بازداشت ۴ نفر در رابطه با گوشت قرمز
تاریخ: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 23:56:20


http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 38482 || تاریخ : ۱۳۹۷/۱۲/۰۴ ۱۸:۵۳                 حقوقی و قضایی

دادستان تهران خبر داد:

بازداشت ۴ نفر در رابطه با گوشت قرمز


ایرانیان_دادستان تهران از بازداشت ۴ نفر در رابطه با موضوع گوشت قرمز خبر داد و گفت: دولت به سمت توزیع هدفمند گوشت حرکت کند.


بازداشت ۴ نفر در رابطه با گوشت قرمز

به گزارش شبکه خبری ایرانیان ، از دادستانی تهران، چهارمین نشست کمیته مقابله با گران‌فروشی در دادستانی تهران، با حضور برخی معاونان دادستان، نمایندگان وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان سایر دستگاه‌های متولی برگزار شد.

دستگاه­‌های دولتی درصدد گران کردن کالا­ها نباشند

دادستان تهران در این نشست با انتقاد از افزایش دوباره قیمت خودرو اظهار کرد: ‌پس از حماسه‌آفرینی مردم در روز ۲۲ بهمن ماه انتظار می‌رفت دستگاه‌های دولتی هوشمندی به خرج دهند و درصدد گران کردن کالاها نباشند اما شوک‌هایی در بازار خودرو رخ داد و قیمت‌هایی اعلام شد که زیبنده ملتی که در راهپیمایی ۲۲ بهمن این‌­گونه باشکوه شرکت کردند، نبود.

عباس جعفری دولت‌آبادی با تجلیل از مردمی که سراپای وجودشان عشق به انقلاب و نظام اسلامی است، افزود: اقتضا داشت که این اقدامات با تدبیر و هوشمندی انجام شود نه‌ این که یک هفته از راهپیمایی نگذشته، نرخ خودرو به این شکل اعلام شود و ما از این‌گونه رفتارها گلایه داریم.

وی افزود: ممکن است نرخ‌های خودرو واقعی نباشد اما زمان‌شناسی هنری است که توجه به آن برای حکمرانان ضروری است.

انتقاد از ارائه آمار­های متضاد از سوی مسئولان

دادستان تهران گفت: اگر اخبار منتشره در کشور از جمله خبر­ها پیرامون گوشت قرمز مدیریت نشود، موجب نگرانی مردم خواهد شد؛ اینکه فرضاً اعلام می‌شود ۲ هزار دام زنده وارد کشور شده و مسئول دیگری رقم جدیدی را اعلام کرد و اینکه برخی سایت‌ها مدعی شدند که چند صد گوسفند در این میان گم شده است،‌ قابل توجیه نیست؛ چراکه به نوعی تضعیف مدیریت اجرایی کشور است و نباید اجازه داد آمارهای متضاد توسط مسئولان دستگاه‌­ها اعلام شود؛ در مورد اخیر نیز عده‌­ای روی این موج سوار شدند و از این ماجرا برای تشویش اذهان عمومی و شبهه‌افکنی استفاده کردند.

صادرات دام تا آذر ماه سال جاری به‌رغم مشکلات در توزیع گوشت

جعفری دولت‌آبادی در واکنش به خبر صادرات دام گفت: در سومین جلسه کمیته مقابله با گران‌فروشی اعلام شد که صادرات گوشت قرمز و مرغ ادامه دارد و مطابق پیگیری‌های صورت گرفته و استعلام انجام‌شده از سازمان گمرک کشور، تأیید شد که تا آذر ماه سال جاری صادرات دام از کشور ادامه داشته است که این امر علی‌رغم تأکید در جلسه قبلی، وجود مشکلات در توزیع گوشت و افزایش قیمت آن در داخل، حتی با وجود توجیه اقتصادی نوعی بی‌­توجهی محسوب می­‌شود.

وی با ذکر اینکه این وضعیت در رابطه با سایر اقلام نیز صدق می­‌کند و با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز، این‌گونه امور باید مدیریت شود، افزود: مردم نمی‌پذیرند که دام داخلی را صادر کنیم و از خارج گوشت وارد شود و انتشار این­‌گونه اخبار موجب کاهش اعتماد مردم به مسئولان خواهد شد.

دادستان تهران تأکید کرد: فضای کشور باید آرام شود تا مردم بدانند دولت برای تأمین کالا­های اساسی، ارز تخصیص داده و کالا­ها در حال ورود به کشور است اما با انتشار این قبیل اخبار، اعتماد مردم کاهش می‌یابد.

ضرورت استفاده از ظرفیت اصناف در توزیع اقلام اساسی

جعفری دولت‌آبادی با اشاره به توقف توزیع گوشت منجمد و پيگيری دادستانی در اين رابطه،  گفت: وزير كشاورزی اعلام كرد كه قرار است اين گوشت‌ها به جامعه هدف برسد كه ما نيز استقبال می‌کنیم، به شرطی كه اجرایی شود.

وی با تأكيد مجدد بر ضرورت استفاده از ظرفيت اصناف در توزيع اقلام اساسی، صرف توزيع اقلام اساسی در مراكز و فروشگاه‌­های بزرگ را کافی ندانست و افزود: لازم است با مديريت اصناف مورد وثوق، بخشی از كارها به عهده اصناف قرار گیرد و پیشنهاد می‌­شود دستگاه­‌های اجرایی صنف‌های مرتبط با مواد پروتئینی را بيشتر درگير توزيع اقلام اساسی کنند.

