نوبخت:اعتراض و اغتشاش دو موضوع کاملا جداست/ هیچ کس در بدخواهی دشمنان و منافقین برای ملت ایران، تردید ندارد
تاریخ: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 16:27:53


http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 30505 || تاریخ : ۱۳۹۶/۱۰/۱۲ ۱۲:۵۱                 مجلس و دولت

نوبخت:

نوبخت:اعتراض و اغتشاش دو موضوع کاملا جداست/ هیچ کس در بدخواهی دشمنان و منافقین برای ملت ایران، تردید ندارد


ایرانیان_سخنگوی دولت از پیش بینی اشتغال ۸۳۰هزار نفر در سال۹۷ خبر داد و جزئیات برنامه های دولت برای کاهش آلودگی هوا در پایتخت و شهرهای بزرگ را اعلام کرد.


نوبخت:اعتراض و اغتشاش دو موضوع کاملا جداست/ هیچ کس در بدخواهی دشمنان و منافقین برای ملت ایران، تردید ندارد

به گزارش  شبکه خبری ایرانیان ،محمد باقر نوبخت در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران افزود: دو موضوع اعتراض و اغتشاش را باید از هم تفکیک کنیم و طبعا با توجه به تفاوت اعتراض و اغتشاش دستور العمل‌هایی داریم که با آن مواجه می‌شویم.
وی ادامه داد: اعتراض در منشور حقوق شهروندی حق شناخته شده‌ای است و اغتشاش نیز در اصول امنیت ملی چارچوبش مشخص شده است.
نوبخت افزود: شهروندان می‌توانند با توجه با منشور حقوق شهروندی صدای خود را در چارچوب ضوابط قانونی به گوش مسئولین برسانند و دولت نیز با توجه به پایبندی به حقوق مردم چه کسانی که به او رای دادند و چه کسانی که به او رای ندادند به این حق مردم پاسخ می‌دهد.
سخنگوی دولت با اشاره به اینکه تجمعات مختلفی در زمان‌های گذشته برگزار شده است گفت: برخی از این تجمعات مثل سپرده گذاران و بازنشستگان بودند که صدای خود را به گوش دولت می‌رسانند و دولت هم آن را به رسمیت می‌شناسد.
وی ادامه داد: دولت با شنیدن این اعتراضات باید بررسی کند و اگر موانع و مشکلاتی برای اجرا در سر راه دولت وجود داشت به مردم اطلاع دهد و اگر کاستی‌هایی وجود داشت باید رفع کند.
نوبخت ادامه داد: در پاره‌ای از موارد مشکلاتی بود که با آغوشی باز از مردم دعوت شد و به مشکلات آن‌ها رسیدگی شد و تلاش شد آنچه دولت می‌تواند، انجام دهد و از مردم عذرخواهی کرده و عدله خود را بیان کرده است.
وی خاطر نشان کرد: این اعتراض و پیام رسانی مردم در منشور حقوق شهروندی معتبر و به عنوان حق در چارچوب قانون تعریف شده است.
نوبخت افزود: در این مورد مشکلی برای دولت وجود ندارد و دولت به آن پایبند است.
سخنگوی دولت در خصوص بحث دوم که اغتشاش است گفت: اغتشاش مرزی با اعتراض دارد و قانون اساسی این مرز را مشخص کرده و اعتراض تا جایی که مخل امنیت عمومی و ملی نباشد می‌تواند گسترده شود.
وی ادامه داد: وقتی ما با اغتشاش گر روبه رو می‌شویم حساب آن‌ها با اعتراض جداست و کسانی که با اغتشاش برخورد می‌کنند نیز باید در چارچوب قانون و حدود و اختیارات رفتار کنند.
سخنگوی دولت افزود: در کشور‌هایی که به حقوق شهروندی نیز پایبندند شرایط خاصی در این خصوص وجود دارد.
وی افزود: آنچه مخل امنیت ملی می‌شود و اموال شخصی و ملی را آسیب می‌زند از نظر قانون جرم است و کسانی که مرتکب این کار شوند محکومند و هیچ جا به آن‌ها اجازه این اقدام داده نمی‌شود مخصوصا اگر به جان شهروندان صدمه بزنند.
نوبخت گفت: دولت در چند ماهه گذشته و در آخر اردیبهشت و اوایل خرداد در رقابت انتخاباتی به سر کار آمد و برخواسته از خود ملت است.
وی ادامه داد: مردم برای رای دادن صف کشیدند و نتیجه انتخابات روی کار آمدن دکتر روحانی بود و ما در کمتر از یکسال داریم از دولتی صحبت می‌کنیم که مردم آن را انتخاب کردند.
نوبخت ادامه داد: این دولت که برخواسته از ملت است و بعد از انتخابات هم اعلام کرد که من خدمتگذار ملت هستم، در این شرایط دولت متاثر، متاسف و دردمند است.
وی افزود: هر کسی که در این حادثه صدمه ببیند چه پلیس و چه نیروی نظامی که در این شرایط به شهادت می‌رسد و چه کسانی که آشوب را برپا می‌کنند همه شان ایرانی هستند.
سخنگوی دولت گفت: دولت ایران و نظام ایران نسبت به آسیب‌هایی که به اموال و جان مردم وارد می‌شود متاثر می‌شود.
نوبخت با بیان اینکه باید بپذریم که این کشور دشمنانی هم دارد گفت: ساده اندیشی است که اگر فکر کنیم دشمن نداریم.
سخنگوی دولت گفت: اگر در این شرایط رئیس جمهور ما غمگین است، اما برخی رئیس جمهورها­­ و نخست وزیران دیگر ناراحت نیستند و کتمان هم نمی‌کنند.
وی افزود: در این شرایط اگر به کسی آسیب وارد شود حتما ایرانی است و این موضوع ما را ناراحت می‌کند ولی برای آن‌ها مهم نیست.
نوبخت گفت: ترامپ خوشحالی خود را از اغتشاشات پنهان نمی‌کند.
وی  افزود: ترامپ عملاً با محدود و تهدید کردن بانک‌های خصوصی اروپایی تلاش کرد که گشایش اقتصادی مردم را به مضیقه تبدیل کند و در این شرایط خوشحال است.

