میرسلیم:سرمنشا ٨٠ درصد آلایندگی ها خودرو است/باید به سمت تولید و عرضه محصولات هیبرید حرکت کرد
تاریخ: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 15:45:41


http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 30018 || تاریخ : ۱۳۹۶/۰۹/۱۳ ۲۳:۲۶                 صنعت،معدن، تجارت

میرسلیم:سرمنشا ٨٠ درصد آلایندگی ها خودرو است/باید به سمت تولید و عرضه محصولات هیبرید حرکت کرد


ایرانیان_‌میرسلیم با بیان اینکه سرمنشا ٨٠ درصد آلایندگی ها خودرو است، گفت: ایران دارای مزیت های خاص خدادادی است و باید از این مزیت ها همچون گاز طبیعی استفاده شود، زیرا گاز طبیعی کاهش تولید co۲ را به همراه دارد.


میرسلیم:سرمنشا ٨٠ درصد آلایندگی ها خودرو است/باید به سمت تولید و عرضه محصولات هیبرید حرکت کرد

به گزارش شبکه خبری ایرانیان ، مصطفی میرسلیم درنشست خبری دهمین همایش موتورهای درون سوز و نفت اظهار کرد: مهمترین اصل این همایش مربوط به مصرف سوخت، کیفیت سوخت و آلودگی هوا است و برای رفع این معضلات باید اقدامات فنی در تولید خودرو داشت.

مصطفی میرسلیم با بیان اینکه سرمنشا ٨٠ درصد آلایندگی ها خودرو است، گفت: ایران دارای مزیت های خاص خدادادی است و باید از این مزیت ها همچون گاز طبیعی استفاده شود، زیرا گاز طبیعی کاهش تولید co۲ را به همراه دارد.

وی با اشاره به کیفیت بنزین در کشور خاطرنشان کرد: برای کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا نیاز بر آن است تا در کنار ارتقاء فنی خودروها کیفیت سوخت خروجی از پالایشگاه‌ها نیز افزایش یابد.

میرسلیم گفت: رعایت استاندارد آلایندگی و سوخت یورو ۵ مستلزم طراحی و تولید موتورهای با کیفیت و سوخت با کیفیت در کشور است.

رئیس این همایش تاکید کرد: در حال حاضر استاندارد محصولات و سوخت کشور بر پایه استاندارد یورو ۴ است و باید در آینده به استاندارد یورو۵ دست یابیم.

وی گفت: در حال حاضر امکان پاسخگویی به استانداردهای یورو ۴، ۵ و ۶ وجود ندارد و برای پاسخگویی به این مهم باید کیفیت تولید خودرو و قطعات ارتقا یابد که با دستگاه های تولیدی فعلی که از ۴٠ سال پیش در کارخانجات کشور وجود دارد، امکان‌پذیر نیست.

میرسلیم در رابطه با استفاده از خودروهای هیبرید و برقی در ایران بیان کرد: استفاده از تکنولوژی نوین بسیار قابل قبول است اما نباید فراموش شود اگر تامین نیروی برق خودروهای برقی برپایه تولید از نیروگاه های حرارتی باشد تاثیری در کاهش آلودگی ندارد زیرا از میزان تولید co۲ کاسته نمی شود.

وی تصریح کرد: از این رو باید به سمت تولید و عرضه محصولات هیبرید حرکت کرد و در کنار آن باید تولید انرژی تجدیدپذیر و محصولاتی بر این اساس را در دستور کار قرار داد.

وی دلیل عدم توجه خودروسازان داخلی به تولید محصولات با فناوری نوین را نبود زیرساخت مناسب در کشور دانست و گفت: درآمدهای نفتی عامل وابستگی اقتصاد به دلار و واردات شده که این موضوع در برخی موارد منجر به واردات محصولات و قطعات خودرویی بی کیفیت شده است.

سید محمد افقهی رییس هیأت مدیره انجمن علمی موتور ایران درادامه این نشست گفت: موتورهای سه سیلندر که اکنون تولید آنها از سوی خودروسازان داخلی دنبال می شود، مسیری است برای حرکت به سمت خودروهای هیبریدی و تمرکز اصلی دهمین همایش موتورهای درون سوز و نفت بر آن است.

افقهی ابرازداشت: هفتمین نمایشگاه موتورهای خودرو را نیز هم زمان ما در کنار دهمین همایش موتورهای درون سوز و نفت برگزار خواهیم داشت.

وحیداصفهانیان دبیرعلمی دهمین همایش موتورهای درون‌سوزو نفت نیز در این نشست اظهارداشت: پرداختن به موضوع فناوری خودروهای هیبریدی و الکتریکی و همچنین فناوری های جدید سی ان جی و موتورهای احتراق داخلی، از جمله برنامه های پیش بینی شده در این همایش است.

 



کلمات کلیدی


captcha