مقابله با تازه ترین تحولات منطقه خواهد ایستاد.



کلمات کلیدی


captcha