برای رفع مشکلات سپرده گذاران ۱۱ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده ایم
سخنگوی دولت گفت: دولت برای رفع مشکلات سپرده گذاران ۱۱ هزار میلیارد تومان پول از طریق بانک مرکزی پرداخت کرده است.
نوبخت در ادامه نشست خبری خود افزود: این موسسات مالی و اعتباری ۸ هزار میلیارد تومان اموال داشتند و بانک مرکزی اجازه می‌خواست که این دارایی را دریافت کند و قوه قضائیه باید با این مورد موافقت می‌کرد که دیشب مقدمات آن فراهم شد.
وی گفت: رسیدگی به کار سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری با تاکید رهبری و رئیس جمهور در دستور کار سران سه قوه است.

دولت به دنبال دو نرخی کردن بنزین نیست
 سخنگوی دولت گفت: خبر‌هایی مبنی بر دو نرخی کردن بنزین وجود دارد، که اصلاً صحت ندارد.
نوبخت ادامه داد: پول‌هایی که سال آینده از محل هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح قیمت حامل‌های انرژی حاصل می‌شود در شش بخش بافت فرسوده و مسکن روستایی، رفع آلودگی هوا، نوسازی ناوگان درون شهری و برون شهری، سه سرفصل کشاورزی، در بخش صنعت و برای واحد‌های کوچک و متوسط و افزایش صادرات و همچنین پرداخت حق بیمه به واحد‌هایی که از فارغ التحصیلان استفاده کنند مصرف خواهد شد.
 
نباید جز به وحدت ملی ایرانیان به چیز دیگری فکر کنیم
سخنگوی دولت گفت: نباید امروز جز به وحدت ملی ایرانیان به چیز دیگری فکر کنیم و باید قبول کنیم که برخی کاستی‌ها وجود دارد.
 نوبخت در ادامه نشست خبری خود در جمع خبرنگاران افزود: اگر ما روی داشته هایمان صحبت می‌کنیم دلیل این نیست که کاستی وجود ندارد بلکه باید قبول کنیم که برخی از این کاستی‌ها وجود دارد.
وی ادامه داد: همه ما اعضای یک خانواده بزرگ هستیم و باید از فرصت هایمان در مقابل تهدید‌ها استفاده کنیم.
سخنگوی دولت در مورد بودجه سازمان صدا و سیما نیز گفت: قانون حکم کرده که درصد خاصی از بودجه، سهم صدا و سیما باشد.
نوبخت ادامه داد: بودجه ریزی سال آینده، بودجه ریزی عملیاتی است و مغایر با تخصیص دادن بودجه به این شکل است و ما خودمان هم به این قسمت از قانون که در برنامه ششم ذکر شده انتقاد داشتیم.
وی افزود: تخصیص بودجه در سال آینده برپایه عملکرد هر دستگاه خواهد بود.
سخنگوی دولت گفت: در لایحه بودجه جدید، ۵۹ دستگاهی که با نام‌های مشخص در قانون بودجه پول می‌گرفتند نامشان حذف شده است.
وی افزود: در بودجه ریزی سال آینده روش سنتی و غیر شفاف را با روش‌های نوین اصلاح کرده ایم.