احتکار گوشت موجب تعقیب کیفری است

دادستان تهران تأکید كرد: انبار کردن عمدی گوشت احتكار تلقی می­‌شود و مستوجب تعقيب كيفری است.

وی تنوع قيمت­‌های گوشت­‌های توزیع‌شده، انحصار در توزیع، عادلانه نبودن سهميه‌ها نسبت به جمعيت مناطق، نگه­داری گوشت­‌ها در مبادی اصلی و دلالی در بازار گوشت را از جمله مشكلات موجود دانست.

نمایندگان دستگاه‌ها در امر توزیع گوشت نظارت کنند

وی با اشاره به اظهارات برخی دادستان‌های شهرستان‌های تابعه مبنی بر اين­كه توزيع گوشت بدون اطلاع فرماندار و مسئولان شهرستان­‌ها صورت می‌گیرد، از نمایندگان دستگاه­‌ها خواست كه در اين زمينه نظارت لازم را اعمال کرده و برای مسئولان محلی نقش قائل شوند.

جعفری دولت‌آبادی اعلام کرد: ورود کامیون‌های حمل گوشت بدون پلمب به محل عرضه، امکان سوء‌استفاده و خروج گوشت از آن‌ها را در سایر مسیرها افزایش می‌دهد.

دادستان تهران با تأکید بر اینکه باید به مردم اعتماد کرد، اظهار کرد: نباید برای توزیع گوشت صف‌های طولانی ایجاد شود.

ورود ۱۳۷ هزار تن گوشت به کشور طی سال جاری

در ادامه جلسه رئیس گمرکات کشور با ارائه گزارشی درباره نحوه عملکرد این دستگاه، بیان کرد: در سال جاری ۱۳۷ هزار تن گوشت گرم و سرد وارد کشور شده است و به صورت میانگین ماهی ۵/۱۲ تن گوشت وارد کشور می‌شود، لذا خبر منتشر شده طی روزهای گذشته مبنی بر وجود ۶۰۰ تا ۷۰۰ کانتینر گوشت در گمرک غیرعادی نیست بلکه همواره همین مقدار گوشت در گمرک وجود دارد که به‌تدریج ترخیص خواهد شد.

میراشرفی افزود: از هفتم خرداد سال جاری صادرات دام از کشور ممنوع شده است و اگر دامی در حال حاضر از کشور خارج می‌شود، گوشتی نیست بلکه یا شیری است یا برای تکثیر نژاد.

دولت به سمت توزیع هدفمند گوشت حرکت کند

جعفری دولت‌آبادی با استناد به اظهارات برخی نمايندگان دستگاه‌های اجرایی مبنی بر كمبود چهل تا پنجاه درصدی گوشت در بازار، تأكيد كرد كه دولت در اين شرايط به سمت توزيع هدفمند گوشت قرمز برود.

وی از تشكيل اولين پرونده در رابطه با گوشت قرمز در شعب ويژه خبر داد و گفت: در اين رابطه دو  نفر از ستاد تنظيم بازار استان تهران و دو نفر از سایر دستگاه‌های مرتبط با تأمین و توزیع گوشت بازداشت شده و پرونده آنها در حال تكميل تحقيقات است.

دادستان تهران از مسئولان صداوسيما خواست كه اخبار اميدبخش منتشر كنند و در انتشار اخبار و برنامه‌­های مرتبط با اقلام اساسی، توجه و حساسیت  بیشتری اعمال شود.

جعفری دولت‌آبادی تأكيد كرد: مسئولان دستگاه‌­ها در خصوص توزیع اقلام اساسی با مردم صحبت كنند و در اطلاع‌رسانی با مردم صادقانه سخن گويند چراكه ملت ما بصيرت دارند.

وی در واكنش به اظهارات رئیس گمركات كشور مبنی بر ممنوعیت صادرات دام از خرداد ماه سال جاری، گفت: این اظهار با واقعیت موجود متفاوت است و اگر صادرات از خرداد ممنوع شده، چرا تا آذر ماه صادرات دام ادامه داشته است؟

دادستان تهران با تأكيد بر لزوم ضرورت تشويق به واردات از سوی بخش خصوصی، تک‌نرخی شدن قيمت گوشت‌های گرم وارداتی را ضروری دانست و با بيان اين­كه لازم است در خصوص ميزان و زمان توزيع اطلاع‌رسانی شود، بر هماهنگی دستگاه‌ها تأكيد كرد و گفت: دستگاه‌ها نبايد اقدامات يكديگر را خنثی كنند.

جعفری دولت‌آبادی با توجه به لزوم مديريت جهادی در اداره كشور، خاطرنشان كرد: كشور در دوره‌ای درگير جنگ بود اما این‌گونه اتفاقات رخ نداد؛ لذا امروز هم ضرورت دارد مديران دستگاه‌های اجرایی بيشتر پای كار بيايند و اگر توزيع اقلام اساسی مديريت شود، آرامش بر بازار حاکم خواهد شد.



کلمات کلیدی


captcha