 هیچ کس در بدخواهی دشمنان و منافقین برای ملت ایران، تردید ندارد
سخنگوی دولت گفت: تردید نکنید هم دشمنانی در برخی کشور‌ها و هم گروهک‌هایی داریم که هر اتفاقی در داخل و بین فرزندان این ملت رخ دهد، شادمان می‌شوند.
نوبخت در ادامه نشست  با اشاره به اظهارات برخی دشمنان خارجی درباره اغتشاشات ایجاد شده در کشور افزود: آیا کسانی در این جغرافیای ما می‌توانند تردید کنند که نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس دوستدار ملت ما نیست؟ و او چقدر از این اتفاقات شادمان است و همچنین از کسانی که اغتشاش می‌کنند و آسیب می‌رسانند نیز حمایت می‌کند.
وی ادامه داد: غیر از این کشور‌ها گروهک‌هایی داریم که اساساً ذاتشان تروریستی است.
سخنگوی دولت افزود: آیا تردید داریم که داعش به عنوان یک مجموعه گروهک تروریستی فروپاشیده از این اتفاقات خرسند نباشد؟ زیرا در سوریه نیز ابتدا تصور می‌شد که این اغتشاش‌ها و اعتراضات مدنی است، اما بعد مشخص شد داعش پشت صحنه این اتفاقات است و دیدیم که چه بر سر شهر‌های سوریه و عراق آوردند.
نوبخت گفت: آیا کسی در بدخواهی گروهکی که دستش به خون رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس دیوان عالی کشور و آحاد مردم آغشته است یعنی گروهک منافقین در قبال ملت تردید دارد؟ ما فراموش نکرده ایم کسانی که دولت و دادگاهی نداشتند جوخه‌های اعدام را برای اجرای احکامی که در خانه‌های تیمی صادر می‌کردند، در خیابان برپا و برخی افراد را تنها به علت ظاهر حزب اللهی اعدام می‌کردند.
وی با بیان اینکه این گروهکی که تا دیروز در پشت مرز‌های ما حضور داشتند امروز نیز بیکار ننشسته اند اظهار داشت: خوی آنها، خوی تروریستی است و بیکار ننشسته اند و با این فضا‌ها می‌توانند به هم پیوند خورند و برای چنین حادثه ای، خود را آماده کنند.
سخنگوی دولت گفت: تردید نکنید هم دشمنانی در برخی کشور‌ها و هم گروهک‌هایی داریم که هر اتفاقی در داخل و بین فرزندان این ملت رخ دهد، شادمان می‌شوند و آمادگی دارند تا افراد بی گناه را کشته و فتنه و آشوب در کشور به راه بیاندازند.
نوبخت افزود: با همه این‌ها این رخداد چه بخش اعتراضی آن که براساس منشور حقوق شهروندی کاملاً به رسمیت شناخته شده است و چه بخش اغتشاشی آن که تحت هیچ شرایطی در کشور پذیرفته نیست در درون مرز‌ها در حال اتفاق افتادن است و کسانی که برای همه مهر پدری دارند و خود را مسئول، منتخب و رئیس جمهور همه مردم می‌دانند طبعاً از این حوادث متأثر و متألم هستند.

سیاست روشنی برای اشتغالزایی و رشد اقتصادی داریم
سخنگوی دولت گفت: برای موفقیت باید به منابع داخلی تکیه کنیم.
نوبخت در ادامه اظهارات خود در نشست خبری افزود: تردید ندارم که ملت فهیم، آگاه، بصیر، شجاع و نکته سنج ایران به وقت، به همه نشان می‌دهند آنچه برای حل معضلات و مشکلاتمان می‌دانیم در سایه وحدت و آرامش به دست می‌آید.
وی با اشاره به برنامه‌های دولت گفت: برنامه‌های دولت مشخص است و من در جمع خبرنگاران هر هفته از برنامه‌ها و میزان پیشرفت برنامه‌های دولت سخن گفته و به شما گزارش داده ام.
سخنگوی دولت گفت: ما سیاست روشنی برای اشتغالزایی و رشد اقتصادی داریم.
نوبخت افزود: اینکه انتظار داشته باشیم کسانی که از اتفاقات پیش آمده در کشور، شادمان هستند به ما کمک کنند، انتظار ساده لوحانه‌ای است و ما هرگز چنین انتظاری نداریم.
وی تصریح کرد: گرچه باید برای گشایش فضا از همه فرصت‌ها استفاده کنیم و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای دستیابی به رشد اقتصادی بالا به ما توصیه می‌کند که در جهت تعامل با دنیا و ایجاد یک محیط مناسب برای روابط متقابل با کشور‌های همسایه و دیگر کشور‌ها استفاده کنیم.
سخنگوی دولت گفت: تلاش ما نیز این بود که ابتدا دیوار تحریم را فرو بریزیم، هر چند عده‌ای بخواهند آجر‌های ریخته شده را مجدداً روی هم بگذارند، اما به هر ترتیب این وظیفه‌ای بود که دولت باید حلقه محاصره را می‌شکست.
نوبخت با تأکید بر اینکه باید برای موفقیت به منابع داخلی خود تکیه کنیم اظهار داشت: بار‌ها از شما سوال کردم که آیا غیر از این سیاست دولت برای رشد اقتصادی که اصلی‌ترین هدف سیاست اقتصاد مقاومتی است، نظر دیگری وجود دارد؛ به شما گفته ام که برای رشد اقتصادی معقول و ایجاد فرصت اقتصادی حتماً نیازمند سرمایه گذاری در کشور هستیم.
وی گفت: صرف نظر از اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استفاده از سرمایه خارجی را توصیه می‌کند، اما بسترسازی برای استفاده از منابع داخلی و تجهیز منابع هم یک توصیه بسیار مؤکد است.
سخنگوی دولت افزود: در سال گذشته تلاش کردیم از مجموعه منابع غیردولتی به ویژه منابع بانک‌ها به واحد‌های تولیدی غیردولتی کمک کنیم.
نوبخت با بیان اینکه بین ۱۷ هزار تا ۱۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از منابع به واحد‌های کوچک و متوسط داده شده است، اظهار داشت: غیر از کمک به بخش خصوصی، از منابع دولتی به بخش‌ها و طرح‌های دولتی نیز کمک می‌شود.
وی ادامه داد: آنچه از خزانه به طرح‌های عمرانی دولتی داده می‌شود نیز بخش دیگری است که سرمایه گذاری را تشدید می‌کند.
سخنگوی دولت تصریح کرد: از ۱۷ هزار تا ۱۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به واحد‌های بخش غیردولتی و ۴۲ هزار میلیارد تومان نیز به طرح‌های عمرانی داده شده که حاصل آن رشد ۷ و ۱ دهم درصدی در سرمایه گذاری بوده است.
نوبخت تاکید کرد: سال گذشته و حتی شش ماهه اول امسال به رشد مثبت ۷ و ۱ دهم درصد رسیدیم که این میزان در شش ماهه اول سال نیز مثبت است.

نوسازی یکصد هزار مسکن فرسوده؛ سال آینده
سخنگوی دولت گفت: تصمیم داریم سال آینده یکصد هزار ­واحد فرسوده را ­­برای مردم نوسازی­ کنیم.
نوبخت افزود: برای تابستان و پاییز گذشته، نخستین بار نه تنها افرادی که باید جذب می‌شدند، بلکه تعدادی از بیکاران را نیز جذب بازار کار کردیم.
وی ادامه داد: البته این اقدام برای سه میلیون جوان بیکار، هنوز کافی نیست و باید کار‌های بزرگ تری صورت بگیرد.
سخنگوی دولت با بیان اینکه ما هم رشد اقتصادی و هم کاهش نرخ تورم خوبی داریم اظهار داشت: چرا خود را می‌بازیم؟ مگر این اتفاقات انجام نشده است؟ فرض کنید که بگوییم این اتفاقات رخ نداده است، اما همه مجامعی که همه تحولات ما را به دقت زیر نظر دارند و ریز نکات منفی ما را می‌گویند، به این نکات مثبت نیز اشاره می‌کنند.
وی ادامه داد: با همه این سخنان، اما هنوز مردم ما مشکل دارند و کدام دولتمرد است که بگوید اقدامات مثبتی که تاکنون انجام شده و رو به جلوست کافی بوده است؟
سخنگوی دولت گفت: ما مشکلات مردم را حل کردیم، اما هنوز خیلی کار داریم.
نوبخت با اشاره به منابع درآمدی دولت اظهار داشت: کل منابع نفتی ما برای سال آینده، ۵۰ میلیارد دلار است.
سخنگوی دولت افزود: قرار است دو میلیون و ۴۱۰ هزار بشکه با قیمت ۵۵ دلار صادر شود که آن را اگر در ۳۶۵ ضرب کنیم، ­ ۵۰ میلیارد دلار می‌شود.
نوبخت ادامه داد: ۳۲ درصد از درآمد باید به صندوق توسعه ملی واریز شود و ۱۴ و نیم دهم درصد نیز برای سرمایه گذاری به شرکت نفت پرداخت شود و با وجود این، کل پول ارز نفتی در اختیار دولت برای سال آینده حدود ۲۶ تا ۲۷ میلیارد دلار می‌شود که با آن باید هم هزینه‌های ضروری و هم هزینه‌های رفاه اجتماعی را پوشش دهیم.
وی گفت: در باره افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی، دولت پرداختی آن‌ها را بیش از سه برابر افزایش داده و به سایر بخش‌ها نیز تا جایی که امکان داشته توزیع اعتبار کرده است.
سخنگوی دولت افزود: دولت با همه این هزینه‌ها باید کاری کند تا از منابع لازم، اقدامات مقتضی را برای سرمایه گذاری و اشتغالی که مردم هنوز آن رفاه را احساس نمی‌کنند، انجام دهد.
نوبخت گفت: مبلغ ۱۷ هزار تا ۱۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات را در سال آینده به ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش داده ایم که البته این مبلغ حاصل منابع خارجی ناشی از برجام نیست.
وی ادامه داد: گرچه سرمایه گذاری حاصل از برجام نسبت به گذشته بهتر شده است، اما این منابع که به آن اشاره می‌کنم همه منابع داخلی است.
سخنگوی دولت با اشاره به قیمت حامل‌های انرژی گفت: دولت هنوز هیچ عدد قطعی نداده و تنها گفته است می‌تواند از بحث حامل‌های انرژی برای بحث اشتغال استفاده کند.
نوبخت در خصوص بحث اشتغال نیز افزود: تصمیم نداریم اشتغال سال آینده را مانند سال گذشته و سال جاری تنها به واحد‌های کوچک و متوسط بدهیم، قرار است بخشی از این تسهیلات و امکانات ۷۳ هزار میلیارد تومانی را در بخش مسکن و نوسازی اختصاص دهیم.
وی ادامه داد: یکی از انتظارات مردم محکم سازی مسکن و بافت فرسوده در مقابل زلزله است و ما تصمیم داریم تمام محله‌های فرسوده کشور را چه در داخل تهران و چه دیگر شهر‌ها که البته همه آن‌ها شناسایی شده اند نوسازی کنیم.
سخنگوی دولت تصریح کرد: تصمیم داریم سال آینده یکصد هزار­ واحد فرسوده را­ ­برای مردم نوسازی­ کنیم.
نوبخت افزود: با پیمانکاران و انبوه سازان خود این مقدمه را فراهم کرده ایم که بتوانیم این ساخت و ساز‌ها را انجام دهیم و به تعداد واحد‌هایی که بیشتر ایجاد می‌شود نیز تا سقف ۶۰ درصد وام با سود ۹ درصد بدهیم و به این ترتیب هم جوانان ما می‌توانند در شهر‌ها اسکان پیدا کنند و هم بافت فرسوده مقاوم سازی می‌شود.

 
برنامه دولت براي اشتغال يک ميليون و 33 هزار جوان
سخنگوي دولت گفت: دولت براي يک ميليون و 33 هزار جوان برنامه اشتغال دارد.محمدباقر نوبخت با بيان اينکه يکي از مسائل مهم و مطالبات مردم از دولت، اشتغال فرزندان آنهاست افزود: دولت براي يک ميليون و 33 هزار جوان برنامه اشتغال دارد.

وي ادامه داد: دولت براي بحث آلودگي هوا نيز برنامه هاي خوبي دارد و قرار است براي تهران و شهرهاي بزرگ هم 17 هزار دستگاه تاکسي فرسوده بنزين سوز را گاز سوز و نوسازي کنيم که البته به ريز اعداد و تعداد اتوبوس ها و کاميون ها و غيره اشاره نمي کنم اما در بهبود وضعيت هوا، شرايط بهتر مي شود.

نوبخت با باين اينکه ما خدمتگزار مردم هستيم گفت: با همين منابع، گاهي محافظه کاري مي کنيم، دست روي دست مي گذاريم و اين بيمار فرسوده خود را با حفظ امانت به دولت بعدي تحويل مي دهيم اما گاهي نيز اصلاحاتي انجام مي دهيم که اين اصلاحات هم بعضي وقت ها مشکلاتي را ايجاد مي کند که بايد با تلاش، مشکل اين اصلاحات و آسيبي را که به مردم مي رسد به حداقل برسانيم.

سخنگوي دولت تصريح کرد: دولت مي داند که بقا و کارنامه مثبت او به رضايت مردم بستگي دارد.

نوبخت افزود: مگر ما دولت برخاسته از آراء و نظر مردم نيستيم؟ آيا مي توانيم به رأي و نظر مردم بي اعتنا باشيم؟ با همه اينها تلاش کرده ايم همه مشکلات مردم را شناسايي و در هر فرصتي براي حل آنها برنامه ريزي کنيم و خود را موظف مي دانيم براي مردم رفاه ايجاد کنيم.

وي در ادامه با اشاره به طرح هاي عمراني گفت: سال گذشته 42 هزار ميليارد تومان به طرح هاي عمراني اختصاص داده شد که اين رقم براي سال آينده 60 هزار ميليارد تومان از منابع دولتي در نظر گرفته شده که قرار است آن را به صورت اهرمي به رقم 126 هزار ميليارد تومان برسانيم.

سخنگوي دولت افزود: به هيچ وجه به عنوان سخنگوي دولت، به مشکلات مردم بي اعتنا و از آن ناآگاه نيستيم؛ من از وجدان عمومي ايرانيان سوال مي کنم: آيا نسبت به روزي که دولت به روي کار آمد، تبديل تورم 40 درصدي آن روز به زير 10 درصد و رشد اقتصادي منفي به رشد اقتصادي مثبت و نيز نرخ بيکاري و ميزان اشتغال گام هايي به جلو نبوده است؟

نوبخت ادامه داد: ممکن است صد مشکل ديگر هم داشته باشيم که البته داريم و بايد آنها را حل کنيم، اما چرا وقتي از يک دستاورد صحبت مي کنيم، بالافاصله ما را با چيزهايي که انجام نشده است مواجه مي کنند.

وي در ادامه در خصوص ريشه مشکلات گفت: در حال حاضر جاي بررسي ريشه مشکلات نيست زيرا درون خانواده ايرانيان مشکلاتي پيش آمده است و ما نبايد به عنوان خدمتگزار مردم به دنبال اين باشيم که چه کسي اين مشکل را به وجود آورده است، بلکه بايد تلاش کنيم اين مشکل را حل، و هر چه سريع تر اين اختلاف خانوادگي خود را که موجب شادي دشمنان شده است برطرف کنيم.

سخنگوي دولت تاکيد کرد: بايد متواضعانه، با ظرفيت و با انعطاف حرف ها را بشنويم که البته گاهي فرزندان جوان بيانشان تند است، اما من پدر بايد مقاومت کنم اما او هم بايد بداند اين بي حرمتي تا حدي از طرف پدر و ديگران در خانواده قابل تحمل است.

نوبخت گفت: ما يک ملت بافرهنگ و بزرگي هستيم و به راحتي مي توان فهميد چه کساني از اين مشکلات خرسند و چه کساني غمگين خواهند شد.

وي افزود: مطمئن باشيد دولت برنامه هاي خود را گام به گام به سمت جلو پيش خواهد برد.



کلمات کلیدی


captcha